Q3: 333fps och 125fps, vilken sens?

Inaktiv
Q3: 333fps och 125fps, vilken sens?

Hejsan,
Har spelat RA3 ganska länge nu och blivit sugen på att lira cpma (vq3) och lite duel/ctf.

Men det verkar ju endast som att 125fps är max på alla servrar och jag är van med 333fps från RA3, hur jag än försöker att få till hyffsat lik muskänsla så går det inte

Någon som har samma problem, men har lyckats få ordning på det?

Sedan så laggar det mer än det gör i RA3, fast jag har konstant 125fps... någon idé vad det kan vara?

MVH Mikael


signatur

EVGA nForce650 Ultra | Intel Quad @2,4GHz | GeForce 7900 GTX | Corsair PC6400 4x1024MB | Samsung 800GB SATA2 | SB Audigy SE | Vista Ultimate 64bit

Medlem

Skälet till att du har cappat på 125 fps är att man hoppar olika beroende på hur hög framerate man har, t.ex. så kan man inte göra duckhoppet till gula armorn på cpm4 om man har fps under 30? Hur som helst så går det nog inte att fixa. När det gäller lagget, har du fixat alla rätta rate maxpackets etc?


signatur

Life is like a shit-sandwich; the more bread you have the less shit you eat.

Inaktiv

Jo vet att man hoppas olika med olika fps, men varför inte ha 333fps som max istället? alla kan ju spela med det i dagens datorer ändå!

har:
rate 25000
packets 125
nudge 0
snaps 20
displayrefresh 85


signatur

EVGA nForce650 Ultra | Intel Quad @2,4GHz | GeForce 7900 GTX | Corsair PC6400 4x1024MB | Samsung 800GB SATA2 | SB Audigy SE | Vista Ultimate 64bit

Medlem

duckhopp? vet att det är väldigt enkelt att bygga airspeed i CPMA men duckhopp hur funkar det sno0zer?


signatur

P.L.U.R

Medlem

my bad jag är njub på just de. Hörde bara att man inte kunde göra det hoppet under en viss fps och antog att man kanske måste göra nått jävla skit för att komma upp. Fucking hl uppväxt


signatur

Life is like a shit-sandwich; the more bread you have the less shit you eat.

Inaktiv

I ET får man fler hs när man har fps på 71 och maxpackets på 76
kanske lika i quake.

Medlem

Jag har för mig att vissa hopp krävde antingen 75 maxfps eller 125 maxfps for att genomföra i Q3. Typ bridge to rail DM6 , MH DM13 osv. Jag läste att de hade sänkt höjden på DM13 hoppet i QL men jag vet inte säkert då jag själv spelar med 125 fps konstant.
Varför man skulle vilja spela med högre fps vet jag inte men det finns säkert någon liten fördel (svårt att se någon nackdel iaf)

Vad det gäller Sens så är det nog så att du får prova dig fram på egen hand då det varierar väldigt beroende på inställningar i windows och flera andra variabler. Det är inte troligt att två personer med 10 i sens ingame har exakt samma faktiksa sens i spelet.

Inaktiv

Härligt bump Draftnik.


signatur

You must construct additional pylons.

1
Skriv svar