Medlem
Medlem

Hoppas att känsla från Q3 ligger kvar där.


signatur

You fail

Medlem

Vad är "Quake Live" ? Ser ut som en kombination av Quake3 och Quake3 Team Arena... ?!?

Medlem

quake 3 i en webläsare gratis med massa match och rankfunktioner så vitt jag vet.

det jag undrar är om man kan köra clan arena, promode, ft etc.


signatur

Life is like a shit-sandwich; the more bread you have the less shit you eat.

Medlem
Skrivet av Hydra:

Hoppas att känsla från Q3 ligger kvar där.

Känslan finns kvar. Problemet är att det känns mer som att lira baseq3 då det saknas features från CPMA (OSP) idagsläget. Nätkoden är förövrigt usel jämfört med den i CPMA.

Det börjar visserligen bli bättre men det känns som att det finns en hel del kvar att göra.

Medlem
Skrivet av erge:
Skrivet av Hydra:

Hoppas att känsla från Q3 ligger kvar där.

Känslan finns kvar. Problemet är att det känns mer som att lira baseq3 då det saknas features från CPMA (OSP) idagsläget. Nätkoden är förövrigt usel jämfört med den i CPMA.

Det börjar visserligen bli bättre men det känns som att det finns en hel del kvar att göra.

Vad är syftet? Jag menar att Q3 finns ju kvar, så vad är det tänkt att detta skall tillföra? Dessutom, att spela FPS-spel i webbbrowsern, är det så optimalt?

Medlem
Skrivet av sno0zer:

quake 3 i en webläsare gratis med massa match och rankfunktioner så vitt jag vet.

det jag undrar är om man kan köra clan arena, promode, ft etc.

Det kommer inte gå. Utvecklarna själva har sagt att vanliga Quake 3 får fylla det ändamålet, och att Quake Live vore ett sätt att slussa folk dit.

Jag ger inte mycket för Quake Lives gameplay, men alla kringliggande funktioner ska bli spännande att se.


signatur
Medlem

Finns det någon officiell site? När skall det vara klart?

Medlem
Skrivet av johanp:

Finns det någon officiell site? När skall det vara klart?

http://www.quakelive.com/

De har tydligen låst inbjudningarna nu så att ingen mer kommer in i beta-programmet, det ryktas att spelet släpps om ca 2 månader dock.


signatur

"I don't rock and roll, I BURN!"

Medlem

Oj, 2 månader, jag hade hoppats på 2 veckor. :x
Har kollat några tournament videos från quakecon och tyckte spelet såg ganska klart ut.... men det kan ju vara mycket runt omkring som man inte ser som behöver fixas såklart.

Här är en länk för dom som vill kolla dom shoutcastade videosarna.

Medlem

Fick tag på en nyckel igår och märkte att det är en del som saknas när det kommer till hur bekvämt det är att hitta servrar och så vidare. Sen verkar det som att man ska ha tur för att hitta någon som inte bara vill spela ozdm6/q3dm6 också...men med tanke på att det i princip är Q3 så var det väl inte så oväntat.

Men det var fräckt att se att det bara installerades smärtfritt som ett plugin i webbläsaren.


signatur
Medlem
Skrivet av Åke Vader:

Men det var fräckt att se att det bara installerades smärtfritt som ett plugin i webbläsaren.

Kan man välja var man vill installera det? Jag gissar på att det lägger sig under "Application data" annars.


signatur

"I don't rock and roll, I BURN!"

Medlem
Skrivet av cribba:
Skrivet av Åke Vader:

Men det var fräckt att se att det bara installerades smärtfritt som ett plugin i webbläsaren.

Kan man välja var man vill installera det? Jag gissar på att det lägger sig under "Application data" annars.

Var tvungen att kolla efter då jag inte gjort det innan och du har mycket riktigt rätt!


signatur
zsm
Medlem

Ge mig beta-nyckel efefes? >_<

Inaktiv

Ska bli roligt att testa detta när det kommer

Medlem

Väldigt sugen att testa, lirade en hel del Quake3 för ett antal år sedan...

Någon som har en beta-nyckel över?

Medlem

De släpper inte in fler i betan för tillfället, varken genom utlottning eller invites.


signatur

"I don't rock and roll, I BURN!"

Medlem

Invites kör de fortfarande vad jag hört.


signatur
Medlem
Skrivet av Åke Vader:

Invites kör de fortfarande vad jag hört.

Hade en snubbe som skulle skicka en till mig här om dagen och då var det låst.


signatur

"I don't rock and roll, I BURN!"

Inaktiv

jag är betatestare :P8):D

Medlem
Skrivet av cribba:
Skrivet av Åke Vader:

Invites kör de fortfarande vad jag hört.

Hade en snubbe som skulle skicka en till mig här om dagen och då var det låst.

Säker på att det inte bara tar tid då? När man bjuder in någon läggs alla ansökningar på hög tills någon tomte på ID Software trycker på den magiska knappen skulle jag tro. Kan dröja ett tag vad jag har hört.


signatur
Medlem

Tog nästan en månad för mig från att jag fått en invite innan jag kunde logga in. Trodde också att jag hade blivit nekad eller liknande.

Medlem

Nån betatestare, eller annan insatt, som kan ge sej på en gissning angående när allmänheten kommer få ta del av detta spel?!?

Inaktiv

Jag har hört att det börjat komma ut lite nya betanycklar så jag undrade bara om någon vänlig själ hade en invite över? Jag är riktigt sugen på att testa... :\

Medlem

nån som vet, kommer det nån open beta eller någåt i det stilen


signatur

Remember remember the fifth of November

Medlem

Jag blev precis här om dagen inbjuden till betan utan att vare sig snackat med någon eller skrivit upp mig, riktigt skumt....
Men men har testat de lite och de är ju som nån skrev här över baseq3 fast de har lagt till lite saker ifrån OSP och CPMA som tex, brightskins.

I övrigt så kan jag meddela att de flyter på i stadiga 125FPS i fullscreen och känns inprincip exakt som att spela vanliga Quake3. Testade meka lite med configen iförgår och fick in min gamla OSP cfg utan några vidare problem. De vart några kommandon som inte fanns men de vart ingenting som påverkade utseendet eller känslan i sig.

Återstår väl att se om folk verkligen kommer spela detta framöver då det känns väldigt gammalt på någotvis och ingenting nytt. De som är roligt är väl att folk spelar FFA, CA och instagib för fulla muggar vilket jag inte enns såg i OSP för 3år sedan =). Men å andra sidan är de fortfarande tyskar och holländare som sitter och nöter de.


signatur

"It aint about power, it's about balance!" InitialD

Medlem

om nån vill ha en invajt så har jag 2st just nu. Dom försvinner om man inte använder ganska snabbt.


signatur

Life is like a shit-sandwich; the more bread you have the less shit you eat.

Inaktiv
Skrivet av sno0zer:

om nån vill ha en invajt så har jag 2st just nu. Dom försvinner om man inte använder ganska snabbt.

Jag tar hemskt gärna en. Har varit på jakt ett längre tag

Medlem
Skrivet av sno0zer:

om nån vill ha en invajt så har jag 2st just nu. Dom försvinner om man inte använder ganska snabbt.

Jag tar också gärna en!

Medlem

bece, privva det namn/efternamn du vill använda + email så skickar jag den. Men bara om du hinner före ginyu. peace.


signatur

Life is like a shit-sandwich; the more bread you have the less shit you eat.

12
Skriv svar