Rea Duke Nukem Forever 199:- (digital download)

Megadelux
Rea Duke Nukem Forever 199:- (digital download)

Via Game. Affären. Dom har just lanserat game-butik online för digital nerladdningar.

10e till 13e Juni har dom erbjudande för 199:- billigare än så blir det knappast. pre-download verkar också ingå.

Medlem
Skrivet av renod:

Via Game. Affären. Dom har just lanserat game-butik online för digital nerladdningar.

10e till 13e Juni har dom erbjudande för 199:- billigare än så blir det knappast. pre-download verkar också ingå.

Hur vet du att priset kommer att vara så? Jag var precis inne på sidan och kollade, 449kr för duke. Bra tjänst i alla fall. Ska prova den sen

Medlem

Hittar ingen träff på google på Via Game. Kan du länka till affären eller direkt till erbjudandet? Hur fungerar det när man laddar ner digitalt från dem? Är det likt Steam att man behöver en klient för att kunna spela?

Medlem
Skrivet av KonradA:

Hittar ingen träff på google på Via Game. Kan du länka till affären eller direkt till erbjudandet? Hur fungerar det när man laddar ner digitalt från dem? Är det likt Steam att man behöver en klient för att kunna spela?

Jag hittade dock inget erbjudande på deras sida om 199kr för duke.
Däremot var där andra spel man kunde dra hem för rätt förmånliga priser.
Man använder sig av Ztorm tror jag klienten heter och den använder cdon och webhallen tror jag.

Megadelux

Konstigt att jag fick det som medlemserbjudande då.

Medlem
Skrivet av renod:

Konstigt att jag fick det som medlemserbjudande då.

okej kan du visa det erbjudandet här eller?

Megadelux
Medlem

[quote=renod]http://dl.dropbox.com/u/27272664/duke.jpg

Där kopierade jag från min inbox.[/quote

Fick precis nyhetsbrevet, det stämmer ju hihi..

Medlem

Oh, intressant! Tänkte först inte köpa det vid release (fy skam på mig) men 199kr är ju inget att bråka om

Megadelux

Ja, sen vet jag inte om det endast är för att jag har game-kortet som jag får bonus på och är registrerad med min mail osv.. Men ja, jag fick det iallafall..

Medlem

Kolla sidan nu.. står på deras download sida att man kan köpa de nu. Så det är till alla Inte bara medlemmar

Medlem

Någon som använt deras downloadtjänst? Hur funkar den? Är det en klient eller får man ner en EXE fil eller hur funkar det?


signatur

Videomupp

Medlem
Skrivet av WildThing:

Någon som använt deras downloadtjänst? Hur funkar den? Är det en klient eller får man ner en EXE fil eller hur funkar det?

Det är Ztorm så det fungerar precis som cdon.se och deras tjänst där också. Jag vet inte i detta fallet hur det blir eftersom duke körs via steam så jag antar att man får en nyckel att skriva in i steam. Men i övriga fall tror jag man får en fil, man får använda 1 gång (precis som hos cdon.se).

Medlem
Skrivet av Greenz:
Skrivet av WildThing:

Någon som använt deras downloadtjänst? Hur funkar den? Är det en klient eller får man ner en EXE fil eller hur funkar det?

Det är Ztorm så det fungerar precis som cdon.se och deras tjänst där också. Jag vet inte i detta fallet hur det blir eftersom duke körs via steam så jag antar att man får en nyckel att skriva in i steam. Men i övriga fall tror jag man får en fil, man får använda 1 gång (precis som hos cdon.se).

Aha! Så Duke köra via Steam? Då är det nästan ännu mer värt.

Edit: Vänta nu, en fil man får använda en gång? Får man inte tanka ner igen och installera om eller vad menas då?


signatur

Videomupp

Medlem
Skrivet av WildThing:
Skrivet av Greenz:
Skrivet av WildThing:

Någon som använt deras downloadtjänst? Hur funkar den? Är det en klient eller får man ner en EXE fil eller hur funkar det?

Det är Ztorm så det fungerar precis som cdon.se och deras tjänst där också. Jag vet inte i detta fallet hur det blir eftersom duke körs via steam så jag antar att man får en nyckel att skriva in i steam. Men i övriga fall tror jag man får en fil, man får använda 1 gång (precis som hos cdon.se).

Aha! Så Duke köra via Steam? Då är det nästan ännu mer värt.

Edit: Vänta nu, en fil man får använda en gång? Får man inte tanka ner igen och installera om eller vad menas då?

Jodå det får man, men när du laddat hem filen säger vi så används den, sen om du avinstallerar spelet och ska använda den gamla filen så kommer det inte att funka. Då måste du ta hem den filen igen på nytt. Det kostar alltså inte mer utan det är som att du har filen rent virtuellt hos game eller cdon.

Medlem
Skrivet av Greenz:
Skrivet av WildThing:
Skrivet av Greenz:
Skrivet av WildThing:

Någon som använt deras downloadtjänst? Hur funkar den? Är det en klient eller får man ner en EXE fil eller hur funkar det?

Det är Ztorm så det fungerar precis som cdon.se och deras tjänst där också. Jag vet inte i detta fallet hur det blir eftersom duke körs via steam så jag antar att man får en nyckel att skriva in i steam. Men i övriga fall tror jag man får en fil, man får använda 1 gång (precis som hos cdon.se).

Aha! Så Duke köra via Steam? Då är det nästan ännu mer värt.

Edit: Vänta nu, en fil man får använda en gång? Får man inte tanka ner igen och installera om eller vad menas då?

Jodå det får man, men när du laddat hem filen säger vi så används den, sen om du avinstallerar spelet och ska använda den gamla filen så kommer det inte att funka. Då måste du ta hem den filen igen på nytt. Det kostar alltså inte mer utan det är som att du har filen rent virtuellt hos game eller cdon.

Aha, då förstår jag Är det en tidsbegränsning på hur länge man kan ladda ner filer tro? Har för mig det har varit lite tjafs med sådana saker med vissa digital download butiker.


signatur

Videomupp

Medlem
Skrivet av WildThing:
Skrivet av Greenz:
Skrivet av WildThing:
Skrivet av Greenz:
Skrivet av WildThing:

Någon som använt deras downloadtjänst? Hur funkar den? Är det en klient eller får man ner en EXE fil eller hur funkar det?

Det är Ztorm så det fungerar precis som cdon.se och deras tjänst där också. Jag vet inte i detta fallet hur det blir eftersom duke körs via steam så jag antar att man får en nyckel att skriva in i steam. Men i övriga fall tror jag man får en fil, man får använda 1 gång (precis som hos cdon.se).

Aha! Så Duke köra via Steam? Då är det nästan ännu mer värt.

Edit: Vänta nu, en fil man får använda en gång? Får man inte tanka ner igen och installera om eller vad menas då?

Jodå det får man, men när du laddat hem filen säger vi så används den, sen om du avinstallerar spelet och ska använda den gamla filen så kommer det inte att funka. Då måste du ta hem den filen igen på nytt. Det kostar alltså inte mer utan det är som att du har filen rent virtuellt hos game eller cdon.

Aha, då förstår jag Är det en tidsbegränsning på hur länge man kan ladda ner filer tro? Har för mig det har varit lite tjafs med sådana saker med vissa digital download butiker.

Vad jag vet om cdon i alla fall så har dom en tidsbegränsning på sina "EXE" filer. Hur övriga gör det vet jag inte riktigt. Men det återstår att se i natt när duke tankas hem Längtar som fan

Medlem

Jag har varit inne och kollat, och det jag själv nu undrar över, är det så att man inte får sin nyckel/installations fil direkt när man förhandsbokat? Om där finns nån där ute som fått sin nyckel så dela med dig

Medlem

Köpt! Jag har dock inte fått någon nyckel eller installationsfil eller annat som skulle tillåta mig att förladda spelet ännu. Kan återkomma om jag är vaken när den anländer.


signatur

Aj, dina ögon!

Medlem
Skrivet av noaxark:

Köpt! Jag har dock inte fått någon nyckel eller installationsfil eller annat som skulle tillåta mig att förladda spelet ännu. Kan återkomma om jag är vaken när den anländer.

Jag tror att eftersom det är en förhandsbokning så får vi nog se senare vid 01.00. Verkar vara nåt då, eftersom det står 2011-06-10 - 01:00 där.

Medlem

Tack så mycket för tipset! Beställde direkt.


signatur

||||||||||||
||||||||||||

Medlem
Skrivet av Shrudder:

Tack så mycket för tipset! Beställde direkt.

Fråga: fick du nån nyckel eller?

Medlem
Skrivet av Greenz:
Skrivet av Shrudder:

Tack så mycket för tipset! Beställde direkt.

Fråga: fick du nån nyckel eller?

Ja, nån minut efter klockan ett.


signatur

||||||||||||
||||||||||||

Megadelux

Också köpt nu. På väg ner via steam. Värt som fan med 199:-

Medlem
Skrivet av renod:

Också köpt nu. På väg ner via steam. Värt som fan med 199:-

yeah helt klart :)=

Medlem

Kul att man redan köpt genom Webhallen för totalt 428kr inklusive frakt....
Ni får ursäkta mig grabbar, jag ska bara gå och hänga mig


signatur

Game long and prosper

Medlem

Också beställt, betalade via internetbank o pang i rödbetan nu laddas d hem i Steam .. Aktiveringskoden kom fram i webbläsaren efter avslutad transaktion, helt super


signatur

Det krävs ett helt nytt sätt att tänka för att lösa de problem vi skapat med det gamla sättet att tänka. - A. Einstein

Medlem
Skrivet av Sniper_Nr1:

Också beställt, betalade via internetbank o pang i rödbetan nu laddas d hem i Steam .. Aktiveringskoden kom fram i webbläsaren efter avslutad transaktion, helt super

Du får gärna komma med ett första uttalande om spelet när du har testat det, det bådar ju verkligen inte gott, australien fick releasen två dagar för tidigt och dom flesta spelarna därifrån har ju inte varit nådiga i sin kritik mot spelet

Medlem
Skrivet av veum:
Skrivet av Sniper_Nr1:

Också beställt, betalade via internetbank o pang i rödbetan nu laddas d hem i Steam .. Aktiveringskoden kom fram i webbläsaren efter avslutad transaktion, helt super

Du får gärna komma med ett första uttalande om spelet när du har testat det, det bådar ju verkligen inte gott, australien fick releasen två dagar för tidigt och dom flesta spelarna därifrån har ju inte varit nådiga i sin kritik mot spelet

Sure thing, få c om man hinner lira nåt ikväll... Fredagsmys med familjen först


signatur

Det krävs ett helt nytt sätt att tänka för att lösa de problem vi skapat med det gamla sättet att tänka. - A. Einstein

Medlem

Kan någon skicka en länk till produktsidan eller butiken över huvud taget? Hittar den inte

12
Skriv svar