Red orchestra 2-tråden!

Inaktiv
Skrivet av totte1015:
Skrivet av riktigninja:

har kört betan ett tag nu .. och det spelet har en "feature" som är game-breaking enligt mig .. CLIPPING!! wtf WTF
man kan springa igenom dom på samma lag .. och fienden .. det förstör ALLT!!
..#¤%&%¤
annars hade det varit ett av bästa spelen 2011 enligt mig.. trots den gigantiska buggfesten
och många miffon i ro2-forumet vill ha det så . för dom lipar om griefers som kommer blocka dörrarna annars

Det är ju så...Det är väl inget och gnälla om

men på ett sätt känns det som "bättre flyt" när ingen håller på och är ivägen .. spelat lite mer nu, och har dubbla känslor

Medlem
Skrivet av Tybalt:
Skrivet av Zackebacke:
Skrivet av MarkusWolf:

Det är ok för egen del, men skulle bli en smula små sur om staket och murar står kvar vid explosioner eller när en stridsvagn kör in i dom.

Det är just detta destruction i RO2 ska vara till för - Att se till så att staketen fälls när du åker över dem med pansarvagnar. Hus kommer även kunna förstöras, men inte jämnas med marken.
"It's much more fun to fight over ruins, than just flat ground", som en utvecklare sa.

Skrivet av Reize:

Något jag läste på RO2-forumet som jag gillade var att man bara kommer kunna ha ett litet antal machine gunners och snipers i sitt lag. Resten av spelarna får därför spela rifleman med bolt action (vet inte vad det heter på svenska) gevär. Mycket trevlig funktion att ha som default.

Så är det i ettan. Bra att inte alla springer omkring som sniper.

Synd bara att det är först till kvarn som gäller, sen har han sitt sniper-kit hela matchen.

Låter bra. Har aldrig gillat när det ligger snipers och trycker överallt.

Gör man bra ifrån sig under matchen så kan man även få en så kallad "Battlefield commendation" och får då ta över vilket kit man vill. Väldigt bra när man känner för att snipa lite eller om commandern är inkompetent

Medlem

Om någon spelar BETAN så har jag lite information om serverlistan:

Om du ska ansluta till en server som ser prydlig ut, dubbelklicka INTE, då hamnar du på en random server, oftast tom.

Istället klicka EN gång så du markerar den, sen så högerklickar du på server och trycker på Join Server.

Och BTW, spelet kommer ut imorgon!!!

Medlem

Det är nära nu.

Medlem

Vet inte om det har nämts, men på greenmangaming.com finns Red Orchestra för $34 ($42,5 för deluxe), vilket är billigare än att köpa från Steam.

Medlem

Släpps inte spelet nu inom typ 20 min lr nått? Har spelat betan sen igår. Igår natt kom det en ganska stor uppdatering som fixade optimeringen rejält.

Medlem
Skrivet av Fatha:

Släpps inte spelet nu inom typ 20 min lr nått? Har spelat betan sen igår. Igår natt kom det en ganska stor uppdatering som fixade optimeringen rejält.

Nope...Timern har vajjat fram och tillbaks på steams storesida, just nu är det: This game will unlock in approximately 2 hours

Medlem
Skrivet av totte1015:
Skrivet av Fatha:

Släpps inte spelet nu inom typ 20 min lr nått? Har spelat betan sen igår. Igår natt kom det en ganska stor uppdatering som fixade optimeringen rejält.

Nope...Timern har vajjat fram och tillbaks på steams storesida, just nu är det: This game will unlock in approximately 2 hours

Såpg det men den har på börjat en nerladdning nu,så hoppas snart att jag kan spela det.

Medlem
Skrivet av Fatha:
Skrivet av totte1015:
Skrivet av Fatha:

Släpps inte spelet nu inom typ 20 min lr nått? Har spelat betan sen igår. Igår natt kom det en ganska stor uppdatering som fixade optimeringen rejält.

Nope...Timern har vajjat fram och tillbaks på steams storesida, just nu är det: This game will unlock in approximately 2 hours

Såpg det men den har på börjat en nerladdning nu,så hoppas snart att jag kan spela det.

Ja... Jag laddade ner preloaden i eftermiddags, och nu "restartar" dom självaste spelet så nu måste jag ladda ner det iallafall, nu försvann meningen med preloaden... Fan också
Och dessutom ligger jag och nöter på ca 500kb/s...

Medlem
Skrivet av totte1015:
Skrivet av Fatha:
Skrivet av totte1015:
Skrivet av Fatha:

Släpps inte spelet nu inom typ 20 min lr nått? Har spelat betan sen igår. Igår natt kom det en ganska stor uppdatering som fixade optimeringen rejält.

Nope...Timern har vajjat fram och tillbaks på steams storesida, just nu är det: This game will unlock in approximately 2 hours

Såpg det men den har på börjat en nerladdning nu,så hoppas snart att jag kan spela det.

Ja... Jag laddade ner preloaden i eftermiddags, och nu "restartar" dom självaste spelet så nu måste jag ladda ner det iallafall, nu försvann meningen med preloaden... Fan också
Och dessutom ligger jag och nöter på ca 500kb/s...

500 kb/s? Lyllo dej då, jag ligger på 257 kb/s.....satan i gatan då!

Medlem

Hahaha, Tack för den du... Nu döppt jag ner till 7kb/s...

Vafan är nöjet för Steam och hålla på försena spelet timme efter timme?

Nu ligger releasen till: Available: 14 September 2011
This game will unlock in approximately 3 hours

Men "Approximately" kan högst +-en timme vara acceptabelt... Men vad är det egentligen som påverkar releasen såhär?

Medlem

Asså nu e det ju försenat i 3 timmar..... Jag vill ju spela!!

Va e det som dem kan fixa under 3 timmar?

Medlem

De patchar väll in i det sista kan jag tänka mej, surt som fan för oss att de inte är färdiga men intalar mejsjälv att det är för det bästa

Just nu har jag 79% kvar att tanka ner, blir nog inget i kväll för mej, blir att vänta tills i morgon med ett lir.

Medlem

Fan va jag älskar i-lands problem!

Medlem

Asså, jag hatar också dem kommer med 5 min efter att det skulle ha släppts. Satt ju där och f5:ade och hoppades på att få spela och sen bara så står det "3 timmar kvar"

Medlem

Jävligt skumt asså, enligt canyourunit.com så skulle min burk precis klara min. specs men jag kör spelet klock rent på high inställningar. Skumt?

Medlem

Är det nån mer än jag som har lite problem med spelet? Har hänt lite då och då att spelet inte längre svarar och stängs ned.. drygt!

Medlem
Skrivet av Elffors:

Är det nån mer än jag som har lite problem med spelet? Har hänt lite då och då att spelet inte längre svarar och stängs ned.. drygt!

Jag har också lite problem,kraschar ibland och sen vill det inte startta. Hoppas dem fixar detta snart har annars haft skitkul med spelet.

Medlem
Skrivet av Fatha:
Skrivet av Elffors:

Är det nån mer än jag som har lite problem med spelet? Har hänt lite då och då att spelet inte längre svarar och stängs ned.. drygt!

Jag har också lite problem,kraschar ibland och sen vill det inte startta. Hoppas dem fixar detta snart har annars haft skitkul med spelet.

Ja... Har hänt ofta för mig när jag bläddrar mig fram i serverlistan...Lite fittigt att det är så dåligt trots sen release...

Medlem

I början hade jag problemet att jag ständigt fick "rogame.exe has stopped working" när jag anslutit till en server! Nu kommer jag in i ca 10 sekunder tills jag får någon form av DC, allting i spelet bara stannar men jag kan vandra runt och titta mig omkring.

Lösning någon? Känner mig ju fan lurad!


signatur

ASUS Z87 Deluxe - 4770K 4,4GHz@1,25v - Noctua NH-D14 - GTX780 DCII@1241 - XMS3 8Gb 1600MHz - Asus Xonar Phoebus - OCZ Vertex Max IOPS 240Gb

Medlem
Skrivet av totte1015:
Skrivet av Fatha:
Skrivet av Elffors:

Är det nån mer än jag som har lite problem med spelet? Har hänt lite då och då att spelet inte längre svarar och stängs ned.. drygt!

Jag har också lite problem,kraschar ibland och sen vill det inte startta. Hoppas dem fixar detta snart har annars haft skitkul med spelet.

Ja... Har hänt ofta för mig när jag bläddrar mig fram i serverlistan...Lite fittigt att det är så dåligt trots sen release...

Har också problem med att hitta servrar... Då är det iaf inte min dator som spökar utan själva spelet.

Medlem

aa mitt kraschade precis och nu startar det inte, kraschar när det startas. Va fan betalat 340kr för det här?

Sklitkul spel när det verkligen funkar, men kan dem snälla fixa buggarna?

Medlem

Installerade om spelet och har spelat i över 3 timmar utan nå konstigheter

Medlem

Jag installerar också om nu,hoppas att det ska funka nu. Min dator är ju inte den nyaste, men klarar likssom Dead Island och Fallout new vegas, på högsta utan problem. Men ska ändå köpa ny dator innan BF3

Ish
Medlem

Ni missar ju inget direkt enligt min subjektiva uppfattning.


signatur

"If the road ahead is long, don't turn back"

Medlem

Upppatchat redan eller? Sitter och tankar ner nått via steam.

Medlem

Oerhört buggat och trasigt spel.

Medlem

Kan tydligen bara spela på servrar om jag har Medium inställningar, går jag högre så stannar allt efter några sekunder :s Tråkigt eftersom jag kan maxa skiten i SP men men, så jävla rolig MP!


signatur

ASUS Z87 Deluxe - 4770K 4,4GHz@1,25v - Noctua NH-D14 - GTX780 DCII@1241 - XMS3 8Gb 1600MHz - Asus Xonar Phoebus - OCZ Vertex Max IOPS 240Gb

Medlem

Steam tankade ner nått för mej igår kväll, spelet funkar hur bra som helst för mej efter det. Har inte sett att de släppt en ny uppdatering, någon som vet nått?

Medlem

De släppte en patch som fixade lite crashes och småsaker! Tycker det känns fruktansvärt ooptimerat än!


signatur

ASUS Z87 Deluxe - 4770K 4,4GHz@1,25v - Noctua NH-D14 - GTX780 DCII@1241 - XMS3 8Gb 1600MHz - Asus Xonar Phoebus - OCZ Vertex Max IOPS 240Gb

Skriv svar