Red orchestra 2-tråden!

Medlem
Skrivet av MarkusWolf:

Steam tankade ner nått för mej igår kväll, spelet funkar hur bra som helst för mej efter det. Har inte sett att de släppt en ny uppdatering, någon som vet nått?

En liten fix-patch, hjälpte mig något.

Medlem

Kan någon förklara för en n00b vad de olika rollerna har för betydelse? Vad är det för speciellt med en commander eller en squad leader t.ex?


signatur

Redigerat 2010-05-23 13:37 av dig

Medlem
Skrivet av AshTray:

Kan någon förklara för en n00b vad de olika rollerna har för betydelse? Vad är det för speciellt med en commander eller en squad leader t.ex?

Commander fixar UAV och arty etc samt ger order till squad leaders.

Squad leaders tar emot orders samt kan lägga egna orders åt sina squadmedlemmar samt att man agerar som spawn point.


signatur

||||||||||||
||||||||||||

Medlem

Är riktigt sugen att spela ihop med folk som vill lira seriöst. Om någon är sugen att dra ihop ett gäng med glada gamers och använder röst så hojta gärna.


signatur

Just an honest man in a leather mask

Medlem
Skrivet av Shrudder:
Skrivet av AshTray:

Kan någon förklara för en n00b vad de olika rollerna har för betydelse? Vad är det för speciellt med en commander eller en squad leader t.ex?

Commander fixar UAV och arty etc samt ger order till squad leaders.

Squad leaders tar emot orders samt kan lägga egna orders åt sina squadmedlemmar samt att man agerar som spawn point.

Åhå, häftigt! Tack


signatur

Redigerat 2010-05-23 13:37 av dig

Medlem

Jäkla skit! Här har man gått och sett fram emot det här spelet så länge, och så går datorn sönder lagom tills det släpps... =(

Jaja, jag får väl hålla mig tills ekonomin tillåter ett PC-köp.

Medlem

2 patcher nu, har inte löst det stora DC problemet men det krashar inte längre iaf! Spelar ju visserligen ingen roll då jag inte kan spela spelet alls längre.. nu får jag DC hela tiden!


signatur

ASUS Z87 Deluxe - 4770K 4,4GHz@1,25v - Noctua NH-D14 - GTX780 DCII@1241 - XMS3 8Gb 1600MHz - Asus Xonar Phoebus - OCZ Vertex Max IOPS 240Gb

Medlem

Jag litar på Tripwire när det gäller att beta av buggar över tid.


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Medlem

Nån som är villig att förklara hur Honor-systemet fungerar? När jag började spela var jag L39 och min mätare är sedan starten fast på [45/100]

Medlem
Skrivet av Everchange:

Nån som är villig att förklara hur Honor-systemet fungerar? När jag började spela var jag L39 och min mätare är sedan starten fast på [45/100]

Statsen är helt galna just nu. Jag har en sjukt hög honor level men bara lirat i 14 timmar. Står även för mig att jag har en galen mängd kills med MP40n vilket jag inte ens använt än. Så att försöka reda ut ens honor level tills stasen sparas korrekt är nog att banka huvudet mot en vägg.


signatur

Just an honest man in a leather mask

Medlem

Jag har hört att det är en bugg som gör att om man har någon inställning på Ultra så droppar FPS:en... någon som vet mer om detta?

Webbhallen.com - säljer spelet som en special edition, men på köpet får man förra spelet och andra godbitar, endast 249:-

http://tiny.cc/2f11e


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

57 61 72 6e 69 6e 67 20 66 6f 72 20 6e 65 72 64

PB kickar mig hela tiden nån som vet varför??


signatur

59 6f 75 20 72 65 61 6c 6c 79 20 6e 65 65 64 20 74 6f 20 67 65 74 20 61 20 6c 69 66 65 20 69 6e 73 74 65 61 64 20 6f 66 20 74 72 79 69 6e 67 20 74 6f 20 64 65 63 6f 64 65 20 72 61 6e 64 6f 6d 20 73 74 72 65 61 6d 20 6f 66 20 62 79 74 65 73 2e
https://mastodon.social/@olofhaglund

Har du testat uppdatera? Hade samma problem med BF:BC2 för någon månad sedan...


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

1an var riktigt bra ett par år innan grafiken kändes dinosaur, lånade 2an av Mollgan via internet för att prova och oj vilket skit, RO2 är knappt spelbart, man ser inte skillnad på uniformerna, guit är sämre, känslan är kräks, c spel. jag som tänkte förboka först pga 1ans bedrifter och skoj.


signatur

vaffödådå?.

Medlem

Någon som vet hur man får igång/upp consolen? jag kanske har missat något väldigt enkelt det där med consolen, Precis börjat spela, och jag får lite ljudbugg på vissa mapbyten vilket jag stör mig på ordentligt, annars är spelet riktigt riktigt skoj! Dör hela tiden dock men det är ju bara kul att springa runt med sin grupp och överta hus efter hus riktigt fett spel!
Någon som har lite svenska server ips att ge? ^^ har inte hittat någon på browsern ännu.

Fridens!

Medlem

Har det här spelet buggat sig rejält? Det står att jag har 6800 kills vilket jag vet att jag definitivt inte har, står även att jag är på honor 92....

Inaktiv

tänkte bara köra det h är ett tag tills bf3 kom ut .. men efter att ha läst på deras forum, och spelat den öppna betan nu, så stannar jag i ro 2.. bf3 är ett barnspel .. och destruction kommer va fett begränsat i fullverisionen(troligtvis för konsollerna ska orka ..vilket bevisar att bf3 är en konsollport.) .. och är helt avstängt i betan.

Medlem

Jaha gossar och töser, börjar spelet bli spelbart - tänkte ifall det nu är motiverat att köpa eller om man ska vänta en stund till? : )

Inaktiv

ny patch idag ..3 gb .. och stat+achievmentreset idag eller i morgon..

Medlem

Spelet fungerar finfint nu, har inga buggar eller problem längre, men hade många i början!

Jag efterlyser en svensk klan eller svenska spelare att spela med. BF3 är för mycket run n´gun för mig men det är inte så skoj att spela RO2 ensam. Jag är mellan 25-35 år och har varit i klaner innan, främst i spelet Americas Army.

Medlem

Nu när RO2 reas ut på steam så funderar jag på att köpa det. Men hur många spelar spelet egentligen? Man hör typ aldrig någon snacka om det så man får intrycket av att spelet är rätt dött.

Ni som spelar, finns det någon information över antalet spelare som är online samtidigt eller? Skulle gärna vilja ha svar ikväll, sitter med kreditkortet redo

Och hur är spelet online? Är det som cs när man kommer in som en rookie? Dvs man dör och dör och dör


signatur

Game long and prosper

Medlem

Ang antal spelare så vet jag ej om det finns någon slags tracker som visar antal spelare online. Och flest spelare brukar det behändigt nog vara på kvällstid, antagligen pga att många europeer spelar som har samma eller liknande tidzoner.
Jag har aldrig varit med om att inte hitta en välbefolkad server med ok ping att spela på, men visst är det inte i klass med tex BF3.

Och ang "rookie" skulle jag påstå att om man kommer in som CS-spelare så dör man ofta, för detta är inget meningslöst run n´gun spel såsom CS, CoD eller BF3!
Det är ett mer taktiskt och realistiskt spelsätt, och imo betydligt mer spännande och tillfredsställande än att bara springa från plats till plats och knäppa fiender.
Jag har mest spelat Americas Army tidigare som har en liknande spelstil, men jag är absolut ingen erfaren gamer. Ändå lyckades jag bra även från början, hade väl ca 2,5 i FR. Om man bara fattar att man inte kan springa runt som Usain Bolt på meth och leka rambo, så brukar det funka bra.

Ett nybörjartips är att försöka få tyska k-pisten (MP-40) då den har ganska låg eldhastighet jämfört med ryska PPSH och därmed lägre rekyl. Sedan är det egentligen bäst att lära och levla upp standard-gevären först, för det är alltid enklast att få ett standard-gevär och är man bra med det så blir det mycket lättare.

Medlem

Tusen tack för svar, tyvärr bestämde jag mig för att inte köpa RO2 :/
Kanske om steam kör igång en free weekend så kanske intresset kan väckas igen


signatur

Game long and prosper

Medlem

BUMPAR denna lite grann nu.
Har börjat lirat RO 2 igen nu efter ett bra tag tror jag inte har spelat det sen första veckan det kom ut men börjat spela detta som fan nu. Men har en fråga har spelat som tyskarna nu sen jag började med assault klassen o min fråga är när når man veteran rank? Har väl 33 i honor och jag vet inte vad honorn gör för nytta heller. För tänkte bara höra vilken lvl/honor som är veteran rank för Assault försöker låsa upp MP44an.

Vet att man får med den gratis med digital delux men har bara special edition utgåvan av spelet.

Skriv svar