Rift plans of telara

Medlem

lol lvl 21, sluta snacka skit, tror fan inte ens du har lirat.

Medlem
Skrivet av shaitan:

vilken smörja.. jag kom med i Betan från 28dec.. första kvarten kändes som "coolt vilket bra spel" sen började man märka undan för undan vilken plagiering det handlar om.. detta är en WoW klon med lite warhammer inslag.. assasin.. exakt samma mekanik som i wow.. typ samma talenträd och blandningen av klasser är rätt meningslös då du bara blandar från din arketyp.. blir som att ha 3 talentträd.. ja som i wow.. sen är spelets motor sanslöst choppy.. jag körde på suggested settings.. på en I7 med 6gb ram och ett Nvidia 480GTX 1gb och det slaggade runt på styva 12fps.. testade deras low quality renderer.. 25fps men nu ser det ut som det hör hemma 1998 också..
questarna är av standard typ gå dit samla 5 sånna gå tillbaka få tramsig reward din klass inte använder.. gå till nästa ställe och gör samma sak.. gathering systemet är identiskt med wow.. och crafting likaså.. upp till level 7 går det med raketfart.. och sen segar det ner till kryphastighet,, Rifts.. ytterst statiska händelser som hela tiden verkar ha samma förlopp.. mer eller mindre samma som missions i warhammer.
jag spelade en Assasin till 21 och en warrior till 11 och en necromancer till14.. inget nytt inget innovativt.. och förbaskat wow.. vill jag spela detta köper jag nog wow igen istället.. för detta är bara en kopia som inte riktigt kommer ända fram.

Orkar inte diskutera detta du skriver då det värkar högst ossanoligt att du ens har varit med på betan.förstår faktiskt inte ens varför du sitter här och Ljuger rakt upp och ner och vad meningen med det skulle vara?. minimum för vad för dator system du behöver.Minimum System Specification

Operating system: Windows XP, Vista or 7
Processor: Dual Core 2.0 GHz or better
Memory: 2 GB
Hard disk space: 8.0 GB available
Video: Nvidia GeForce FX 5900, ATI/AMD Radeon X300, Intel GMA X4500 or better.
Sound: DirectX 8.1 compliant card
DirectX®: 9.0c, June 2010 update
Broadband internet connection (DSL, cable modem or other high speed connection)
Lite svårt att bedöma hur gammal prossesor och minen du har då du inte uppger det men en vän till mig som ochså tjörde betan och med minsta system krav på grafik kortet. tjörde utan problem i
medel instälningar utan lag. Själv tjör jag med en am2, 3,22 GHz prossesor(2kärnig).8gb ram och ett radeon 5870 kort.jag tjör allt på high utan problem eller lag. Sen att du desutom var den enda i hela betan som kunde bli 21 är ju en bedrift bara det då max level i betan var 20. Så för dig är det slut trollat i denna tråden.Känn dig bortgjord.

Medlem
Skrivet av manowar99:

jag tvivlar kraftigt på om Gw2 kommer rocka arslet av rift.specielt då det knapt fins några ingame filmer från Gw 2. hypp har det ju varit på varenda spel som som ska släpas.så hypp säger i egentligen inte ett smak om hur ett spel kommer vara eller bli. är väl desutom satt som relese datum 2012 på Gw2 så den hypen tar jag med en nypa salt. Gillade aldrig personligen 1an heller spelade nån dag sen la jag ner det. men med rift vet jag i alla fal vad jag har att förvänta mig och jag är inte besviken!

Wait what va?
Knappt några in-game filmer från GW2?
http://www.guildwars2guru.com/forum/this-gamescom-compilation...
Kolla i den här tråden, scrolla ner till videon. "Knappt" några? Och det här är från Gamescom, dubbla antalet sen då om man räknar in de från förra årets PAX också.
GW2 har fortfarande inget release datum utan är bara gissat på senare 2011.
Vad du också missar är att GW2 är i princip ingenting likt med GW1 förutom raserna och några av de spelbara klasserna.
Och anledningen att spelet hypas så himla mycket just nu är pågrund av under dessa allmänna demonstrationer då folk har fått faktiskt spela spelet så har många av ArenaNets löften om spelet bevisats att vara sanna. Det är därför jag och många andra ser så mycket fram emot det.

Sen så måste jag hålla med shaila, vad jag har hittills fått se av Rift är ett World of Warcraft med lite schysstare grafik och ett par nya bra idéer, men ingenting som gör den säregen för sig.
http://www.youtube.com/watch?v=LuOqr5jnYxY
Som ett exempel.


signatur

Gammalt nick: General Hotshot
All makt åt John, vår befriare.

Inaktiv

Rift är bara en dålig kopia av WoW.

Medlem

Förstår att du ser fram i mot Gw2.vad jag inte förstår är varför ni inte postar det i gw2 tråden utan hoppar in i riftråden och skriver om det.Tror inte det fins ett enda inläg om Rift i Gw2 tråden.Värkar som det är lite mognare folk i denna tråden=). Dom flesta som är här och kriteserar Såg jag hägrar i gw2 tråden.lite skumt att all hård kretik kommer från personer från JUST den tråden .(och angående din kommentar och Citatet.)Inget fel i att Vänta på ett spel så gör även jag.Vänta tills betan kommer det är först då ni kommer se vad det har att ge..och efter det tills det är släpt och ni fått testa engame lätt att sitta och utala sig om hur grymt ett spel är om man inte ens testat det som personen där du tog mitt svar citat.Det hade inte han gjort utan gick helt på filmsnutarana och hävdade att det räker för att avgöra. Rift är är det många som testat och om du går in i Rift forumen så kan du läsa att alla i princip håller med om att det är den stabilaste och bästa beta som dom testat någonsin(så det är fakta.)det ingen vet en hur endgame i Rift kommer bli. är det lika bra som till level 20 så är det grymt. om inte så som i många föregångare så faler det vid målinjen.det får tiden utvisa .men en så länge har det varit klockrent hur mycket en ni i gw2 tråden hatar det.

Medlem

Folk som inte lirat RIFT och säger att det inte finns något speciellt med spelet ska fan inte posta, jävla snorungar.

Inaktiv

Rift har väl något speciellt endå. Dom har kopierat både Wow och WAR inte för många spel jag känner till som har gjort det.

Medlem

Fastna inte för det heller, tyckte det såg as bra ut på olika trailers men.... tråkigt.

Medlem

Personligen så struntar jag ifall ett spel kopierar features från andra spel, viktigast är ju ifall dom har gjort bättre , sämre får det ju inte vara.

Men som någon sa hur bra eller dåligt spelet är svårt att veta innan man testar det.

Dock håller jag inte med om att man först vet ifall spelet är bra när man testat endgame , är spelet dåligt innan dess så orkar man inte spela längre en så.


signatur

quod similis saporem blandeque coruscant

Medlem
Skrivet av Exzyz:

Folk som inte kan stava hälften av det han skriver. Ska fan inte heller få posta.

Jo jag har en släng av Dyslexi(gäller bara stavning) om det var mig du syfta på?.Om så är fallet får du väl helt enkelt låta bli att läsa denna tråden om du stör dig så på det. Speciellt eftersom det är jag som har startat den:) I vilket fal som helst så är det Warfronts beta på fredag(jan 7) för dom som gillar Rift och har beta key.Betan borde börja kl 19.00 om jag fattat rätt.

Medlem

Det absolut bästa är att ni alla töntar tror att allt började med WoW.

"Dem har kopierat features från WoW" -Please.

Medlem

Nja nån wow ripp kan jag inte helt hålla med om. jag tycker det är mer likt Eq2,Vanguard mm på världs Designen och mobbsen och vissa klasser,som bard i alla fal. Där i mot ui och craftingen är rätt likt wow(fins säkert betydligt mer från wow en jag lagt märke till för den som letar likheter) fast även där med vissa förändringar.lite inslag från war har Rift med. så nån wow kopia kan jag inte hålla med om. snarare en blandning av det bästa från många spel som har förbätrats+en massa nya inslag som jag alldrig sätt förut.så för mig blir det här nåt helt nytt.Personligen har jag alldrig gillat wow så hade detta varit en wow kopia så hade jag varken gillat eller spelat det, men alla kan nog känna i gän sig lite oavset villket spel man kommer i från,och vad är fel med det? sen har väll wow lånat ider av Eq1 och andra spel till vis del. vad tror ni att wow fick iden om raider och instancer från tillexempel? dom var ju knappast först med den iden. sen på senare tid har dom ju lånat ider av nyare titlar. var fix wow iden om att man kan levla genom pvpen .war var först med det vad jag kan minas. sen att det ploppat up små rifts i wow sen patchen innan expansionen kan ju tänkas att utväklarna sneglat på rift lite för att få den iden så wow har lånat dom med från andra spel..Så sluta påstå att wow är nåt orginal som alla härmar .det ända är att wow gjorde det enklare och i vissa fal bätre så att det passade mägden i stället för enbart hadcore spelarna.Nu gör rift samma sak Och förhoppnings vis blir det bra.

Medlem

I dag släpte ialla fal trion ett Releasedatum för Rift
North America,1 Mars och Europa,4 Mars.Lite dåligt bara att North America får det före oss :\
http://forums.riftgame.com/showthread.php?19136-Rift-Set-to-L...

värkar som Tron vill starta bråk med Blizzard hehe
http://www.youtube.com/watch?v=yzpnQrUjB14&feature=player_emb...

Medlem

Du kan börja lira den 24:e Feb i EU också.

Medlem

Jag har skrivit det och skriver det igen:

Hur många har inte sagt "detta är en WoW-klon" och hur många gånger har man inte försökt tala om för dom att:

1) WoW var inte först med allt, tvärt om, dom har snott massor från andra spel/böcker innan WoW/WarCraft kom ut.

2) om något fungerar bra, t ex ett UI med skillbars osv, varför uppfinna något nytt som rikerar bli sämre?

3) Det finns inte så många sätt att göra ett UI på, speciellt inte för ett MMORPG (se punkt 2).

4) WoW-grafik? Seriöst, WoW har cartoon-graffe, detta är INTE cartoon.

5) Questerna... ja du Glenn, vad skall man säga. Det är tyvärr samma med dom - det går inte att hitta på speciellt annorlunda quester i all evighet. Till slut så blir det en "döda 10 fiender"-quest, take it or leave it.

Eller ni som skriver så kanske bara trollar?

*suck*


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem

conthox har rätt om att WoW har tagit saker från andra mmo som Rift. Det har till och utvecklarna sagt (i ngn av deras videor vid 5 års firandet av WoW). Vissligen tycker jag rift verkar B (no offence men jag är helt hypad in för GW2. )Men jag blir sur när andra säger bara WoW klon. För det är så spel världen fungerar man lånar av varandra, men vissa lånar för mycket särskilt f2p...


signatur

*spolier* årets spel 2011 = Guild Wars 2!!!

Medlem

Ah såg det nu att man kan börja lira 24:e feb. det jag är lite osäker på är om man måste köpa det digitalt då i sverige i alla fal ?.Jag har pre-odrat från webhallen men jag har inte fåt någon nyckel till att få börja den 24.dom har ju inte ens fått ut vad Ce boxen innehåller.

Inaktiv

Men när man skriver WoW klon så menar man samma gammla tjat om att döda världens fetaste bossjävel med ett litet tjejsvärd som inte ens borde kännas på en fet eldkille som Ragnaros. Pvpn i WoW och de flesta andra mmo som Rift är så jävla värdelös att man lika gärna kan sitta och glo på en sengångare.

Medlem
Skrivet av Exzyz:

Men när man skriver WoW klon så menar man samma gammla tjat om att döda världens fetaste bossjävel med ett litet tjejsvärd som inte ens borde kännas på en fet eldkille som Ragnaros. Pvpn i WoW och de flesta andra mmo som Rift är så jävla värdelös att man lika gärna kan sitta och glo på en sengångare.

Om nu dessa spel är så förb-nat tråkiga varför hänger du kvar i denna tråden då? Du har inte gjort annat än att skriva hur kasst allt är och att folk som inte kan stava och/eller tycker som du är dumma i huvudet.

Om nu folk tycker att detta spelet verkar intressant och ser fram emot det, låt dom göra det då. Om du inte tycker om det, fint, gör inte det, men då behöver du inte spy massa galla över dom som gillar spelet. (Det är skillnad på konstruktiv kritik och bara en massa skitsnack om hur mycket något suger.)

Gå istället tillbaka och spela ditt spel, ditt MMORPG som är totalt olika WoW och alla andra MMORPGs som finns där ute.... vilket spel det nu kan vara....


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem

Får ta en koll på beta 4 ikväll

Medlem

Ska bli roligt att testa lite Warfronts och dom nya instancerna man får tillgång till nu=)

Medlem

Hyffsat polerat är det iaf. var lite galet med folk online igår så man fick inte mycket uträttat


signatur

quod similis saporem blandeque coruscant

Vym
Medlem

För de som är intresserade av att gå med i ett gille i Rift-betan så finns europeiska gillet Ruthless Immortals på Cloudborne-servern som The Defiants. Det är ett samarbete mellan 2 Star Wars the Old Republic guilds; svenska Ruthless( http://ruthless-tor.tk ) och europeiska Immortals( http://swtor-immortals.com ).

I Rift-betan har vi ungefär 40 medlemmar och vi har riktigt roligt tillsammans och ägnar oss mycket åt dungeons och pvp. För oss svenskar som är med i Ruthless har vi en egen mumble server.

Om ni är intresserade av att gå med så få tag på någon i gillet som kan lägga till medlemmar och hälsa från Sviinet.

Ha det bra och lycka till i Rift!

Medlem

På vilket sätt då?


signatur

quod similis saporem blandeque coruscant

Medlem

Bry dig inte om honom, han trollar bara. Se på de inlägg han har skrivit, bara negativa kommentarer utan att motivera varför han tycker som han gör.


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem

Tänkte ge han en chans iaf med en konkret fråga men vi får se.


signatur

quod similis saporem blandeque coruscant

Medlem

För dom som tänker förboka Rift.

Så får man tydligen inte start a Head om man bokar det på webhallen. kollade med Rift's support idag och webhallen är inte en av dom som har pre-order rättigheter.

Så jag avbokade mitt från webhallen och köpte mitt direkt från Trion. Här är länken jag fick av supporten på vilka som har pre-order rättigheter. http://www.riftgame.com/en/products/exclusives.php

Medlem

Notera att det är en skillnad mellan de olika pre-orders med. Olika återförsäljare har olika bonus items. Sedan så får man den bara digitalt från Trion själv, om jag inte minns fel.


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem

Fick mail av webhallen i dag och dom skriver att dom värkar få in head-start erbjudandet. Avbokade just min order så får väl boka igen.
(men jag markera att dom skrev VERKAR FÅ IN HEAD-START ERBJUDANDET)

Läste med i dag att Blizzard raderar alla trådar som handlar om spelet rift på wow`s forum.
Jag kan inte garantera att upgifterna stämmer men gör dom det så kan man ju konstatera att att blizzard är småt iriterade på rift.kanske till o med oroliga att förlora några acount i framtiden.8)

Medlem

Kan berätta att beställa från Trion var enkelt och jag fick

betala i dollar 49.99$ för vanliga pre-order.

Skriv svar