Rift plans of telara

Medlem

Får hoppas att han inte vet vad dyslexi är, för vet han det så visar det ju bara på att han har empati problem :/

Här är några videos från beta 4 och någon Game trailer för warrior om någon inte sett dom.

Beta 4
http://www.youtube.com/watch?v=mW7XlFSeRTc

http://www.youtube.com/watch?v=tevzEc6IBaE&feature=player_emb...

Warrior Trailer
http://www.gametrailers.com/video/exclusive-warrior-rift/7091...

Medlem

Tror inte dom är vidare oroliga, men pengar är pengar så lika bra att hålla reklam för andras produkter borta antar jag.

Undrar om man får se ngt som toppar de gamla klassikerna (ja, jag räknar WoW dit vid det här laget även om jag vet att jag kommer få mothugg på det).

Skrivet av manowar99:

Fick mail av webhallen i dag och dom skriver att dom värkar få in head-start erbjudandet. Avbokade just min order så får väl boka igen.
(men jag markera att dom skrev VERKAR FÅ IN HEAD-START ERBJUDANDET)

Läste med i dag att Blizzard raderar alla trådar som handlar om spelet rift på wow`s forum.
Jag kan inte garantera att upgifterna stämmer men gör dom det så kan man ju konstatera att att blizzard är småt iriterade på rift.kanske till o med oroliga att förlora några acount i framtiden.8)

Medlem

Nu har entligen även webhallen samma preorder erbjudanden som digital versionerna för den som vill ha box.

Förbokningserbjudandet innehåller:
· Access to all 8 pre-launch Beta's
· Head Start of the Game (included as standard in the Collector's Edition, start playing 1 week before actual release)
· In-game Pet ( Cockatrice/Deep One/Hellhound )
· Weapon enchantment – CRYSTALLINE ORB

Blir nog att snart förhandsbeställa Collectors Edition.
Riktigt kul MMO som verkar kunna utvecklas till något riktigt bra.
Testat betan och det är ju klockrent redan nu, iaf för mig.


signatur

3080, i9-11900F, DDR4 64GB

Medlem

Samma här! blir nog förhandsbeställa nu!

Inaktiv

Har fått en Vip beta key från Fz så ska ta och pröva spelet med en kompis. Förväntar mig väldigt lite men ska va schysst nog mot utvecklarna och se om det är det minsta vettigt vilket jag inte tror dock. Tycker det är rätt löjligt att dom har gjort female armor till nån jävla strip dräkt.

Medlem

Så vad du säger Exzyz, är att du har kastat skit på spelet i hela denna tråden genom att säga hur mycket det suger och att det är en kass kopia av WoW, sedan så tar du en BETA-nyckel till spelet? Kunde du inte ha skippat det och gett nyckeln till någon som såg fram emot att spela det istället, du som har varit så säker på att det kommer att floppa?

Jisses.


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Inaktiv

Jag tog nyckeln för att jävlas. Och jag sa åt några polare att ta nycklar också så några rift nördar inte skulle få chans att spela.

Medlem

Får bara en jävla bugg i klienten. Står att jag inte är authorized to play this game..

Lamt. Har skickat mail om det, hoppas dom lyckas fixat.


signatur

Have a good time!

Medlem

Ser fram emot tisdag då man äntligen får testa spelet! Verkar riktigt riktigt bra av vad jag har sett och läst

Medlem
Skrivet av Brain:

Får bara en jävla bugg i klienten. Står att jag inte är authorized to play this game..

Lamt. Har skickat mail om det, hoppas dom lyckas fixat.

Är nog inte en bugg då nästa BETA-fas inte börjar förrän på tisdag.


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem
Skrivet av conthox:
Skrivet av Brain:

Får bara en jävla bugg i klienten. Står att jag inte är authorized to play this game..

Lamt. Har skickat mail om det, hoppas dom lyckas fixat.

Är nog inte en bugg då nästa BETA-fas inte börjar förrän på tisdag.

?
Det står följande i launchern:
Welcome to the Rift Beta Pre-Download! Beta 4 is scheduled to begin Friday, 1/7/11 at 10:00AM PST.

Har dom alltså inte uppdaterat launchern?


signatur

Have a good time!

Medlem

BETA 2-4 var i tre dagar vardera eller något i den stilen. Så även om den startade den 7:e så är den stängd nu. Kolla BETA-sidan för nästa omgång(ar). På tisdag är den nästa som sagt.


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem
Skrivet av Exzyz:

Har fått en Vip beta key från Fz så ska ta och pröva spelet med en kompis. Förväntar mig väldigt lite men ska va schysst nog mot utvecklarna och se om det är det minsta vettigt vilket jag inte tror dock. Tycker det är rätt löjligt att dom har gjort female armor till nån jävla strip dräkt.

HAHAHAHAHHA Har nog garvat i 20 minuter nu. Du har ju skrivit en enorm massa skit om rift ju så har du inte ens testa det ,Och erkänner det självmant. Vilken kalle anka gubbe du är. Är du san?.Är du en seriefigur eller nåt? HAHAHAHA
Tack ska du ha i alla fal för att du gjort min dag!Exzyz!!! Och din bortförklaring i inlägget efteråt är ju inte heller att leka med hahahaha.

Oroa dig inte Brain du kommer få en invit i din hotmail dagen innan betan börjar där du får godkäna en en Eula.det står lika dant för mig när jag försöker logga in på clienten.det kommer stå så tills sevrarna kommer upp.

Inaktiv

Hon ville inte torka min näsa. Så det är nog bäst att du berättar vad mitt problem heter.

Skägg.
10 Chambers

Seså, sluta peta på varandra som om det vore en sandlåda med ett gäng dagisbarn, mkay.


signatur
Inaktiv

Jag kommer ta en plastspade och slå till dig med calle.

Medlem

Men ta bort den jävla ormen från tråden då.

Medlem

Vet någon ifall man kommer kunna behålla sina karaktärer från betan när man köper originalspelet?

Medlem

Enligt FAQ:n på forumet:

"Will our closed-beta characters be wiped for the Head Start and launch of RIFT?
- Yes"


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Inaktiv

Klart som fan man inte får behålla sina karaktärer lol...

Måste erkänna att klasserna faktikst verkar vara lite intressanta. Tex trapper.

Medlem

Jag antar att jag inte är ensam om att ha fått detta mail av Trion, men iaf så fick jag en VIP-beta key idag som funkar för 25 personer. Då jag såklart använt en så tänkte jag dela ut de andra 24 gångerna till några här på forumet.

FW6X-NLTJ-JDNP-9Z6R-3PDW

Först till kvarn!

Medlem

Ser fram emot att spela imorgon. Vi är ett gäng svenskar från spelcommunityn Ruthless som spelar RIFT på PvP servern Cloudborne som Defiants. Ni får gärna hänga på. Släng mig ett PM så får ni information till vår mumble server och invite till vårt betagille.

Medlem

MiRV tack för key:n använde den iförgår!

Medlem

Hej, då detta blir min första gång i betan för rift så undrar jag vad ni tycker jag bör satsa på om jag antingen vill vara en healer, vill helst inte behöva stå still och kasta spellsen utan gillar att röra på mig väldigt mycket. Använder gärna "hot's"
eller
ranged dps antingen via spells med låg armor men med spells för att kunna komma från fienden för att sedan skjuta, ungefär som en frost mage i wow.

Tack så mycket i förhand!

Medlem

9YMT-3FJ3-JF3H-QEKT-96LC

En till key med 25 användningar.

Bara att ta för er!

Medlem

Tackar för keyn. Själv har jag invite men man vill ju spela med sina kompisar ^^


signatur

"People don't plan to fail, they just fail to plan"

Medlem
Skrivet av Brain:

Får bara en jävla bugg i klienten. Står att jag inte är authorized to play this game..

Lamt. Har skickat mail om det, hoppas dom lyckas fixat.

Tänk på att det tar tydligen ca en dag från att du har reggat dig tills dess att ditt account verkligen får beta status


signatur

"People don't plan to fail, they just fail to plan"

Medlem

Sedan måste BETA-eventet vara aktivt. Det går inte att logga in förrän dom har startat nästa event.

Som är idag 10 am PST, dvs kl 19 svensk tid.

// edit

Eller ja, för att vara petig. Du kan logga in, patcha och starta spelet. Men inga servers kommer vara uppe förrän de har startats. (No shit! )


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Håller på att uppdatera min klient just nu.

Så jag tänkte jag skulle skriva lite om kulturen(eller LORE) i Rift som jag förvånande nog fann smått intressant. Jag har inte allt på plats eller orkat dubbelkontrollera men om jag fattat nått rätt så finns det alltså 2 falanger att välja på, Guardians(väktare?) och Defiants(Utmanare?).

Guardians använder sig primärt av kraften(erna)från "Vigil", (Vigil är beteckningen på dom "goda" gudarnas sammanslutning? Eller dom som först skapade Telara) medan Defiants har vänt sig från gudarna och använder Magiteknologi. Guardians och Defiants är i krig med varandra samtidigt som dom försöker stoppa Draken Regulos och hans anhang från invasion.

Spelaren är en ascended(uppstånden) som kallats tillbaka för att hjälpa till i kampen mot Regulos. Regulos är huvudfienden från
Blodsstormen men är bara en av 5 Drakar som hotar Telara, genom Rifterna släpper dom lös sitt djävulskap på Telara, det finns olika Rifts;
Life-rifts, death-rifts, osv.

Konflikten mellan Guardians och Defiants fanns inte när Blodsstormen först kom utan dessa 2 läger uppstod senare. Bland annat när Kelari fördrevs från Highelves anklagade för att vara en kult som använde förbjuden magi. Ja eller det var väl så lol.

Mathosian och Eth är dom mänskliga raserna, sen finns det dvärgar och en ras som heter bahmi, som kommer från ett annat "plan". (har inte satt mig in i vilka dom är annat än dom hjälpte till i första kriget mot Blodstormen.)

Defiants:
Kelari
Eth
Bahmi

Guardians:
Highelves
Mathosian
Dwars

Stämmer det någorlunda hittills eller? Tar tacksamt emot input så jag är på rätt sida, så att säga.


signatur

3080, i9-11900F, DDR4 64GB

Skriv svar