Rift plans of telara

Medlem
Skrivet av alfahanne:

Rift kanske är en kopia i ett par styckens ögon men spelet ligger ändå 1 på förbokningstoppen på webhallen, så uppenbarligen tycker fler att det är ett bra spel än dom som tycker det är dåligt i alla fal av dom som bokar där =)Och till skillnad från många andra spel så har ju dom flesta fått testa betan till rift och fått sin egen uppfattning om spelet innan dom preodrar.

Att spelet är en kopia är inte alltid något dåligt. Jag för min del har spelat en hel del WoW men ledsnat. Nu kommer Rift och har med allt jag gillade från WoW plus en massa extra. Det gör spelet bättre enligt mig och utveckling kommer i små steg!

Medlem

Tycker det är roligt när folk säger "this is a wow-clone, this sucks". Det betyder ju att även wow suger.

Ärligt talat så är det ju större rip på WAR om man kollar på rifts/PQ.

Medlem
Skrivet av Ramblemoe:

Tycker det är roligt när folk säger "this is a wow-clone, this sucks". Det betyder ju att även wow suger.

Ärligt talat så är det ju större rip på WAR om man kollar på rifts/PQ.

Det många känner igen från WoW är väl kanske UI/interfacet. Men idag ser ju nästan vartenda spel, tråkigt nog, likadant ut i mmo-genren.

Medlem
Skrivet av Spectral:
Skrivet av Ramblemoe:

Tycker det är roligt när folk säger "this is a wow-clone, this sucks". Det betyder ju att även wow suger.

Ärligt talat så är det ju större rip på WAR om man kollar på rifts/PQ.

Det många känner igen från WoW är väl kanske UI/interfacet. Men idag ser ju nästan vartenda spel, tråkigt nog, likadant ut i mmo-genren.

*smyger in med en liten lapp* :3


signatur

Gammalt nick: General Hotshot
All makt åt John, vår befriare.

Medlem

Ska vi börja länka till RIFT i pisset GW2 tråden?

Medlem
Skrivet av Ozumn:

Ska vi börja länka till RIFT i pisset GW2 tråden?

Det var ett subtilt svar på hans kommentar angående att han tycker att de flesta MMOn ser likadana ut, då svaret är att jag upplever att det finns unika MMOn som är påväg, i detta exempel Guild Wars 2.

Och ärligt talat så har han ju rätt när det gäller Rift, det är ett MMO som bygger på väldigt klassiska konventioner inom spelmekanik och interface samtidigt som spelet introducerar en rad nya idéer till genren. Det bygger bra på dessa, men de är ändå gamla.

Behöver inte agera stött.
PS: "pisset GW2 tråden"? Lite märklig meningsuppbyggnad men jag antar att det var en förolämpning, och jag är lite sårad, arbetade hårt på att pynta den tråden fint.


signatur

Gammalt nick: General Hotshot
All makt åt John, vår befriare.

Inaktiv

Diskussionen kring WoW är så otroligt ålderstigen vid detta laget att det är lite skrattretande. WoW har figurerat på min maskin sen beta och jag erkänner att det är ett förbenat bra spel. Dock tycker jag att det är synd att jämföra eller dra paralleller mellan alla spel hela tiden.

Detta var en tråd som skulle diskutera Rift. Det finns en tråd om WoW. WoW är ett bra och polerat spel [punkt].

Så, Rift. Jag lämnar all UI, quest och mekanik-diskussion därhän och försöker istället se det för spelet som det faktiskt är.

"Jag har tröttnat på WoW och ger därför Rift en chans." Den meningen är huvudet på spiken. Man vill åt en annan miljö, en annan värld att springa runt i. Sen om ui eller questkedjor eller annat är liknande, må så va, men du är inte i Orgrimmar eller Stormwind längre. Vilket är skönt i sig.

Köper du en ny bil så har den hjul, ratt och motor men du är nöjd för att den är ny och den känns annorlunda och du ser något nytt på garageinfarten. Men du tar dig fortfarande på samma sätt till jobbet.


signatur

The world is not enough - the PC is!

Medlem

Keasar har jobbat hårt med att försöka hypa GW2 i dena tråden redan från start och var den förste faktiskt som postade i denna tråden förutom jag då, givetvis handlade det om att GW2 var så mycket orginelare och bättre en rift. Vist kan jag hålla med om att gw2 har några nya ider som klass och fighting system, och säkerligen kommer att vara kul en stund. Men i prinssip så är gw2 inte mer orginelt en vad aoc var när det släptes med sitt anorlunda fighting system , Och har kopierat av andra spel det med. Enorma world bossar fins i många spel. även så utomhus raider och instanserade zoner med ladnings tid. Sen att det är free to play gör ju att spelet inte kommer ha samma uppdates som ett pay to play spel. Vist tror säkert ni kommer få några uppdates i form av buggfixar med mera, men inte kontent uppdates i samma utsträkning som ett pay to play spel. Förutom betal expansioner då. Men det får ju även pay to play spel. Så att Keasar råkade jämföra unika ui bland annat med med GW2 och la upp en liten oskyldig lapp i dena tråden var nog inte så oskyldigt som han försöker få det att låta. Men måste erkänna att jag är imponerad av din tålmodig het att hypa Gw2. I prinssip har du ju även lykats med att hypa rift i dena tråden genom att attakera det så hårt att fler blivit intresserade av att lässa tråden och fått upp ögonen för rift. Den hade nog legat långt back i forumet om inte du hade hållt den uppe i början med diskutioner. Lycka till med hypningen Keasar och tack för hjälpen=)!!!

Medlem
Skrivet av manowar99:

"svammel svammel!"

Wow, någons svammlande gick helt plötsligt i hyperdrive.

Har du ärligt talat tolkat allt detta som en slags tävling? Jag diskuterar spel, det är kul att göra det, och jag diskuterade Rift för det var ett intressant ämne, ett spel jag upplever som extremt gammalmodigt som väcker ett sådant extremt engagemang ifrån dig. Det är självklart att jag drog upp jämförelser med Guild Wars 2 och frågade varför det inte var mer intressant och när du kom med påståenden jag inte höll med om så besvarade jag dem. Vart skulle jag annars göra det? I GW2 tråden som du aldrig varit i? Frågan är om du faktiskt överhuvudtaget postar någon annanstans (vilket är nog väldigt väl sant att du gör, men hörs inte).
Och "öppnat" upp ögonen på spelet för folk? Du inser väll att väldigt mycket här har varit ett konstant flamberings krig där folk har ofta kastat skit på varandra med WoW jämförelser (som Rift hade naturligt kommande, precis som alla MMOn nu om dagarna). Jag kan medge mig själv som delaktigt skyldig till liknande jämförelser, men det är för att det är bara för enkelt att göra dem.

Så ta det lite lugnt, jag har sagt att spelet verkar okej och göra en bra vidareutveckling på den klassiska MMO genren, men det är inte den nya upplevelse jag är själv ute med MMO spel.


signatur

Gammalt nick: General Hotshot
All makt åt John, vår befriare.

Medlem

Nä Keasar- jag har aldrig sätt det som en tävling. Men du har det skulle jag tro. Kolla ditt första inlägg i dena tråden så förstår du vad jag menar. Sen har du fel jag har skrivit i fler trådar även om jag säkert skrivit mest här för att rift intresserar mig,till killnad från dig. Jo jag har varit inne i din GW2 tråd och tittat men inte skrivit nåt.Varför skulle jag skriva där när spelet inte tilltalar mig? Varför ska jag posta där om jag ändå inte gillar spelet .Tror inte dom som väntar och ser fram i mot det är intresserade av att jag sitter och letar fel i det som ingen mer en jag bryr mig om? Sen får alla tycka olika inget fel i det och gilla eller inte gilla men vad är meningen med att skriva i en tråd när man bara är ute efter att leta fel endå? Så jag undrar vem det är som svamlar igentlign.

Medlem

Efter att ha spelat Rift betan blir mitt sammanfattade utlåtande ett "Njae", de delar jag hann spela (till level 15) motiverade inte mig att spela längre. Men eftersom jag inte har upplevt spelet som helhet är det svårt att säga bu eller bä.

Visst har det potential, men det känns inte riktigt nyskapande nog efter att ha spelat WoW och WAR. Spelen Rift enligt mig hämtar de flesta av sina ideér från.


signatur

Friskyttarna.eu | Ditt ljus i MMO-mörkret

Medlem

Har själv spelat till lite över level 20 - och hoppat mellan flera karaktärer för att prova på olika själar och kombinationer - och tycker det är riktigt mysigt. Det är inte något som riktigt får dig att hoppa upp och ned för att det är nytt och revolutionerande (som många andra har nämnt i tråden) däremot tycker jag att det är en väldigt bra blandning av det som går att hitta i andra MMORPGs.
Jag tycker om stämningen däri och jag tycker om att jag kan rida runt och hjälpa till att försvara questhubs. Är också förtjust i soulsystemet där jag har väldigt många olika att välja på och väldigt lätt kan byta roll och stil.
Av det jag snappat upp via deras forum och lite bland communityn däri verkar teamet bakom Rift vara riktigt duktiga och satsa på spelarna och vad de tycker - det har varit väldigt bra kommunikation. Det är en av de större anledningarna till varför jag dras till Rift, just för att Trion och spelet har potential att bygga nåt riktigt bra med tiden.

Det som jag tycker är tråkigt eller mindre bra i Rift är mest craftingen, det är så väldigt basic, väldigt likt hur det är i WoW och jag tycker det är för platt. Sen har jag haft väldigt låg fps i tidigare betor men det blir bättre och nu kan jag köra med bättre grafikinställningar utan att få huvudvärk.
Sen är jag lite rädd att jag kommer tröttna på invasionerna eller bli överkörd när det är för få spelare i samma zon. Förhoppningsvis lyckas de få en bra balans så att riftsen inte blir för svåra när det är färre spelare, när den stora massan har kommit förbi de områdena.

Så varför skulle man spela Rift om det inte har nåt särskilt nytt och häftigt att bjuda på?
Jag skulle tippa på att de flesta som kommer spela Rift är de som tröttnat på de MMORPG som de spelat innan och kanske främst på den communityn däri. Att genom att byta spel kan man även hitta nya ingamepolare och kanske slippa elitismen som kan finnas bland andra spelcommunities.

Medlem

Är riktigt sugen på att börja spela Rift med den där pre access tjosan, har för mig att det var en vecka innan man fick börja innan "riktiga" releasen. Hur går man tillväga för att få igenom det?

Medlem
Skrivet av KonradA:

Är riktigt sugen på att börja spela Rift med den där pre access tjosan, har för mig att det var en vecka innan man fick börja innan "riktiga" releasen. Hur går man tillväga för att få igenom det?

Du behöver fixa en pre-order och genom det får du tillgång till headstart (som börjar den 24e om jag inte minns helt fel), ett non-combat pet och nån enchant.
Har du inte köpt det redan och vill ha en digitalversion rekommenderar jag att du gör det via Trion på Rifts officiella site, minst kladd då. Dessutom kan du välja att köpa den amerikanska versionen som blir billigare för oss och det spelar ingen roll om du köper EU eller NAversion av spelet då du ändå ha tillgång till alla servrar.
Om du redan har bokat/köpt spelet så kan du gå in på ditt konto på Rifts site och kika under Manage games. Står det att du har promotional items så har du redan tillgång till headstart.

Medlem

Sådär, då har man spelat både en Defiant och en Guardian till lvl 20. Jag vet inte längre hur väl detta spel kommer klara sig. Attackernas animationer och effekter är väldigt, väldigt tama, det är dålig visuell och auditiv feedback på dem som gör att man funderar om man faktiskt anföll eller inte. Det betyder inte att det behöver vara gigantiska explosioner om jag kastar eldbollar eller blixtar likt kastade av Tor själv, men det behövs något kraftigare för att man ska känna sig lite mera inne i striderna. Att spela en krigare känns knappt eftersom det finns inget drag i ens attacker.

Sen så kommer problemet med questen, det är sjukt många "Döda X" quests, och inte sjukt många som då i att 50% är dessa quests, utan en gigantisk majoritet av alla spelets quests vad jag upplevde upp till lvl 20 är att man måste ut och döda en stor mängd monster. Dessa varvas av emellan åt med "Samla lite av detta", varav "detta" ligger ofta mitt i en mängd monster du måste hugga ner för att komma åt. Detta slår jag vad om blir en av de större kritikerna mot spelet när det väl släpps, eftersom tyvärr är det rätt så fantasilöst. Allt detta questande gör att man blir rätt så snabbt uttröttad på att spela, eftersom än så länge klarar jag mina strider utan taktik genom att loopa igenom ett attackmönster av abilities. "2, 3, 4, 2, 3, 4, 2, 3, 4". Det blir väldigt snabbt monotont.

Grafiken var trevlig, önskar dock att Defiants start område (efter tutorial området) kunde ha varit lite mera varierande istället för ett gigantiskt öppet fällt med ett fåtal träd, då Guardians område var en stor mysig skog.

Spelet kommer få en trogen förföljelse av spelare som manowar, men jag tvekar på att många som provar spelet kommer vilja stanna kvar länge.


signatur

Gammalt nick: General Hotshot
All makt åt John, vår befriare.

Medlem

Men om du questar hela jävla tiden så är du större n00b än vad jag trodde, sluta nu att skriva här.

Medlem

Ja Keasar! ja kommer spela rift! och säkert många som mig. Hur många? Ja det ser vi om 12 dagar då spelet släps i butik.Hur länge beror väll helt på hur mycket end game spelet har.Vilket varken du eller jag vet!( Eftersom Trion håller engame hemligt.)

Vym
Medlem

Imorgon drar head start igång och jag håller på att ladda ned klienten i full fart.

De flesta svenska rift communities och gillen verkar sikta på att börja på PvP servern Whitefall så häng gärna med! Själv ska jag spela på Defiant sidan tillsammans med det svenska gillet Saints. http://swedishsaints.info

Medlem

Jag har följt LotRO under se tre år som det funnits och sett hur det utvecklats och det är mycket stor skillnad från hur det såg ut från start. Skall bli intressant att se hur snabbt de lägger till och fixar saker som en del har klagat på redan innan start, t ex crafting och chatt.


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem

Är lvl 18 riftstalker/bladedancer/assassin och gillar spelet skarpt, det ända jag saknar är musik i zonerna.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem
Medlem
Skrivet av manowar99:

Frågan är bara hur många av dom som kommer stanna som betalande nu när BETAn är slut.


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem

CDwow säljer rift för 269 utan frakt

Fraktfritt menade jag Men de har en leveransförsäkring för 5 kr som är frivillig

Medlem

Hej alla fz:are!
Mitt spel låser sig efter jag har spelat 10-15 min och får då reboota. Väldigt irriterande när man inte kan spela. Har avinstallerat gamla grafikkorts drivruterna och kört in dem nyaste, samma problem kvarstår :/
Har sökt lite men hittade inget vettigt om det.
Någon som har lite tips på hur man kan lösa det?
Kör med ett HD4870x2 kort.

Tack på förhand.

Medlem

Nu kör rift sin half birthday och det är således gratis att prova tills 31:a aug... jag har inte spelat sen release och måste erkänna att jag har duktigt roligt i spelet atm....
så om det är några FZ:are som är där ute och spelar på Whitefall defiant så hör av er

Medlem

Vi spelar på Whitfall och raidar 3 dagar i väckan. http://swedishwolfpack.com/

Medlem

Swedish Conspiracy söker medlemmar främst till raidteamet men alla är välkomna med en ansökan
Vi ligger för tillfället på 4/4 DH 4/4 GP och 2/5 GSB. Vill du vara med och progressa i GSB, RoS och slutligen HK ta då chansen och bli en i gänget! Vi raidar tre dagar i veckan och spelar som guardians på servern Blightweald.

Ansök på vår hemsida www.sweconspiracy.guildlaunch.com

Välkommen!

Medlem

Friskyttarna är aktiva i Rift igen, men denna gång i mindre skala. Fokuset är uteslutande PvP, med eventuellt någon spontan PvE aktivitet då och då.

P.S.
Kom ihåg att de första 20 levlarna i Rift, numera är gratis.


signatur

The Presidents - World of Warcraft Classic

Skriv svar