Medlem
RTS speltips?

Jag skulle vilja ha ett RTS att spela, men behöver tips!

Det hör till saken att jag är hopplöst kräsen. Jag behöver ha "realism", eller iallafall en trovärdig konflikt, helst utan laserkanoner, magiska svampar eller fientliga insekter...

Company of Heroes och World in Conflict spelade jag och tyckte om... Anno 1404 är kul, men lite tjatigt efter ett tag.

Men of War har jag spelat, men tillhör den lilla skara som tycker basbyggande och resurs-hantering är roligt. Jag inser samtidigt som jag skriver att jag är fantastiskt bakåtsträvande!

Medlem

Kan säga att det inte finns så mycket att välja på . Speciellt om du måste ha basbyggande och resurs-hantering


signatur

Min Dator Går På StjärnKraft !

Medlem

Som dinskugga säger, Inte mycket att välja på. om jag var du skulle jag titta tillbaka på Age of empire


signatur

Rwa?

Medlem

Total war serien kanske lockar?


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Medlem

om du inte har spelat C&C generals så har du missat något riktigt bra! spelet är lite gammalt men väldigt kul

Medlem

signatur

Imperator

Inaktiv

Age of Empires 2

Medlem

Age of Mythology: The Titans, spelar än idag.


signatur

"De kallar sig Brown och menar det"

Medlem

Har testat en del Total War spel, gillar inte riktigt spelstilen, lite för rörigt.
C&C-spelen har jag kört. Det enda jag riktigt tyckte om var nog originalet back in the day.

Age of Empires är lite för gammalt även för en 70-talist som jag.

Age of Mytholohy gav jag nog aldrig en riktig chans... men får väl vänta och se vad framtiden har att ge. C&C Generals 2 kanske kan bli nåt. Frostbite2 motorn är ju mysig.

Medlem
Skrivet av Mellansalt:

Age of Mythology: The Titans, spelar än idag.

Tycker det spelet förstördes i och med The Titans Expansion. Den nya civilisationen är ju helt obalanserad. De gamla civilisationerna hade jämt fördelade för- och nackdelar, men Atlanterna har liksom allt... Och titaner är förvisso coolt, men lite underligt hur bra de är. Nä, jag föredrar vanilla.


signatur

Imperator

Megadelux

Supreme Commander för episka slag. (Uppföljaren till Totan Anihilation.) SUPCOM2 är dock ej att rekomendera.

Ish
Medlem

MoW är imo det bästa RTS't ever. Om man bara vill dra ihop ett gäng och köra. Ska man köra ladders kanske man vill ha något som är mindre buggit och jämnare mellan faktionerna..


signatur

"If the road ahead is long, don't turn back"

Medlem
Skrivet av renod:

Supreme Commander för episka slag. (Uppföljaren till Totan Anihilation.) SUPCOM2 är dock ej att rekomendera.

Saknar dessa spel laserkanoner?


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Medlem

bästa rts jag lirrat är utantvekan company of heroes! började med det i går att spela igenom älskar det fortfarande lika mycket! rekommenderas starkt!


signatur

Spela spel är kul ibland.

Medlem
Skrivet av miffot:

bästa rts jag lirrat är utantvekan company of heroes! började med det i går att spela igenom älskar det fortfarande lika mycket! rekommenderas starkt!

Bra att spelet är kul fortfarande, även om du började spela igår.


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Medlem

Det finns mycket godis att välja på inom den genren. Gammalt som nytt. Groundcontrol 1,2, age of empires serien, Dawn of War mfl. Men jag tycker speciellt mycket om det allra första Red Alert spelet och hela Total War serien


signatur

http://thegamingground.com Is the place to be If you like videogames, movies, music, anime, IT and humor!

Medlem

Company of Heroes måste jag också säga, sjukt bra flyt i striderna med bra fokus på strategi. Särskilt om man som jag gillar att ta ut tanks med små kärntrupper. Det gör verkligen enorm skillnad att använda sina trupper rätt, utnyttja motståndarens svagheter och alltid alltid flanka. Vilket jag tycker saknas i vissa rts, där störst och snabbast oftast är bäst och det inte gör nån som helst skillnad i skadeverkning vilket håll du än kommer ifrån.

Inte jättemycket basbyggande jämfört med den gamla skolan och resurshanteringen kan kanske närmast jämföras med Dawn of War, man tar över zoner genom flaggnedsättning som automatiskt generar en viss resurs.

Medlem

Dawn of war och Company of heroes är helt oslagbara, sen har vi SC2 också.

Medlem

Ni som säger Company of heroes, ni läste bara rubriken, eller hur?


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Medlem

ojoj, ja..eller skummade bara igenom (-_-,)

Medlem
Skrivet av Tybalt:

Ni som säger Company of heroes, ni läste bara rubriken, eller hur?

Nop vi menar på att han redar sitter och spelar det bästa som finns ute

1
Skriv svar