Runes of Magic, Guild

Inaktiv
Runes of Magic, Guild

Hej / Tjenare, Det är så att jag testade "Runes of Magic" och då vart jag lite förvånad över att det var ett väldigt bra spel för att vara gratis

Finns säkert många stavfel och mycket jag har missat för jag är inte så hög level atm. Men hoppas ni kommer få lite information.
* www.runesofmagic.com kan ni registrera er och ladda ner spelet ifrån om ni skulle testa det.

- Varför Runes of Magic är bra.
* Man använder A,S,D,F + Space som (te.x Everquest,WoW)

* Spelet är inte stelt kan jag säga, inte som andra gratis mmorpg att man bara står stilla här kan du röra dig runt fienden som "WoW"

* Du kan sätta ihop combon på classer, som exempel Warrior + Priest eller kanske Mage + Rogue? Hoppas ni förstår, man kör inte bara "Mage" om man har valt det.

* Det finns arena om ni har lirat WoW så vet ni sen finns det Guild Wars, ni kanske hör vad det handlar om men som sakt man kör sin Guild vs en annan Guild. Det finns world PvP om man kör på PvP server. Det som är lite speciellt är om man dödar en "Person" så droppar han sitt gear + allt i sin backpack, men inte 100% om man droppar så mycket. Men har läst lite, man droppar saker om man dör i alla fall. Level 15+ så kan PvP börja.

* Professions är väldigt nice i spelet det finns Mining/armorcrafting/woodcuting/tailoring och en massa mer. Du kan ha alla professions samtidigt och lvl alla. Dom flesta spelen brukar man bara kunna välja på två stycken. Det är svårt att hitta recept så det blir bättre priser när du säljer till folk

* Finns instance som jag inte har testat, men man måste vara full party för att klara vad jag vet, dom är eliter. Finns Rare spawn lite runt världen.

* Du kan skaffa ett eget hus där kan du köpa egna "möbler" eller hur man ska säga. Inne i huset kan du få rested bonus tror jag så du får 50% mer exp när du dödar mobs.

* Om ni älskar att questa och att ha väldigt mycket quest så är detta ett rätt spel. Man kan Accepta 30 quest högst, men då har man ett par att göra Finns quest hela tiden, tar inte slut finns över 1000+ quest.

* Auction House finns det så ni kan lägga ut saker som ni har craftat eller hittat. Så kanske ni har tur att få sålt

* Level cap är 50 så du kan vara Level 50 Tank warrior + level 50 Rogue så det går inte jätte snabbt att lvl.

***-> Jag lirar på server [EN] Smacht - PvP servern om ni skulle testa Runes of magic. Jag kommer snart starta en Guild så om ni är intresserade kan ni PM'a mig ingame mitt nick är Deathvoice.


signatur

Swedish MMO news site! Updates everyday -> http://mmoart.netai.net/

Jag ska testa RoM lite, se om jag fastnar för det. Har inte så stor erfarenhet av mmo's, men ska man köra på pvp-server eller pve-server? Verkar lite jobbigt om man kör pvp och någon kommer och dödar en om man förlorar allt. Samtidigt kan det ju bli tråkigt på en pve om man aldrig kan döda nån typ, eller? Kan man byta server?

Medlem

Kör också på smacht. Har du startat en guild eller?

Medlem

Joinar dig om du creatat en guild om några dagar!..


signatur

Wai

Medlem

Jag och en polare börja med RoM för ett par dagar sen riktigt kul :D, Men vi kan nog joina din guild

Btw hur funkar pvp i detta spel? är det som i Lineage 2 eller mer som wow?

Medlem

Har det nu, men har du startat någon guild...?


signatur

Wai

1
Skriv svar