Sins of a Solar Empire

Medlem
Sins of a Solar Empire

Väldigt trevligt nytt strategispel (RTS). En blandning av warcraft3/supreme commander/homeworld/galactic civilizations

tempot är lågt men det är jävligt roligt i multiplayer faktiskt. Gillar man 4X strategispel men känner att det skulle va kul med multiplayer ändå kan detta vara ngt för dig.

Inaktiv

Hey! på tal om det här spelet! Vad betyder Shield Migation? Det är det andra ordet jag inte förstår...

Medlem

Vilket spel. Det här är motsatsen till COH och ändå lika bra. COH är RTS taktiska mästare och SOSA är strategins motvikt.

Jag kommer nog inte behöva några mer spel till min dator.

Inaktiv
Skrivet av haido:

Vilket spel. Det här är motsatsen till COH och ändå lika bra. COH är RTS taktiska mästare och SOSA är strategins motvikt.

Jag kommer nog inte behöva några mer spel till min dator.

Ehm... jag tror du skrev i fel tråd... Detta rör sig om Sins of a solar empire

Medlem

Han menar nog SOASE...vilket är Sin Of A Solar Empire...

jag har för mig att Shield mitigation har att göra med hur stor chans skölden har att minska skadan som träffande skott gör...du kan läsa mer om det här: http://forums.sinsofasolarempire.com/?forumid=402&aid=145982


signatur

Hidden Call of Dangerous Duty in Enemy Territory: 1942

Medlem

Är detta ett spel man verkligen måste sätta in sig i? Jag menar, är det svårt att lära sig det?
Mina vänner brukar nämligen inte ha ork till det på LAN

Medlem

Det tar inte så lång tid att lära sig hur det funkar, men matcherna kan bli långa. Med fyra spelare på en medium map så kan det ta timmar...
(mot 8 CPU och huge map så kan det ta dagar....veckor...)


signatur

Hidden Call of Dangerous Duty in Enemy Territory: 1942

Inaktiv

Ett riktigt bra spel är det, jag tycker det är allt supreme commander lovade att vara men inte var.

Medlem

Har detta kommit ut ännu? Det står "Februari" på Webhallens hemsida.

Jag väntar!


signatur

//Snaazex

Medlem

Jag köpte precis den digitala versionen av spelet för ca 288 spänn, de la ingen skatt på priset 45$ de kanske inte är så nogräknade som Steam etc.

Håller på o tankar det från handelsplatsen nu, går i ca 500kb/sek. Jag hoppas verkligen att spelet levererar vad det lovar.

Medlem

Hör av dig apocalypse101 så vi vet om det är något att ha!


signatur

//Snaazex

Medlem

jag har spelat kanske 20 multiplayer matcher nu och mitt omdöme lyder: bra spel, men ingen titel som kommer spelas på tävlingsnivå. spelen tar väldigt lång tid och tempot är mycket lågt, men det är ändå väldigt tillfredställande att sitta o se ens imperium (förhoppningsvis) ta över galaxen planet efter planet. en del multiplayer spel har varit extremt roliga faktiskt medan andra har bajsat ihop för att folk inte har nog med tid etc. 8/10 tycker jag det förtjänar iaf, bästa strategispelet (rts) sen coh

Medlem

Det jag har upplevt som problem är jag relativt säker på kommer patchas bort då Stardock är en ypperligt bra på support.

Mitt enda orosmoment och egentligen hindrar spelet från att gå på tävlingar är de faktum att när det väl är över för någon, vilket är ungefär hälften in i spelet så tar det ofta lika lång tid att bekräfta något som man redan visste en lång bra tid innan. The End Game så att säga måste gå snabbare.

Medlem

mm fyfan va långdragna spelen kan bli för även om det går åt pipan känns det hela tiden som om man har en liten chans till comeback vilket man oftast inte har. men jag tycker ändå inte spelet kräver så mycket skicklighet tyvärr. inte i närheten av snabbare spel som starcraft coh wic och wc3 etc

Medlem

Tjenare där !

Jag undrar om någon av er kan komma in på soase hemsida ? ( [www.sinsofasolarempire.com] / [www.stardock.com] )

jag har försökt komma in dit dem senaste 3 dagarna men ingen tur. kan inte äns köra en Tracert på CMD ...
Jag kommer åt allt annat på nätet. Jag har inte hittat någon sida som säger att den är nere ...
Detta hindrar mig också från att lira online på soase, eftersom jag då inte kommer åt deras server.

Jag skulle uppskatta om någon annan kunde titta till sidorna tack ! :evil:

ha det bra och glad påsk ! 8)


signatur

"Better to ask for forgiveness than permission"

Medlem
Skrivet av Tarax:

Tjenare där !

Jag undrar om någon av er kan komma in på soase hemsida ? ( [www.sinsofasolarempire.com] / [www.stardock.com] )

jag har försökt komma in dit dem senaste 3 dagarna men ingen tur. kan inte äns köra en Tracert på CMD ...
Jag kommer åt allt annat på nätet. Jag har inte hittat någon sida som säger att den är nere ...
Detta hindrar mig också från att lira online på soase, eftersom jag då inte kommer åt deras server.

Jag skulle uppskatta om någon annan kunde titta till sidorna tack ! :evil:

ha det bra och glad påsk ! 8)

Jag kan inte heller komma åt stardock's sidor, kör telia och det är antagligen pga : http://www.idg.se/2.1085/1.151363

Medlem

Telia har censurerat webben.

Medlem

Bland de roligaste spelen jag spelat på länge, sitter verkligen 5-6 timmar nu om dagen +1 till Stardock!


signatur

woop woop

Inaktiv

Extremt bra spel, verkligen.

Inaktiv

fantastiskt lir .. Sins håller hög klass på alla punkter förrutm att det tar hela DH för att erövra universeum MUHAHAHAH


signatur

Jag vill att du tar denna tråd seriöst....

Medlem

Jävligt gött spel, någon som vill lira (död tråd jag vet)

1
Skriv svar