Sjörök - En färd över dunkla vatten

Medlem
Sjörök - En färd över dunkla vatten

Hejsan allihopa!

Jag tänkte dela med mig av ett PC-spel vid namn Sjörök som jag har varit med och utvecklat tillsammans med sex andra personer. Spelet började som ett 10-veckorsprojekt på Blekinge Tekniska Högskola och är utvecklat i Unreal Development Kit. Vårt koncept tog hem en av vinsterna i tävlingen Game Concept Challenge 2011, varpå vi startade upp spelstudion 2 Hour Lunch Studios i Karlshamn. Spelet har sedan dess vidareutvecklats och kan nu laddas ner gratis ifrån vår hemsida. Sjörök är vårt första spel och ni får hemskt gärna ladda ner det och komma med feedback. Nedan följer lite information om spelet.

Sjörök är ett äventyrsspel i förstapersonsvy som utspelar sig i en mystisk svensk skärgårdsmiljö. Invånarna som en gång bodde där har sedan länge gett sig av, och det är upp till dig som spelare att utforska öarna och ta reda på vad som hände där en gång för länge sedan. Sjörök är en lågmäld upplevelse med fokus på atmosfär och känsla tillsammans med utforskning och enklare pussel. Spelet är helt på svenska.

Systemkrav minimum (Baseras på kraven för att använda Unreal Development Kit):

Windows XP SP3 eller Windows Vista
2.0+ GHz processor
2 GB RAM
SM3-kompatibelt grafikkort
3 GB ledigt hårddiskutrymme

Mail: contact.sjorok@gmail.com
Sjörök på Facebook: [http://www.facebook.com/Sjorok]
2 Hour Lunch Studios på Facebook: [http://www.facebook.com/2hourlunchstudios]
2 Hour Lunch Studios hemsida: [http://www.2hourlunchstudios.com/]

Med vänliga hälsningar

Jakob Lindh,
2 Hour Lunch Studios

Medlem

SKitkul! Skall garanterat prova det här. Fick nästan lite Myst-vibbar av videon


signatur

Jag vill ha page...

Medlem

Mysigt!

Har mycket i plugget så jag kan tyvärr inte avvara tiden, men trevligt att du delade med dig av detta på forumet.

Lycka till i framtiden!


signatur

Imperator

Medlem

Tack så mycket! Hoppas att ni gillar det.

Medlem

Att det fanns kits visste jag, men att UDK var så komplett hade jag inte en aning om..
Glädjande måste jag säga.

Återkommer med utlåtande om spelet, det såg väldigt schysst ut, älskar liknande spel

Medlem

Ser helt klart intressant ut, blir å ladda ner och testa och ser hur det är och om jag gillar det så kanske man skänker någon slant. Gäller ju att stödja svenska spelutvecklare

Det ska testas, tackar så mycket!


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Sannerligen intressant var det, inte illa pinkat på 10 veckor

Även om jag inte hängde med riktigt i storyn

Miljön var jättebra, bra texturarbete mm.
Träden såg dock lite funky ut

bakgrundsmusiken måste tonas ner eller helt stängas av på slutet, hörde knappt ett skvatt.
likadant vid de andra ställena där ljuden är viktiga. som pianot osv.
kunde knappt höra klockorna alls.

ett par buggar hann jag hitta.

stranden vid de korsade lyktstolparna har en saknad textur markör eller liknande.
bakgrundsmusiken började ibland på flera spår samtidigt när man tuffade runt..
kakafoni, var ordet.

hissen buggade ur en gång för mig, dörrar och spak var borta, ordnade sig vid en omladdning.

Bra gjort iaf, ser fram emot fler eskapader av er.

Medlem

Tack för din feedback arachnid, vad roligt att du gillade det.

Spelet började som ett 10-veckorsprojekt men utvecklades sen vidare, med kanske en total utvecklingstid på ca 15 veckor.

Vi ska även kika på buggarna du hittade.

Har provat ladda ned ett par gånger, men varje gång blir filen korrupt. Lite trist. Skulle det vara möjligt för er att lägga den på annat ställe?


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem
Skrivet av walter_iego:

Har provat ladda ned ett par gånger, men varje gång blir filen korrupt. Lite trist. Skulle det vara möjligt för er att lägga den på annat ställe?

finns en annan länk i nedladdningsrutan.

Medlem

Personligen har jag problemet att ön längst ner på mitten av kartan kan jag inte gå land på trots att jag står precis bredvid ön (de 3 andra öarna jag besökt har gått felfritt) och sen har vissa av bojarna inte funnits med på kartan trots att jag står precis bredvid dem...

Hur många öar är det totalt för övrigt?

Medlem

walter_iego: Precis som arachnid nämnde så finns det en alternativ nedladdningslänk. Ibland har vi tyvärr problem med den första.

Posuic: Ön längst ner i mitten av kartan går ej att landstiga på igen då det är ön som man börjar på. De bojar som inte syns på kartan är en bugg. Vad det gäller hur många öar det finns så lämnar jag det till dig att upptäcka det.

Medlem

Nu har jag i sig så tankspridd att jag glömt bort hur det såg ut på startön men enligt mig vore det trevligt att ändå kunna besöka den igen även om den inte har något direkt syfte efter det ^^

Blir för mig att fortsätta utforska senare igen då, och jag antar att man blir meddelad när man hittat alla öar och alla brev?

Medlem

Det är absolut en tanke att kunna landstiga på startön igen.
Vad gäller öarna så kommer du att märka när du har "klarat" alla.

1
Skriv svar