Medlem

Jag är definitivt blå med Drownan


signatur

yolo

Medlem
Skrivet av drownman:

Vi dödade precis en av M.PIRE's carriers! Pang, sa det bara! Det kan de gott ha!

Var det inte ett MS? Läste precis en tråd om det

Medlem

Var detta ett Hulk-BPO?
Scamen alltså

Medlem

Nej, Hulk BPO-"scammen" var en helt annan grej som inte har det minsta med Goons att göra. Enligt en svensk Goonspelare så skall Remedial ha tagit 55b från Goons Titan Fundings. Hurvida det är sant eller ej vet jag inte, bryr mig inte så mycket om politiken heller men just nu är jag sjuk och har tråkigt så jag offrade ett par minuter på ett inlägg.

Medlem

lmao jag skulle också sno pengar från deras titan fond.

Inaktiv

Remedial är en juridikstudent i Florida som gifte sig med en puerto rican för ett par månader sedan trots att hans föräldrar inte gillade det. Hans föräldrar slutade betala hans hyra för några månader sedan. Han bad goonfleet om hjälp. De donerade 2800 dollar till honom för han var deras CEO. Ett flertal folk från goonfleet kom till hans bröllop också. Han har tydligen också sålt goonfleet t-shirts och tröjor som han tjänat lite pengar på.

Att en blivande advokat/jurist blåser folk på pengar är ganska komiskt.

Men de verkar inte ta det så hårt konstigt nog. Det beror nog på att dom de har tagit tillbaka några system från BoB.

Alltid bra att ha spioner i diverse corps så man har koll på läget 8)

Medlem

Goons är ju de mer irriterande att slåss mot :/
De har kanske inte så många i T2 skepp.. Men de har så förbannat många.

Inaktiv

Så himla många har de inte vid varje tillfälle men de täcker tidszonerna ganska bra dvs. de har förhållandevis mycket folk online dygnet runt speciellt om tar med deras allierade vänner RA och TCF.

Medlem

Börjat träna Caldari Cruiser V nu.. 19 dagar och 7 timmar kvar.
Sen kan jag äntligen flyga recon ships
Sensor linking har man ju så klart
Pass på för där försvann din targeting range!

Medlem

Jag håller på med Minmatar Cruiser V. 21d o 14h kvar =). Sen blir det vagabond


signatur

"Hellre lite kattpiss i salongen är en kasspitt i kalsongen"!

Inaktiv

Jag kan som medlem av GoonFleet berätta att Remedial endast lyckades sno halva Titanfonden, vilket i sig var ganska ruttet ändå.
Men som dosman redan berättat så tog vi inte det vidare hårt heller, tvärt om, vi skojjar mest om det nuförtiden. Fast sen så har vi Goons en speciell typ av humor också.

Har ni några frågor om oss så berättar jag gärna (lol spy), finns inget värre än andrahands information eller rent av den dynga som oftast skrivs på EVE-O.

Edit: Vi må vara irriterande (tro mig, det är många gånger medvetet), men inte ens BoBs OMNIPOTENCE har lyckats utrota oss.

Medlem

Berätta om era närmaste fleetops som kommer för helgen? *bob spy*

Fanster fan har du för kassa implants?
21d? =/

Jag hade 19d på 0% Och då med kassa learning skills. men med +4

Medlem
Skrivet av NookiE-afk:

Berätta om era närmaste fleetops som kommer för helgen? *bob spy*

Fanster fan har du för kassa implants?
21d? =/

Jag hade 19d på 0% Och då med kassa learning skills. men med +4

Alla är ju inte empire carebars med +4 imps, vissa här vistas ju i 0.0

Medlem
Skrivet av Pr1ntscreen:
Skrivet av NookiE-afk:

Berätta om era närmaste fleetops som kommer för helgen? *bob spy*

Fanster fan har du för kassa implants?
21d? =/

Jag hade 19d på 0% Och då med kassa learning skills. men med +4

Alla är ju inte empire carebars med +4 imps, vissa här vistas ju i 0.0

Precis. Nä jag har +3 implants. men jag jätte dåliga attributer. Valde inte direkt att bli pvpare när ajg startade, satsade på mining då =(. Men jag bryr mig inte så mkt om det igentligen, huvudsaken är att den blir klar


signatur

"Hellre lite kattpiss i salongen är en kasspitt i kalsongen"!

Medlem

usch! jag räknade ut att jag har 22dagar kvar på mina learningskills det är ju bara så dödens tråkiga skills att träna att man vill spy


signatur

För din skull: www.piratpartiet.se

Medlem

Vadå empire carebear? Jag pvpar i 0.0 med mina +4

Men jag ser till att inte vara primary däremot
Har ersatt mina +4's en gång redan

Medlem

Älskar det nya stället jag bor på nu =). Många fina targets. Pangat 2 ravens idag.(jag var bara med på den ena dock). Men så på vårt killboard, så skriver någon hur vi kör med login traps när vi skulle ta den ena raven. Vi var en Flycatcher, tempest(jag) och en Arazu. Flycatchern lade upp en bubbla, Arazun hoppade ditt började panga som fan på den, jag hoppade till stationen och bytade skepp, satt i AF innan, satte mig i min kära tempest och drog mot mina teammates. Och började smeta ut all min kärlek över raven. och han gick ner ganska fort. Vi postar mailet på vår kb, och några få timmar senare börjar någon/några skriva hur vi använder login traps osv. Säger att vi har loggat in 5-6 pers samtidigt... Jag tror dock jag vet vem det är. Våra fega jävla grannar. Dom har en noob alt som sitter o glor på allt vi gör. kommer vi mot deras gate, då vet dom om det. och dockar och sitter bara där. och gör inte ett piss. Fegt tycker jag. Kommer man 2-3 pers och dom är 4pers så dockar dom.

Så nu har jag berättat min fina härliga dag. Trots att det finns mycket mer att berätta, men det är hemlighets stämplat. Men för 60miljarder så berättar jag


signatur

"Hellre lite kattpiss i salongen är en kasspitt i kalsongen"!

Medlem

Det är ju som att slåss mot privateers i empire.
Så fort vi kom in i systemet så dockade alla, men de va dumma nog att undocka efter att vi lurat dom

Skickade in en kille i T1 frig in i stationen så dom skulle se en dockad o tro att kusten va fri.. Dom undockar och utanför sitter en ceptor som webbar och jag i min ferox som panga sönder

Har också nyligen flyttat.. Men har inte varit inne sedan flytten så vet inte hur stället är. Måste ut o panga lite snart så jag får upp känslan för systemet.

Medlem

Hade en liten otrevlig incident under en fleet-up som resulterade i en förlorad Rokh för min del. Skrev av mig i en petition och orkar inte sitta och översätta allt så jag bara saxar in den här.
Så jävla irriterande.

Now, I've never had a problem with latency in EvE before but this was just not right.

I jumped into a system with over 400 ships in it. It took a while before it even jumped but when it did all I saw was empty space and an empty overview for a long time, didn't even see my own ship.

I could right click in space and see the menu with the astroidbelts and planets but could not choose warp to or nothing like that.

From time to time I got a damage taken message saying I was taking damage from another player.

When all the ships and other entities finally loaded I could not control the ship. I was taking damage, and alot of damage and was in a warp bubble. But I couldn't control the ship, I couldn't engage my shieldbooster, MWD or any other module and I couldn't make the ship move.

The shield and armor went down and then the structure. But when the structure hit 0 I wasn't destroyed for some odd reason. The ship was still there and I got a message saying that the ship was out of control. It went on like that for 3-4 minutes. Then out of the blue I was back at my station in my clone. Apparently the pod was also killed before the ship destruction was even registered so I had no chance of moving the pod either.

I was annhiliated before I even got the chance to do something about it because of the latency this massive engagement caused between my computer and the server.

The killmail:

2007.08.10 19:55

Victim: Teruka Taira
Alliance: R i s e
Corp: Clan LoKi
Destroyed: Rokh
System: 9-980U
Security: 0.0

Involved parties:

Name: Drakenheim Reinmueller
Security: 3.8
Alliance: GoonSwarm
Corp: GoonFleet
Ship: Abaddon
Weapon: Abaddon

Name: Roland 99
Security: 2.2
Alliance: GoonSwarm
Corp: Battlestars
Ship: Tempest
Weapon: Tempest

Name: Nomispanco (laid the final blow)
Security: 3.5
Alliance: Tau Ceti Federation
Corp: Inter-Regional Intelligence Service
Ship: Tempest
Weapon: 1400mm Howitzer Artillery II

Name: Sanders RUS
Security: 5.0
Alliance: Red Alliance
Corp: OEG
Ship: Megathron
Weapon: Megathron

Name: KOVAD
Security: 5.0
Alliance: Red Alliance
Corp: OEG
Ship: Raven
Weapon: Caldari Navy Cataclysm Cruise Missile

Name: rei iwakura
Security: 2.9
Alliance: Red Alliance
Corp: Russian Specnaz
Ship: Raven
Weapon: Devastator Cruise Missile

Name: Quurst
Security: 3.9
Alliance: GoonSwarm
Corp: Duragon Pioneer Group
Ship: Brutix
Weapon: Brutix

Name: Storm Lightning
Security: 0.1
Alliance: Red Alliance
Corp: R.u.S.H.
Ship: Prophecy
Weapon: Prophecy

Name: Parleyer
Security: 4.4
Alliance: Red Alliance
Corp: R.u.S.H.
Ship: Raptor
Weapon: Raptor

Name: MOHAPX2
Security: 5.0
Alliance: Red Alliance
Corp: REUNI0N
Ship: Drake
Weapon: Thunderbolt Heavy Missile

Name: Lacke
Security: 1.5
Alliance: GoonSwarm
Corp: GoonFleet
Ship: Megathron
Weapon: 425mm Railgun I

Name: M1ghtyDuck
Security: 0.0
Alliance: Ultima Rati0
Corp: R.u.S.H. - Fanatics
Ship: Crow
Weapon: TE-2100 Standard Missile Bay

Name: Iromei
Security: 4.1
Alliance: GoonSwarm
Corp: GoonFleet
Ship: Celestis
Weapon: Celestis

Name: TegLaary
Security: -1.8
Alliance: Red Alliance
Corp: REUNI0N
Ship: Celestis
Weapon: Remote Sensor Dampener II

Name: Sleep2912
Security: 5.0
Alliance: Red Alliance
Corp: REUNI0N
Ship: Raven
Weapon: Cruise Missile Launcher II

Name: 30U6EPG
Security: 2.8
Alliance: Ultima Rati0
Corp: R.u.S.H. - Fanatics
Ship: Drake
Weapon: Advanced 'Limos' Heavy Missile Bay I

Destroyed items:

Magnetic Field Stabilizer I
Anode Mega Neutron Particle Cannon I
Anode Mega Neutron Particle Cannon I
Antimatter Charge L, Qty: 7336 (Cargo)
Invulnerability Field I
Hammerhead I, Qty: 2 (Drone Bay)
Anode Mega Neutron Particle Cannon I
Magnetic Field Stabilizer I
Quad LiF Fueled I Booster Rockets
Shield Boost Amplifier I
Power Diagnostic System I
Beta Reactor Control: Diagnostic System I
Beta Reactor Control: Diagnostic System I
Heavy Brief Capacitor Overcharge I
Antimatter Charge L, Qty: 80
Antimatter Charge L, Qty: 80
Cap Booster 800, Qty: 4
Antimatter Charge L, Qty: 80
Antimatter Charge L, Qty: 80
Antimatter Charge L, Qty: 80

This can't be the way it should be.
Looking forward to hear from you.

Teruka. Taira
Clan LoKi
R I S E


signatur

[size="9"]CONCORD Notice: Don't drink and fly. Drunken jumping can result in loss of ship through "navigational error".[/size]

Inaktiv

Varför hoppade du in i ett system med över 400 piloter?

Medlem
Skrivet av dosman:

Varför hoppade du in i ett system med över 400 piloter?

Fleet-op. Det systemet var där striden skedde. Det var dit vi var påväg. Skulle skydda en POS.


signatur

[size="9"]CONCORD Notice: Don't drink and fly. Drunken jumping can result in loss of ship through "navigational error".[/size]

Medlem

Trist Har du fått något svar från CCP ännu? Fick tillbaka min Drake (inga moduler, dock) efter att det blivit sprängt p.g.a. latens i ett uppdrag; grymt jobbigt.


signatur

www.anrop.se - Anrop - Sveriges community för virtuella soldater

Medlem

Att CCP inte helt enkelt blockerar skepp från att warpa in när dom nått en gräns eller något, för uppenbarligen så klara ju inte deras server av så många skepp på en gång :/


signatur

För din skull: www.piratpartiet.se

Medlem
Skrivet av Burglar:

Att CCP inte helt enkelt blockerar skepp från att warpa in när dom nått en gräns eller något, för uppenbarligen så klara ju inte deras server av så många skepp på en gång :/

Ja, eller ha någon form av clientspärr som gör att skeppet inte kan dyka upp för andra spelare/npc:s/guns etc. om inte clienten signalerat till servern att den laddat klart och allt flyter på.

Tar det för lång tid får man time-out, disconnect och karaktären får en rollback på 10 minuter så man inte hamnar i samma läge så fort man loggar in.

Har inte fått svar från CCP ännu, angående sådanna här saker brukar de ju ta någon vecka på sig.
När jag däremot petitionade att jag inte såg avancerade grafikalternativ svarade de samma dag.

Men, men. Är inte sur på CCP, de gör så gott de kan. Det är bara frustrerande.


signatur

[size="9"]CONCORD Notice: Don't drink and fly. Drunken jumping can result in loss of ship through "navigational error".[/size]

Inaktiv

De ska enligt vissa finnas en gräns runt 700 spelare i ett system.

Medlem

mm gränsen är runt 700 spelare.. men man laggar nästan alltid ut långt innan dess.

Tur att jag inte va med på den op:en. Skulle blivit pangad direkt
Väntar fortfarande på min falcon.. 7 dagar kvar. Sen är det bara skratta o jamma

Medlem
Skrivet av NookiE-afk:

Väntar fortfarande på min falcon.. 7 dagar kvar. Sen är det bara skratta o jamma

Och joina State War Academy-blobbarna.

Medlem

hah state war academy syger jämfört med AXE!

Medlem

hittade ett fint shadow spawn. Mkt fin loot. 1 Shadow 100mn MWD, 1 Shadow CT Large, 1 Shadow Warp scramblig turrent :). Fick sålt CT för 500m =D. Är det nått ni kanske vill ha convoa mig hast Ulga


signatur

"Hellre lite kattpiss i salongen är en kasspitt i kalsongen"!

Medlem

Du kan ju ge mig scramblern vetja.
Bara för du är så snäll så behöver jag ju självklart inte betala.

Skriv svar