Sleeping Dogs - Någon som spelat på PC

Medlem
Sleeping Dogs - Någon som spelat på PC

Funderar på att köpa spelet men är det en ren konsolklon kan det kvitta. Får era datorer svettas lite?

Hm, hittade det här och ganska blandade känslor: http://forums.steampowered.com/forums/forumdisplay.php?f=1432


signatur

Det var detta...

Medlem
Skrivet av stormense:

Funderar på att köpa spelet men är det en ren konsolklon kan det kvitta. Får era datorer svettas lite?

Hm, hittade det här och ganska blandade känslor: http://forums.steampowered.com/forums/forumdisplay.php?f=1432

Såg något klipp på youtube och enligt denne man så kan du absolut pressa pcn, skall gå att ställa in mycket vad det gäller grafik osv.

Medlem

Har spelat genom 33%~ med HD DLCn, har 2500k, Asus directCU II 580 och 8Gb RAM. Har jag AA på normal och Vsync off så har jag inga större problem.

Jag är lite orolig över de hackiga animationerna jag sett i videos, av den anledningen känns spelet budget för mig. Köper det på någon STEAM-rea i framtiden.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

checka tube för WTF is "spelets namn" TB är grym.. han har gjort en på sleeping dogs.

Medlem
Skrivet av walter_iego:

Jag är lite orolig över de hackiga animationerna jag sett i videos, av den anledningen känns spelet budget för mig. Köper det på någon STEAM-rea i framtiden.

Tycker också det ser lite animerat ut på You Tube. Ungefär som Saint Row 3.

Natrium hänvisning till You Tube klipp:


signatur

Det var detta...

Medlem

Vad jag har förstått så ska det vara en bra portning. Har dock inte förstahandserfarenhet, så jag kan ju inte lova nåt.

Medlem

Det blir nog inget köp ändå. Ju mer jag tittar på klippet ovan så tycker jag att det ser ut som Cause 2 härmar GTA 4. Har bägge spelen å känner inget behov av kopior.


signatur

Det var detta...

Medlem

Gameplay ska vara betydligt mer närkampsfokuserat, men annars är det nog rätt mkt GTA, ja. Grafiken ska dock vara bra och Hong Kong kan ju vara en intressant miljö att spela i. Tycke och smak.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Okej, fast gäspade när jag skulle spela Batman AC och det tjatiga närkampsvåldet så väntar med att köpa spelet till någon rea nästa år.


signatur

Det var detta...

Skrivet av stormense:
Skrivet av walter_iego:

Jag är lite orolig över de hackiga animationerna jag sett i videos, av den anledningen känns spelet budget för mig. Köper det på någon STEAM-rea i framtiden.

Tycker också det ser lite animerat ut på You Tube. Ungefär som Saint Row 3.

Natrium hänvisning till You Tube klipp:

https://www.youtube.com/embed/ZI3AeT9pI9w

Tackar för videon, det såg inte så farligt ut med animationerna. Lite hackigt, men det kan man leva med. Grafiken däremot var riktigt fin. Om det här spelet hade haft Batman AA eller ACs "fighting", då hade det varit en fullträff.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Spelet ser rätt hyfsat ut även på, den från 2005 år gamla, Xbox 360.


signatur

Det var detta...

Medlem

Jag har spelat ca 2 timmar av "storyn" och tycker det är riktigt skoj. Riktigt fina miljöer, massor att utforska och uppdrag att välja bland. Blir lätt att man jämför det med gta som sagt och jag tycker det finns många likheter. Tycker dock att bil/mc körning är betydligt bättre i detta (då kör jag med tangentbord och mus) Jäkligt billigt på g2play dessutom. 185 kr jämfört med runt 500 på steam. Inte så mycket att bråka om.


signatur

Nothing is power without Control

Medlem

Jag har också nu köpt spelet men bara spelat början. Lite surt tycker jag allt det är att man ska hålla på med slagsmål på slagsmål och inte fått komma ut på stan och röja ännu. Någon som har en sparfil så man slipper den tröttsamma guiden i början?


signatur

Det var detta...

Testpilot

Lirat nån timme nu och det e kanonkul , behöver lite mer träning i att slåss men det skall nog gå bra.
Hur kul som helst att kasta in folk i containrar , köra ner deras huvud i AC aggregat eller elektrifiera dem i elskåp.

Bilkörningen känns bra , liknande de lite äldre GTA spelen , vänstertrafik är dock jätteläskigt
LIte sladdrig mus-sense då man slåss och kör bil , ska tweaka lite till och testa att slå av Vsync.

Flyter på bra med min burk , ska testa FPS senare men som det är nu känns det mjukt och bra.

Medlem

Bland det sämsta spel jag spelat. Fightingspel i trånga korridorer. Min åsikt är att till och med Quick time eventen i Battlefield 3 var roligare. Inget spel för de som inte gillar trycka till ordentligt tills tummarna är svullna som prinskorvar. Ni som tycker annorlunda har nog en skön stund framför er.


signatur

Det var detta...

Medlem

Vad jag förstår så finns det ett demo ute nu för dem som vill prova spelet innan köp.

Medlem

Perfekt med Demo!


signatur

Det var detta...

Medlem

Kom äntligen förbi guiden. Bara trycka på Y på gamepaden när motståndaren blir röd. Men att spela på ett Nvidia-kort i SLI verkar inte vara en bra idé. Första gången jag får lagg på medel sedan jag köpte mitt GTX 590. Benchmark-verktyget visar 58 men 40-70 på Låg och medel och runt 35-40 på High. Extream ger 14. Jag tycker spelet ser fult ut när man äntligen får spelar Sandbox. Avancerade inställningar går inte att sätta på Nvidia-kort men är väll en bugg som löser sig till slut. Hade jag varit intresserad av fightingspel hade jag nog hellre köpt det till Xbox 360. Spelet kan inte se fulare ut på den gamla konsolen från 2007. Däremot skulle jag tro att det är mer optimerat för konsol. Efter som grafiken på min dator är så lusig kan jag inte säga att jag gråter över att det bara går att köra fordon i radiobil-styrläge vilket jag annars tyckt varit tråkigt.

Älskar man fightingspel och har ATI så köp, annars vette katten. Säger någon emot är jag bara glad för din skull.


signatur

Det var detta...

Trist...


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Testpilot

Konstigt , jag lirar med mitt 570 och har bra grafik , fast det kanske är en smaksak

Medlem

Jag funderar på att köpa, frågan är om man har råd...

Medlem

180 kr betalade jag. Inte så farligt dyrt.
http://www.dlcompare.com/games/cd-key-download-sleeping-dogs-...

Skrivet av Harakiri:

Konstigt , jag lirar med mitt 570 och har bra grafik , fast det kanske är en smaksak

Vilka inställningar körde du på? Kan ju även vara att spelet är dåligt på att stödja SLI/Dubbel GPU och man blir bortskämd med spel som GTA 4, Max Payn 3, Crysis 2 och även gamla Just Cause 2 som ser helt fantastiskt ut på mitt grafikkort. Samma utvecklare så jag jämför grafiken med detta spel med Just Cause 2 i mitt inlägg.

http://forums.steampowered.com/forums/showthread.php?t=288791...

Någon som vet hur man stänger av hjärtljudet? Nu har jag rätt bra bas och eftersom jag alltid får spela om slagsmålen 30 ggr då jag tycker spelet är allt för svårt är det irriterande som ...


signatur

Det var detta...

Testpilot

Det var längesen jag gav upp med att köra SLI - det strulade alltid och spelen man spelade fick oftast stöd veckor/månader efter spelsläppen.

Gav upp o skaffade bara 1 kort .

Iallafall kör med High på kantutjämning , Normal på allt annat samt viewdistance på max.
Osäker på FPS då jag inte kört fraps och kollat.

Medlem

signatur

(PS. Detta inlägg har ingenting med sympatier mot sovietunionen, gamla nazityskland eller något annat politiskt styre att göra. DS.)

Medlem

Helt okej spel. Skulle haft multiplayer också dock tycker jag.
Jag köpte en 360 kontroll till datorn också för att muskameran när man bland annat körde bil
höll på att driva mig till vansinne.

Medlem

Mycket träffande foruminlägg: http://forums.steampowered.com/forums/showthread.php?t=291599...

F,n kan inte låta bli att hata detta hopplock till katastrofspel. Värdelöst gameplay och helt otroligt fult om man man inte gillar att köra med 20 FPS och det till och med efter att Nvidia lagt till stöd för SLI. Jo, jag vill att datorn ska svettas lite men inte med en rent ut av skräpkonvertering från konsol. Texturerna är bland de sämsta jag sett på ett Premium-spel till PC. Kan inte heller säga att texturerna på Xbox-versionen slog de bästa Wii-spelen. Rena skräpet och då det är min personliga åsikt må de som älskar spelet förlåta mig.


signatur

Det var detta...

Testpilot
Skrivet av stormense:

Mycket träffande foruminlägg: http://forums.steampowered.com/forums/showthread.php?t=291599...

F,n kan inte låta bli att hata detta hopplock till katastrofspel. Värdelöst gameplay och helt otroligt fult om man man inte gillar att köra med 20 FPS och det till och med efter att Nvidia lagt till stöd för SLI. Jo, jag vill att datorn ska svettas lite men inte med en rent ut av skräpkonvertering från konsol. Texturerna är bland de sämsta jag sett på ett Premium-spel till PC. Kan inte heller säga att texturerna på Xbox-versionen slog de bästa Wii-spelen. Rena skräpet och då det är min personliga åsikt må de som älskar spelet förlåta mig.

Tycker det är lite surt o dra spelet sådär hårt i smutsen , kassa texturer kan man ju skylla bla. RAGE och Skyrim för så det är ju inget nytt på PC fronten, personligen tycker jag det e bra med highres textures.

De har ju patchat in riktigt musstöd i sista patchen och PC stödet var ju bra redan från början mot andra usla spel som kommit på sistone.
Att det går i 20FPS på din config talar för dig , jag hade 80+ fps på mitt 570 med mediumsettings och har 90-100 på high med nya kortet & nedställt på skuggor.

Storyn var riktigt bra , gameplay var precis som GTA spelen och även om jag inte riktigt kom överens med fightingsystemet så då man fått litebättre moves så klarar man sig fint.

Medlem

Jo, jag vet men kan inte låta bli att hata detta spel. Jag har nog aldrig tyckt lika illa om något spel innan. Spela på Medium ser ju helt gräsligt ut enligt mig. Jag har spelat på lägsta inställningarna som gick att få och tyckte då mer om spelet men kan inte komma ifrån att det är ett enormt fult spel (mindre fult på Low). Jag tror att det beror på känslighet. Har jag spelat 20 minuter på High mår jag illa. Ungefär som Tybalt beskrev när han spelade GTA 4 på PS3. Huvudvärk, ont i ögonen och allmän yrsel.

Skyrims texturer är rena drömmen jämfört med detta ful spel. Skulle gärna fortsatt spela Skyrim men själva spelupplägget lockar inte.

Än en gång ber jag om ursäkt för att dissa detta spel i text. Kanske för att jag blev lurad av media att tro att det var en GTA-klon men det visade sig vara ett rent fighting/knapptryckar-spel med fri fordonskörning i enormt ful miljö utan minsta känsla. Hyllar man ett spel i ett forum är det ingen som reagerar men är medveten om att det jag gör nu kanske inte är riktigt sjysst.

Som slutkläm kan jag säga att jag tycker detta spel är en motsvarighet till filmen Alien Origon = helt misslyckad och slöseri med tid. Än en gång, enligt mig och ber om ursäkt igen för att jag inte kan låta bli att skriva detta.


signatur

Det var detta...

12
Skriv svar