Bli medlem på FZ:s forum!
Här i FZs forum ansvarar medlemmarna själva för vad de skriver. Här gäller inte det utgivaransvar som finns på FZ.se. Läs våra regler.
Athaleos
Titel Proffs
Registrerad 2008-04-03
Inlägg 1 330

Hej

Jag håller som så många andra på att introducera tjejen till spel som hobby och är då på jakt efter några simpla titlar till PC som jag skulle kunna köpa åt henne.

Hon gillar själv de gamla zelda-spelen till gamecube och N64, även de från "fågelperspektiv", kanske främst just dom. Fågelperspektiv alltså. Helst.

För övrigt så bör det vara ganska gulligt och lättspelat, skyrim blev lite för kraftigt för hennes pc och även lite för svårt då man inte lotsas runt så mycket i det spelet som i exempelvis zelda.

Helst inte något i Diablo-stuket heller, lite för mörkt och långt från det mysiga spelet jag letar.

Förslag mottages med stor glädje :)

Athaleos
Titel Proffs
Registrerad 2008-04-03
Inlägg 1 330

Listan innefattar för närvarande:

Beyond good & evil

Terraria

Alundra 1

Bastion

Trine

3d dot game heroes(PS3)

Fable - The lost chapters

Tipstack till axelmonster och bjosarn @ irc.

Tybalt
Titel Kändis
Registrerad 2007-01-19
Inlägg 7 854

Trine är ett färgglatt plattformsspel. Rekommenderas.

palwin
Titel Frågvis
Registrerad 2010-03-02
Inlägg 12

Om man vill ha spel likt Zelda så finns det inte mycket att välja på om man nu inte kan tänka sig använda sig av emulatorer och spela gamla spel.

Shining Force-serien - Mycket lik Zelda, går att spela på PC via en emulator.
To The Moon - Har inte spelat det själv men ska vara en underbar historia.
Chronicles Of Mystery-serien - Mycket bra äventyrsspel, handlar om att bland annat hitta en försvunnen person.
Secret Files-serien - Ett spännande ävetyrsspel med intressanta karaktärer där du reser runt i olika delar av världen.

Om tjejen gillar rollspel så kanske det kan vara nått att vänta några månader tills Baldur's Gate Enhanced Edition kommer ut. Det var spelet som gjorde att jag blev helt fast i rollspel på PC när den kom ut första gången :) Men rollspel brukar tendera att vara lite mörka...

apturstalker
Titel Nykomling
Registrerad 2012-02-21
Inlägg 8

Fable 3 coop kan ni köra tillsammans. enkel combat och lätt för nybörjare. Fast roligare om du nu spelar det med henne.

Athaleos
Titel Proffs
Registrerad 2008-04-03
Inlägg 1 330

palwin skrev:
Om man vill ha spel likt Zelda så finns det inte mycket att välja på om man nu inte kan tänka sig använda sig av emulatorer och spela gamla spel.

Chronicles Of Mystery-serien - Mycket bra äventyrsspel, handlar om att bland annat hitta en försvunnen person.
Secret Files-serien - Ett spännande ävetyrsspel med intressanta karaktärer där du reser runt i olika delar av världen.

Om tjejen gillar rollspel så kanske det kan vara nått att vänta några månader tills Baldur's Gate Enhanced Edition kommer ut. Det var spelet som gjorde att jag blev helt fast i rollspel på PC när den kom ut första gången :) Men rollspel brukar tendera att vara lite mörka...

Baldurs gate tror jag är lite i svåraste laget :)

palwin
Titel Frågvis
Registrerad 2010-03-02
Inlägg 12

Athaleos skrev:
palwin skrev:

Baldurs gate tror jag är lite i svåraste laget :)

Det kanske det är men om det visar sig att hon fastnar för rollspel så kan du tipsa henne om spelet. Inget fel på storyn i Baldur's Gate i alla fall :)

Parzec
Titel Storröjare
Registrerad 2007-09-03
Inlägg 2 693

Kanske kan Mr. Robot vara av intresse ?

Algoroth
Titel Intresserad
Registrerad 2011-01-07
Inlägg 62

Finns en del alternativ...
Vad sägs som:

Limbo
Braid
Machinarium

Shadee
Titel Stammis
Registrerad 2006-06-01
Inlägg 474

Rayman? Går att spel i co-op oxå.

Oddjob
Titel Hemmavan
Registrerad 2007-05-05
Inlägg 292

Portal är nog ett bra spel att bjuda in nån mot shooter hållet.

Annars kanske Desperados: Wanted Dead or Alive

Reize
Titel Proffs
Registrerad 2011-04-14
Inlägg 1 225

Bastion, tusen gånger Bastion. Det är typ... exakt det du beskriver. Andra förslag är:

To the Moon
Grim Fandango
Portal
Stacking
Tales of Monkey Island

Athaleos
Titel Proffs
Registrerad 2008-04-03
Inlägg 1 330

Många bra förslag här :)

Kommer kolla upp alla som jag inte själv har spelat.

ThinBoi
Titel Veteran
Registrerad 2007-06-19
Inlägg 865

Minecraft?

Online just nu

Du är inte inloggad. Logga in för att få tillgång till fler funktioner.

Forumet modereras av FZ Crew.
Har du synpunkter på modereringen, var vänlig kontakta oss.

Anmäl inlägg och trådar som bryter mot forumets regler.

Alla kan läsa det här forumet.
Inloggade användare kan skriva i det här forumet.

Just nu är 919 medlemmar online. 7 foruminlägg har postats idag.

FZ