Space Engineers - något att ha?

Medlem
Space Engineers - något att ha?

Space Engineers släpptes igår på Steam, men jag har inte sett en enda recension eller "Let's Play!"-video från spelet så jag har svårt för att avgöra om det är värt att köpa eller inte.
Enligt deras Steam-sida står det fortfarande Early Alpha, samtidigt som det står 23:e oktober som release date.
Är spelet färdigt och släppt eller inte..?

Finns här någon som kan uttrycka sig om spelet? Är det värt de 120 kronorna?

Mvh,


signatur

🖥️ RTX 4090 | i9-13900KF | 64GB

Medlem

Ser riktigt ballt ut, men man hade som sagt gärna velat testa det innan man bränner iväg 120kr på något som kan vara fruktansvärt dåligt.

Edit:
Hittade en intressant Let's Play-video på tuben.

Medlem

23 October tror jag är early access-datum. Jag tycker det är kul, men som sagt är det i ett tidigt stadie än så länge.

Det är också ett spel som kräver en del initiativ från spelaren. Det är med andra ord på sitt sätt ganska komplicerat och "jobbigt" att lära sig.


signatur

Motivator's Lifestyle. Athletic Martyr. Build your own foundation.

Medlem

Som spelet är nu så är det ett givet köp om du är en person som kan bränna ex. antal dagar i Minecraft creative-mode.

Men det saknar "avancerat" gameplay för den som vill leka rymdgruva! Tror det blir jäkligt ballt när det släpps dock, finns borrar och svetsar och allt möjligt skoj.

Sen saknas MP! Så snart det kommer så kan man åtminstone braka in i varandra med sina kreationer.

Jag har köpt och är hittills nöjd! Rymden är rymden!


signatur
Medlem

För att vara i den fas spelet är i nu är det väldigt innehållsrikt och underhållande. Jag har lagt ner ett fyrtiotal timmar den senaste veckan och kan då svara med ett solklart ja på din fråga!

Om du fortfarande söker en Let's Play så kan jag visa dig min serie jag dragit igång på youtube

Medlem

Det blev ett köp trots allt, och jag måste säga; tiden flög verkligen iväg så snart jag hade startat spelet. Otroligt lovande spel som bara kan bli bättre i.o.m. stöd för mods och ett inkommande multiplayer-läge.

Jag lyckas inte hitta någon information om detta, men har de sagt något om när multiplayer-läget kan tänkas dyka upp?


signatur

🖥️ RTX 4090 | i9-13900KF | 64GB

Ser ut som en snyggare variant av StarMade. Någon som testat båda?


signatur

Out of everything I've lost, I miss my mind the most!

Medlem
Skrivet av TheShadyShader:

Ser ut som en snyggare variant av StarMade. Någon som testat båda?

ah! Bra fråga! Man har ju faktist bara tid att köra ett spel av dom seriöst!


signatur

R.I.P The_maxx

Medlem
Skrivet av TheShadyShader:

Ser ut som en snyggare variant av StarMade. Någon som testat båda?

Star Made är för nuvarande gratis, håller på att testa det lite med brossan.
I princip är det minecraft i rymden, med väldigt begränsad content iom att det är tidig alfa.

Medlem

Någon tidsuppskattning om när det kommer "survival" liknande MineCraft?


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem

Här har du en video från en bekant:

Ser intressant ut, ska se om jag kan få testa det!


signatur

Jag gillar att spela spel och snacka skit samtidigt: http://www.youtube.com/user/ManChildKart

Medlem

Detta verkar sjukt kul! Dock funderar jag på ha is i lämagen och inte spela sönder det i alphan (men är väl ändå kreativiteten som sätter gränserna här hehe).

Blir att köpa och suga på karamellen tills det kommer mer och mer innehåll.

Hur är det med kontrollerstöd? om man nu vill glassa i soffan. Eller är det endast mus+kb som gäller?
EDIT:Hittade svaret på min egen fråga:
"No joystick and Xbox controller support yet"

Skribent

Någon som spelar? Har precis börjat


signatur

I am the black wizards.

1
Skriv svar