FZ.se
Bli medlem på FZ:s forum!
Här i FZs forum ansvarar medlemmarna själva för vad de skriver. Här gäller inte det utgivaransvar som finns på FZ.se. Läs våra regler.
hansdidde
Titel Nykomling
Registrerad 2011-10-01
Inlägg 2

Tjena. Jag är så jävla okunnig om sånt här så skulle någon kunna sätta ihop en speldator åt mig under 10 000:- ?

Peace/ Didde

Harakiri
Titel Proffs
Registrerad 2001-12-13
Inlägg 1 359

Byggde ett maskin till en polare :
http://www.komplett.se/k/shoplist.aspx?mode=receive&si=1082608&su=58D324DF-C57B-4C90-A3B5-AF7DE171E256

Går att köpa de sakerna eller liknande på Inet och få ner priset under 10 skulle jag tro , att tänka på är att jag tog en processor som ej är överklockningsbar om du nu skulle vilja klocka , mest för att få ner priset lite.

Friberg
Titel Pelletsbud
Registrerad 2009-04-09
Inlägg 1 996

Harakiri skrev:
Byggde ett maskin till en polare :
http://www.komplett.se/k/shoplist.aspx?mode=receive&si=1082608&su=58D324DF-C57B-4C90-A3B5-AF7DE171E256

Går att köpa de sakerna eller liknande på Inet och få ner priset under 10 skulle jag tro , att tänka på är att jag tog en processor som ej är överklockningsbar om du nu skulle vilja klocka , mest för att få ner priset lite.

Fantastiskt paket, det hade jag kört på!

mackemong
Titel Hemmavan
Registrerad 2012-03-07
Inlägg 108

alternativt kan du slopa ssd och ta en billigare psu . Då får du ett 680!

Harakiri
Titel Proffs
Registrerad 2001-12-13
Inlägg 1 359

Hur fasen stavar jag? .. ETT maskin , måste varit i koma då jag skrev.

Sant , man kan hoppa SSD och köpa nåt billigt PSU och få ner priset , men för mig anser jag SSD vara det viktigaste i en modern spelburk för att få fart på sakerna , spel och OS laddar sååååå mycket snabbare.
Så skall du snåla på nåt , köp nån billig powersupply , går nog att komma ner i 550-600W om man inte har så många diskar och saker i burken .

mackemong
Titel Hemmavan
Registrerad 2012-03-07
Inlägg 108

SSD är ju såklart en fördel men ger inte ett 680 mer kraft för gaming?

Harakiri
Titel Proffs
Registrerad 2001-12-13
Inlägg 1 359

mackemong skrev:
SSD är ju såklart en fördel men ger inte ett 680 mer kraft för gaming?

Min polare ville bara lägga ca10k och trådstartaren likaså , ett 680 ökar priset även om det såklart ger mer spelkraft.

[edit]
Eller menade du SSD vs 670? , Då ger ju såklart grafikkort mest spelprestanda även om minskade laddningstider aldrig skadar med en SSD.

Friberg
Titel Pelletsbud
Registrerad 2009-04-09
Inlägg 1 996

Jag vågar påstå att SSD ger en mycket jämnare och härligare känsla överlag för systemet. Allting blir betydligt snabbare och man behöver inte vänta mer än några sekunder på att datorn ska starta osv.

mackemong
Titel Hemmavan
Registrerad 2012-03-07
Inlägg 108

Jag menade bara att om han tog bort ssd och tog en billigare psu så skulle han kunna få ett 680!

Online just nu

Du är inte inloggad. Logga in för att få tillgång till fler funktioner.

Forumet modereras av FZ Crew.
Har du synpunkter på modereringen, var vänlig kontakta oss.

Anmäl inlägg och trådar som bryter mot forumets regler.

Alla kan läsa det här forumet.
Inloggade användare kan skriva i det här forumet.

Just nu är 585 medlemmar online. 58 foruminlägg har postats idag.

FZ