Spelsugen student, dålig ekonomi + laptop

Medlem
Spelsugen student, dålig ekonomi + laptop

Tjenare tjära FZ =D

Är studerande student sedan årskiftet, och har varit ifrån min kära spelrigg 1 månad + nu....
Fick världens sug igår =D

Har varit :/ för spel sedan hösten, så känns underbart att tarmen äntligen vridit sig rätt !! =D

Nu till kritan, sitter i en trång lägenhet, dåligt internet, 2k på fickan och en :/ laptop.

Förslag till något underhållande, ej så grafikrävande spel som inte nödvändigtvis behöver internet X,D....

ps, får gärna inner ha lågt pris också

DS

VuZe

Medlem

Beror väll lite på vad du gillar men här är några snabba som dyker upp i huvudet:

Legend of Grimrock - Lite nyare "old school" dungeon crawler / rpg.
Cthulhu Saves the World - "Old school RPG" med sjukt härlig humor, speciellt om man pysslat lite med div. Cthulhu rollspel / böcker / whatever.
Civilization IV / V - Imperium byggande i dess bästa form, kan suga upp många timmar! Du bör ha expansionerna då dom lägger till mycket.
Sacred / Sacred 2 - Action RPG / monster slakt i stil med Diablo, lätt att komma in i.
Titan Quest + Immortal Throne - Ett Action RPG till många olika klass kombinationer samt kul om man gillar mytologi.
Call of Duty 1 / 2 - Härliga shooters, värda att spela om man inte spelat dom tidigare eller spela om det var länge sedan.
Company of Heroes - RTS i dess bästa form, med expansionen "Opposing Fronts" så har de tre långa och välskrivna kampanjer att njuta av.
Total War: Serien - Finns några att välja på, min favorit är helt klart Rome: Total War, men de flesta är mycket bra.


signatur

"Do Protons have mass?
I didn't even know they're catholic.." - Andy, Fallout 3

Medlem

Sacred och Titan Quest som nämns ovan är absolut fantastiska action-RPGn, och klart underskattade i mitt tycke - rekommenderas! Sedan är Deus Ex 1 i min mening det bästa spelet någonsin - har du aldrig spelat det rekommenderas det starkt!

Andra spel jag kan komma på, efter genre:

RTS:
Age of Empires, Age of Empires 2, Age of Mythology - klassiker och mycket gedigna strategispel.
Warlords Battlecry III - en relativt okänd pärla, blandar RTS och RPG på ett mycket bra sätt. Då kan också nämnas:
Spellforce 1&2 - lite mer RPG än RTS här, också intressant spel i fantasymiljö.
Warhammer: Dawn of War - om du inte har det sedan innan, skaffa expansionen Soulstorm - den är fristående och erbjuder mest innehåll.
Total Annihilation - fantastiskt strategispel från 1999, en av mina personliga favoriter - speciellt bra med Escalation-modden som fortfarande är under utveckling.
Rise of Nations och Rise of Legends - båda riktigt bra strategispel, av lite olika anledningar. RoL tycker jag personligen är ett av de mest underskattade RTS-spelen någonsin, riktigt unika miljöer och faktioner med mycket underhållande gameplay.

RPG:
The Elder Scrolls 3: Morrowind - enorm värld att utforska och stor komplexitet - kan ta upp många, många timmar.
Enclave - hjärndött hack'n'slash av Starbreeze, bra på vad det försöker göra och ett ypperligt sätt att slå ihjäl en eftermiddag!
Dungeon Siege 2 - ettan är också mycket bra men tvåan min favorit, bra story och karaktärer i ett Diablo-liknande spel.

FPS/TPS:
Jedi Knight-serien - om du gillar Star Wars är denna mycket välgjord och värd att tittas närmare på.
Quake Wars - bra och inte särskilt hårdvarukrävande multiplayer-FPS med intressant uppdragsbaserat gameplay.
Unreal II - underskattat i min mening, bra singleplayer-FPS med stort focus på story.
Half Life/Half Life 2 måste ju nämnas, klassiker av en anledning!

Medlem

Rome Total War.

Medlem

World of Tanks

För att det är gratis

Medlem

Det är aldrig fel att plocka fram Max Payne 1 och 2 heller.

Skrivet av Mytacism:

Company of Heroes - RTS i dess bästa form, med expansionen "Opposing Fronts" så har de tre långa och välskrivna kampanjer att njuta av.

Dock är CoH rätt krävande hårdvarumässigt. Nu har han inte skrivit vad hans laptop klarar av men jag tolkar det som att det bör vara lite snällare spel än så. Bra tips annars.


signatur

Har jag drabbats av PMA? Positiv Mental Attityd.

Medlem

Då kan som sagt rekommenderas Dawn of War av samma utvecklare, Relic. Mycket mindre krävande och ett ypperligt RTS

Medlem

Eller så provar du Path of Exile , det är ett Action rpg likt diablo 2 som är free to play och väldigt välgjort.

Medlem

Också hyfsat krävande, dock - men det är klart, eftersom det är gratis kan det inse skada att prova

Medlem

Baldur's Gate 1 & 2
Fable:The Lost Chapters
Battle for Middle Earth 2

+ Alla Total War spel din dator klarar av och League of Legends när du har internet, äldre GTA-spel.

Medlem

"Chef Boyardee’s Barkley, Shut Up and Jam: Gaiden, Chapter 1 of the Hoopz Barkley SaGa" rätt så skoj spel, finns att ladda ner gratis på http://www.talesofgames.com/related_game/barkley-shut-up-jam-...

Dom håller just nu med att göra tvåan som heter "The magical realm of Tír Na Nóg - Escape from Necron 7 - Revenge of Chuchulainn - Chapter 2 of the Hoopz Barkley Saga"
http://www.kickstarter.com/projects/talesofgames/barkley-2-an...

Annars kan du besöka www.gog.com


signatur

Asus TUF RTX 4090 OC
G.skill 32 gb 4000mhz cl15
ASUS ROG Crosshair VIII Dark Hero
Ryzen 5950x
Starcitizen referral: STAR-2GR4-BK2X

Medlem

Torchlight 2 verkar vara ett givet köp i din situation

Medlem

Skulle rekommendera att i allmänhet ta en titt på äldre spel i de genrer som intresserar dig - finns enormt mycket guldkorn och många körs bra på samtliga datorer idag.

Medlem

Jag föreslår att kika in på Good old Games och ta en titt på Heroes of Might and Magic 3 Complete edition för $10 om sådana spel är av intresse.


signatur

A casual stroll through a lunatic asylum shows that faith does not prove anything. -- Friedrich Nietzsche

"Serious Sam 2" billigt, tillräckligt gammalt, med fortfarande med glimten i ögat. Och humor, det har humor bland alla cyniska shooters.


signatur

"Satire is meant to ridicule power. If you are laughing at people who are hurting, it's not satire, it's bullying." - Terry Pratchett

Medlem

Tack så mycket för all information =D Skall kollas upp, dock så är min burk inte den bästa, så tror ej tyvärr att alla dessa spel som ni räknat upp kommer att fungera =/

Men idag städade jag mitt studentrum och hitta OBLIVION ! ^_^
Lirade morrowind, samt skyrim. Men har aldrig kört Obl, ska man försöka sig på det ? =D

Medlem

Den var väl inte helt pjåkig - tror i alla fall samtliga spel jag räknade up i mitt första inlägg ska fungera.

Oblivion är värt en titt tycker jag - personligen föredrar jag Morrowind och Skyrim, men Oblivion har sina bra stunder också - till exempel är Dark Brotherhood-uppdragen riktigt kul

Medlem
Skrivet av Parzec:

Jag föreslår att kika in på Good old Games och ta en titt på Heroes of Might and Magic 3 Complete edition för $10 om sådana spel är av intresse.

Då föreslår jag även den ypperliga "wake of gods" fan-moden. Nya raser, nya resurser, nya monster, nya skills. Awesome !

Annars kan du kolla in valfritt Paradox spel (EU3, Victoria 2, CK 2, HOI3) om du gillar grand strategy.
Eller varför inte spana in indispelet "To the moon", riktigt bra historia.

NeverWinter Nights är också en höjdare, ettan inte tvåan.

Medlem
Skrivet av Traveller in time:

"Serious Sam 2" billigt, tillräckligt gammalt, med fortfarande med glimten i ögat. Och humor, det har humor bland alla cyniska shooters.

Ja hoppa gigantiskt upp och ned i ett stort rum med skelett som hoppar upp och ner och försöka träffa rätt

Och den helt sinnessjuka sista vågen som nästan varar för evigt lol.


signatur

Har jag drabbats av PMA? Positiv Mental Attityd.

Medlem

Här är några spel jag tycker om som inte kräver så mycket och som inte har föreslagits ännu.

RTS
Stronghold
Stronghold Crusader

Är två otroligt bra mediveal RTS spel.

RPG
Mount & Blade : Warband - Ett storskalligt riddartids inspirerat RPG med massvis med mods och multiplayer.

FPS

Counter Strike 1.6 - En klassiker, som fortfarande spelas stor skalligt.

???
Garry's Mod - Säg något du inte kan göra i Garry's mod.

Medlem
Skrivet av Furrnox:

Här är några spel jag tycker om som inte kräver så mycket och som inte har föreslagits ännu.

RTS
Stronghold
Stronghold Crusader

Är två otroligt bra mediveal RTS spel.

RPG
Mount & Blade : Warband - Ett storskalligt riddartids inspirerat RPG med massvis med mods och multiplayer.

FPS

Counter Strike 1.6 - En klassiker, som fortfarande spelas stor skalligt.

???
Garry's Mod - Säg något du inte kan göra i Garry's mod.

Counter Strike Serien kommer jag aldrig att släppa =D Ska kolla in alla spel, alltid kul när folk listar ut diverse guldklimpar man totalt glömt bort =D

Medlem
Skrivet av Eltu:

Sacred och Titan Quest som nämns ovan är absolut fantastiska action-RPGn, och klart underskattade i mitt tycke - rekommenderas! Sedan är Deus Ex 1 i min mening det bästa spelet någonsin - har du aldrig spelat det rekommenderas det starkt!

Andra spel jag kan komma på, efter genre:

RTS:
Age of Empires, Age of Empires 2, Age of Mythology - klassiker och mycket gedigna strategispel.
Warlords Battlecry III - en relativt okänd pärla, blandar RTS och RPG på ett mycket bra sätt. Då kan också nämnas:
Spellforce 1&2 - lite mer RPG än RTS här, också intressant spel i fantasymiljö.
Warhammer: Dawn of War - om du inte har det sedan innan, skaffa expansionen Soulstorm - den är fristående och erbjuder mest innehåll.
Total Annihilation - fantastiskt strategispel från 1999, en av mina personliga favoriter - speciellt bra med Escalation-modden som fortfarande är under utveckling.
Rise of Nations och Rise of Legends - båda riktigt bra strategispel, av lite olika anledningar. RoL tycker jag personligen är ett av de mest underskattade RTS-spelen någonsin, riktigt unika miljöer och faktioner med mycket underhållande gameplay.

RPG:
The Elder Scrolls 3: Morrowind - enorm värld att utforska och stor komplexitet - kan ta upp många, många timmar.
Enclave - hjärndött hack'n'slash av Starbreeze, bra på vad det försöker göra och ett ypperligt sätt att slå ihjäl en eftermiddag!
Dungeon Siege 2 - ettan är också mycket bra men tvåan min favorit, bra story och karaktärer i ett Diablo-liknande spel.

FPS/TPS:
Jedi Knight-serien - om du gillar Star Wars är denna mycket välgjord och värd att tittas närmare på.
Quake Wars - bra och inte särskilt hårdvarukrävande multiplayer-FPS med intressant uppdragsbaserat gameplay.
Unreal II - underskattat i min mening, bra singleplayer-FPS med stort focus på story.
Half Life/Half Life 2 måste ju nämnas, klassiker av en anledning!

Du la Star wars under FPS, vilket spel tänker du på då ? =D

Medlem

The operational art of war 3 är kul och kräver ingenting ifall du gillar turbaserade hex spel

Medlem
Skrivet av vuze2143:
Skrivet av Eltu:

Sacred och Titan Quest som nämns ovan är absolut fantastiska action-RPGn, och klart underskattade i mitt tycke - rekommenderas! Sedan är Deus Ex 1 i min mening det bästa spelet någonsin - har du aldrig spelat det rekommenderas det starkt!

Andra spel jag kan komma på, efter genre:

RTS:
Age of Empires, Age of Empires 2, Age of Mythology - klassiker och mycket gedigna strategispel.
Warlords Battlecry III - en relativt okänd pärla, blandar RTS och RPG på ett mycket bra sätt. Då kan också nämnas:
Spellforce 1&2 - lite mer RPG än RTS här, också intressant spel i fantasymiljö.
Warhammer: Dawn of War - om du inte har det sedan innan, skaffa expansionen Soulstorm - den är fristående och erbjuder mest innehåll.
Total Annihilation - fantastiskt strategispel från 1999, en av mina personliga favoriter - speciellt bra med Escalation-modden som fortfarande är under utveckling.
Rise of Nations och Rise of Legends - båda riktigt bra strategispel, av lite olika anledningar. RoL tycker jag personligen är ett av de mest underskattade RTS-spelen någonsin, riktigt unika miljöer och faktioner med mycket underhållande gameplay.

RPG:
The Elder Scrolls 3: Morrowind - enorm värld att utforska och stor komplexitet - kan ta upp många, många timmar.
Enclave - hjärndött hack'n'slash av Starbreeze, bra på vad det försöker göra och ett ypperligt sätt att slå ihjäl en eftermiddag!
Dungeon Siege 2 - ettan är också mycket bra men tvåan min favorit, bra story och karaktärer i ett Diablo-liknande spel.

FPS/TPS:
Jedi Knight-serien - om du gillar Star Wars är denna mycket välgjord och värd att tittas närmare på.
Quake Wars - bra och inte särskilt hårdvarukrävande multiplayer-FPS med intressant uppdragsbaserat gameplay.
Unreal II - underskattat i min mening, bra singleplayer-FPS med stort focus på story.
Half Life/Half Life 2 måste ju nämnas, klassiker av en anledning!

Du la Star wars under FPS, vilket spel tänker du på då ? =D

Han tänker på Jedi Knight serien. Grymma spel även för de som inte gillat Star Wars, som mig.

Medlem

Mycket riktigt! Finns på Steam: http://store.steampowered.com/sub/2103/?l=swedish

Själv tycker jag bäst om tvåan (Jedi Outcast) och trean (Jedi Academy) - tvån har bäst story, men trean är riktigt bra i det att man själv skapar en karaktär och har fler valmöjligheter.

Rekommenderar dig att ta en titt på båda dessa - de är absolut något din dator klarar av och de är mycket välgjorda!

Gillar du Star Wars finns det också en del andra spel att ta en titt på:

Knights of The Old Republic - förstår inte hur jag kunde glömma denna i listan innan - i min mening spelet med kanske den bästa berättelsen någonsin - i klass med Deus Ex och likartade mästerverk. Fantastiskt RPG av Bioware som dock tar lite tid att komma in i. Men har du väl fastnat väntar en storslagen upplevelse med den mest otroliga plot twist jag varit med om.
Star Wars: Battlefront - Battlefield i Star Wars-miljö - inte det bästa Star Wars-spelet på marknaden, men möjligheten att använda alla möjliga fordon från filmerna gör det till ett kul tidsfördriv tycker jag.
Star Wars: Galactic Battlegrounds - gammalt Star Wars-RTS som använder sig av AoE-motorn - folk hävdar att det är en enorm Age of Empires-ripoff, vilket det är, ja - men är detta något dåligt? Age of Empires är ju bra! Tycker du om sådana strategispel, ta en titt på detta. Då kan också nämnas:
Empire at War - realtidstaktik i Star Wars-universumet. Har en del kul koncept (och riktigt kul att kunna ta kontroll över Vader's personliga Super Star Destroyer, Executor - ja, den är precis lika stor som man kan tro).

Sen har vi ju den klassiska X-Wing och TIE Fighter, men dessa kan vara svåra att få tag på då de är från DOS-eran.

Medlem

war thunder helt klart!

Medlem

Hotline Miami


signatur

Now you're playing with power... NOW YOURE PLAYING WITH FUCKING SHIT, YOURE BETTER OFF FUCKING SHIT THAN FUCKING WITH THIS FUCKED UP SHIT

Medlem

redan klarat hotline miami 5 gånger =D Jäklar vad ni har hittat spel ! Tummen upp för er ! =D

12
Skriv svar