Speltestare!

Hej! Vi är tre studenter som håller på att utveckla ett survival spel där du är fast på en flotte ute i havet och behöver samla drivved och annat material för att överleva och bygga ut din flotte.

Vi skulle gärna vilja ha lite speltestare som är intresserade av att ge oss sin åsikt kring spelet och idén i allmänhet! Vi har nu en väääldigt tidig prototyp som är testbar. Den innehåller väldigt få features men ger en liten inblick i vad vi vill göra med spelet. För att ladde ner, ge feedback alternativt gå med i vårt newsletter, besök vår blogg här:

https://raftsurvivalgame.wordpress.com/2016/10/17/first-testa...

Medlem

Halloj!

Testade spelet lite. Tycker definitivt om iden! Märks självklart att det är en tidig prototyp dock.

Åsikter och ideer:

-Just i nuläget skulle jag väll kunna säga att själva hooken känns lite för seg. Att just slänga ut den är inga problem men att dra in plankor osv tar lite för lång tid, hade helst vilja se att det gick lite snabbare att dra in hooken till sin flotte.

- När man startar spelet och ska ändra inställningar så har ni exakt samma layout som spelet RUST och samma grafikinställningar (fantastic etc) antar att detta bara är en placeholder? Inte för att det är en så stor grej men jag som spelat rust en hel del trodde nästan jag hade råkat starta RUST istället!

- Att bygga upp sin raft kändes bra, ideer till detta är väll att lägga till en meny om man håller in B för att välja väggar, tak osv!

- Har ni några funderingar angående Multiplayer? Hade varit sjukt coolt om man kunde se andra spelare långt borta som också försöker överleva, och kommer man nära så kan man kommunicera med varandra och alternativt lämna sin flotte för att försöka överleva tillsammans med den personen man nyligen träffat!

Hur som helst så är det en bra ide och jag kommer hålla mig uppdaterad på detta!

Skrivet av Houratronic:

Halloj!

Testade spelet lite. Tycker definitivt om iden! Märks självklart att det är en tidig prototyp dock.

Åsikter och ideer:

-Just i nuläget skulle jag väll kunna säga att själva hooken känns lite för seg. Att just slänga ut den är inga problem men att dra in plankor osv tar lite för lång tid, hade helst vilja se att det gick lite snabbare att dra in hooken till sin flotte.

- När man startar spelet och ska ändra inställningar så har ni exakt samma layout som spelet RUST och samma grafikinställningar (fantastic etc) antar att detta bara är en placeholder? Inte för att det är en så stor grej men jag som spelat rust en hel del trodde nästan jag hade råkat starta RUST istället!

- Att bygga upp sin raft kändes bra, ideer till detta är väll att lägga till en meny om man håller in B för att välja väggar, tak osv!

- Har ni några funderingar angående Multiplayer? Hade varit sjukt coolt om man kunde se andra spelare långt borta som också försöker överleva, och kommer man nära så kan man kommunicera med varandra och alternativt lämna sin flotte för att försöka överleva tillsammans med den personen man nyligen träffat!

Hur som helst så är det en bra ide och jag kommer hålla mig uppdaterad på detta!

Tja! Kul att du gillar idén! Som du säger, väääldigt tidig prototyp ^^

Grafikmenyn är en standard Unity meny

Angående multiplayer så tror jag det kommer bli för svårt då vi bara är en programmerare i gruppen Men vi har också snackat om det och det skulle vara sååå coolt

Nu har vi en ny prototyp redo ifall ni vill testa! Ladda ner den här: https://raftsurvivalgame.wordpress.com/2016/11/10/week-5/

Hoppas ni gillar't!

1
Skriv svar