Speltestare sökes!

Speltestare sökes!

Hej! Vi är några studenter som jobbar på ett survivalspel där du är fast på en flotte där målet är att överleva och bygga ut din flotte!

Vi vill gärna ha folk som följer med oss på vår utveckling och ger oss feedback på våra prototyper. Vi har precis blivit klara med vår andra prototyp. Det är fortfarande vääldigt tidigt i utvecklingen men den ger en bild över vad spelet kan bli.

Om du vill testa prototypen så hittar du den här:
[https://raftsurvivalgame.wordpress.com/2016/10/27/week-3/]

Där finns även en länk till ett feedback formulär som vi skulle vara väldigt glada om du vill fylla i!

Tack för mig!

Medlem

Hej!

Alltid roligt att få testa nya spel! Vad är det för feedback ni är ute efter? Är det hur spelet flyter på och fungerar eller är det vad ni ska lägga till för saker för att göra spelet roligare osv?

Provar det efter jobbet idag!


signatur

¯\_(ツ)_/¯

Här får du egentligen säga helt vad du tycker Men vi har även ett formulär som du kan fylla i om du vill Det hittar du under samma länk där du hittar spelet! Om du vill fortsätta följa oss får du gärna kolla in våran facebook sida: https://www.facebook.com/RaftSurvivalGame/?fref=ts#

Kul att du visar intresse!

Skägg.
10 Chambers

En nyhet går upp senare idag! Lycka till.


signatur
Medlem

Intressant ide, i stil med "Stranded Deep" - fast i mikroskala.

Fråga bara: vart kommer materialet från som spelaren ska bygga med? Dyker den upp magiskt eller är det nåt man måste samla på sig i början? Eller dyker det upp "driftwood" och liknande skräp på havet?

Exempel: För att kunna göra fuktfällor och liknande så krävs plast, och saker som kondenserar (växter). Att göra en destilator eller osmosis punp kräver också plast och dessutom slangar.

Berätta gärna mer om spelmekaniken på er facebooksida. Vill inte behöva ladda ner spelet bara för att se hur ni har tänkt att spelet ska funka.

/I
(pysslar med överlevnad på fritiden)

Medlem

Testade spelet en sväng, ganska schysst feeling att stå där på flotten. Man saknar dock ljud, utan ljud får man ingen riktig upplevelse tycker jag.

Så, jag lyckades bygga det mesta som fanns att crafta på min lille flotte och kände liksom att livet leker. Det fanns inte direkt någon utmaning. För att göra det mer som en utmaning kan man kanske limitera hur mycket bråte som kommer ens väg? Ganska orimligt också att inte veta vart all bråte kom ifrån, så ett intro där man hamnar på flotten vore smutt. Jag har lagt en 200 timmar på The Forest och fick vibbar från det spelet direkt, mycket säkert för att det är Unity engine båda två, och det är absolut ingen nackdel jag gillar interfacet och grafiken och stämningen i den motorn.

Trots saknad av en utmaning och ljud så kändes spelet rätt smutt att lira, så jag väntar på nästa prototyp nu!


signatur

PC: i5-10600K | 3070 Ti | 32GB DDR4 | nVME 1TB

Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

En nyhet går upp senare idag! Lycka till.

Wow! Tack så mycket!

Skrivet av Ichinin:

Intressant ide, i stil med "Stranded Deep" - fast i mikroskala.

Fråga bara: vart kommer materialet från som spelaren ska bygga med? Dyker den upp magiskt eller är det nåt man måste samla på sig i början? Eller dyker det upp "driftwood" och liknande skräp på havet?

Exempel: För att kunna göra fuktfällor och liknande så krävs plast, och saker som kondenserar (växter). Att göra en destilator eller osmosis punp kräver också plast och dessutom slangar.

Berätta gärna mer om spelmekaniken på er facebooksida. Vill inte behöva ladda ner spelet bara för att se hur ni har tänkt att spelet ska funka.

/I
(pysslar med överlevnad på fritiden)

Mycket kring hur saker kommer fungera är fortfarande inte definerat Men ja, mycket av det man använder för att crafta kommer som drivved. Eventuellt ska man kunna ankra vid väldigt små öar t.ex. för att kunna samla mer värdefulla grejer.

Yes, vi ska försöka fylla ut infon om spelet på våra sociala platformar inom kort!

Tack för visat intresse!

Skrivet av b0ne:

Testade spelet en sväng, ganska schysst feeling att stå där på flotten. Man saknar dock ljud, utan ljud får man ingen riktig upplevelse tycker jag.

Så, jag lyckades bygga det mesta som fanns att crafta på min lille flotte och kände liksom att livet leker. Det fanns inte direkt någon utmaning. För att göra det mer som en utmaning kan man kanske limitera hur mycket bråte som kommer ens väg? Ganska orimligt också att inte veta vart all bråte kom ifrån, så ett intro där man hamnar på flotten vore smutt. Jag har lagt en 200 timmar på The Forest och fick vibbar från det spelet direkt, mycket säkert för att det är Unity engine båda två, och det är absolut ingen nackdel jag gillar interfacet och grafiken och stämningen i den motorn.

Trots saknad av en utmaning och ljud så kändes spelet rätt smutt att lira, så jag väntar på nästa prototyp nu!

Ja, avsaknaden av ljud är definivt en nackdel Allt är i ett väldigt tidigt stadie, och vi är väldigt få som arbetar på det, så just nu fokuserar vi mest på att få in features, därav har balanseringen av törst, hunger och mängden drivved lidit lite Kul att du är intresserad dock! Följ oss gärna på våran facebook, instagram eller twitter så du inte missar när nästa prototypen släpps

Medlem

Skulle vara kul att testa detta, men jag lyckas inte lösa hur jag ska ladda ner och installera det osv.

Edit: Jag löste det, jag som var blind

Medlem

Som smålänning försöker jag komma bort från vardagslivet igenom spel. Istället möts jag av att detta spel återspeglar min vardag. Äter rå potatis och dricker vatten medans man är helt ensam.

Spelet får 4/5 toasters. Kanonkul!

Medlem

Skojj! Jag är ett stort fan av survivals, helst så mycket sandbox och så lite zombies som möjligt. Jag provade som allra snabbast men tänker spela lite mer senare. Dock listade jag aldrig ut hur man drack det renade vattnet. Såg mest ut som jag hällde ur vattnet istället för att dricka det?

Medlem

Lirade några minuter och det är ett riktigt intressant koncept för ett survival spel, mysfaktorn är hög. Ska testa mer senare när tid finns.

Medlem

Cool idé! Nappade direkt

Ni har säkert redan planer men inte hunnit implementera allt än men jag matar på så får ni sålla i mitt tyckande. Har dock inte facebook så jag kan inte fylla i formuläret. Hoppas ni drar nytta av infon via nedanstående i alla fall.

Det första jag slås av är avsaknaden av info. Vad gör alla sakerna? En kort informativ text om varje grej hade varit kanon, gärna med lite humor i också.
Jag gick ju teknisk psykoligi på gymnasiet för 100 år sedan och den kursen gick ju ut på att lära sig om saker som egentligen är ganska komplicerade när man tänker efter men som vi gör och förstår utan att tänka på dem på grund av att de utformats på ett smart sätt. Exempelvis så förstår de flesta att rött betyder något illa eller rent av stopp redan innan de tagit körkortet. Tänker ni på handtagen på dörrarna till vissa butiker exempelvis så är den sidan du trycker på dörren utformad med en platt fyrkant som handtag medans dragsidan är utformad som en lång stav för att få bättre grepp. Försök ha sådana saker i åtanke när ni lägger till content. Sätt er in i den dummaste användaren ni kan tänka er och se om ni fattar hur ni ska ta er framåt och se om det finns något smart sätt att göra det självklart på.
En sak att börja med är att sätta siffror på actionbaren så att man förstår vilken ruta som är vilken siffra utan att behöva räkna varje gång. Kasta fram en ikon kanske för inventoryt eller visa på något annat sätt vilken knapp man ska använda för att få fram den. Gör det enkelt med sådana saker för användaren.

Ljud! Något lugnt susande och småplaskande hade gett en enorm känsla tror jag. Kanske lite ploppljud när man fiskar osv hade också varit najs.

Kanske jag som inte kollade tillräckligt noga men är det någon skillnad på att simma ut och hämta materialet jämfört med att kasta krok? Kanske kunde vara en viss risk i att simma ifrån flotten jämfört med kroken. Hajar/Kracken/drar mer energi eller något liknande kanske.

Sedan är jag ju en fan av att ha ett mål i spel. Personligen har jag lite svårt för just sandboxes och så. Hur länge ska man klara sig för att klara sin resa? Finns det olika sätt att nå målet? Kanske redan finns ett mål bara att jag inte hunnit spela tillräckligt. Men då är vi tillbaka på tydligheten.

En sak jag reagerade på var att potatisen växer utan att du behöver göra något. Låt mig plantera om dem!

Vattnet gav inte vatten utan mat när jag drack det men jag antar att det är en bugg.

Sist men inte minst, mer content behövs. Men det tror jag ni redan har planer för.

Moderator | Testpilot

Fattar inte vad jag ska göra annat än att samla grejer och äta potatis. Mer info om hur man tar sig vidare i spelet ingame (och gärna utanför) hade varit bra.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem

Vart lite roligt, jag som trodde det vart själva raften som rörde sig, men det vart bara hoppa av den och springa omkring loota allt, behöver inte använda hooken alls, så det blev ju lekande lätt.

1
Skriv svar