Speltorka, hjälp!

Medlem
Speltorka, hjälp!

Har fått en jäkla speltorka igen....

Försökt ta mig igenom Witcher 2, orkar inte
Försökt ta mig igenom Dragon age in, orkar inte

Har nog problem med 3e persons spel verkar det som.... Vill ha något rpg, fast i fps stil, eller ett bra fps spel i övrigt.

Har säkert kört igenom skyrim 1miljon gånger, så gärna något annat, och gärna något nyare spel =D

HJÄLP!

Tack på förhand!

Medlem

Antar att du redan har spelat Oblivion och Morrowind? Om inte så gör det. Sen så finns det ju Deus Ex, Borderlands, Fallout 3 och Vegas samt Stalker-serien, men även dessa är ju spel som de flesta redan kört.

Har du spelat Vampire: The Masquerade – Bloodlines? Riktigt bra spel som många ratade när det släpptes pga alla buggar som gjorde det ospelbart. Idag fungerar det klockrent och är definitivt något jag kan rekommendera. Dock har det väl en sådär 10år på nacken

Medlem

Har du en bra dator så tycker jag att det är värt att köra Witcher 3, bästa spelet jag spelat/spelar! Antar att du kört Skyrim? Annars som Bojkott säger testa Borderlands, 2:an är bra och finns många expansioner till

Medlem

Jajamen, har lirat både oblivion och morrowind Alla borderlands och fallout samt stalker =P Dock inte testat Deus EX, ska ta en titt på det Har ny dator som e bra, så skulle nog kunna maxa witcher 3 utan problem. Dock vet jag inte om det e värt o spela det när man inte kört 1a, 2an ?

Medlem

Nyfiken. Vad var det med Witcher 2 och DA Inquisition som gjorde att du gav upp? För inte slutar man spela två riktigt bra RPG pga tredjeperson?

Medlem

Mass effect 1 2 3

Medlem
Skrivet av Bennii:

Nyfiken. Vad var det med Witcher 2 och DA Inquisition som gjorde att du gav upp? För inte slutar man spela två riktigt bra RPG pga tredjeperson?

Vet inte riktigt, kanske beror på att jag stiger upp kl 06.30 sitter i skolan till 19.00 sen tränar skiten ur mig själv till typ 23,00 varje vardagsdag haha =P Så blir liksom jobbigt att direkt behöva anstränga sig i att titta stats, jämföra rustningar etc etc. Känns som att man direkt tvingar sig till att spela.

Sen blir jag inte involverad i en värld från 3e persons perspektiv. Kan liksom inte njuta av miljöer förens det är direkt 1 persons perspektiv

Inaktiv

Far Cry 4 tyckte jag var oväntat kul, titta på det kanske?

Annars har du ju Deux Ex: Human Revolution som är fps/lite RPG:igt, det tyckte jag var riktigt bra.

Men jag känner igen det där, orkade heller inte med Dragon Age 3. Spelet är inte dåligt men bara... jobbigt liksom. Vet precis hur du känner. Då behöver man något mer lättsamt att varva med.

Medlem

Darksiders 1 & 2

"Singularity", spela det ... nu!


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Redan lirat far cry 4 Hmm Singulartiy har jag aldrig lirat, ska kolla upp det

Medlem

Är det bara jag eller är det ett stor vakium av spelsläpp? Vi fick liksom witcher 3 och gta 5, fan inte kommit mycket annat på länge

Medlem
Skrivet av vuze2143:

Är det bara jag eller är det ett stor vakium av spelsläpp? Vi fick liksom witcher 3 och gta 5, fan inte kommit mycket annat på länge

Jag tycker det har släppts massor av spel de senaste 2-3 månaderna som är värda att prova. Så, nej, jag tycker inte man kan prata om något spelvakum. Snarare tvärtom, jag undrar hur sjutton jag ska hinna testa allt. Och vi har andra halvan av året kvar. 2015 är redan ett mycket bra spelår, men kan bli ännu bättre.
Wolfenstein The old blood
Project Cars
Pillars of Eternity
Witcher 3
GTA5
Game of thrones Episode 4
Kerbal Space Program
Mortal Kombat X
Hotline Miami 2
Cities Skylines
Galactic Civilizations 3

Inaktiv

Project Reality 1.3 stand alone

Medlem

Köpte precis Hatred till alla moraltanters förfäran, ska bli kul å testa


signatur

I drank what?

Medlem
Skrivet av vuze2143:

Är det bara jag eller är det ett stor vakium av spelsläpp? Vi fick liksom witcher 3 och gta 5, fan inte kommit mycket annat på länge

Jag påstår att det är bara du. Situationen är den att det finns så sjukt mycket bra spel att det är helt omöjligt att spela dom alla. Torka inom gaming var det många år sen det existerade. Det är snarare som du säger att du tycker att det tar emot som är problemet, att du inte är sugen.


signatur

Har jag drabbats av PMA? Positiv Mental Attityd.

Medlem
Skrivet av Cpt_JackHammer:

Project Reality 1.3 stand alone

KOmmer nog passa mig ypperligt Älskar arma och red orc

Spelade ut "The Witcher" igår. Rekommenderas.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Det nya spelet Ark som för övrigt är i Alpha verkar intressant.

Medlem

Gör som mig. Spela om Hela GTA V kampanjen så lagligt som möjligt. Bara bilåkandet tog flera veckor


signatur

Det var detta...

Medlem
Skrivet av walter_iego:

Spelade ut "The Witcher" igår. Rekommenderas.

Tänkte du spela alla på rad? Jag har inte kört något än men kommer nog börja på tvåan isf.


signatur

Har jag drabbats av PMA? Positiv Mental Attityd.

Skrivet av Paddington:
Skrivet av walter_iego:

Spelade ut "The Witcher" igår. Rekommenderas.

Tänkte du spela alla på rad? Jag har inte kört något än men kommer nog börja på tvåan isf.

Precis.

Installerade "TW2" igår. Det första spelet är charmigt, men det är ganska segt, speciellt mot slutet; men det sista kapitlet vänder på steken och är riktigt grymt.

Problemet jag har sett nu med TW2 är att menysystemet är helt och hållet ändrat och att det är väldigt svårt med kartor och dyl.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Jag började min Witcher-resa med tvåan. Jag sammanställde även från olika wikis och liknande första spelets story. Jag gjorde likadant med tvåan då jag var så fruktansvärt upphetsad över The Witcher 3 som legat och gapat efter mig i flera veckor! Det är ett tips, att sammanställa storyn och få lite kött på benen, för som Walter säger så är första spelet charmigt men segt.

Vad har du spelar för RPG hittills då?


signatur

Niet.

Medlem

Har upptäckt att jag nog inte är en rpg kille, Elder scrolls och Fallout är nog det närmaste rpg jag verkligen älskar.
Förövrigt så är det fps som är bäst, tillsammans med action shooters la gta, maffia etc

Medlem
Skrivet av Theade:

Jag började min Witcher-resa med tvåan. Jag sammanställde även från olika wikis och liknande första spelets story. Jag gjorde likadant med tvåan då jag var så fruktansvärt upphetsad över The Witcher 3 som legat och gapat efter mig i flera veckor! Det är ett tips, att sammanställa storyn och få lite kött på benen, för som Walter säger så är första spelet charmigt men segt.

Vad har du spelar för RPG hittills då?

Som Mafia 2 då. Spelade för storyn och ville veta hur det gick men orkade inte med det långtråkiga gameplayet så jag satte mig och glodde på en timme custscenes på youtube


signatur

Har jag drabbats av PMA? Positiv Mental Attityd.

1
Skriv svar