Raderad
Titel
Registrerad 2013-05-25
Inlägg 0
Har drabbats av total speltorka och är sjukt uttråkad på kvällarna. Hoppas att några på forumet kanske har tips på något bra lir?
Jag spelar huvudsakligen fps men är väldigt flexibel.
/Sazja
Titel Veteran
Registrerad 2004-07-28
Inlägg 848
jag skulle med vilja ha tips!
dock får jag väl lite skoj med den kommande Fallout : NV expansionen på tisdag men utöver det är det dött nu
Titel Storröjare
Registrerad 2008-04-16
Inlägg 2 509
Men of War: Assault Squad!
Grymt bra RTS om du vågar vidga vyerna.
Raderad
Titel
Registrerad 2013-05-25
Inlägg 0
Har lirat många rts också så det kan vara värt att kolla upp! Tackar för tipset!
Titel Intresserad
Registrerad 2009-06-18
Inlägg 83
TF2 är kul, speciellt om du gillar hattar 
Det är dessutom gratis nu, värt ett försök om du inte har spelat det
Raderad
Titel
Registrerad 2013-05-25
Inlägg 0
Hehe, har haft TF2 sen det släpptes men tappade intresset när alla urlöjliga updates började komma. Men tack ändå för tipset och visat intresse!
Titel Kändis
Registrerad 2007-01-19
Inlägg 7 162
Dungeons of Dredmor är bra och billigt.
Raderad
Titel
Registrerad 2013-05-25
Inlägg 0
Ska kolla upp det, tackar!
Titel Hemmavan
Registrerad 2009-04-03
Inlägg 192
Assault squad är nog det enda rts spelet jag spelat 
Har dock tappat intresse när det enda roliga är online och det nästan tar en evighet att starta en match :/
Titel Kändis
Registrerad 2007-01-19
Inlägg 7 162
Killing Floor och Mount and Blade är mycket underhållande. Rekommenderas om du inte spelat dem tidigare.
Frozen Synapse om du vill ha något mer taktiskt.
ArmA2 som i mitt tycke "äger" alla FPS-shooters.
Raderad
Titel
Registrerad 2013-05-25
Inlägg 0
Tybalt skrev:
Killing Floor och Mount and Blade är mycket underhållande. Rekommenderas om du inte spelat dem tidigare.
Frozen Synapse om du vill ha något mer taktiskt.
ArmA2 som i mitt tycke "äger" alla FPS-shooters.

Killing Floor har jag haft sedan länge och spelat flitigt men känner att jag behöver något mer, Mount and Blade ser riktigt kul ut och det skulle vara intressant att ta reda på hur det är nu (spelat riktigt gamla Mount and Blade).
Har ArmA2 men har inte riktigt haft orken att sätta mig in i det, tyvärr.
Titel Kändis
Registrerad 2007-01-19
Inlägg 7 162
Space pirates and zombies är ett sympatiskt spel. Köp på Impulse. Rekommenderas om man gillar att levla upp ett litet rymdskepp.
Man skapar en random galax och sätter igång och skjuter hejvilt! 

Finns en tråd om det här:
http://www.fz.se/forum/pc/space-pirates-and-zombies-spaz-160683
Titel Intresserad
Registrerad 2007-10-03
Inlägg 54
Om vill testa något som inte är FPS så har Heroes of Newearth en deal igen i stället för $30 dollar för ett konto så har dom sänkt priset till $10 vilket är klart värt det. Kan starkt rekommendera spelet.
Heroes of Newerth (HoN) är ett datorspel utvecklat och utgivet av den amerikanska indiestudion S2 Games. Spelet är inspirerat av Warcraft III-kartan Defense of the Ancients (DotA)
Titel Stammis
Registrerad 2006-06-01
Inlägg 474
Left4dead 2 är kul, ettan oxå iofs men vill man spela versus online är det 2an som gäller. KAN vara så att jag är lite subjektiv då jag har en liten förkärlek för att skjuta zombies
Raderad
Titel
Registrerad 2013-05-25
Inlägg 0
Brain skrev:
Men of War: Assault Squad!
Grymt bra RTS om du vågar vidga vyerna.

Har provat MoW AS nu, och det är inte riktigt min smak av RTS. Alldeles för mycket micro management för min smak. Vill liksom inte stå och plocka över ammon på gubbarna från lastbilen. Är lite lat och vill slippa sånt ;P
Men tack ändå för tipset!
Passar på att bumpa denna tråden lite, mer tips!
Titel Storröjare
Registrerad 2008-04-16
Inlägg 2 509
OK: gillar du problemlösning och att tänka så kan Braid vara något för dig. Ett av de bästa spelen jag någonsin spelat ... men då är jag problemlösare ända ut i fingertopparna (pluggar till civilingenjör).
Kortfattat är Braid ett otroligt vackert och ovanligt smart spel med en story som är lika genomtänkt som alla dess underbara pussel. Kanske kan jämföras lite med Portal ... men jag tycker Braid var otroligt mycket smartare, vackrare och definitivt mer genomtänkt.