Star Wars Jedi Academy

Medlem
Skrivet av mr.bear:
Skrivet av Mr.Waterboy:
Skrivet av mr.bear:
Skrivet av Mr.Waterboy:
Skrivet av mr.bear:
Skrivet av Mr.Waterboy:

Svårhittat och har förresten hört om andra som har gett ut kontouppgifter till bl.a. Steam och har därefter förlorat pengar.

Du menar alltså att folk aldrig har förlorat pengar genom att använda kreditkort i butik? Chansen för att du ska förlora pengar på nätet är säkerligen inte något större än att du ska göra det i någon butik.

Själv har jag aldrig haft något problem med att beställa över nätet, däremot har jag haft mindre problem i butiker och affärer.

Så du menar att alltså att du litar fullt ut på att dem inte använder ditt kreditkort när dem har alla dina uppgifter?

Jag är lika orädd att använda mitt kreditkort på nätet som jag är att använda det i butik. Såvida man inte handlar på väldigt osäkra ställen har man ingenting speciellt att vara rädd för.

Självklart finns det en risk att dina kontouppgifter kan hamna i fel händer, men att den risken skulle vara så pass mycket större bara för att du lämnar ut det på nätet istället för butik har jag svårt att tro. Som sagt, under alla de år jag har beställt varor över nätet har jag aldrig stött på något problem. Däremot har jag blivit av med mindre pengar i butiker och affärer som lyckats strula till det.

Så alla varnar om att man inte ska köpa saker via nätet har fel? Okej. Bara det skulle övertyga farsan också så skulle det vara bra.

Så alla som säger att det fungerar felfritt att köpa saker via nätet har fel?

Jag säger inte att det är helt riskfritt, men att chansen att din kontouppgifter skulle hamna i fel händer skulle vara större på nätet än i butik har jag svårt att tro, såvida du inte är helt korkad och beställer saker från väldigt skumma sidor.

Som du kanske har läst i ett utav mina tidigare inlägg så skrev jag att jag skulle köpa ifrån STEAM och när jag skulle betala så bad dem om kontonummer, kontokod (kanske inte kod men) och annat. Dem bad om praktiskt taget allting som stod på kortet som då möjligtvis skulle kunna hjälpa dem att med mitt kort (eller ja farsans), köpa grejer och sedan skickar en räkningen till oss.

Tyckte förr att Steam var en väldigt bra sida och i och med att den också är välkänd, då är en sida att lita på. Men när dem (som jag sagt tidigare) bad om alla siffror och allt som finns på kortet så blev både jag och min farsa, väldigt misstänksamma.


signatur

////Mr.Waterboy
Frukta inte vapnet, frukta bossen som använder det.

Medlem
Skrivet av Mr.Waterboy:

Tyckte förr att Steam var en väldigt bra sida och i och med att den också är välkänd, då är en sida att lita på. Men när dem (som jag sagt tidigare) bad om alla siffror och allt som finns på kortet så blev både jag och min farsa, väldigt misstänksamma.

Hur ska de kunna dra pengar ifrån ditt kort om de inte har uppgifterna? Det är så det fungerar och jag, samt väldigt många andra, har som sagt aldrig stött på några problem. Självklart finns det fall där folk har varit otursamma och fått sina uppgifter stulna, men det händer även i "verkliga livet".

Det är ju inte direkt så att du skriver ner kontouppgifterna och trycker på köp, varvid uppgifterna sparas ner i ett .txt-dokument på företagets alla datorer. Det finns en mängd säkerhetsåtgärder som ser till att uppgifterna krypteras och säkras från att de ska kunna spridas vidare.

Så länge du håller dig till säkra sidor ska det inte vara några större problem, i alla fall inte värre än att lämna över ditt kort till kassörskan på ICA. Vad tror du egentligen händer när ditt kort dras i kortmaskinen? Den läser av ditt kort, vilket innebär att den även tar uppgifter.


signatur

"There are many aspects of human existence that I will never understand..."

Medlem
Skrivet av mr.bear:
Skrivet av Mr.Waterboy:

Tyckte förr att Steam var en väldigt bra sida och i och med att den också är välkänd, då är en sida att lita på. Men när dem (som jag sagt tidigare) bad om alla siffror och allt som finns på kortet så blev både jag och min farsa, väldigt misstänksamma.

Hur ska de kunna dra pengar ifrån ditt kort om de inte har uppgifterna? Det är så det fungerar och jag, samt väldigt många andra, har som sagt aldrig stött på några problem. Självklart finns det fall där folk har varit otursamma och fått sina uppgifter stulna, men det händer även i "verkliga livet".

Det är ju inte direkt så att du skriver ner kontouppgifterna och trycker på köp, varvid uppgifterna sparas ner i ett .txt-dokument på företagets alla datorer. Det finns en mängd säkerhetsåtgärder som ser till att uppgifterna krypteras och säkras från att de ska kunna spridas vidare.

Så länge du håller dig till säkra sidor ska det inte vara några större problem, i alla fall inte värre än att lämna över ditt kort till kassörskan på ICA. Vad tror du egentligen händer när ditt kort dras i kortmaskinen? Den läser av ditt kort, vilket innebär att den även tar uppgifter.

Jag känner mig nästan övertalad. Synd bara att farsan inte är det. Tack för hjälpen iallafall.:up:


signatur

////Mr.Waterboy
Frukta inte vapnet, frukta bossen som använder det.

Inaktiv

Köp på Steam nu för fan. Kommer inte hända ett jävla skit med din farsas konto så länge ni inte suttit och surfat asiatisk bögporr med IE6. Så, go for it! Steam är ju världens kändaste applikation för att betala spel på internet. Massvis med folk som använder sitt kort där varje dag, utan något dåligt händer.

Om du fortfarande inte känner för't kan du ju ladda ner det... Jag hoppas att du hört talat om TPB...? Annars är du ju ett internet fucktard.

Medlem
Skrivet av Havox:

Köp på Steam nu för fan. Kommer inte hända ett jävla skit med din farsas konto så länge ni inte suttit och surfat asiatisk bögporr med IE6. Så, go for it! Steam är ju världens kändaste applikation för att betala spel på internet. Massvis med folk som använder sitt kort där varje dag, utan något dåligt händer.

Om du fortfarande inte känner för't kan du ju ladda ner det... Jag hoppas att du hört talat om TPB...? Annars är du ju ett internet fucktard.

Jo jag känner till Pirate Bay men känner dock inte för att åka fast för att ha laddat ner det.


signatur

////Mr.Waterboy
Frukta inte vapnet, frukta bossen som använder det.

Medlem
Skrivet av Mr.Waterboy:
Skrivet av Havox:

Köp på Steam nu för fan. Kommer inte hända ett jävla skit med din farsas konto så länge ni inte suttit och surfat asiatisk bögporr med IE6. Så, go for it! Steam är ju världens kändaste applikation för att betala spel på internet. Massvis med folk som använder sitt kort där varje dag, utan något dåligt händer.

Om du fortfarande inte känner för't kan du ju ladda ner det... Jag hoppas att du hört talat om TPB...? Annars är du ju ett internet fucktard.

Jo jag känner till Pirate Bay men känner dock inte för att åka fast för att ha laddat ner det.

Nejnej för f'n tanka inte, man åker fast innan man ens hunnit öppna ''torrent'' programmet 8)

Har du köpt spelet än? Vad ligger priset på...


signatur

Illiud Latine dici non potest!

Medlem
Skrivet av General_Toxer:
Skrivet av Mr.Waterboy:
Skrivet av Havox:

Köp på Steam nu för fan. Kommer inte hända ett jävla skit med din farsas konto så länge ni inte suttit och surfat asiatisk bögporr med IE6. Så, go for it! Steam är ju världens kändaste applikation för att betala spel på internet. Massvis med folk som använder sitt kort där varje dag, utan något dåligt händer.

Om du fortfarande inte känner för't kan du ju ladda ner det... Jag hoppas att du hört talat om TPB...? Annars är du ju ett internet fucktard.

Jo jag känner till Pirate Bay men känner dock inte för att åka fast för att ha laddat ner det.

Nejnej för f'n tanka inte, man åker fast innan man ens hunnit öppna ''torrent'' programmet 8)

Har du köpt spelet än? Vad ligger priset på...

Nej, har inte ens hittat spelet än i någon "riktig" butik. Och jag har letat länge. Det närmaste jag hittade var typ Dark Forces till PC för typ 99 kronor på Coop Forum för någon månad sen. Säg gärna till om ni hittar det. Helst i Norrköping eller Linköping.


signatur

////Mr.Waterboy
Frukta inte vapnet, frukta bossen som använder det.

Medlem
Skrivet av General_Toxer:

Nejnej för f'n tanka inte, man åker fast innan man ens hunnit öppna ''torrent'' programmet 8)

Jag hoppas att du är ironisk? Inte för att förespråka nedladdning på något sätt, men du åker knappast fast bara för att du laddar ner ett enstaka spel.


signatur

"There are many aspects of human existence that I will never understand..."

Medlem
Skrivet av mr.bear:
Skrivet av General_Toxer:

Nejnej för f'n tanka inte, man åker fast innan man ens hunnit öppna ''torrent'' programmet 8)

Jag hoppas att du är ironisk? Inte för att förespråka nedladdning på något sätt, men du åker knappast fast bara för att du laddar ner ett enstaka spel.

Wow... ja jag var ironisk och trodde jag hade gjort mig tydlig
Nej du åker inte fast, det ska gälla mycket till att åka fast.


signatur

Illiud Latine dici non potest!

Inaktiv
Skrivet av Mr.Waterboy:

Jo jag känner till Pirate Bay men känner dock inte för att åka fast för att ha laddat ner det.

Hur många har åkt fast för att ladda ner på TPB då? Inga?

Medlem

Du kan köpa Jedi Academy för 45 kr på Steams julrea:)


signatur

Just when I thought I was out... the pc pull me back in.

Medlem
Skrivet av Mr.Waterboy:
Skrivet av Havox:
Skrivet av Mr.Waterboy:

Tack för länken men vet inte om man kan lita på folk om man köper saker online. Och definitivt inte om man köper det utomlands.

Skrivet av Mr.Waterboy:

Vet att man kan åka fast men hittar ju inte ens någon sajt där man kan ladda ner.

Skrivet av Mr.Waterboy:

Saken är ju den att man inte vet om man blir lurad och får virus.:\

Skrivet av Mr.Waterboy:

Virus-program hjälper väl inte om man accepterar att ladda ner spelet? :\

Skrivet av Mr.Waterboy:

Det är väl troligare att man lägger in ett virus i något som är gratis än något som kostar.

Skrivet av Mr.Waterboy:

Hittade på Steam och var ifärd med att köpa det när dem plötsligt ber om alla konto-uppgifter. Med dessa uppgifter kan dem ju länsa hela ens konto efteråt och vågar tyvärr inte köpa då. Någon som vet har köpt ifrån Steam tidigare och vet att det är säkert?

Skrivet av Mr.Waterboy:

Hittade på Steam och var ifärd med att köpa det när dem plötsligt ber om alla konto-uppgifter. Med dessa uppgifter kan dem ju länsa hela ens konto efteråt och vågar tyvärr inte köpa då. Någon som vet har köpt ifrån Steam tidigare och vet att det är säkert?

Skrivet av Mr.Waterboy:

Tror det också men fasrsan (vars kort vi skulle köpa det med) höll inte med. Tycker att det är för riskabelt när dem ber om hela kontouppgifter.
Vet att det står att dem använder sig utav något Säkerhetsprogram men nja.

Det här måste vara det mest dummaste och paranoidaste jag någonsin läst. Och vad fan? Från 2007 till 2009 och du har fortfarande inte köpt det? ._.

Svårhittat och har förresten hört om andra som har gett ut kontouppgifter till bl.a. Steam och har därefter förlorat pengar.

Man brukar förlora pengar när man köper något

Medlem

Jag ska köpa Jedi Knight Collection via Steam. Det går på ca 167 svenska kronor. Medföljer gör Outcast, Academy, Dark Forces (I och II) samt Mysteries of The Sith.

Min fråga är då om de äldre spelen håller måttet och kan bjuda mig på en trevlig spelupplevelse eller om de är allmänt tråkiga idag.

Skriv gärna era åsikter om de äldre spelen.

Tack på förhand.


signatur

////Mr.Waterboy
Frukta inte vapnet, frukta bossen som använder det.

12
Skriv svar