Star Wars: The Old Republic - diskussionstråd

Medlem
Medlem

Fick min CE i fredags, mycket trevligt:) Sykt maffig box. Tyvärr så är målningen under all kritik på Darth Malgus... Meen nördat en hel del med warhammer i mina dagar så det blir nog att göra ett litet målningsprojekt av han.

Snart den 13:e, skrev dock inte i min pre-order code förns 5:e september:(((( Hoppas på att få börja spela till helgen iaf. Blir en pvp-rp-server för mig. Innan betan hade jag bestämt mig för juggernaut, men efter betan har jag nu provat alla advanced classer (räknar t.ex scoundrel och operative som samma klass, inquistor = counselor, eftersom dom är... exakta motsvarigheter till varandra) och fan, det är inte lätt alltså. Alla klasser känns jävligt välgjorda och roliga att spela. Pendlar mellan tvärsäker på juggernaut och ren förtvivlan för att jag inte vet vad jag ska spela... Tele-sage är också sjukt lockande, likaså smuggler och vanguard

Medlem

*edit trippelpost

Medlem
Skrivet av Hannu:
Skrivet av Quid:

Vilken server ska ni spela på? Hade ju varit kul att hamna med några svenskar iaf

RP-PVP för vårt guild, finns en del svenskar i den.

http://judge.guildlaunch.com/

skickade in app till eran guild:) Verkar vara ganska exakt den typen av guild jag hade tänkt leta upp efter launch:)

Medlem
Skrivet av Sunob:
Skrivet av Hannu:
Skrivet av Quid:

Vilken server ska ni spela på? Hade ju varit kul att hamna med några svenskar iaf

RP-PVP för vårt guild, finns en del svenskar i den.

http://judge.guildlaunch.com/

skickade in app till eran guild:) Verkar vara ganska exakt den typen av guild jag hade tänkt leta upp efter launch:)

Nice, välkommen!

Medlem

Gör lite reklam för gillet när jag ändå är på G.

JUDGE
There is no higher court

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Guild Lore

Judge is an ancient order within Republic which is obligated to uphold order and apply law, and believing it can only be achieved by action and force. Of course their merciless ways have found little sympathy from more "humanistic" authorities like Senate or Jedi Council, which forced Judge Order to act more secretly. Yet even with their cruel ways, they 'are' amongst the good guys..

Or 'were' should we say.... As things have changed drastically when a new Supreme Judge and his council gained power over the Judge Order. Punishments have became more and more cruel and arbitrary. Judges started to think of their own interests more and more. The main concern of Judge has became Judge itself, rather than order and law. And there are rumors of dark side growing strong amongst the High Judges.

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Greetings from JUDGE, your local mature, "evil" light RP, heavy PVP/PVE guild. We are a international bunch, people hailing from all over Europe and averaging in age between 19 - 45 years. We have a healthy mix of MMO veterans and newcomers.

From our members we require maturity (18+ of age), ability to be somewhat evil ingame so to speak, following of the rules, have Team Speak with mic and use of coherent english. Also cool head is preferred, because our gaming style sometimes evokes strong emotion in our enemies and you will face their hate.

We emphasize PVP in our game style without forgetting PVE. Traditionally we have scored many server first kills in raids without really trying, but those are not really important for us. Here we do not follow what kind of gear you carry or if your DPS is few percent less than with the cookie cutter build. We all play the game to have fun and for us fun comes thru our own community.

If you want organized PVP and PVE events, strong community and to play like you yourself wish. Then you have found your new online home. We play the game as we wish and bring the fight to enemies door step. If you can also deal with some ingame hate from our enemies (and sometimes from our allies ) apply today.

http://judge.guildlaunch.com/

Gen
Medlem

Är detta spel verkligen så bra som alla säger? Körde betan upp till lvl 5 men fastnade inte direkt för det. Kändes platt och livlöst förutom dialogerna med voiceactingen som förvisso var bra. Blir det bättre senare kanske? Borde jag ge det en chans till?

Medlem
Skrivet av Gen:

Är detta spel verkligen så bra som alla säger? Körde betan upp till lvl 5 men fastnade inte direkt för det. Kändes platt och livlöst förutom dialogerna med voiceactingen som förvisso var bra. Blir det bättre senare kanske? Borde jag ge det en chans till?

Jag tyckte att det blev bäst runt 20 och uppåt, då börjar man se vidden av spelet, och kunna använda alla av spelets funktioner.

Medlem
Skrivet av Gen:

Är detta spel verkligen så bra som alla säger? Körde betan upp till lvl 5 men fastnade inte direkt för det. Kändes platt och livlöst förutom dialogerna med voiceactingen som förvisso var bra. Blir det bättre senare kanske? Borde jag ge det en chans till?

Det är väl på två vist det där. På ett sätt kan det kännas förhastat att döma ut ett spel efter att bara ha spelat i 5 lvlar, å andra sidan kanske det borde suga in en direkt och sen aldrig släppa tillbaka en till verkligheten.
Jag vet inte om spelet blir bättre eller sämre ju längre man kommer, jag är i någon slags extas när jag spelar och är oförmögen att göra en objektiv bedömning plus att jag har inte spelat någon karaktär så långt, lvl 26-28 var max, men jag tycker det var precis lika skitkul hela tiden.

Tycker jag du ska ge spelet en till chans? Inte om du inte tyckte det var roligt:) Känns skevt att "tvinga" sig att gilla något, gl hf dd!

*Tillägg
Lvl 1-20 är dock något ointressantare som Republic än Empire, tycker som du skriver, att Tython, Coruscant och Taris är plattare, inte lika välgjorda och något livlösare än Korriban, Dormund Kass och Balmorra

Medlem

Börjar få abstinensproblem... Sitter å lirar Everquest 2 (free) och WoW (7 days free) i väntan på SWTOR..... men känner verkligen inte den gamla glädjen i wow faktiskt....

Only a few days left! Någon som fått något mail om när de får Early Access?

Medlem

De första mailen kommer att skickas ut i morgon och sedan kommer inbjudningarna löpande under hela EA.

Medlem

Vill ha SW nuuuuuuuuuuuuuuu! Kan snart inte vänta en kompis fick sitt mail förra veckan med tid och allt för imorrn.. själv får man nog vänta 2 dar till iaf skulle jag tro.. *snyft*

Vym
Medlem
Skrivet av Quid:

Vilken server ska ni spela på? Hade ju varit kul att hamna med några svenskar iaf

Det blir PvP server för vår del. Inväntar e-post kring vilken server vi har blivit placerade på och ser sedan till att stämma av med övriga gillen vi är intresserade av att spela på samma server som

Medlem

får börja spela den 13!:)
ska bli riktigt kul att spela upp en char till max få testa allting få se vad spelet har att erbjuda, nån som vet också om det är efter 12 man kan logga in?(dålig på tidszoner)


signatur

Spela spel är kul ibland.

Rebel scum!


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem
Skrivet av miffot:

får börja spela den 13!:)
ska bli riktigt kul att spela upp en char till max få testa allting få se vad spelet har att erbjuda, nån som vet också om det är efter 12 man kan logga in?(dålig på tidszoner)

Har du fått bekräftelsemejl med detaljer nu under kvällen, alltså?

Medlem
Skrivet av walter_iego:

Rebel scum!

Imperial rum!

Medlem

Vi fick vår server nu: Peragus Mining Facility

Medlem
Skrivet av HoloDuke:
Skrivet av miffot:

får börja spela den 13!:)
ska bli riktigt kul att spela upp en char till max få testa allting få se vad spelet har att erbjuda, nån som vet också om det är efter 12 man kan logga in?(dålig på tidszoner)

Har du fått bekräftelsemejl med detaljer nu under kvällen, alltså?

nej, fick i veckan, att jag kan logga in den 13:de


signatur

Spela spel är kul ibland.

Medlem
Skrivet av miffot:
Skrivet av HoloDuke:
Skrivet av miffot:

får börja spela den 13!:)
ska bli riktigt kul att spela upp en char till max få testa allting få se vad spelet har att erbjuda, nån som vet också om det är efter 12 man kan logga in?(dålig på tidszoner)

Har du fått bekräftelsemejl med detaljer nu under kvällen, alltså?

nej, fick i veckan, att jag kan logga in den 13:de

Är du helt säker? Jag tror att alla fick mejlet om att pre-access skulle inledas den 13:e, men vad jag vet så kommer uppgifter om att man har tillgång till spelet inte att börja skickas ut förrän på dagen i morgon, och sedan släpper de på lite i taget. Bioware skrev något om att de inte ville ge någon information om exakta tider i förhand, eftersom de kommer ha svårt att hålla det. Något i den stilen. Jag är bara glad för din skull om det faktiskt stämmer, men som sagt.

Medlem
Skrivet av HoloDuke:
Skrivet av miffot:
Skrivet av HoloDuke:
Skrivet av miffot:

får börja spela den 13!:)
ska bli riktigt kul att spela upp en char till max få testa allting få se vad spelet har att erbjuda, nån som vet också om det är efter 12 man kan logga in?(dålig på tidszoner)

Har du fått bekräftelsemejl med detaljer nu under kvällen, alltså?

nej, fick i veckan, att jag kan logga in den 13:de

Är du helt säker? Jag tror att alla fick mejlet om att pre-access skulle inledas den 13:e, men vad jag vet så kommer uppgifter om att man har tillgång till spelet inte att börja skickas ut förrän på dagen i morgon, och sedan släpper de på lite i taget. Bioware skrev något om att de inte ville ge någon information om exakta tider i förhand, eftersom de kommer ha svårt att hålla det. Något i den stilen. Jag är bara glad för din skull om det faktiskt stämmer, men som sagt.

jo jag vet det:) men fick där det stog "preload the game now you early acess begins decemder 13:th" i den stilen:)


signatur

Spela spel är kul ibland.

Medlem
Skrivet av miffot:
Skrivet av HoloDuke:
Skrivet av miffot:
Skrivet av HoloDuke:
Skrivet av miffot:

får börja spela den 13!:)
ska bli riktigt kul att spela upp en char till max få testa allting få se vad spelet har att erbjuda, nån som vet också om det är efter 12 man kan logga in?(dålig på tidszoner)

Har du fått bekräftelsemejl med detaljer nu under kvällen, alltså?

nej, fick i veckan, att jag kan logga in den 13:de

Är du helt säker? Jag tror att alla fick mejlet om att pre-access skulle inledas den 13:e, men vad jag vet så kommer uppgifter om att man har tillgång till spelet inte att börja skickas ut förrän på dagen i morgon, och sedan släpper de på lite i taget. Bioware skrev något om att de inte ville ge någon information om exakta tider i förhand, eftersom de kommer ha svårt att hålla det. Något i den stilen. Jag är bara glad för din skull om det faktiskt stämmer, men som sagt.

jo jag vet det:) men fick där det stog "preload the game now you early acess begins decemder 13:th" i den stilen:)

Det är det mailet som alla fått. Dom har sagt hur många gånger som helst att ingen kommer få veta exakt när dom kan logga in för ens den dagen de får tillgång till spelet. Stephen Reid eller vad han heter twittrade tidigare idag om att de första mailen kommer gå ut i morgon runt lunch GMT.

Medlem

Hoppas fan att man inte kommer måsta vänta flera dagar till innan man kommer in i early access, om jag inte kommer in den 15:e så blir jag nog lite sur ^^ senare än det så kommer early access kännas ganska meningslöst av någon anledning. Känns bara så, trodde ju ej att det spelade roll när man la in sin early access utan att alla som hade den skulle få börja den 15:e, punkt. Så kommer dom med detta nu om att det är i rangordning det blir efter när man löste in den.. *suck*. Får feun abstinens snart av att vänta även om Football Manager, lite BF3 och sådant håller en igång, MEN GE MIG SW NU!

*klättrar på väggarna och skottar snö i väntan på mailet*

Medlem
Skrivet av bushkalle:

Hoppas fan att man inte kommer måsta vänta flera dagar till innan man kommer in i early access, om jag inte kommer in den 15:e så blir jag nog lite sur ^^ senare än det så kommer early access kännas ganska meningslöst av någon anledning. Känns bara så, trodde ju ej att det spelade roll när man la in sin early access utan att alla som hade den skulle få börja den 15:e, punkt. Så kommer dom med detta nu om att det är i rangordning det blir efter när man löste in den.. *suck*. Får feun abstinens snart av att vänta även om Football Manager, lite BF3 och sådant håller en igång, MEN GE MIG SW NU!

*klättrar på väggarna och skottar snö i väntan på mailet*

De har sagt från första början att du "kan få börja spela upp till 5 dagar tidigare"

Medlem
Skrivet av Zane86:
Skrivet av bushkalle:

Hoppas fan att man inte kommer måsta vänta flera dagar till innan man kommer in i early access, om jag inte kommer in den 15:e så blir jag nog lite sur ^^ senare än det så kommer early access kännas ganska meningslöst av någon anledning. Känns bara så, trodde ju ej att det spelade roll när man la in sin early access utan att alla som hade den skulle få börja den 15:e, punkt. Så kommer dom med detta nu om att det är i rangordning det blir efter när man löste in den.. *suck*. Får feun abstinens snart av att vänta även om Football Manager, lite BF3 och sådant håller en igång, MEN GE MIG SW NU!

*klättrar på väggarna och skottar snö i väntan på mailet*

De har sagt från första början att du "kan få börja spela upp till 5 dagar tidigare"

EA stänger ju 19:e så man måste i alla fall få spela 2 dagar tidigare,,,

Medlem
Skrivet av Zane86:

De har sagt från första början att du "kan få börja spela upp till 5 dagar tidigare"

Jo men ej att det skulle bli efter när man regade koden, borde ju ha stått istället då "registrate earlie to get at the top of the queue to play earlie access". Känns ju mer som att alla som köpt earlie access borde få samma villkor och inte efter när den och den registrerade koden, alla har ju betalat lika mycket för det ändå så (förutom de med CE såklart). Fast det är ju min åsikt såklart.

Och nu är det ju inte "5" dagar heller egentligen, eftersom det är "7" som dom ändrat här på slutet och inte sagt från början. Fast har nästan en känsla av att det är mer de med CE som får spela 7 dagar tidigare, då en kompis inte köpte spelet så tidigt fick ett mail som sa att han skulle kunna spela den 13:e och han köpte CE. Den som lever får se antar jag.

Medlem

Stephen Reid twittrade igår kväll att dom kommer släppa in massor med folk idag, men dock inte alla. @bushkalle de har dementerat bestämt, många gånger, att den version man har förbokat av spelet INTE avgör var i kön man befinner sig. Det är helt baserat på när man fyllde i sin kod.

Medlem

Redeema min kod 25 juli, har jag tur kommer jag in idag.

Mest troligen inte...

Medlem

Äh, att vänta 2-4 dagar är inte hela världen. Man kan ju dra igenom alla Star Wars filmer och läsa böckerna under tiden

Medlem
Skrivet av 73mpl4R:

Äh, att vänta 2-4 dagar är inte hela världen. Man kan ju dra igenom alla Star Wars filmer och läsa böckerna under tiden

Kollade filmerna förra veckan för att ladda upp inför releasen

Men rätt lungt om jag inte får invite idag, Back to karkand släpps ju också idag.

Måste ju hinna lira det också innan man blir uppslukad av Tor

Skriv svar