Star Wars: The Old Republic - diskussionstråd

Medlem

Twillight går ju på tv nu klockan nio *fniss*


signatur

Well, life is hard. Theyre just afraid of change.
-- Shannon Hoon

Gen
Medlem
Skrivet av 73mpl4R:
Skrivet av Gen:

Är detta spel verkligen så bra som alla säger? Körde betan upp till lvl 5 men fastnade inte direkt för det. Kändes platt och livlöst förutom dialogerna med voiceactingen som förvisso var bra. Blir det bättre senare kanske? Borde jag ge det en chans till?

Jag tyckte att det blev bäst runt 20 och uppåt, då börjar man se vidden av spelet, och kunna använda alla av spelets funktioner.

Skrivet av Sunob:
Skrivet av Gen:

Är detta spel verkligen så bra som alla säger? Körde betan upp till lvl 5 men fastnade inte direkt för det. Kändes platt och livlöst förutom dialogerna med voiceactingen som förvisso var bra. Blir det bättre senare kanske? Borde jag ge det en chans till?

Det är väl på två vist det där. På ett sätt kan det kännas förhastat att döma ut ett spel efter att bara ha spelat i 5 lvlar, å andra sidan kanske det borde suga in en direkt och sen aldrig släppa tillbaka en till verkligheten.
Jag vet inte om spelet blir bättre eller sämre ju längre man kommer, jag är i någon slags extas när jag spelar och är oförmögen att göra en objektiv bedömning plus att jag har inte spelat någon karaktär så långt, lvl 26-28 var max, men jag tycker det var precis lika skitkul hela tiden.

Tycker jag du ska ge spelet en till chans? Inte om du inte tyckte det var roligt:) Känns skevt att "tvinga" sig att gilla något, gl hf dd!

*Tillägg
Lvl 1-20 är dock något ointressantare som Republic än Empire, tycker som du skriver, att Tython, Coruscant och Taris är plattare, inte lika välgjorda och något livlösare än Korriban, Dormund Kass och Balmorra

Tack för två bra svar Visst är det nog så att man borde komma utanför startområdena för att kunna ge en bra bedömning men samtidigt borde spelet få en att fastna direkt kanske? Det är ju oftast första intrycket som spelar mest roll. Kanske ger det en chans när det gått ned i pris eller det finns en trial Kan vara en god idé att vänta lite tills folk kommit in i det lite och startområdena inte är lika knökade som det var i betan.

Medlem

Yay, fick invite nu på kvällen

Medlem
Skrivet av Hannu:

Yay, fick invite nu på kvällen

Grattis! Posta en rapport när du lirat lite om hur servrarna funkar, om det är laggigt osv. SWTOR-forumen börjar hacka lite nu, tydligen massor av gnäll från folk som vill in och spela


signatur

Well, life is hard. Theyre just afraid of change.
-- Shannon Hoon

Medlem
Skrivet av Hannu:

Yay, fick invite nu på kvällen

Grattis! När löste du in koden?

Medlem
Skrivet av Hannu:

Yay, fick invite nu på kvällen

Kan du ta en printscreen på alla europe-servrar som finns (OM det finns några)...
Någon som hört vilken server som har mycket svenskar?

Vad jag vet än så länge är Bloodworthy-PVP tänkt för flera skandinaviska guilds.
Om man är intresserad av rysk spelhuliganism så samlas de på Chuundar.


signatur

I am da Starwars nerd

Medlem

Drygt att dom inte kan släppa in alla som har early access.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem
Skrivet av 73mpl4R:
Skrivet av Hannu:

Yay, fick invite nu på kvällen

Grattis! När löste du in koden?

25 Juli

Skrivet av Zane86:

Kan du ta en printscreen på alla europe-servrar som finns (OM det finns några)...
Någon som hört vilken server som har mycket svenskar?

Nja ska lägga mig snart men finns det ingen server lista online?

Medlem

Hur stort är spelet? Plus, kan man ladda ner det istället för att installera med skiva som med steam?


signatur

One shot One kill [OSOK]

Medlem
Skrivet av Nicke9494:

Hur stort är spelet? Plus, kan man ladda ner det istället för att installera med skiva som med steam?

Klienten kan du ladda ner på swtor.com. När du frågar hur stort spelet är, menar du fysisk hårddiskutrymme, eller en subjektiv bedömning på hur man upplever att spelet är i fråga om speltid och area som ens spelkaraktär kan utnyttja?

Medlem

Hårddiskutrymme menar jag.


signatur

One shot One kill [OSOK]

Medlem
Skrivet av Nicke9494:

Hårddiskutrymme menar jag.

Ett minimum på 22Gb, men det kommer såklart att ta lite mer än så.

Medlem
Skrivet av Nicke9494:

Hårddiskutrymme menar jag.

18,5 gb är min SWTOR map på.

Server list.

http://www.swtor.com/community/showthread.php?t=254


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem

En annan lite swtor-relaterad fråga: har någon utav er läst den nya swtor-boken? Jag minns inte exakt vad den heter men den ska vara baserad på spelet vad jag förstår.

Inaktiv

Vad tycker ni om spelet om ni jämför med WoW? En del skriver att spelet påminner mer som ett singleplayer rpg än ett mmorpg, samt att det är för mycket dialoger, cutscenes etc för ett mmorpg.

Medlem
Skrivet av Grimley:

Vad tycker ni om spelet om ni jämför med WoW? En del skriver att spelet påminner mer som ett singleplayer rpg än ett mmorpg, samt att det är för mycket dialoger, cutscenes etc för ett mmorpg.

Nu har jag inte kommit in i early access, men spelade lite i betan. Det är väldigt mycket dialoger hela tiden. Men om jag inte minns helt fel så kan man väl bara trycka bort snacket med nån knapp. Och det har dom ju gått ut med redan från början att det skulle läggas mycket fokus just på dialoger och story. Att folk ska komma och klaga på det nu känns lite dumt.

Medlem
Skrivet av Grimley:

Vad tycker ni om spelet om ni jämför med WoW? En del skriver att spelet påminner mer som ett singleplayer rpg än ett mmorpg, samt att det är för mycket dialoger, cutscenes etc för ett mmorpg.

Att kalla SWTOR en kombination av singel player RPG och MMOG är mitt i prick. De har försökt kombinera det bästa från båda världarna. Är det lyckat? Absolut!

Personligen tycker jag att det är befriande med ett mmog som fokuserar starkt på hela resan, efter att ha upplevt en rad mmogs som uteslutande handlar om att nå max level så snabbt som möjligt.

Det går naturligtvis att spela swtor på samma sätt som wow, men då missar man det bästa med spelet - storyn. Jag är egentligen inte road i jämförelser eftersom alla mmogs har sin unika charm, bara man öppnar ögonen.

Men eftersom du specifikt frågar efter det, så låt mig säga så här: WoW är historia


signatur

The Presidents - World of Warcraft Classic

Inaktiv
Skrivet av Spectral:
Skrivet av Grimley:

Vad tycker ni om spelet om ni jämför med WoW? En del skriver att spelet påminner mer som ett singleplayer rpg än ett mmorpg, samt att det är för mycket dialoger, cutscenes etc för ett mmorpg.

Nu har jag inte kommit in i early access, men spelade lite i betan. Det är väldigt mycket dialoger hela tiden. Men om jag inte minns helt fel så kan man väl bara trycka bort snacket med nån knapp. Och det har dom ju gått ut med redan från början att det skulle läggas mycket fokus just på dialoger och story. Att folk ska komma och klaga på det nu känns lite dumt.

Jo, det är sant. Det verkar som Bioware har fokuserat mycket på "Rpg" delen i detta mmorpg vilket är väldigt positivt.

Inaktiv
Skrivet av Snake:
Skrivet av Grimley:

Vad tycker ni om spelet om ni jämför med WoW? En del skriver att spelet påminner mer som ett singleplayer rpg än ett mmorpg, samt att det är för mycket dialoger, cutscenes etc för ett mmorpg.

Att kalla SWTOR en kombination av singel player RPG och MMOG är mitt i prick. De har försökt kombinera det bästa från båda världarna. Är det lyckat? Absolut!

Personligen tycker jag att det är befriande med ett mmog som fokuserar starkt på hela resan, efter att ha upplevt en rad mmogs som uteslutande handlar om att nå max level så snabbt som möjligt.

Det går naturligtvis att spela swtor på samma sätt som wow, men då missar man det bästa med spelet - storyn. Jag är egentligen inte road i jämförelser eftersom alla mmogs har sin unika charm, bara man öppnar ögonen.

Men eftersom du specifikt frågar efter det, så låt mig säga så här: WoW är historia

Jo, WoW är väl egentligen inget rikgit mmorpg i mina ögon längre, utan bara en e-sport/tävling. Men jag hoppas att Bioware inte går och ändrar en massa nu utan försöker hålla kvar en bra community och "rpg" känslan.

Medlem

Servern "Bloodworthy - PVP (EU)" verkar innehålla många svenskar. Vi kommer köra där... Source: http://www.starwarssverige.se/

Guilden "Republic of Sweden" spelar på Republic-sidan men vill man spela sith på Bloodworthy så finns det svenska guilder som Ruthless.

Välkomna

Medlem

Satt och kikade på om man skulle köra på Bloodworthy blir nog den om man kommer in någon gång och servern inte är för full.. inte fått min access än *ledsen panda*

Medlem
Skrivet av Grimley:

Men jag hoppas att Bioware inte går och ändrar en massa nu utan försöker hålla kvar en bra community och "rpg" känslan.

Jag tycker att fokuset på story med dialoger och cutscenes snarare är positivt än negativt när det gäller RPG känslan. För i ärlighetensnamn, hur ofta upplevde du rollspelande mellan spelare i wow?

Inte ens Blizzards RP servers hade någon större mängd rollspelande. Hellre då rollspelande via storyn som i swtor, än inget alls. Sen tror jag även att det är positivt för communityn i helhet, om det nu skulle visa sig att spelarna fokuserar mer på story.

Det vore åtminstånde betydligt trevligare om folk emellanåt valde story relaterade diskussioner i de öppna chattarna, än att följa wows sandlåde mentalitet. Men jag förmodar att jag hoppas på för mycket i det fallet. Fast drömma kan man ju alltid.


signatur

The Presidents - World of Warcraft Classic

Medlem

Hoppas också att dem inte ändrar allt för mycket av spelet och gör det mer "casual" som WoW gjort med sitt spel.
RP fanns dock i WoW på Moonglade där jag spelade en hel del tills dem kom med att man kunde byta server mot betalning, då kom det en massa icke RP idioter från PvP servrar och förstörde för allt och alla som RP'ade och det dog it i slutändan. Var riktigt tråkigt, då det var ganska kul att sitta i Orgrimmar och RP'a runt elden utan för banken med ett tiotal personer då man inte kände för att questa eller dylikt :).

Det sista RP eventet jag var på i WoW dock var en begravnings cermoni i minne av en av dom stora RP personerna som jag själv också RP'ade mycket med, efter att han omkommit i riktiga livet. Var runt 100 personer där, dock kom det två stycken som skulle försöka förstöra allt och vara roliga. Men i slutändan blev det en bra minnes stund för att hedra honom.

Medlem

Någon som vet hur end game är? Raids/Dungeons ect


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem
Skrivet av Neatherblade:

Någon som vet hur end game är? Raids/Dungeons ect

Dungeons = Flashpoints: http://www.swtor.com/info/systems/flashpoints

Raids = Operations: http://www.swtor.com/info/systems/operations

Medlem
Skrivet av bushkalle:

Satt och kikade på om man skulle köra på Bloodworthy blir nog den om man kommer in någon gång och servern inte är för full.. inte fått min access än *ledsen panda*

Samma här men står att servern Bloodworthy är "FULL" nu så får se om man lyckas hitta nån server med en lite större svensk guild. Någon som har ett bra tips?

Medlem
Skrivet av johandaniels:
Skrivet av bushkalle:

Satt och kikade på om man skulle köra på Bloodworthy blir nog den om man kommer in någon gång och servern inte är för full.. inte fått min access än *ledsen panda*

Samma här men står att servern Bloodworthy är "FULL" nu så får se om man lyckas hitta nån server med en lite större svensk guild. Någon som har ett bra tips?

Du är välkommen till Friskyttarna, om du kan tänka dig att spela på en PvE server.


signatur

The Presidents - World of Warcraft Classic

Medlem
Skrivet av johandaniels:

Samma här men står att servern Bloodworthy är "FULL" nu så får se om man lyckas hitta nån server med en lite större svensk guild. Någon som har ett bra tips?

Mmm, ser det.. kanske får ta en som är lite mindre full :/ man lär väl se när man kommer in i spelet om det är kötider på servrarna eller ej! Annars kanske Ahto City eller The Ravager är något. Vill inte till Chuundar om det är som det skrevs i tråden tidigare att det är en massa ryssar å sådant där inget ont mot dem, men dom brukar ju bete sig lite underligt i spel tycker jag.

Medlem

Jag fick min pre-access kod från förbokningen igår. Idag säljer El Giganten swtor för 360 kr eftersom de har 20% rabatt på alla spel. Lite sent skrivet men det gäller bara idag. Jag köpte mitt spel där och fick med en till pre-access kod. Uppenbarligen behöver jag inte den om jag redan är med i pre-access från min tidigare bokning, eller blir det problem där? Ifall ni inte har andra invändningar på varför jag bör behålla min extra kopia av pre-access så tänkte jag att någon här kunde ta den. PM:a mig för koden. Först till kvarn!

Skriv svar