Star Wars: The Old Republic - diskussionstråd

Medlem
Skrivet av Snake:
Skrivet av johandaniels:
Skrivet av bushkalle:

Satt och kikade på om man skulle köra på Bloodworthy blir nog den om man kommer in någon gång och servern inte är för full.. inte fått min access än *ledsen panda*

Samma här men står att servern Bloodworthy är "FULL" nu så får se om man lyckas hitta nån server med en lite större svensk guild. Någon som har ett bra tips?

Du är välkommen till Friskyttarna, om du kan tänka dig att spela på en PvE server.

Vart spelar Friskyttarna?

Medlem
Skrivet av Zane86:
Skrivet av Snake:
Skrivet av johandaniels:
Skrivet av bushkalle:

Satt och kikade på om man skulle köra på Bloodworthy blir nog den om man kommer in någon gång och servern inte är för full.. inte fått min access än *ledsen panda*

Samma här men står att servern Bloodworthy är "FULL" nu så får se om man lyckas hitta nån server med en lite större svensk guild. Någon som har ett bra tips?

Du är välkommen till Friskyttarna, om du kan tänka dig att spela på en PvE server.

Vart spelar Friskyttarna?

Jag spelar i Stockholm, och de andra medlemmarna från sina datorer där hemma.

Peragus Mining Facility (PvE)

Medlem

Jag kom precis inte med idag, de släppte in folk fram till den dagen jag reggade. Surt.

Inaktiv
Skrivet av Snake:
Skrivet av Grimley:

Men jag hoppas att Bioware inte går och ändrar en massa nu utan försöker hålla kvar en bra community och "rpg" känslan.

Jag tycker att fokuset på story med dialoger och cutscenes snarare är positivt än negativt när det gäller RPG känslan. För i ärlighetensnamn, hur ofta upplevde du rollspelande mellan spelare i wow?

Inte ens Blizzards RP servers hade någon större mängd rollspelande. Hellre då rollspelande via storyn som i swtor, än inget alls. Sen tror jag även att det är positivt för communityn i helhet, om det nu skulle visa sig att spelarna fokuserar mer på story.

Det vore åtminstånde betydligt trevligare om folk emellanåt valde story relaterade diskussioner i de öppna chattarna, än att följa wows sandlåde mentalitet. Men jag förmodar att jag hoppas på för mycket i det fallet. Fast drömma kan man ju alltid.

Att jag tröttnade på WoW var pga spelarna var så tråkiga, de brydde sig knappt om vilka som satt bakom skärmarna. Sedan dog det enda nöjet ut, "World PvP" och ersattes med tråkiga arenas och battlegrounds samt spelets community är helt förstört idag. Varför kan inte Blizzard rensa bort alla troll? Lotro och EQ2 tex har bra community, kolla bara deras forum.

Hoppas Swtor står sig i alla fall tills jag har skaffat mig en bättre dator.

Inaktiv

Radera detta inlägg, vart något fel.

Medlem
Skrivet av 73mpl4R:

Jag kom precis inte med idag, de släppte in folk fram till den dagen jag reggade. Surt.

Dom har inte sagt stop än, dom skulle skicka ut fler inv idag.

StephenReid

Citat:

Here's the good news: overnight we decided to send out more invites than we had originally planned. However, we'll be spacing those invites out, which means we'll have more 'waves' than the previous four-per-day. We are inviting more people today than we did during yesterday.

http://www.swtor.com/community/showthread.php?t=26745


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem

Awesome! Får den säkert innan jag lägger mig

Medlem

hade ju också hoppats på att få spela lite idag innan läggdax. Känns lite ruttet att få reda på preplay den 15 och sen få reda på att man inte kom med iaf den dagen

Medlem

De har öppnat minst en ny EU-server nu, fler servrar innebär förhoppningsvis fler invites!


signatur

Well, life is hard. Theyre just afraid of change.
-- Shannon Hoon

Medlem

Fick min invite nu, reggade 1:a december

Medlem

Japp, jag med, 30 november här! Grattis alla som kom in, ha så kul i spelet!


signatur

Well, life is hard. Theyre just afraid of change.
-- Shannon Hoon

Medlem

Fick min precis! So happy

Vym
Medlem

Trevligt alla som kommit in! Lycka till in-game!

Medlem
Skrivet av Zane86:
Skrivet av Snake:
Skrivet av johandaniels:
Skrivet av bushkalle:

Satt och kikade på om man skulle köra på Bloodworthy blir nog den om man kommer in någon gång och servern inte är för full.. inte fått min access än *ledsen panda*

Samma här men står att servern Bloodworthy är "FULL" nu så får se om man lyckas hitta nån server med en lite större svensk guild. Någon som har ett bra tips?

Du är välkommen till Friskyttarna, om du kan tänka dig att spela på en PvE server.

Vart spelar Friskyttarna?

Du hittar oss på Peragus Mining Facility (PvE)


signatur

The Presidents - World of Warcraft Classic

Medlem

Fick access ikväll... spelat ett par timmar nu... reggade 30 nov.

Medlem

Har kört från ca 22:00 tills nu, svårt att slita sig från spelet


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem
Skrivet av Snake:
Skrivet av johandaniels:
Skrivet av bushkalle:

Satt och kikade på om man skulle köra på Bloodworthy blir nog den om man kommer in någon gång och servern inte är för full.. inte fått min access än *ledsen panda*

Samma här men står att servern Bloodworthy är "FULL" nu så får se om man lyckas hitta nån server med en lite större svensk guild. Någon som har ett bra tips?

Du är välkommen till Friskyttarna, om du kan tänka dig att spela på en PvE server.

Tack så mycket! Men jag har alltid spelat på PvP servrar eftersom att för att möta någon i strid World-PvP är det roligaste/värsta/bästa som finns i ett MMO

Så förslag på PvP-servrar fulla av mogna svenskar förslagsvis!

PS. min registreringsprocess blev galen då jag registrerade min kod fristående vilket gör att "Redeem a Product Registration Code" fortfarande står i grått... Yay för ett idiotsäkert system :S

Medlem

Ska nog komma in idag som det ser ut :P, man får ju alltid hoppas. Blir nog Trayus Academy eller Uthar Wynn servern, då dem är nya och inte fulla än! Om det nu är kötid på Bloodworthy servern, man vill ju inte sitta i kö och vänta varje dag på att komma in!

Medlem

Upptäckte också igår att den skandinaviska servern Bloodworthy var tokfull. Vid åtta-tiden fick jag vänta en timme och en kvart. Det är lite märkligt lång tid tycker jag. Är det något som kommer åtgärdas eller finns det risk att det blir ännu värre ju mer människor som släpps in på serverarna?

Medlem
Skrivet av KonradA:

Upptäckte också igår att den skandinaviska servern Bloodworthy var tokfull. Vid åtta-tiden fick jag vänta en timme och en kvart. Det är lite märkligt lång tid tycker jag. Är det något som kommer åtgärdas eller finns det risk att det blir ännu värre ju mer människor som släpps in på serverarna?

Jo, vi upptäckte det med, så vi började köra på Sith'ari (PvE)... Det lutar åt att vi blir kvar där också. Osäkert just nu. Men skulle det visa sig att det ordnar upp sig närmare officiell lanuch (20/12) så tar vi upp frågan igen).

Medlem
Skrivet av Zane86:
Skrivet av KonradA:

Upptäckte också igår att den skandinaviska servern Bloodworthy var tokfull. Vid åtta-tiden fick jag vänta en timme och en kvart. Det är lite märkligt lång tid tycker jag. Är det något som kommer åtgärdas eller finns det risk att det blir ännu värre ju mer människor som släpps in på serverarna?

Jo, vi upptäckte det med, så vi började köra på Sith'ari (PvE)... Det lutar åt att vi blir kvar där också. Osäkert just nu. Men skulle det visa sig att det ordnar upp sig närmare officiell lanuch (20/12) så tar vi upp frågan igen).

Det känns lite osäkert. Jag vill givetvis komma igång och spela precis som andra här, få ordning på en egen karaktär och spela på den server jag själv valt (Bloodworthy). Om det inte kommer någon smidig lösning på problemet så känns det inte så värt att levla med sin karaktär för att sedan inse att det blir ospelbart på servern. Att börja om med en ny karaktär på en ny server kommer troligtvis inte vara nöjesfyllt om jag behöver släppa en redan befintlig karaktär som jag lagt ner några timmar på.

Medlem
Skrivet av Zane86:
Skrivet av KonradA:

Upptäckte också igår att den skandinaviska servern Bloodworthy var tokfull. Vid åtta-tiden fick jag vänta en timme och en kvart. Det är lite märkligt lång tid tycker jag. Är det något som kommer åtgärdas eller finns det risk att det blir ännu värre ju mer människor som släpps in på serverarna?

Jo, vi upptäckte det med, så vi började köra på Sith'ari (PvE)... Det lutar åt att vi blir kvar där också. Osäkert just nu. Men skulle det visa sig att det ordnar upp sig närmare officiell lanuch (20/12) så tar vi upp frågan igen).

Hoppade in på Sith'ari jag med, funkade fint och ingen kö!


signatur

Well, life is hard. Theyre just afraid of change.
-- Shannon Hoon

Medlem
Skrivet av Devices:
Skrivet av Zane86:
Skrivet av KonradA:

Upptäckte också igår att den skandinaviska servern Bloodworthy var tokfull. Vid åtta-tiden fick jag vänta en timme och en kvart. Det är lite märkligt lång tid tycker jag. Är det något som kommer åtgärdas eller finns det risk att det blir ännu värre ju mer människor som släpps in på serverarna?

Jo, vi upptäckte det med, så vi började köra på Sith'ari (PvE)... Det lutar åt att vi blir kvar där också. Osäkert just nu. Men skulle det visa sig att det ordnar upp sig närmare officiell lanuch (20/12) så tar vi upp frågan igen).

Hoppade in på Sith'ari jag med, funkade fint och ingen kö!

Vi ska köra Empire där!

Medlem

Empire nom nom nom! Meh, får vänta tills 15:00 innan dem börjar kasta ut access... kanske man skall se lite Star Wars filmer medans eller Clone Wars

Medlem

Passar på att tips om motsvarigheten till wowhead: http://www.torhead.com

Medlem
Skrivet av KonradA:

finns det risk att det blir ännu värre ju mer människor som släpps in på serverarna?

Köerna lär bli längre desto fler Bioware ger access till spelet. Visserligen ser det ut som de lägger till nya servers efterhand, men jag hade inte förväntat någon minskning i kötid den närmsta veckan.


signatur

The Presidents - World of Warcraft Classic

Medlem
Skrivet av Snake:
Skrivet av KonradA:

finns det risk att det blir ännu värre ju mer människor som släpps in på serverarna?

Köerna lär bli längre desto fler Bioware ger access till spelet. Visserligen ser det ut som de lägger till nya servers efterhand, men jag hade inte förväntat någon minskning i kötid den närmsta veckan.

Kommer bli ett helvete när de öppnar upp för alla den 20e... Minns hur det var med Aion vid release.

Medlem
Skrivet av Spectral:
Skrivet av Snake:
Skrivet av KonradA:

finns det risk att det blir ännu värre ju mer människor som släpps in på serverarna?

Köerna lär bli längre desto fler Bioware ger access till spelet. Visserligen ser det ut som de lägger till nya servers efterhand, men jag hade inte förväntat någon minskning i kötid den närmsta veckan.

Kommer bli ett helvete när de öppnar upp för alla den 20e... Minns hur det var med Aion vid release.

Förhoppningsvis så är de väl kanske inte miljoner spelare vid startzonerna då

Medlem

Spelar på Hydian Way, inga köer, lagom med folk, trevlig general chat. Level 23 nu på min smuggler. Vår guild heter Titan om någon är sugen att joina. Kommer spela med veteraner från wow från olika delar av europa. Skicka ett mess till Bastica eller Verus för invite.

Medlem

Kan passa på att tipsa om denna tråd för er som söker efter guilds, osäkra på vilken server ni ska spela på eller för er som vill göra lite reklam för det egna guildet

http://www.sweclockers.com/forum/137-star-wars-old-republic/1...

Skriv svar