Star Wars: The Old Republic - diskussionstråd

Medlem

Läste att 1 - 1.5 miljoner spelare spelat under early access.
Luktar succé

Medlem
Skrivet av Snake:
Skrivet av Neatherblade:

Varför ska folk välja en server som redan har mycket folk, blir bara mer köer. Finns ca 10 st som är light grr.

Folk dras till folk. Vilket i och för sig inte är så konstigt. Just "folk" är väl en av anledningarna till att man väljer att spela ett massivt onlinespel.

Sen behöver man klart inte välja de mest befolkade servrarna med 1.5 timmes kötid. Det finns ju en gyllene medelväg också. Vår och flera andra servers har visserligen "full" status, men köerna är aldrig längre än 15-30 minuter. Jag brukar logga på kön och sedan gå och fixa till en latte och en macka.

Lagom till jag är klar, är det dags att logga in.

Skulle vilja gå med eran guild.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem

Har precis bytat server från bloodworthy pga. köerna.. orkade verkligen inte sitta och vänta upp mot 3h på helgerna för att spela. :s

Anywho, Lirar numera på Kai-Kan med två polare, jag spelar vanguard - shield nåntng, tank iaf
Om nån befinner sig där och råkar vara healer så skrik till, eller ja hojta till ändå!

Är i detta nu lvl 22-23 (dåligt minne, men är ju oxo gammal, 31). Tomtarna jag lirar med där är oxo grumpy old men på 30+.

mitt ingame nick: Fyrlern

Över and out


signatur

7800x3d, 7900xtx

Medlem
Skrivet av Neatherblade:
Skrivet av Snake:
Skrivet av Neatherblade:

Varför ska folk välja en server som redan har mycket folk, blir bara mer köer. Finns ca 10 st som är light grr.

Folk dras till folk. Vilket i och för sig inte är så konstigt. Just "folk" är väl en av anledningarna till att man väljer att spela ett massivt onlinespel.

Sen behöver man klart inte välja de mest befolkade servrarna med 1.5 timmes kötid. Det finns ju en gyllene medelväg också. Vår och flera andra servers har visserligen "full" status, men köerna är aldrig längre än 15-30 minuter. Jag brukar logga på kön och sedan gå och fixa till en latte och en macka.

Lagom till jag är klar, är det dags att logga in.

Skulle vilja gå med eran guild.

Du är varmt välkommen.

Börja med att skriva en ansökan i rekryteringssektionen i vårt swtor forum. Så fortsätter vi från där!


signatur

The Presidents - World of Warcraft Classic

Medlem

nått glatt gäng som håller till i en inte så full server och spelar Empire? får börja med en ny empire char och spela på en server som inte är så full.... Måste ju bara prova på the ddark side helt enkelt

Medlem

Tjabba har funderat på över att införskaffa detta spel nästa månad inte säker. Är inte speciellt fan av Star Wars spelade mycket av battlefront 1 o 2 för ett par år sedan vart ett par timmar om dan. Är det lätt att komma in i det? Och skulle detta vara nåt för mig? Har spelat WoW fast det har bara varit fram o tillbaka är inte direkt insatt i en del MMO spel eller vad man ska kalla detta för.

Har även testat en del gratis online spel så som Battle of Immortals Perfect World Cabal sen nåt mer tror jag. Är inte speciellt bra på PvE/PvP heller. Så är nyfiken på att testa detta innan jag köper. Finns det nån "free trail" att tillgå? Hur snabbt tar det att komma in i spelet o lära sig saker och ting och är det värt att köpa detta fast jag är inte en inbiten star wars fan eller mmo spelare.

EDIT: Spelet har väl inga månadskostnader så som WoW har?

Medlem
Skrivet av GurkaN021:

EDIT: Spelet har väl inga månadskostnader så som WoW har?

SWTOR har månadsavgift precis som WoW.

249kr för 60 dagars timecard hos webhallen eller 218kr (fri frakt) hos spelbutiken.se

De kommer nog fixa en trial när de nått en stabilitet över servrarna och sålt tillräckligt många X. Kanske efter julen så kommer de något.

Jag kan faktiskt inte komma på något MMO som haft en trial direkt från releasen (de skulle gå miste om försäljning då). Visserligen så bjöd Square Enix på en hel månads trial (en separat kod som man kunde ge bort) av FFXIV när man köpte ett collectors edition (kanske fanns med vanliga också).

Har man spelat WoW så kommer man rätt snabbt in i SWTOR skulle jag nog tro i alla fall.
Jag är inte direkt en inbiten MMO spelare heller, även om jag spelat en hel del med Ultima Online som första MMO.
Just nu faller SWTOR mig i smaken pga storyn som leds med hjälp av npc som har voiceover och riktigt bra musik och intressanta karaktärer och miljöer.
Jag har inte heller stött på så mycket grinding ännu (inte för att jag behövt det för att kunna ta ett quest eller ens klara av någon mob etc).

Grinding och ointressant story fick mig att sluta med WoW efter drygt 5 månaders spelande under 2008 (mycket har ifs hänt sedan dess).
Som det är just nu så summerar denna film WoW (story, musik och variation i miljö som filmen enligt min åsikt så klart):
http://www.youtube.com/watch?v=AA5DsLzSVrk&src_vid=EyFObnbB1d...

och denna film, SWTOR (igen, enligt mig):
http://www.youtube.com/watch?v=G0k3kHtyoqc
(bra story, intressanta karaktärer och episk musik)

Mitt intryck av SWTOR kommer nog ha förändrats när jag nått lvl 50 och guildet bara nött pvp och dungeons om och om och om igen, men den dagen är en bit borta.

Men som sagt. SWTOR har månadsavgift, och troligen med tiden så kommer det en trial av spelet för att locka potentiella spelare.

Medlem

Glömde bort att jag faktiskt hade ett par frågor själv.

1: Jag undrar vad folk får för performance i spelet. Jag har en core i7 2.6Ghz, ssd och ett GTX 580 men inne i imperial fleet så kan min fps droppa ner till runt 10 fps trots att det knappt är några där eller ens i mitt synfält.

2: Jag vet att det finns en AH som man kan sälja saker via. Har inte testat att sätta upp något där ännu men undrar om det går att sälja till motståndarna också någonstans (kanske på en planet som bägge faktionerna kan vara på?.
Av någon anledning fick jag schematic som är för Trooper, Jedi Knight när jag kör som Empire.
Första tanken var ju: "YES!! en schematic", men så blev det ju en "WTF Trooper/Jedi Knight." Grrr Bioware kör en: http://www.youtube.com/watch?v=T3n0vBcW5fc&feature=related

Medlem
Skrivet av Fuidama:
Skrivet av GurkaN021:

EDIT: Spelet har väl inga månadskostnader så som WoW har?

SWTOR har månadsavgift precis som WoW.

249kr för 60 dagars timecard hos webhallen eller 218kr (fri frakt) hos spelbutiken.se

De kommer nog fixa en trial när de nått en stabilitet över servrarna och sålt tillräckligt många X. Kanske efter julen så kommer de något.

Jag kan faktiskt inte komma på något MMO som haft en trial direkt från releasen (de skulle gå miste om försäljning då). Visserligen så bjöd Square Enix på en hel månads trial (en separat kod som man kunde ge bort) av FFXIV när man köpte ett collectors edition (kanske fanns med vanliga också).

Har man spelat WoW så kommer man rätt snabbt in i SWTOR skulle jag nog tro i alla fall.
Jag är inte direkt en inbiten MMO spelare heller, även om jag spelat en hel del med Ultima Online som första MMO.
Just nu faller SWTOR mig i smaken pga storyn som leds med hjälp av npc som har voiceover och riktigt bra musik och intressanta karaktärer och miljöer.
Jag har inte heller stött på så mycket grinding ännu (inte för att jag behövt det för att kunna ta ett quest eller ens klara av någon mob etc).

Grinding och ointressant story fick mig att sluta med WoW efter drygt 5 månaders spelande under 2008 (mycket har ifs hänt sedan dess).
Som det är just nu så summerar denna film WoW (story, musik och variation i miljö som filmen enligt min åsikt så klart):
http://www.youtube.com/watch?v=AA5DsLzSVrk&src_vid=EyFObnbB1d...

och denna film, SWTOR (igen, enligt mig):
http://www.youtube.com/watch?v=G0k3kHtyoqc
(bra story, intressanta karaktärer och episk musik)

Mitt intryck av SWTOR kommer nog ha förändrats när jag nått lvl 50 och guildet bara nött pvp och dungeons om och om och om igen, men den dagen är en bit borta.

Men som sagt. SWTOR har månadsavgift, och troligen med tiden så kommer det en trial av spelet för att locka potentiella spelare.

Tackar för ditt svar väntar nog när en free trail släpps så man kan testa.

Medlem

Hej jag tänkte höra om det är nån mer som tänkt lite samma sak som jag..

Såhär är det, jag köpte spelet och var med och lirade early access, när early access började gå mot release så kom det ett mail med retailkoden där det stod att det var viktigt att registrera koden innan release, så fan jag tänkte lika bra att göra det så snabbt som möjligt..

Här kommer mitt nästa problem, jag tänkte spara mina gratisdagar till efter Julen, men det komiska med det hela är att mina gratisdagar tickar ner men jag kan inte spela spelet för jag har inte aktiverat min subscription än, sen när kunde man ens aktivera speltid om man inte gjorde en subscription i ett MMORPG?

Är det inte lite knasigt? Så nu måste jag sitta och tacklas med hemsidans väntetider så jag kan subscriba för att kunna få ta del av mina gratisdagar..

Kanske inte är en stor grej men jag finner detta sjukt irriterande då det är helt jävla omöjligt att använda deras hemsida, jag har spelat nästan alla "större" MMORPG's som funnits och aldrig har jag upplevt tidigare att 30 free days och subscription varit uppdelade..

Förövrigt ett jävligt bra spel, högt återspelningsvärde med alla klasser och deras mainstorys..


signatur

"Da Funk Back To Da Punk"

Medlem

ja, det låter ju inte så bra faktiskt men de kanske inte drar några pengar förrän dina gratisdagar är använda? i så fall skulle man ju kunna ta bort sin subscription? eller?

Medlem

Har fortfarande inte fått komma in för att köpa "gametime" bara väntat i 4h......

"An error has occurred while trying to process your request. Please, try again later."

Medlem
Citat:

Är det inte lite knasigt? Så nu måste jag sitta och tacklas med hemsidans väntetider så jag kan subscriba för att kunna få ta del av mina gratisdagar..

Kanske inte är en stor grej men jag finner detta sjukt irriterande då det är helt jävla omöjligt att använda deras hemsida, jag har spelat nästan alla "större" MMORPG's som funnits och aldrig har jag upplevt tidigare att 30 free days och subscription varit uppdelade..

Förövrigt ett jävligt bra spel, högt återspelningsvärde med alla klasser och deras mainstorys..

Du behöver bara slå in ditt kontonummer, sedan kan du ta cancel direkt efter så kommer det inte dras några pengar när din nuvarande subscription har gått ut.. Är rätt vanligt att man måste trycka in ett kontokort

Medlem

Jisses så sjukligt jäkla irriterande att man inte kan komma in på sidan för att aktivera sin CD nyckel.

Kunde dom verkligen inte tänka längre än så här?

Medlem

När jag ska aktivera min nyckel står det "code has already been used" jag förbokade på origin ok har spelat i early access utan problem.
Någon som vet något om det här?

Medlem
Skrivet av Yabba:

När jag ska aktivera min nyckel står det "code has already been used" jag förbokade på origin ok har spelat i early access utan problem.
Någon som vet något om det här?

Min kompis hade samma problem tidigare idag, men han kom in nu. Bara fortsätta redeema din kod, ska fungera.

Medlem
Skrivet av Yabba:

När jag ska aktivera min nyckel står det "code has already been used" jag förbokade på origin ok har spelat i early access utan problem.
Någon som vet något om det här?


signatur

7800x3d, 7900xtx

Medlem

@ Yabba (jag kan inte quota): Du har noterat att det är 2 helt olika nycklar du skall registrera?
En för early access och en för uhm spelande efter den 20:e

Nycklarna finns under bokningshistorik vill jag minnas.


signatur

7800x3d, 7900xtx

Inaktiv

det är roligt tills man får en följeslagare .. han springer bara ivägen hela tiden .. get the fuck out of my hair.. varför kunde dom inte gjort så dom höll längre avstånd?

Inaktiv

och det hackar med 3ghz quadcore och 6850 på alla inställningar

Medlem

Behövs origin för att spela TOR ?

Medlem

Behöver man regga ett Gamecard/kontokort för att få de 30dagars speltid? Jag har aldrig varit med om detta förrut. Nu var det flera år sen jag spelade ett MMO. Men när jag spelade WoW så fick man 30dagars speltid och sedan var man tvungen att regga gamecard/kontokort. Samma sak gällde expansionen The burning crusade.
Dessa 30dagar är mer än tillräckligt för mig. Så, köpa ett 60dagars gamecard för drygt 250kr (!?) känns inte så kul...

Har precis reggat mitt SWTOR och det står "You have 29 days of playing time left" men när jag försöker starta spelet för jag "No active subscription" eller nåt sådant.

Så, är det någon som vet hur man kommer runt detta? T.ex. OM jag registrerar mitt kontokort och sedan tar bort den direkt. Låser de 29dagarna upp då och förblir de upplåsta om jag bort kontokorts infon? Jag har läst att det dras en "test summa" när man reggar ett kontokort är detta sant? Sista frågan: Kommer dessa 29dagar att ticka ner nu? Tills jag har skaffat gamecard/kontokort?

Annars får man väl dra iväg till nån butik imorgon och skaffa ett gamecard...


signatur

Intel core2 Duo CPU - E6750 (2,66gh), MSI 8600 GTS (520mb), Geil DDR2 ultra [i](2x 1024mb), ASUS p5kpl, SB, SyncMaster T200

Medlem
Skrivet av WaXsMoKe:

Behövs origin för att spela TOR ?

Nej


signatur

The Presidents - World of Warcraft Classic

Medlem
Skrivet av Snake:
Skrivet av WaXsMoKe:

Behövs origin för att spela TOR ?

Nej

Tackar.
Skönt att höra, då blir det nog att man plockar upp detta lir imorgon

Medlem

Är det någon som skulle kunna upplysa mig om hur endgame innehållet ser ut?`
Klass questandet verkar nice o så men vad händer sen I wonder.

Medlem
Skrivet av Foyd:

Behöver man regga ett Gamecard/kontokort för att få de 30dagars speltid? Jag har aldrig varit med om detta förrut. Nu var det flera år sen jag spelade ett MMO. Men när jag spelade WoW så fick man 30dagars speltid och sedan var man tvungen att regga gamecard/kontokort. Samma sak gällde expansionen The burning crusade.
Dessa 30dagar är mer än tillräckligt för mig. Så, köpa ett 60dagars gamecard för drygt 250kr (!?) känns inte så kul...

Har precis reggat mitt SWTOR och det står "You have 29 days of playing time left" men när jag försöker starta spelet för jag "No active subscription" eller nåt sådant.

Så, är det någon som vet hur man kommer runt detta? T.ex. OM jag registrerar mitt kontokort och sedan tar bort den direkt. Låser de 29dagarna upp då och förblir de upplåsta om jag bort kontokorts infon? Jag har läst att det dras en "test summa" när man reggar ett kontokort är detta sant? Sista frågan: Kommer dessa 29dagar att ticka ner nu? Tills jag har skaffat gamecard/kontokort?

Annars får man väl dra iväg till nån butik imorgon och skaffa ett gamecard...

Standard är att man skriver in ett kontokort men det kommer inte användas förens du själv väljer att betala genom att klicka i någon slags subskription plan. Har inte spelat TOR men i WoW har det alltid varit så, förutom under de första 6 månaderna eller något sådant av vanilla.

Inaktiv

när man levlar upp lite så känns vapnen för svaga, och man blir alltid ägd på 2 sekunder i dom där hero quests. iaf som smugglare .. och den där korkade medhjälparen man får drar alltid till sig f ienden med sin grapling hook eller ngt

/ och alla servrarar är nere nu för schedueld maintainance eller så.. blää ;/
hittar inga patchnotes heller

zsm
Medlem

www.reddit.com/r/swtor

bra subreddit. Tio gånger bättre än forum.

Medlem
Skrivet av riktigninja:

när man levlar upp lite så känns vapnen för svaga, och man blir alltid ägd på 2 sekunder i dom där hero quests. iaf som smugglare .. och den där korkade medhjälparen man får drar alltid till sig f ienden med sin grapling hook eller ngt

/ och alla servrarar är nere nu för schedueld maintainance eller så.. blää ;/
hittar inga patchnotes heller

Är smugglare kul annars? Har funderat på att starta en som en alt

Medhjälparna lämnar en del i övrigt att önska, det tror jag de flesta klasser tycker. Samtidigt är det ju lite av utmaningen.

Kom igen nu då serveruschlingar, kom online!


signatur

Well, life is hard. Theyre just afraid of change.
-- Shannon Hoon

zsm
Medlem

Heroic's är ju till för mer än bara en spelare i regel. Det går för övrigt inte att köra single pulls, så det har ingenting med korkad AI att göra.

Skriv svar