Star Wars: The Old Republic – FAQ

Redaktör
Ponny
Star Wars: The Old Republic – FAQ

Hur har de två första veckorna med SWTOR varit? Spel av den här magnituden väcker antagligen en del frågor, och här är tanken att du ska kunna få svar på dem. Särskilt online-rollspel tenderar dessutom att dras med ett antal mer eller mindre medgörliga barnsjukdomar, speciellt i dess begynnelse. Att ta sig runt buggar är också något vi kommer att hjälpa varandra med.

--

Och, kan ni tänka er, jag behöver er hjälp med just något sådant. Jag och sambon kan inte spela flashpoints längre, varken solo eller gemensamt. Vi får alltid meddelandet att "the party leader must reset the current flash point", men det hjälper inte. Problemet består. Har sett hur det diskuterats flitigt på det officiella forumet och det tycks smitta (någon döpte den till herpes-buggen. Charmigt, verkligen).

En lösning tycks vara att en tredje part skapar en ny karaktär och bjuder in de "smittade" karaktärerna för att ta över smittan. Men finns det verkligen inget mindre omständligt som fungerar? Har någon av er stött på trubblet och faktiskt hittat något som funkar?

Eller har ni något helt annat ni behöver hjälp med? Shoot!


signatur

En Bamseponny av folket

Medlem

weird....
har inte sett något sådant ännu men det verkar ju inte bra alls...

edit:

jag i min tur har lite svårt att förstå hur det funkar med crew skills.. jag har två companions i dagsläget och har archealogy och Treasure Hunting tillsammans med Artifice (som jag förstått ska passa bra ihop) men jag får aldrig ordentligt med grejor för att göra något bra. Dessutom så verkar det gå mycket saktare att utveckla Treasure Hunting än det gör på Archeology....

Är det bara att fortsätta att skicka ut dem samt använda reverse Enigeneering när det går???

Medlem
Skrivet av mrmanman:

jag i min tur har lite svårt att förstå hur det funkar med crew skills.. jag har två companions i dagsläget och har archealogy och Treasure Hunting tillsammans med Artifice (som jag förstått ska passa bra ihop) men jag får aldrig ordentligt med grejor för att göra något bra. Dessutom så verkar det gå mycket saktare att utveckla Treasure Hunting än det gör på Archeology....

Är det bara att fortsätta att skicka ut dem samt använda reverse Enigeneering när det går???

Ja det är bara att skicka dom hela tiden, ha ALDRIG några idlande companions om du vill levla crewskills, jag har samma skills som dig, och kör Sith sorcerer, har alltid Khem med mig att tanka och de 2 andra att samla resources. om det ska byggas nått som ska användas så använder jag khem för att bygga (han har bonus i artificing), annars kan vem som helst bygga om jag bara ska reversa grejen.

Om du vill levla gathering skillsen så ta uppdrag som har orange titel (samma som med craftingen, orangea ger mest, och gråa ger ingen xp alls), sedan då du blir bättre kan du gå tillbaks och skicka dom på lägre level uppdrag (kolla drop down menyn med levels i crewskill rutan) och få massor av en namngiven resurs, inte bara random "level 2 power crystal" t.ex.

PROTIP: man behöver INTE använda verktygsbänkar för att lägga till och ta bort moddar i utrustning, vet inte hur många som ojat sig i chatten och blir skitglada då man påpekar att dom inte alls behöver leta upp en bänk.


signatur

Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.
- Sir Terry Pratchett

Medlem
Skrivet av Zymac:
Skrivet av mrmanman:

jag i min tur har lite svårt att förstå hur det funkar med crew skills.. jag har två companions i dagsläget och har archealogy och Treasure Hunting tillsammans med Artifice (som jag förstått ska passa bra ihop) men jag får aldrig ordentligt med grejor för att göra något bra. Dessutom så verkar det gå mycket saktare att utveckla Treasure Hunting än det gör på Archeology....

Är det bara att fortsätta att skicka ut dem samt använda reverse Enigeneering när det går???

Ja det är bara att skicka dom hela tiden, ha ALDRIG några idlande companions om du vill levla crewskills, jag har samma skills som dig, och kör Sith sorcerer, har alltid Khem med mig att tanka och de 2 andra att samla resources. om det ska byggas nått som ska användas så använder jag khem för att bygga (han har bonus i artificing), annars kan vem som helst bygga om jag bara ska reversa grejen.

Om du vill levla gathering skillsen så ta uppdrag som har orange titel (samma som med craftingen, orangea ger mest, och gråa ger ingen xp alls), sedan då du blir bättre kan du gå tillbaks och skicka dom på lägre level uppdrag (kolla drop down menyn med levels i crewskill rutan) och få massor av en namngiven resurs, inte bara random "level 2 power crystal" t.ex.

PROTIP: man behöver INTE använda verktygsbänkar för att lägga till och ta bort moddar i utrustning, vet inte hur många som ojat sig i chatten och blir skitglada då man påpekar att dom inte alls behöver leta upp en bänk.

Se bara till att sluta skicka ut dina companions på profession uppdrag runt lvl 20, då behöver man spara alla sina krediter till sitt mount.

Angående PROTIP, Tack så mycket för tipset, jag blev inte glad när jag fick åka ända tillbaka till Coruscant för att använda de bänkarna, när jag inte hittade en på Taris


signatur

Game long and prosper

Medlem

Haha ja, det var ganska drygt o skrapa ihop 48k till skill och mount. Fast inte i närheten så drygt som det var att spara ihop till första mounten i WoW vid launch.


signatur

Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.
- Sir Terry Pratchett

Medlem

Skillen för mount vid lvl 40 kostar 210k (+ mount)... å sen en hel del mer vid lvl 50...

Vet dock inte om det är värt det pga:
25-mount: 90% speed
40-mount: 100% speed
50-mount: 110% speed

Dock osäker på om summan och speeden stämmer - uppgifterna från betaperioden.

Medlem

Finns det någon 10 days trialish?

Anledningen varför jag inte köpte det var för att det fpsdroppade bland mängder med folk men nu när jag har köpt en ny processor så skulle jag vilja testa igen..

Medlem

Någon som känner till en bra sida där folk har lagt upp sina Talent Tree's? (Typ som mobafire fast för swtor)


signatur

Man mår bra av Apple produkter!

Medlem
Skrivet av LannY:

Någon som känner till en bra sida där folk har lagt upp sina Talent Tree's? (Typ som mobafire fast för swtor)

Inte hittat någon sådan, men gissar det är en tidsfråga innan Torhead drar upp nån sån funktion. Annars är mitt tips just nu att kolla på SWTOR-Forumet för din klass, tror det finns någon person i varje som skrivit guide om rekommenderade spelsätt, Talent Trees osv för varje klass som är sticky topic.

Medlem

Priset som sätta automatiskt när man sätter upp en item på auktionshuset (eller vad det heter), är det resonliga priser eller har jag just sålt allt till underpris?


signatur

Videomupp

Medlem
Skrivet av WildThing:

Priset som sätta automatiskt när man sätter upp en item på auktionshuset (eller vad det heter), är det resonliga priser eller har jag just sålt allt till underpris?

Jag undrar ungefär samma sak... Jag har dock satt ut allt mitt enligt dom priserna i alla fall. Orka leta upp grejjorna när man måste sätta alla filer korrekt.

Medlem

Ang. Treasure hunting och Archaeology, anledningen att TH antagligen går långsammare är att det är en 'Mission Skill' dvs det finns inga noder att samla in material från för att få skill ute i världen utan den får man bara ifrån att skicka iväg sin crew

Har också träffat på lite udda beteende gällande flashpoints, eller ja, Operations mer specifikt. Varje gång min Operation grupp wipade på Gharj i Eternity Vault så dör man en gång extra, helt random. Man kan gå iväg för att reparera eller bara ha tagit sig tillbaks till bossen för att sedan, utan anledning (och brist på förklaring pga avsaknaden av combatlog).

Vi stod 8 pers och buffade och pratade taktik när vi en efter en helt plötsligt började dö. Mysko som fan.

Kostnaden för Vehicle skill är
Rank 1: 40,000 Credits (Vehicle: 8000 90% speed)
Rank 2: 210,000 Credits (Vehicle: 25,000 100% speed)
Rank 3: 310,000 Credits (Vehicle mellan 55,000 och 1,500,000 110% speed)

Medlem
Skrivet av WildThing:

Priset som sätta automatiskt när man sätter upp en item på auktionshuset (eller vad det heter), är det resonliga priser eller har jag just sålt allt till underpris?

Satt och kollade lite på det och (inte helt säker) den väljer efter lägsta priset för samma item som ligger uppe. Dock tar den inte hänsyn till Exeptional kvalité och om inte samma item redan ligger uppe då vet jag inte alls hur algoritmen ser ut för att komma fram till priserna.

Medlem
Skrivet av Neonxz:
Skrivet av LannY:

Någon som känner till en bra sida där folk har lagt upp sina Talent Tree's? (Typ som mobafire fast för swtor)

Inte hittat någon sådan, men gissar det är en tidsfråga innan Torhead drar upp nån sån funktion. Annars är mitt tips just nu att kolla på SWTOR-Forumet för din klass, tror det finns någon person i varje som skrivit guide om rekommenderade spelsätt, Talent Trees osv för varje klass som är sticky topic.

Tack!


signatur

Man mår bra av Apple produkter!

Medlem
Skrivet av Talie:

Kostnaden för Vehicle skill är
Rank 1: 40,000 Credits (Vehicle: 8000 90% speed)
Rank 2: 210,000 Credits (Vehicle: 25,000 100% speed)
Rank 3: 310,000 Credits (Vehicle mellan 55,000 och 1,500,000 110% speed)

Vid Rank 2 är det 25,000 credits eller 55,000 credits (den har bara annorlunda utseende, bättre i mitt tycke).
Sen vid rank 3 kostar den 330,000 credits, vehicles costar 55,000/58,000/1,500,000 credits.
Så du hade inte riktigt rätt

Medlem

Förrutom att mitt vehicle (Rank 3) kostade mig 99000 credits från light side vendorn och att du kan köpa minst 2 olika fordon (bl.a ett på Voss) som kostar 1.5 miljoner.

Men ja, du har rätt i att det kostar 330,000 credits för skill. Är lite trötter.

Medlem

Hur i helvete låser man chattfönstret?


signatur

"People don't plan to fail, they just fail to plan"

Medlem
Skrivet av WildThing:

Priset som sätta automatiskt när man sätter upp en item på auktionshuset (eller vad det heter), är det resonliga priser eller har jag just sålt allt till underpris?

underpris om det är lev50 allafall.. för det tar kanske 15 min att göra 4-5 dailys som ger dig 50k+

Medlem
Skrivet av highspeed:
Skrivet av WildThing:

Priset som sätta automatiskt när man sätter upp en item på auktionshuset (eller vad det heter), är det resonliga priser eller har jag just sålt allt till underpris?

underpris om det är lev50 allafall.. för det tar kanske 15 min att göra 4-5 dailys som ger dig 50k+

Okej, jag är lvl 19 nu så en del därifrån. Sakerh ade gått MÅNGA gånger enklare om man kudne söka på ett namn utan att söka på en kategori. Ibland har jag ingen aning om vilken kategori något ligger i, så det blir många gånger drygare att söka fram vad priset ligger på manuellt.


signatur

Videomupp

Medlem

droppade en BOE som jag trodde jag behövde men sen såg att den var för Light(goda) och skulle göra en reroll med en kompis men den funktionen verkar inte finnas i swtor, eller?

Finns det inga addons heller?

I wow när man trycker på V så ser man alla mobs HP, finns den funktionen i swtor?

LVL 19 Juggernaut och spelet e kul, hoppas det håller i sig

Medlem

Det beror på vad du menar med reroll. Du kan inte byta din inriktning, såsom från Jedi Sage till Jedi Shadow, men du kan ta tillbaka dina masteries eller vad det heter. Och med light och shadow så kan du nog byta, men det kräver nog en jävla massa grindande.


signatur

Videomupp

Medlem

menar /roll eller /random

Redaktör
Ponny

Jag har i alla fall, helt utan förklaring, blivit av med den fruktade herpes-buggen och kan numera ta mig och spela flashpoints som aldrig förr. Helgen/livet/galaxen är räddad!


signatur

En Bamseponny av folket

Medlem
Skrivet av gorman:

droppade en BOE som jag trodde jag behövde men sen såg att den var för Light(goda) och skulle göra en reroll med en kompis men den funktionen verkar inte finnas i swtor, eller?

Finns det inga addons heller?

I wow när man trycker på V så ser man alla mobs HP, finns den funktionen i swtor?

LVL 19 Juggernaut och spelet e kul, hoppas det håller i sig

Du kan toggla vilka "nameplates" som ska visas via options-menyn, men det finns ingen hotkey som slår av/på alla nameplates vad jag vet.

Personligen gillar jag att ha ikryssad "Nameplate on enemy NPCs" (off by default - visar endast på aktivt target tror jag), så man snabbt ser vilka som är hostila.

Skrivet av gorman:

menar /roll eller /random

Finns tyvärr ej i nuläget. Förhoppningsvis något de lägger till. Har inte haft behov av det själv, men kan tänka mig att vissa vill ha det (raids osv).

Medlem
Skrivet av kuzul:
Skrivet av Talie:

Kostnaden för Vehicle skill är
Rank 1: 40,000 Credits (Vehicle: 8000 90% speed)
Rank 2: 210,000 Credits (Vehicle: 25,000 100% speed)
Rank 3: 310,000 Credits (Vehicle mellan 55,000 och 1,500,000 110% speed)

Jag köpte då min rank 1 på lvl 25 för 40k.. å mountet för 8k... kanske går att köpa på olika ställen då?
Vid Rank 2 är det 25,000 credits eller 55,000 credits (den har bara annorlunda utseende, bättre i mitt tycke).
Sen vid rank 3 kostar den 330,000 credits, vehicles costar 55,000/58,000/1,500,000 credits.
Så du hade inte riktigt rätt

1
Skriv svar