Starcitizen/Squadron 42 godis

Medlem

Jag satt uppe när de sålde Idris. Det gick så snabbt så jag hann knappt reflektera över om jag skulle köpa det eller inte. Rätt galet med 1250 dollar för ett skepp egentligen.

Jag är lite kluven över hela grejen med och köpa alla skepp. Vad ska man då göra i spelet? Har för närvarande Rear Admiral + Aurora LX.

Någon av er som ska till Gamescom btw?

Medlem

Kan rekommendera mitt gille, Imperium. Går runt klockan med olika kapittel för varje speltyp. Jag själv ingår i militära delen och jag är rätt oviss om exakta nummer i nuläget, men har iaf koll på att vi ha ca 4-5 IDRIS Corvette.
http://forums.starcitizenbase.com/topic/77-imperium-recruitme...

Destoryers blir fint, nog rätt bra att de inte får LTI.:p

Medlem
Skrivet av Phireman:

Kan rekommendera mitt gille, Imperium. Går runt klockan med olika kapittel för varje speltyp. Jag själv ingår i militära delen och jag är rätt oviss om exakta nummer i nuläget, men har iaf koll på att vi ha ca 4-5 IDRIS Corvette.
http://forums.starcitizenbase.com/topic/77-imperium-recruitme...

Några krav på åldersgräns osv?

Medlem
Skrivet av LiTo:

Jag satt uppe när de sålde Idris. Det gick så snabbt så jag hann knappt reflektera över om jag skulle köpa det eller inte. Rätt galet med 1250 dollar för ett skepp egentligen.

Jag är lite kluven över hela grejen med och köpa alla skepp. Vad ska man då göra i spelet? Har för närvarande Rear Admiral + Aurora LX.

Någon av er som ska till Gamescom btw?

Jag "köper" för att hjälpa till, sen att man får goodies är ju inte tråkigt..:) Jag är High Admiral nu och ska bara köpa ett skepp till innan release, snart är ju alphan här!:)

Medlem
Skrivet av LiTo:
Skrivet av Phireman:

Kan rekommendera mitt gille, Imperium. Går runt klockan med olika kapittel för varje speltyp. Jag själv ingår i militära delen och jag är rätt oviss om exakta nummer i nuläget, men har iaf koll på att vi ha ca 4-5 IDRIS Corvette.
http://forums.starcitizenbase.com/topic/77-imperium-recruitme...

Några krav på åldersgräns osv?

Nej, i nuläget är det mest diskussioner och inför-tänk dock! Men kan garantera att det blir diktaturledarskap för att få allt att rulla rätt, vet inte om någon är under 18 ens, bara att det inte är någon gräns. Jag är 22 etc.

Medlem

Varför ingen LTI på Destroyer men på Idris?

Medlem

LTI kommer bara vara tillgängligt i typ 5 dagar till..:) Och någon destroyer inom 5 dagar får vi inte se!:)

Medlem

Nja jag tror att de har ändrat på det. Man kan få LTI på skepp till november. Åtmistone veteran backers.

Medlem

Så är det ja, haha nyvaken från bråvalla här.. Men tror som sagt inte destroyers kommer ut innan dess, skulle förstöra gameplay så ycket med fler capitalships som har LTI, det är därför de som sålts är i begränsa upplaga!:) det är premiumskeppen som försvinner näata vecka..

Medlem

Man får LTI på alla skepp man köper om man är orginal backer eller veteran backer tills november. Tyckte dom nämnde i livestreamen att veteran backers får LTI på sina skepp man köper i spelet med (inte helt säker dock).


signatur

Asus TUF RTX 4090 OC
G.skill 32 gb 4000mhz cl15
ASUS ROG Crosshair VIII Dark Hero
Ryzen 5950x
Starcitizen referral: STAR-2GR4-BK2X

Medlem

Nej, ingen mer LTI efter november. Sen blir det en annan typ av insurance som går ut efter nått år.

Medlem

Har ni blivit subscribers än då?

Medlem

Jag kör på Imperator-sub och rmpyro är även han subscriber av vad jag förstår!

Medlem

hehe nice. Dags och bli Imperator själv då. Vore lite kul om ni hade det som krav för att joina guilden. Bara äkta "Imperators"

Medlem

Haha.. Helt ärligt så är det mer värt att slänga pengarna på LTI-skepp en Imperator, det är ändå runt 2000kr om året.. Bonusarna du får kan du lätt få från någon annan sub då typ allt går att tanka, i nuläget. haha. :)Vi håller på med Roster just nu i Imperium, så om någon vecka vet vi vilka nummer vi har!

Medlem

Jo men jag föredrar och jobba ihop skeppen i spelet än att äga alla skepp innan spelet är släppt. Imperator subscription är väl ett sätt och stödja utvecklingen. Möjligheten och besöka deras kontor är väl ganska ballt.

Man är rätt van och betala för MMO varje månad så 20 USD är väl ingenting. Sedan lär vi åka på och uppgradera våra Constellations. De uppgraderingskitten lär inte vara gratis heller.

Medlem

Tänkte nog mer på de saker som kommer vara svindyra ingame. En connie lär ta typ 60 timmar att grinda ihop enl CR och jag hatar att grinda, jag kör rent för glädje och nöje och kan grinda på jobbet om jag vill...

Medlem

Hehe jo men därför så köper man 1 eller 2 skepp. Men ALLA skepp är ju galet. Som sagt jag vill ha något och se fram emot. Jag är lite små sugen på en Destroyer dock. Speciellt om de ser bad ass ut.
Funderar på att byta ut min Aurora LX till något annat. Frågan är vad?

Medlem

Jag personligen vill ha ett snabbt skepp, ett riktigt dogfight skepp och nån bombare.(utöver mitt större militära skepp)

Har 350r för snabbhet, 325a för dogfight(kommer nog byta till hornet) och sen fick jag ju med en connie som jag förmodligen kommer slänga åt helvete eftersom jag har en Idris. Både 350r och 325a kommer jag kunna docka i min Idris som kommer kunna ha en crew på 10 pers. Kan bli bra!

Uppgraderingar till Idrisen lär kosta dock.

Tänk på att vissa skepp är menade att vara billigare och vissa är gjorda för att vara dyra. En Aurora exempelvis kommer du int ekunna göra spelciellt mycket, startskeppet liksom..

Imperator, gogo (vill alltså inte ha alla skepp, men tänkte att man får ju ut mest av att plocka skeppen, rent produktmässigt alltså)

Medlem

Jo jag köpte Aurora LX rent spontant men jag håller med att den inte gör så stor nytta. Frågan är vilket skepp som kommer passa bäst för dogfighting. 325a eller hornet? Varför vill du byta till Hornet?

Här har du en fin matris över alla skepp: http://i.imgur.com/P7Tl0aI.png

Medlem

Hornet kommer garanterat vara bättre än 325a. Inte bara för att Hornet är en dedikerad fighter medans 325a är en militärvariant av 300i utan även för prislappen på kalaset. Vad jag hört så är 300i ett av de skepp som är menat att vara lite billigare, typ. DOCK så har ju 300iserien säng och så vidare samt lastplats för cargo osv.

Medlem

Jo men jag tror inte att det är så enkelt. Större skepp behöver inte nödvändigtvis vara bättre det har Chris varit väldigt tydligt med. Det kommer och handla väldigt mycket om skills och hur de är speccade.

Medlem

Det är ju det jag säger.. 300i är större än hornet invändigt och LÄR vara sämre på dogfighting eftersom det är ett mer multiuse-skepp. Tror du missuppfattade vad jag menade. Menade självklart att skepp som klarar av att göra flera saker och som är är flera hundra billigare även fast de är större lär vara sämre på något sätt.

Jag bytte precis min Connie mot en Retalliator och tog bort min 325a som förmodligen kommer bli en Hornet framöver.

Medlem

Det förstår jag. Bara det inte strular till din reg datum. När köpte du Retalliator? Förre Connie?
Kan förstå att det är overkill med Connie och Idris även om det är lite storleksskilland på de. Jag vet inte hur lätt det blir och flyga runt med den själv. Stå för fuel själv kan bli dyrt :-). Även för Connie säkert i jämförelse med single-seat skepp.

Medlem

Nejdå det är lungt, har LTI på allt osv. Tog bort connie nu och la till Retalliator, tänkte att vafan,, connie finns ju ett tag till,, Retalliator försvinner nästa vecka.

Jag tvivlar inte på att det blir dyrt med Idris, men jag har plannerat att vara väldigt aktiv med den och ha ständigt crew på den för maximal profit. Alltså INTE betala NPC. Finns ju även plats för att 2 pers ska kunna docka sina hornet / 300i serien / aurora på den.

Medlem

Har lite svårt och köpa skepp utan och se hur de ser ut. Jag hade lite svårt för Connie men efter denna video: http://www.twitch.tv/roberts_space_ind_ch_1/b/423478438 så känns det bättre

Jag gillar Connie för jag tror att det blir en bra exploration skepp för några polare. Man kommer säkert kunna växla mellan olika funktioner.

BTW finns det några bilder på Retaliator?
Har inte lyckats hitta några.

Medlem

Finns inga bilder varken på den eller Gladiator. Men efter att ha läst om den så verkar den passa syftet jag har, typ. Long range bomber, helt enkelt. Medans Gladiator är mer shortrange och lite mer åt Pirat/bounty hållet då den kan refittas och köras som singel lättast.

Connie är väl det största multicrewship som du KAN operera rätt optimalt själv iaf, vilket är gött.. Men som sagt,, jag känner inte behov för både Connie och Idris, haha..

Medlem

Hur blir det med Gamescom? Några planer på att åka dit? Kan vara vår "billigaste" chans o träffa grabbarna o Chris?

Medlem

Vilka datum var det? Har faktiskt inte hunnit kolla med jobb och så ännu.. Åker gärna, men inte till vilket pris som helst i nuläget, semester is king.

Medlem

22 - 25 augusti. Jag har börjat snegla lite på biljeter. Helt gratis blir det inte.
Tänkte åka ner den 23 och hem den 25. Eventuellt kan man åka ner den 24.
Det är på kvällen den 24 som de arrangerar en fest.

Åker man ner den 24 kan man vara där runt 10 - 12. (2000 för flyg)
Sen kanske ca 1500 för hotell eller nåt.

Skriv svar