Starcitizen/Squadron 42 godis

Medlem

Nya stretch goals.

$13 million

Additional flyable ship class: frigate
Command and Control Center – Supervise the battle from the deck of your Constellation, Idris or destroyer (class TBA) with advanced C&C packages that allow you to tie all of your ships together and assume central command from the 3rd seat.

$14 million

Hibernation Mode: for the explorers out there, we will add the ability to save and resume while you are out in space. When not in combat, power your ship down, hit the bunk, and exit the game safely until you can resume your journey.
Professional-quality feature-length “Behind the Scenes of Star Citizen” documentary film.
A fourth landout option on Earth! Where will it be? London? Berlin?

https://robertsspaceindustries.com/comm-link//13124-12-Millio...


signatur

Asus TUF RTX 4090 OC
G.skill 32 gb 4000mhz cl15
ASUS ROG Crosshair VIII Dark Hero
Ryzen 5950x
Starcitizen referral: STAR-2GR4-BK2X

Medlem

CIC kommer vara så jävla bra! Om de lyckas alltså. I övrigt så känns det i nuläget som att de bara skriver in de mål de själva redan har, det är ju självklart att vi når 20 mille.

Medlem

Lite reklam för imperium här nu bara eftersom vi kollat igenom skepp osv. I nuläget har vi en flotta på ca 300 medlemmar, med ca 8-9 Idris och 500 andra skepp. Det är mer eller mindre SCBs egna flotta, men alla skribenter som är med i SCB är inte med.

Medlem
Skrivet av Phireman:

Lite reklam för imperium här nu bara eftersom vi kollat igenom skepp osv. I nuläget har vi en flotta på ca 300 medlemmar, med ca 8-9 Idris och 500 andra skepp. Det är mer eller mindre SCBs egna flotta, men alla skribenter som är med i SCB är inte med.

Har skickat en application.


signatur

Asus TUF RTX 4090 OC
G.skill 32 gb 4000mhz cl15
ASUS ROG Crosshair VIII Dark Hero
Ryzen 5950x
Starcitizen referral: STAR-2GR4-BK2X

Medlem
Skrivet av RSI:

Limited Ship Clarification

You may have noticed that ships like the M50 and Retaliator are available again in the RSI store. In case it was not clear, this is for a limited time only! T he following ships will be unavailable after July 6th at midnight PST: Aurora LX, 350r, M50, Starfarer, Caterpillar, Gladiator and Retaliator. After that, these ships go back in the hangar… so pick one up now, if you’d like to start Star Citizen with a tanker, a bomber or a ultra-fast racing ship. Other pledge ships, including the 315p and 325a, will remain available after July 6th.

Lite clarifications angående vilka skepp som försvinner och inte. Lite sugen på en gladiator är man ju ^^

Medlem

För de som inte läst ännu så LÄR connie vara ett fraktskepp som ska skrämma folk ifrån att attackera den. Det kommer alltså Inte vara ett tungt stridsskepp förmodlgen, då den är alldeless för snabb för att kunna få så mycket firepower. Retaliator <3

Medlem

Ni som har bättre koll än mig, vilket andra skepp sak jag införskaffa? Jag har en Freelancer, och letar nu efter något till att slås och jaga bountys med. Vill egentlign ha en Starfarer med, eftersom att den är så snygg, men dyr är den.

Medlem

Jag har köpt en freelancer med en baktanke om att jag skall kunna ta med en vän i detta skeppet. lite coop typ. men jag hittar ingenstans om att man kan montera in en kanon som är spelarstyrd. Kan jag anta att man kan montera in det eftersom det är ett spelarstyrt skepp upp till 2 spelare?


signatur

Star citizen - swedish umbrella. Ett ideellt svenskt nätverk mellan organisationer och enskilda spelare.
https://robertsspaceindustries.com/orgs/SWEUMB
Discord:
https://discord.gg/apN3dqYGM7

Medlem

Jag såg och hörde CR säga att Freelancer kommer kunna ha en turret därbak, yes, detta i en video där de sa att det alltid funnits en hardpoint därbak, även om den inte haft någon turret förut!

Gällande Joonsson. Ett skepp som folk talar mycket om är Gladiator. Den kommer det bli säljstopp på snart men den exempelvis kommer kunna outfittas som ett bounty hunter skepp med en tractor beam istället för turret osv. Starfarer lär vara skitbra, men bara på att frakta.

Medlem
Skrivet av joonsson:

Ni som har bättre koll än mig, vilket andra skepp sak jag införskaffa? Jag har en Freelancer, och letar nu efter något till att slås och jaga bountys med. Vill egentlign ha en Starfarer med, eftersom att den är så snygg, men dyr är den.

325a eller Anvil Hornet, lite beroende på hur mycket pengar du vill lägga.
Hornet kommer vara i princip bara fokuserad på dogfighting medans 325a kan ha en lite större allround-roll iom större cargo-hold osv.
Men vill du ha en som är för 100% dogfighting så är det nog Hornet som du ska gå på!

Annars är, som Phireman säger, Gladiator ett riktigt bra skepp om man vill lägga ut pengarna

Medlem
Skrivet av RobbinL:
Skrivet av joonsson:

Ni som har bättre koll än mig, vilket andra skepp sak jag införskaffa? Jag har en Freelancer, och letar nu efter något till att slås och jaga bountys med. Vill egentlign ha en Starfarer med, eftersom att den är så snygg, men dyr är den.

325a eller Anvil Hornet, lite beroende på hur mycket pengar du vill lägga.
Hornet kommer vara i princip bara fokuserad på dogfighting medans 325a kan ha en lite större allround-roll iom större cargo-hold osv.
Men vill du ha en som är för 100% dogfighting så är det nog Hornet som du ska gå på!

Annars är, som Phireman säger, Gladiator ett riktigt bra skepp om man vill lägga ut pengarna

Tror Gladiator är lite väl dyr för min smak, annars verkar den bra. Jo, det är mest dem två jag väljer mellan men jag tycker 325a är mycket snyggare än Hornet. Tänker nog använda den för strid och kanske lite bounty hunting och jag tänker att 325a's högre hastighet kan vara en fördel. Plus att den är finare. Och då känns det okej att köpa ett skin också.

Men jag ger mig helgen att tänka över det, men det blir nog en 325a, riktigt fint skepp.

Medlem
Skrivet av joonsson:
Skrivet av RobbinL:
Skrivet av joonsson:

Ni som har bättre koll än mig, vilket andra skepp sak jag införskaffa? Jag har en Freelancer, och letar nu efter något till att slås och jaga bountys med. Vill egentlign ha en Starfarer med, eftersom att den är så snygg, men dyr är den.

325a eller Anvil Hornet, lite beroende på hur mycket pengar du vill lägga.
Hornet kommer vara i princip bara fokuserad på dogfighting medans 325a kan ha en lite större allround-roll iom större cargo-hold osv.
Men vill du ha en som är för 100% dogfighting så är det nog Hornet som du ska gå på!

Annars är, som Phireman säger, Gladiator ett riktigt bra skepp om man vill lägga ut pengarna

Tror Gladiator är lite väl dyr för min smak, annars verkar den bra. Jo, det är mest dem två jag väljer mellan men jag tycker 325a är mycket snyggare än Hornet. Tänker nog använda den för strid och kanske lite bounty hunting och jag tänker att 325a&#039;s högre hastighet kan vara en fördel. Plus att den är finare. Och då känns det okej att köpa ett skin också.

Men jag ger mig helgen att tänka över det, men det blir nog en 325a, riktigt fint skepp.

Jag valde faktiskt en 325a framför Hornet jag med!
Framförallt för att den är mer modulär men också för att den är mycket snyggare.
Jag kommer nog heller inte dogfighta så pass mycket att jag behöver en renodlad fighter.
Ska man köra eskorttjänst nån gång eller om man blir inkallad för att hjälpa guilden försvara nånting så känns det som att 325a räcker gott och väl!

Medlem
Medlem
Skrivet av RobbinL:
Skrivet av joonsson:
Skrivet av RobbinL:
Skrivet av joonsson:

Ni som har bättre koll än mig, vilket andra skepp sak jag införskaffa? Jag har en Freelancer, och letar nu efter något till att slås och jaga bountys med. Vill egentlign ha en Starfarer med, eftersom att den är så snygg, men dyr är den.

325a eller Anvil Hornet, lite beroende på hur mycket pengar du vill lägga.
Hornet kommer vara i princip bara fokuserad på dogfighting medans 325a kan ha en lite större allround-roll iom större cargo-hold osv.
Men vill du ha en som är för 100% dogfighting så är det nog Hornet som du ska gå på!

Annars är, som Phireman säger, Gladiator ett riktigt bra skepp om man vill lägga ut pengarna

Tror Gladiator är lite väl dyr för min smak, annars verkar den bra. Jo, det är mest dem två jag väljer mellan men jag tycker 325a är mycket snyggare än Hornet. Tänker nog använda den för strid och kanske lite bounty hunting och jag tänker att 325a&amp;#039;s högre hastighet kan vara en fördel. Plus att den är finare. Och då känns det okej att köpa ett skin också.

Men jag ger mig helgen att tänka över det, men det blir nog en 325a, riktigt fint skepp.

Jag valde faktiskt en 325a framför Hornet jag med!
Framförallt för att den är mer modulär men också för att den är mycket snyggare.
Jag kommer nog heller inte dogfighta så pass mycket att jag behöver en renodlad fighter.
Ska man köra eskorttjänst nån gång eller om man blir inkallad för att hjälpa guilden försvara nånting så känns det som att 325a räcker gott och väl!

Precis så jag tänker med. Och ja Phireman, ska man utföra eskorttjänster är det mycket viktigt att man har ett snyggt skepp.

Medlem

Hehe, indeed.:) Hornet hade hjag tagit, för fraktuppdra ar du en freelancer. Känns som att du förlorar en del på att ta 300 serien då den kommer vara sämre än en hornet i dogfights, inte mycket, men märkbart för den som lrt mycket. Jag bytte min 325 mot en hornet, men har kvar min 350r:)

Med detta sagt så är jag rätt taggad nu alltså!

Medlem
Skrivet av Phireman:

Hehe, indeed.:) Hornet hade hjag tagit, för fraktuppdra ar du en freelancer. Känns som att du förlorar en del på att ta 300 serien då den kommer vara sämre än en hornet i dogfights, inte mycket, men märkbart för den som lrt mycket. Jag bytte min 325 mot en hornet, men har kvar min 350r:)

Med detta sagt så är jag rätt taggad nu alltså!

Du har en poäng. Och hade jag bara sett informationen på papper hade jag nog valt Hornet eftersom jag har en Freelancer. Men 325a är så mycket snyggare. Fast man vet aldrig, Hornet kanske är fin den med när man ser den in game. Får fundera lite till.

Medlem

Mycket snack om specs grabbar. Glöm inte att ni ska lära er använda grejerna också. Chris har gjort det tydligt att en långsam skit skepp i rätt händer kan skada en fetare skepp i felhänder.

Jag struntade i subscription Phire. Just nu funderar jag på och uppgradera Real Admiral till Vice. Dels för att få en signerad box men även för mer pengar in-game. Sneglar fortfarande på Hornet men jag väntar på broshyren.

Medlem

Vice Admiral alltså,, jo det är lite mer cash det!

Blir nog en gladiator ikväll.. får se..

Gällande spelet och specs så är ju hela spelet skillbaserat, men man kanske vet i förväg vad man tycker om, dogfighter med fart eller med tålighet osv.. Förutsättningar is key!

Medlem

hehe.. ok. nu blev jag inte mindre sugnare på detta spelet efter att dom postat ut "The Star Citizen Economy"-posten i alla fall.

Ifall ekonomin blir som dom säger på klippet och de sidor som finns med där så kommer detta spelet bli en braksuccé. Det finns verkligen en plats för alla i den space-simulatorn. ifall man inte är intresserad av att köpa/sälja varor kan man vara pirat osv. Dessutom kommer nog mycket politik vara inblandat i detta spelet, något som kommer att göra spelet ännu bättre


signatur

Star citizen - swedish umbrella. Ett ideellt svenskt nätverk mellan organisationer och enskilda spelare.
https://robertsspaceindustries.com/orgs/SWEUMB
Discord:
https://discord.gg/apN3dqYGM7

Medlem

Alltså,, den ekonomivideon släppte tyvärr inget nytt, den är mest för "nya" men texten därunder var full av fina små delikatesser, så läs det!

Medlem

Kan väl säga det att jag inte fick upp ögonen för detta spelet innan i slutet av juni och därmed inte hade an aning om hur det ekonomiska i spelet skulle te sej, så posten var viktig för min del. Speciellt hur dom förklarade dessa "noder" på de olika planeterna och hur hur arbetarna behövde moral, vatten och mat osv. Det finns inget som är lämnat åt slumpen.


signatur

Star citizen - swedish umbrella. Ett ideellt svenskt nätverk mellan organisationer och enskilda spelare.
https://robertsspaceindustries.com/orgs/SWEUMB
Discord:
https://discord.gg/apN3dqYGM7

Medlem
Skrivet av vbgbasse:

Kan väl säga det att jag inte fick upp ögonen för detta spelet innan i slutet av juni och därmed inte hade an aning om hur det ekonomiska i spelet skulle te sej, så posten var viktig för min del. Speciellt hur dom förklarade dessa "noder" på de olika planeterna och hur hur arbetarna behövde moral, vatten och mat osv. Det finns inget som är lämnat åt slumpen.

Jo det kändes lite som att den videon var menad för Nya SC fans, typ. Vilket jag själv vart lite besviken på, men samtidigt vill jag ju att fler ska fatta tycke för spelet!

Medlem

vad är du besviken över i videon?


signatur

Star citizen - swedish umbrella. Ett ideellt svenskt nätverk mellan organisationer och enskilda spelare.
https://robertsspaceindustries.com/orgs/SWEUMB
Discord:
https://discord.gg/apN3dqYGM7

Medlem
Skrivet av vbgbasse:

vad är du besviken över i videon?

Inget nytt visas i videon, för oss som har läst redan släppt material. En genomgång av en riktig ekonomi ska man inte kunna göra på 2.5 minuter. Kändes mer som en teaser på hur det typ kommer funka, inte alls den förklaring jag förväntade mig, i detalj. Typ.:)

Medlem

Men de texter och bilder som fanns under videon tyckte jag berättade en del. bl.a formeln hur noderna skall arbeta efter och hur städer växer. att större gulder kan ta över fabriker osv.

Det var som en skrev idag att det är en förenklad variant av EVE-ekonomin. tja.. kanske. men jag vet inte hur man skall kunna göra storskalig ekonomi från början. jag tror att man får börja i en liten ekonomi och sedan kommer nog den växa av sej själv. då den gjort det kanske spel-teamet kan ändra förutsättningarna. jag tror annars att vi kommer få en hög inflation beroende på hur benägna folk är att spändera sina krediter.

Det är lite som när spanien gick med i EU och de införde euron. Priserna chockhöjdes och de fattiga hade inte råd med samma saker dom hade innan. Om man skall föra över en sådan tes till detta spelet skulle jag tro att de som köper sina flyg med riktiga pengar kommer att få inflationen att gå i höjden så att de som försöker tjäna ihop sina skepp genom spelet får en omöjlig uppgift och i sin tur tröttnar på spelet.

Nä, jag tror att speltillverkarna bör hålla ekonomin i strypkoppel tills dom ser att den lever sitt egna "sunda" liv.


signatur

Star citizen - swedish umbrella. Ett ideellt svenskt nätverk mellan organisationer och enskilda spelare.
https://robertsspaceindustries.com/orgs/SWEUMB
Discord:
https://discord.gg/apN3dqYGM7

Medlem

Jo det vet jag allt, men det var mycket som var känt där med sedan innan.

Gällande SC vs EVE i ekonomifrågan så vettifan jag. Tycker att båda två använder en rätt vanlig modell för ekonomi, med rätt stora tweaks. Tror inte att det blir problem i början då denna ekonomi skall fungera singleplayer med, med bara NPC's, etc. Vad har de sagt? Spelare står för 10-20% av tradingen, medans NPCs sköter resten.

Medlem

intressant. jag hoppas att de där 10-20% av tradingen kommer att öka allt eftersom spelarbasen blir större. Jag hoppas i sista ände att hela ekonomin är spelarstyrd om spelet lever i några år. kanske är lite naivt att ha en sån förhoppning, men det hade varit stort inom spelvärlden om de kunde genomföra en sån sak


signatur

Star citizen - swedish umbrella. Ett ideellt svenskt nätverk mellan organisationer och enskilda spelare.
https://robertsspaceindustries.com/orgs/SWEUMB
Discord:
https://discord.gg/apN3dqYGM7

Medlem
Skrivet av vbgbasse:

intressant. jag hoppas att de där 10-20% av tradingen kommer att öka allt eftersom spelarbasen blir större. Jag hoppas i sista ände att hela ekonomin är spelarstyrd om spelet lever i några år. kanske är lite naivt att ha en sån förhoppning, men det hade varit stort inom spelvärlden om de kunde genomföra en sån sak

Hoppas detta jag med, men det är inte vad som sagts tyvärr. Tror och hoppas dock att folk trycker till på just detta!

Medlem

Tycker detta verkar som ett riktigt bra upplägg, om de lyckas genomföra det i praktiken. Mycket roligare att utföra uppdrag om man gör det av en anledning, och vet att man bara är en del i ledet. Även om det är en AI som skickar ut uppdrag om att leverera material till en fabrik så bidrar man till att de kan tillverka missiler och så vidare. Ju mer jag får reda på om detta, desto mer sugen blir jag. Sjukt ambitiöst spel, och därför förtjänar de vårt stöd.

Inte backat för ett andra skepp än, men det kommer jag göra efter min semester.

Medlem

Vad blire då? Lagom tills dess kommer väl hornets specialbrochyr typ.:)

Skriv svar