Starcitizen/Squadron 42 godis

Medlem
Skrivet av Phireman:

Vad blire då? Lagom tills dess kommer väl hornets specialbrochyr typ.:)

Fortfarande inte helt bestämd, men lutar nog åt en Hornet. Ska man stoppa pirater från att råna transporter är det bra med lite extra eldkraft. Fördelen med 325a är att man hinner dit fortare och kan stoppa dem med stil.

Medlem
Skrivet av joonsson:
Skrivet av Phireman:

Vad blire då? Lagom tills dess kommer väl hornets specialbrochyr typ.:)

Fortfarande inte helt bestämd, men lutar nog åt en Hornet. Ska man stoppa pirater från att råna transporter är det bra med lite extra eldkraft. Fördelen med 325a är att man hinner dit fortare och kan stoppa dem med stil.

Beror helt på outfits. Tänk på att pirater förmodligen kommer vara high damage, low defence, så att attackera med ett parppersflyg går sådär, typ. Nu säger jag inte att 325a är det, men känns som att det är en mer multirollfighter. Utöver detta kommer man ju nästan alltid vid Distress Calls ha med sig någon med tractorbeam.

Medlem
Skrivet av Phireman:
Skrivet av joonsson:
Skrivet av Phireman:

Vad blire då? Lagom tills dess kommer väl hornets specialbrochyr typ.:)

Fortfarande inte helt bestämd, men lutar nog åt en Hornet. Ska man stoppa pirater från att råna transporter är det bra med lite extra eldkraft. Fördelen med 325a är att man hinner dit fortare och kan stoppa dem med stil.

Beror helt på outfits. Tänk på att pirater förmodligen kommer vara high damage, low defence, så att attackera med ett parppersflyg går sådär, typ. Nu säger jag inte att 325a är det, men känns som att det är en mer multirollfighter. Utöver detta kommer man ju nästan alltid vid Distress Calls ha med sig någon med tractorbeam.

Det har du säkert rätt i. Nästan alla man frågar säger att Hornet är bättre, men att man 325a fungerar om man är bättre pilot. Det blir säkert Hornet, värt att byta ner sig i utseende för att kunna sparka piratrumpa.

Medlem
Skrivet av joonsson:
Skrivet av Phireman:
Skrivet av joonsson:
Skrivet av Phireman:

Vad blire då? Lagom tills dess kommer väl hornets specialbrochyr typ.:)

Fortfarande inte helt bestämd, men lutar nog åt en Hornet. Ska man stoppa pirater från att råna transporter är det bra med lite extra eldkraft. Fördelen med 325a är att man hinner dit fortare och kan stoppa dem med stil.

Beror helt på outfits. Tänk på att pirater förmodligen kommer vara high damage, low defence, så att attackera med ett parppersflyg går sådär, typ. Nu säger jag inte att 325a är det, men känns som att det är en mer multirollfighter. Utöver detta kommer man ju nästan alltid vid Distress Calls ha med sig någon med tractorbeam.

Det har du säkert rätt i. Nästan alla man frågar säger att Hornet är bättre, men att man 325a fungerar om man är bättre pilot. Det blir säkert Hornet, värt att byta ner sig i utseende för att kunna sparka piratrumpa.

Att den fungerar om man är en bättre pilot är bara spekulation. Hornet kommer att ha en autoturret som FÖRMODLIGEN(spekulation detta med) kommer kunna träffa dig rätt bra även om du loopar som en galning. Lär märkas i alphan,, haha. Det som är sagt är att equal skill så är Hornet bättre.

Medlem
Skrivet av Phireman:
Skrivet av joonsson:
Skrivet av Phireman:
Skrivet av joonsson:
Skrivet av Phireman:

Vad blire då? Lagom tills dess kommer väl hornets specialbrochyr typ.:)

Fortfarande inte helt bestämd, men lutar nog åt en Hornet. Ska man stoppa pirater från att råna transporter är det bra med lite extra eldkraft. Fördelen med 325a är att man hinner dit fortare och kan stoppa dem med stil.

Beror helt på outfits. Tänk på att pirater förmodligen kommer vara high damage, low defence, så att attackera med ett parppersflyg går sådär, typ. Nu säger jag inte att 325a är det, men känns som att det är en mer multirollfighter. Utöver detta kommer man ju nästan alltid vid Distress Calls ha med sig någon med tractorbeam.

Det har du säkert rätt i. Nästan alla man frågar säger att Hornet är bättre, men att man 325a fungerar om man är bättre pilot. Det blir säkert Hornet, värt att byta ner sig i utseende för att kunna sparka piratrumpa.

Att den fungerar om man är en bättre pilot är bara spekulation. Hornet kommer att ha en autoturret som FÖRMODLIGEN(spekulation detta med) kommer kunna träffa dig rätt bra även om du loopar som en galning. Lär märkas i alphan,, haha. Det som är sagt är att equal skill så är Hornet bättre.

Precis, det är väl det sista som är problemet med om man väljer 325a. Man måste alltid vara bättre än motståndaren. Och det är nog inte helt lätt.

Medlem

Med tanke på att de flesta essen väljer hornet så, nej, det kommer inte vara helt lätt.

Medlem
Skrivet av Phireman:

Med tanke på att de flesta essen väljer hornet så, nej, det kommer inte vara helt lätt.

Precis. Så jag väntar nog tills broschyren kommer ut och köper någon variant av den. Sen får det vara nog, måste lägga undan lite pengar till PS4 och Oculus Rift med.

Medlem
Skrivet av joonsson:
Skrivet av Phireman:

Med tanke på att de flesta essen väljer hornet så, nej, det kommer inte vara helt lätt.

Precis. Så jag väntar nog tills broschyren kommer ut och köper någon variant av den. Sen får det vara nog, måste lägga undan lite pengar till PS4 och Oculus Rift med.

Hehe samma här. Blir att avvakta med PS4 tror jag här.. Kommer ha hands full med Dogfight alpha då iaf..

Medlem
Skrivet av Phireman:
Skrivet av joonsson:
Skrivet av Phireman:

Med tanke på att de flesta essen väljer hornet så, nej, det kommer inte vara helt lätt.

Precis. Så jag väntar nog tills broschyren kommer ut och köper någon variant av den. Sen får det vara nog, måste lägga undan lite pengar till PS4 och Oculus Rift med.

Hehe samma här. Blir att avvakta med PS4 tror jag här.. Kommer ha hands full med Dogfight alpha då iaf..

Det är kanske smart, men jag kommer inte kunna motstå Killzone och Watch Dogs.

Medlem

Haha, sant. Aja, jag ska försöka, taggad som fan på Watch Dogs måste jag säga.. Men jag klarar nog att vänta nån måne!

Medlem

Köpte precis Arbiter packet...längtar så långt kvar! garghhh. Jag och min 325a kommer att krossa alla piratskepp inom räckhåll :> aaaw yeaah! lätt det snyggaste skeppet också xD i mina ögon atleast.

Medlem

Jag har öppnat upp ett nytt sparkonto specifikt för Star Citizen
Ny dator hösten-2014

Medlem
Skrivet av LiTo:

Jag har öppnat upp ett nytt sparkonto specifikt för Star Citizen
Ny dator hösten-2014

Haha, episkt. Episkt!

Medlem

Har dom gått ut med någon information angående alphan än? jag tänkte specifikt på vilka skepp som kommer att ingå i alphan? är det bara "startskeppet" man får i Squadron 42 som kommer att vara alphan eller kommer man kunna köra de skepp man köpt?

Jag har köpt freelancern och den lär ju inte jag kunna dogfighta med särskilt bra =P


signatur

Star citizen - swedish umbrella. Ett ideellt svenskt nätverk mellan organisationer och enskilda spelare.
https://robertsspaceindustries.com/orgs/SWEUMB
Discord:
https://discord.gg/apN3dqYGM7

Medlem
Skrivet av vbgbasse:

Har dom gått ut med någon information angående alphan än? jag tänkte specifikt på vilka skepp som kommer att ingå i alphan? är det bara "startskeppet" man får i Squadron 42 som kommer att vara alphan eller kommer man kunna köra de skepp man köpt?

Jag har köpt freelancern och den lär ju inte jag kunna dogfighta med särskilt bra =P

Vi kan gå ihop, Freelancers mot världen.
Ingen kommer ha en chans mot oss, vi kommer ta över universum.

Medlem
Skrivet av joonsson:
Skrivet av vbgbasse:

Har dom gått ut med någon information angående alphan än? jag tänkte specifikt på vilka skepp som kommer att ingå i alphan? är det bara "startskeppet" man får i Squadron 42 som kommer att vara alphan eller kommer man kunna köra de skepp man köpt?

Jag har köpt freelancern och den lär ju inte jag kunna dogfighta med särskilt bra =P

Vi kan gå ihop, Freelancers mot världen.
Ingen kommer ha en chans mot oss, vi kommer ta över universum.

Tills jag vaknar och känner för att plocka ut min 325a :>

Medlem
Skrivet av Turfad:
Skrivet av joonsson:
Skrivet av vbgbasse:

Har dom gått ut med någon information angående alphan än? jag tänkte specifikt på vilka skepp som kommer att ingå i alphan? är det bara "startskeppet" man får i Squadron 42 som kommer att vara alphan eller kommer man kunna köra de skepp man köpt?

Jag har köpt freelancern och den lär ju inte jag kunna dogfighta med särskilt bra =P

Vi kan gå ihop, Freelancers mot världen.
Ingen kommer ha en chans mot oss, vi kommer ta över universum.

Tills jag vaknar och känner för att plocka ut min 325a :>

Du har ingen chans mot våra Freelancers. Vi fyller lastutrymmet med exploderande röda tunnor och släpper dem mot fiendeskepp. Alla vet att rymdskepp inte kan hoppa, så det är kört.

För övrigt har jag tänkt skaffa mig en Fighter till alfan, troligen en Hornet, så då blir det du som får gömma dig.

Medlem
Medlem

Nu skall här spekuleras

Om jag förstått det hela rätt kommer man köra squadron 42 med ett avenger (jag kan ha fel). Ifall jag skulle vara en utvecklare och släppa ut en alpha så fort som möjligt hade jag nog satsat på att släppa singelplayerdelen (squadron 42) och multiplayer till detta (dogfights). För att minimera tiden ännumera hade jag nog dessutom bara släppt avenger till en början då samtliga skepp lär ta tid att programera färdigt och eftersom avenger i mitt exempel redan används i singelplayerdelen så spar dom den tiden med.


signatur

Star citizen - swedish umbrella. Ett ideellt svenskt nätverk mellan organisationer och enskilda spelare.
https://robertsspaceindustries.com/orgs/SWEUMB
Discord:
https://discord.gg/apN3dqYGM7

Medlem
Skrivet av vbgbasse:

Nu skall här spekuleras

Om jag förstått det hela rätt kommer man köra squadron 42 med ett avenger (jag kan ha fel). Ifall jag skulle vara en utvecklare och släppa ut en alpha så fort som möjligt hade jag nog satsat på att släppa singelplayerdelen (squadron 42) och multiplayer till detta (dogfights). För att minimera tiden ännumera hade jag nog dessutom bara släppt avenger till en början då samtliga skepp lär ta tid att programera färdigt och eftersom avenger i mitt exempel redan används i singelplayerdelen så spar dom den tiden med.

Japp det är skeppet man börjar med. På wingmans hangar så nämnde dom att persistant universe påverkar singleplayern och vice versa. Så vad jag har förstått det som så utspelas Squadron 42 i persistant universe med.


signatur

Asus TUF RTX 4090 OC
G.skill 32 gb 4000mhz cl15
ASUS ROG Crosshair VIII Dark Hero
Ryzen 5950x
Starcitizen referral: STAR-2GR4-BK2X

Medlem

Mycket komplicerat sägs, vi får se vad som händer. Ser fram emot alpha dock, for sure

Medlem

Phire jag har anmält mig.

Medlem

Kollar igenom runt 8-9 ikv om inte vår FC CO gört innan !

Skype med chris! <-- Länk

Medlem

signatur

Star citizen - swedish umbrella. Ett ideellt svenskt nätverk mellan organisationer och enskilda spelare.
https://robertsspaceindustries.com/orgs/SWEUMB
Discord:
https://discord.gg/apN3dqYGM7

Medlem
Medlem
Skrivet av joonsson:
Skrivet av Turfad:
Skrivet av joonsson:
Skrivet av vbgbasse:

Har dom gått ut med någon information angående alphan än? jag tänkte specifikt på vilka skepp som kommer att ingå i alphan? är det bara "startskeppet" man får i Squadron 42 som kommer att vara alphan eller kommer man kunna köra de skepp man köpt?

Jag har köpt freelancern och den lär ju inte jag kunna dogfighta med särskilt bra =P

Vi kan gå ihop, Freelancers mot världen.
Ingen kommer ha en chans mot oss, vi kommer ta över universum.

Tills jag vaknar och känner för att plocka ut min 325a :&amp;gt;

Du har ingen chans mot våra Freelancers. Vi fyller lastutrymmet med exploderande röda tunnor och släpper dem mot fiendeskepp. Alla vet att rymdskepp inte kan hoppa, så det är kört.

För övrigt har jag tänkt skaffa mig en Fighter till alfan, troligen en Hornet, så då blir det du som får gömma dig.

åååååå neeeeeej röda tunnor ./hide

Medlem

Förresten, inför så är det en del som kör War Thunder, kom gärna förbi vår Teamspeak och häng med nån gång. Det är ju ett tag kvar till release så man får väl träna teamplay och dogfight bäst man kan..

Medlem

Har dom gått ut med någon info om hur man kommer känna igen folk i rymden? Är det på själva skeppet eller är det någon hailing-tjofräs? Varför jag undrar detta är för att jag ser en evenuell storskalig marknad här.

Låt oss säga att du som spelare ingår i ett seriöst guild som inte vill förstöra sitt fina rykte med pirataffärer, men ändå är det några som vill "leka loss" så dom beslutar sej för att köpa ett stulet skepp där det inte går att se vem som kör skeppet mer än att det är stulet.

Detta skulle ge upphov till en storsklig marknad på att sno skepp. vad tror ni om detta?


signatur

Star citizen - swedish umbrella. Ett ideellt svenskt nätverk mellan organisationer och enskilda spelare.
https://robertsspaceindustries.com/orgs/SWEUMB
Discord:
https://discord.gg/apN3dqYGM7

Medlem

Ej klart ännu, kan bli så att man ser på sidan vilka skepp som finns i närheten, så får man scanna för mer info. typ.

Medlem

Ser verkligen fram emot SC, och det verkar ju bli både verklighet, och sådär bra som man knappt vågat hoppas på

Men för allt i världen, håll ett öga på "Rogue System" också. Utvecklas av en ensam stackare som hamnade i skuggan av SC och vars kickstarter verkligen inte nådde fram. Rogue System siktar mer åt att bli en hardcore simulator, och det finns en del riktigt imponerande filmer där han visar hur man rampstartar sitt kalla rymdskepp

Edit:
Rampstart av en rymdfighter http://www.youtube.com/watch?v=nohF6uLkvvQ

Hade till och med glömt bort de läckra effekterna när värmesystemet går sönder i skeppet och piloten börjar skaka tänder och visiret immar igen innan han fryser ihjäl

Slår också ett slag för "Evochron Mercenary" vilket är ett open world rymdsim som faktiskt erbjuder mycket mer än man först tror! Perfekt att fördriva tiden med tills något av ovanstående släpps!


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Skriv svar