Starcitizen/Squadron 42 godis

Medlem

Är förövrigt väldigt bitter att de tjatar om att "DETTA ÄR PC, hoohah" men ändå så envisas de med att göra så att handkontroll är standard vilket inte är fallet på pc. De försöker göra konsoll av en PC helt enkelt..

Stora diskussionen är ju att man inte vill att musen ska vara lika bra i SC som i War Thunder, där den är Op jämfört med joystick

Medlem
Skrivet av Phireman:

Är förövrigt väldigt bitter att de tjatar om att "DETTA ÄR PC, hoohah" men ändå så envisas de med att göra så att handkontroll är standard vilket inte är fallet på pc. De försöker göra konsoll av en PC helt enkelt..

Stora diskussionen är ju att man inte vill att musen ska vara lika bra i SC som i War Thunder, där den är Op jämfört med joystick

Ja det skulle vara ett snabbt sätt att tappa mig som kund iaf, och säkert många andra också.
Spelet ska självklart vara spelbart men alla olika typer av styenheter, men de som väljer att spela med HOTAs ska inte på något sätt lida för det, om nånting ska det innebära en fördel.
Och eftersom pvp blir så centralt i SC så hoppas jag de inte förstör det hela iof kontrollerna.


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Medlem

Är på gränsen till tjänstefel att FZ knappt skrivit någonting om det här spelet som banar nya vägar för spel-skapande, men att skriva att Apple snart lanserar en telefon till det kan det skrivas om!

Medlem

Jo, men Apples vinstgirighet är mucho viktigare, serruh..

Medlem

Har påpekat detta ett par gånger för dem och de anser att de har världens koll och att de inte sysslar med PR.

Medlem

Ummm... Right...

Medlem

Jag tror inte det är så många som fattar hur bra detta spelet verkligen kommer att bli..
Synd..

Medlem

Väldigt spel. Ett spel som skapas av ett community. Borde vara i allas intresse att sprida ordet IMO.

Medlem

Nu är dom uppe i 18 mille.


signatur

Asus TUF RTX 4090 OC
G.skill 32 gb 4000mhz cl15
ASUS ROG Crosshair VIII Dark Hero
Ryzen 5950x
Starcitizen referral: STAR-2GR4-BK2X

Medlem
Skrivet av stoff75:

Är på gränsen till tjänstefel att FZ knappt skrivit någonting om det här spelet som banar nya vägar för spel-skapande, men att skriva att Apple snart lanserar en telefon till det kan det skrivas om!

:-/


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Medlem

Deras mål på $20 miljoner är att lägga till förstapersonspangare på utvalada planeter. Hur coolt vore inte det? Landa på en laglös planet, härja litegrann (med fyra kompisar) och sedan fly ut igen i universum.

Edit: Källa: http://massively.joystiq.com/2013/09/06/star-citizens-20-mill...

Medlem

Undrar när det kommer så att jag kan köpa tillägg alternativt smälta ner och köpa ny variant av min Freelancer samt köpa stridsvariant av Hornet. Vore skönt att ha alla skepp man ska köpa införskaffade så man inte missar något, önskar bara att jag hade en fungerande dator så att jag kunde testa hangarmodulen.

Medlem

Spontant så blev det nu att jag konverterade min fysiska del av Colonel paketet till den fysiska delen av Rear Admiral paketet, fan j*vla skit att det ska vara så enkelt att betala på nätet. Men jaja, man får ju en fin begränsad silveråda iallafall, och en virtuell Constellation.


signatur

//* Det finns inga Minor för Svärdet *\\

Medlem

Grymt!


signatur

DET LAGGADE!

Medlem

Måste säga att pratet om en first person shooter del för mig är det första orostecknet.

Jag gillar att man kan vandra runt i hangarer och rymdstationer och även sitt eget skepp.
Men jag vill inte se nått markstridande. Åtminstone inte till en början, det känns som att med allt det här spelet utlovat så borde de inte fortsätta lägga till mer funktioner.

Kan bara hoppas att de verkligen har ett överflöd av pengar så övriga delar av spelet inte blir lidande av detta =/


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Medlem

Tror inte du behöver vara orolig för det..

Medlem

Off-topic:

Ny film från Elite Dangerous, ett annat space shooter spel.

http://www.youtube.com/watch?v=VE8B4KptyVI


signatur

Asus TUF RTX 4090 OC
G.skill 32 gb 4000mhz cl15
ASUS ROG Crosshair VIII Dark Hero
Ryzen 5950x
Starcitizen referral: STAR-2GR4-BK2X

Medlem
Skrivet av rmpyro:

Off-topic:

Ny film från Elite Dangerous, ett annat space shooter spel.

http://www.youtube.com/watch?v=VE8B4KptyVI

Jo det kommer bli en inflation av rymdshooters ser det ut som, men faan va gött att den här genren kommer tillbaka med råge!

Förrutom kungen Star citizen har vi alltså detta elite:dangerous, Rogue system och det nya EVE spelet. Snackas också om dark prophecy 2 (spelade inte första så vet inget annat än att det var ett stort misslyckande som fick läggas ned)

edit:
Glömde x rebirth som oxo verkar satsa på lite mer simkänsla!


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Medlem

http://www.youtube.com/watch?v=XW0_qP4XSHs military version av hornet, på någon crysis map. Finns flera liknande videor på andra skepp.


signatur

Asus TUF RTX 4090 OC
G.skill 32 gb 4000mhz cl15
ASUS ROG Crosshair VIII Dark Hero
Ryzen 5950x
Starcitizen referral: STAR-2GR4-BK2X

Medlem
Medlem

signatur

Asus TUF RTX 4090 OC
G.skill 32 gb 4000mhz cl15
ASUS ROG Crosshair VIII Dark Hero
Ryzen 5950x
Starcitizen referral: STAR-2GR4-BK2X

Medlem

Är det bekräftat att Freelancer kommer komma i andra versioner än den nuvarande?

Medlem
Skrivet av RobbinL:

Är det bekräftat att Freelancer kommer komma i andra versioner än den nuvarande?

Ja.

Hornet brochyren kommer i slutet på månen enl CIG (Dock kan den bli försenad pga designern som fick sin unge 1 månad premature och är borta.)

Starfarer kommer att komma ut under snar framtid enl Sandi som skrev att den ev kom nu under nästa vecka.

Förövrigt kan man fortf köpa alla skepp genom concierge. Vi i Imperium lyckades köpa 4 nya Idris M på en dag, exempelvis.

Testpilot

Är kluven , är en orginal backer så jag kan skaffa skepp extra såg jag.

Sitter och försöker ta in det massiva informationsflödet som finns.

Kompisen har skaffat en Constellation och tycker jag skall skaffa en jag med .
Klurar mer själv på explorer rollen då jag gillade den rollen i EVE , så en Freelancer eller 315p låter ju intressanta.

Medlem
Skrivet av Harakiri:

Är kluven , är en orginal backer så jag kan skaffa skepp extra såg jag.

Sitter och försöker ta in det massiva informationsflödet som finns.

Kompisen har skaffat en Constellation och tycker jag skall skaffa en jag med .
Klurar mer själv på explorer rollen då jag gillade den rollen i EVE , så en Freelancer eller 315p låter ju intressanta.

Connies kommer vara till mest för Exploration / Trade även fast det står att den ska vara bra på fighting. Turretsen är massiva och väldigt sega, svårt att träffa folk med fart, dina motorer är skitstora och ditt skepp är bra på att manöverera samt att du har massa cargospace om du slänger ut din p-52. Freelancer är rätt liten och väldigt begränsad i sikt osv. Lägg därtill att det finns rätt mycket till övers när det gäller blindspots.

Psst, alla kan "köpa" extraskepp, men du har för samma pris som du hade i början, medans nya personer får betala typ 25 dollar extra för vissa skepp.

Testpilot

Det blev en Freelancer , ska kolla på skönheten i hangaren senare ikväll

Medlem

Hornet har iaf en nosecannon som gör väldigt mycket skada, fast den rechargar långsamt. Kollade lite på jämnförelsen på skadan av alla vapen på holograph skärmen i hangaren, man får fram muspekaren när man håller in tab.


signatur

Asus TUF RTX 4090 OC
G.skill 32 gb 4000mhz cl15
ASUS ROG Crosshair VIII Dark Hero
Ryzen 5950x
Starcitizen referral: STAR-2GR4-BK2X

Medlem
Skrivet av rmpyro:

Hornet har iaf en nosecannon som gör väldigt mycket skada, fast den rechargar långsamt. Kollade lite på jämnförelsen på skadan av alla vapen på holograph skärmen i hangaren, man får fram muspekaren när man håller in tab.

Nosecannon?

Medlem
Skrivet av Harry Coma:
Skrivet av rmpyro:

Hornet har iaf en nosecannon som gör väldigt mycket skada, fast den rechargar långsamt. Kollade lite på jämnförelsen på skadan av alla vapen på holograph skärmen i hangaren, man får fram muspekaren när man håller in tab.

Nosecannon?

Ducka ifall den nyser!


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Medlem

https://robertsspaceindustries.com/comm-link/transmission/132...

Lite inredning på Cutlass och Catepillar:n.


signatur

Asus TUF RTX 4090 OC
G.skill 32 gb 4000mhz cl15
ASUS ROG Crosshair VIII Dark Hero
Ryzen 5950x
Starcitizen referral: STAR-2GR4-BK2X

Skriv svar