steam + mastercard funkar inte.

Medlem
steam + mastercard funkar inte.

God kväll!

jag försöker köpa ett spel över nätet,steam.
det står att mitt kreditkortsföretag inte accepterar transaktionen.

provat med mitt riktiga mastercard och swedbanks e-kort,där jag handlat spel innan med.
och ja,pengar finns på kontot.

någon som har någon idé?

//Cluedo

Medlem

Låter konstigt, kanske har har missat någon kontrollsiffra eller inte skriver ditt namn exakt som det står på kortet?
Annars kanske du har möjlighet att köra e-kort, det brukar jag göra.


signatur

Ja, jag kanske är ute och cyklar men det är fanimej miljövänligt - purresnurre@2005

Medlem

hejsan.
tack för det snabba svaret
testat e-kort också
spelet jag försöker köpa är på hela 6 dollar.
har köp med e-kort innan och det har gått kanon.
men nu går det bara inte,skumt

//Cluedp

Medlem

Låter som deras system kan ha problem med att verifiera. Kanske är det "over-seas" du försöker köpa och det strular med deras bankkontakt hitåt. Annars vettetusan.


signatur

Ja, jag kanske är ute och cyklar men det är fanimej miljövänligt - purresnurre@2005

Medlem

jo,dom har väl inge pengar i usa,men dom borde väl gärna vilja ha:)

får hoppas det är något tillfälligt,gillar steam med spelen.
uppdateringar och allt bara ramlar in:) (oftast)

Medlem

hoppas det löser sig iallafall.


signatur

Ja, jag kanske är ute och cyklar men det är fanimej miljövänligt - purresnurre@2005

Medlem

hej igen.

ingen annan som har detta problemet?
går varken med "äkta" mastercard eller swedbanks e-kort.

och ja,pengar finns på kontot.

HJÄLP!

//cLUEDO

Inaktiv

Har samma problem. Jag skulle köpa Garrys mod och försökte betala med Mastercard men det stod bara att det är fel kod.
Jag ska prova med Visa kort någon gång.

Medlem

Jag har fortfarande problem.
Där fick man för att man tyclte steam var bra:)

vart felanmäler man? swedbank eller steam?

//Cluedo

Medlem

Jag har exakt samma problem med mitt Visa-kort ifrån Swedbank, samma med deras e-kort. Har försökt komma i kontakt med Steams support, men får bara cgi-error, någon scriptfil som saknas på deras hemsida, zzz.

Samma kort fungerar bra att handla med annars, iTunes, överallt.

Medlem

Hejsan!

Felamnält mitt kort ett par tre gånger till steam support.
får tillbaka följande medelande.
vi har lyft spärren på ditt kreditkort så du kan köpa ett (1) nytt spel.
Sen är spärren tillbaka,jag får maila steam support och be dom plocka bort spärren igen,köper ett spel och spärren är tillbaka.
Dom svarar inte ens varför dom spärrar det.

Gäller både e-kort och mastercardet.

Börjar bli riktigt irriterande, finns det fler ställen typ steam?
jag brukar ha beslutsångesst,och när jag har bestämt mig så vill jag köpa det nu,och inte om 3 dagar när den så kallade supporten vaknar ur sitt rus.

//Cluedo

Medlem

Hej, jag har samma problem och har haft det i några månader nu enda sen dom uppdaterade sin shop till snyggare design och automatisk valuta val.

Jag har gått in i programvaran från swedbank, loggat in och tryckt på egna inställningar och verifierat att jag har korrekta uppgifter där både under adressuppgifter och leveransuppgifter.
Precis som du så måste jag kontakta steam support men det går bara ett köp, så det är ingen permanent lösning!

Själv har jag alltid trott att det är "State/Province" som gör så att det strular men nu är jag inte längre säker. Kanske är för att vi med E-kort alltid genererar nya kreditkortsnummer när vi ska köpa spel och då flaggar Steam våra konton för att dom kanske tror vi använder andras kreditkortnummer (i så fall verkar dom inte kolla förnamn och efternamn per kreditkort under själva flaggninsprocessen...).

Jag skrev ett inlägg på steam forumet där jag klagar på State/Province, men som sagt är jag inte längre säker när du säger att dom har lyft ett kreditkortsspärr från ditt konto.

Igår försökte jag köpa ett spel via steam, 13 gånger försökte jag och jag genererade nya nummer ett par gånger. Verkade som att dom spärrade mig efter den 13:e gången, det blev ett annat felmeddelande dock nämndes det inget om en spärr.

Steam tråden:
http://forums.steampowered.com/forums/showthread.php?t=781152

Du kan väl ploppa in där och säga att du också har problem men att det kanske inte beror på State/Province utan att Steam kanske blockerar oss för att vi använder för många olika kreditkortsnummer :).


signatur

/Ice_
#lett @ qnet

Medlem

Fick ett väldigt kort och diffust svar från Swedbanks support:

Citat:

Hej

Du har skrivit rätt men tyvärr finns det en del ställen som inte accepterar e-kort.

Lustigt att många andra med E-kort kan betala utan problem då :P. Det måste alltså vara så att dom har lagt en spärr :\.


signatur

/Ice_
#lett @ qnet

Medlem

Har samma problem jag också. Irriterande när man går miste om de speciella REA-dagar de har med t.ex Half-Life för cirkus 10 kronor.


signatur

<Raven> I tried setting my hotmail password to penis.
<Raven> It said my password wasn't long enough. :(

Medlem

Enda gångerna jag brukar ha problem med e-kort är när man tryckt in en för liten summa på kortet, därför brukar jag alltid slänga på en femtilapp eller en hundring extra när jag handlar med sådant.

Ett ställe där e-kort definitivt inte fungerar för min del dock är via paypal.


signatur

(batsman) Det enda som är större än njutningen av ett avklarat arbete, är att skjuta upp det till morgondagen.

Inaktiv

Har samma problem och det verkar som att det är just många olika kortnummer (e-kort) som gör att alla transaktioner på steamkontot blockeras efter ett tag. Gjorde ett inköp i helgen men nu när jag försökte köpa i veckan så gick det inte med exakt samma information (förutom kortnummret då). Har kontaktat supporten och de säger att jag ska skicka billinginfo + fyra sista siffrorna så löser det sig. Jag frågade hur det ska lösa problemet för framtida inköp, får se om jag får något svar. Mycket tveksamt dock.

Lite ironiskt att ett system som ska öka konsumentens säkerhet (e-kort) åker fast i bedrägerisystemet.

1
Skriv svar