Stora Bioshock-tråden! [SPOILERS]

Medlem

Här har någon försökt förklara slutet och vad det innebär osv. Tyckte den var ganska bra och hjälpte mig förstå slutet lite bättre.

Medlem
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:
Skrivet av Nebowski:

Jag har lite svårt att förstå slutet, några små detaljer som jag inte helt begriper:

- När Elizabeth & DeWitt förflyttar sig till den plats och den tid då DeWitt antingen väljer att döpa sig eller inte, borde det då inte finnas en "annan" Booker DeWitt där?

- Elizabeth menar att genom att döda Booker DeWitt innan han döper sig så gör man varje 'Comstock-universum' ogjort. Funkar det verkligen så?

Om jag exempelvis skulle resa bak i tiden och på något sätt förhindrar att jag någonsin blir född, betyder det att jag plötsligt skulle försvinna? Eller skulle det endast skapa ett nytt universum, ett där jag aldrig kommer finnas, medans det andra fortfarande finns kvar? Om så är fallet skulle Comstock-problemet inte lösas genom att dränka Booker, eller hur?

En sak jag ogillar i spelet är allt massmord av soldater, precis det som man raljerade om i Fragzone! Ena stunden är allt lugnt och fridfullt, och sen plötsligt bryter helvetet lös! Hundratals soldater måste man döda för att nå fram till sitt mål..

Det finns små detaljer som gör att slutet går att diskutera i all oändlighet. Särskilt med multiuniverse-tänket

Här finns en utförlig och välskriven förklaring till allt, med fina diagram och gifs!

http://www.neogaf.com/forum/showthread.php?t=533205

Medlem

någon som fixat 1999 mode än ? verkligen inte att leka med


signatur

Now you're playing with power... NOW YOURE PLAYING WITH FUCKING SHIT, YOURE BETTER OFF FUCKING SHIT THAN FUCKING WITH THIS FUCKED UP SHIT

Medlem

Någon som tycker att "1999 Mode" verkligen är så svårt som de lovade? Jag har precis besegrat Slate, och hittills har jag inte dött en enda gång! Märker i stort sett ingen skillnad från Hård!

Medlem
Skrivet av Nebowski:

Någon som tycker att "1999 Mode" verkligen är så svårt som de lovade? Jag har precis besegrat Slate, och hittills har jag inte dött en enda gång! Märker i stort sett ingen skillnad från Hård!

Mellan hard och 1999 är det ingen skillnad eftersom man vet vad man ska göra och vilka vigor samt vapen man behöver. Det tar bara lite längre tid att uppgradera allt men svårare är det inte.

Medlem

Det slog mig idag att den dotter Anna du gav upp för pengar, spenderar väldigt mycket tid att hitta pengar åt dig.

O_O

Edit: Som pappa till en liten dotter slog det mig hårt.

Medlem

Precis klarat ut det och måste säga att jag älskade det. Har bara spelat några timmar Bioshock innan men Infinite är det bästa jag spelat på länge. Blev verkligen färst vid Elisabeth och handlingen var riktigt grym.

Sitter nu och funderar på om man kanske skall försöka ta sig genom Bioshock 1 och 2 med, fick ettan med Infinite köpet och tror jag har 2an till PS3 via Plus. Är de i närheten av lika bra som Infinite?

Gillar också att det inte var förrän i slutet jag verkligen förstod namnet, snyggt jobbat.

Medlem

Klarade ut det nyss.

inte imponerad. Dock blev spelet bättre sista speltimmen.

Nått som störde mej var att det stog att för att byta kläder skall man gå in i menyn gameplay.
jag gjorde det, fanns inte ett skit där. (dvs esc-meny-gameplay)
när jag hade gjort 85% av spelet så märkte jag att knappen O för en till en annan meny som oxså heter Gameplay.. där kan man ändra kläder å annan skit.
Jag använde _aldrig_ köp maskiner.
dvs Jag hade _aldrig_ nån nytta av pengar.

så jag klarade av spelet med 0 uppgraderingar och utan att ändra nåt i den där menyn på knappen O.
Skall det vara på de viset?

Ljudet i spelet är katastrofalt dåligt. 100gånger så hörde man nån mummla nått ohörbart nånstans man inte orkade bry sej om, vilket sen visade sej vara nått viktigt nån sa nånstans.
Eller man just då spelar upp nått ljud som döljer det andra viktigare som nån säger osv..
till sist orkar man inte ens låssas lyssna när man änndå inte hör vad nån säger.
vapen ljuden är hemskt hemskt dåliga. puff-puff-puff-pfffffff. säger stora vapen.. :/
Musiken var dock alltid på nån maxvolym och överröstade allt, så den volymen vad god iallafall.
Grafiken var inte imponerade någostans. såg fullt av bekväma lösningar, släng ett öga i nån låda med frukt och gråt

Måste den gamla gubben heta sperma-strumpa?

Varför pratar alla i gåtor? Nej det är inte cooolt, det är bara ireterande.

Alla är cloner, och ser inte så vidare bra ut heller.

2vapen och 2vigors åt gången. consoll så det stinker.

Gillade starkt när man återsåg Undervattens staden igen

Dont be a dimler lr vad faan de säger, dom dockorna var roliga.

Kommer nog spela om här sen och då köpa uppgraderingar osv.. och se hur det blir då.

helt okej spel dock, som sagt bättre emot slutet.


signatur

R.I.P The_maxx

12
Skriv svar