Strul efter uppdatering

Medlem
Strul efter uppdatering

Jag har stött på ett ganska irriterande problem häromkvällen när jag uppgraderade mitt Windows 8 till 8.1.

För det första så laggar både Diablo 3 och SWTOR på min laptop, trots att min laptop har kunnat köra dem innan uppdateringen på högsta inställningarna utan några problem. DA:O funkar dock utan några problem.
Och för det andra så har ljudet på något skumt sett nergraderats till något som upplevs som cd-spelar ljud, vilket hämnar ljudet från både enkel surfing och spelande. Jag har varit inne och kollat på ljudinställningar på datorn, men det ska tydligen inte vara något fel.
Jag har försökt ta kontakt med Microsoft kundservice, men deras support sida har blivit otroligt mycket mer komplicerad än vad den var för ett halvår sedan, så där är det tillfälligt stopp för mig.

Är det någon annan som upplevt något liknande på sina datorer efter uppdateringen? All form av hjälp uppskattas.

Mvh Niihdaz, en gamer och studerande i nöd

Medlem

Det verkar finnas drivrutinsproblem mot 8.1.

Supporten borde däremot inte vara något komplicerat. Jag ringde för ca två veckor sedan, och kom fram direkt.


signatur

Motivator's Lifestyle. Athletic Martyr. Build your own foundation.

Medlem
Skrivet av Stag:

Det verkar finnas drivrutinsproblem mot 8.1.

Supporten borde däremot inte vara något komplicerat. Jag ringde för ca två veckor sedan, och kom fram direkt.

Hittade lösningen för några timmar sedan. Jag laddade ner Geforce Experience-programmet för mitt Nvidia-grafikkort, och genast blev allt som förut.

Medlem

Ah, ja det är en mycket bra liten pryl. Många bra funktioner, och snart dessutom med Shadowplay.


signatur

Motivator's Lifestyle. Athletic Martyr. Build your own foundation.

1
Skriv svar