Svenska vuxna som spelar Star-Made?

Medlem
Svenska vuxna som spelar Star-Made?

Yo! finns det ingen som spelar Star-Made som är svensk å vuxen?
Detta underbara spel! Allt jag vill ha är en bra svensk server där vi är ett gäng vuxna personer som spelar och har jävligt roligt.
Letat "överallt" men det verkar omöjligt att finna!
Så finns det några här på FZ som kör men jag har missat? hojta till isf


signatur

R.I.P The_maxx

Medlem

Jodå. men var några månader sedan sedan jag lirade sist... Saknar fortfarande en del grejer, såsom torn och liknande... Men hojta till om du vill lira någon gång, antingen via PM, eller så finns jag i krokarna på QuakeNet.


signatur

www.anrop.se - Anrop - Sveriges community för virtuella soldater

Medlem

Ah vad trevligt att höra! Torn/turrets finns iallafall nu och fungerar
Låter jätte bra!


signatur

R.I.P The_maxx

Medlem

Tänkte skriva och visa lite vad Star-Made är för dom som ej känner till!
Star-Made är som MineCraft, fast i rymden. Man kan landa och bygga på planeter också för den delen, så det är "allt" vad MC har fast bättre, jag sa ju det är i rymden
Man kan bygga rymdskepp, Bygga Rymdstationer, Bygga div på planeter, Astroider. Ha en Industri för att få fram Material till sina byggen.
Man kan köpa material ifrån rymd-affärer som finns lite överallt.
Utforska en stor rymd! rymden är _riktigt_ stor... det byggs på ett system med 0.0.0 där varje section är stor, och man kan åka till tex 34,5,-47 osv... (- och + sectioner) så det är riktigt stort!
Hitta planeter, utforska dom hitta saker osv..
Jaga rymd Pirater! få loot när dom dör, ta över deras skepp eller ta tillvara på materialet och andvänd det själv till nått!
Hitta Pirat-stationer och slå ut dess försvar, ta över den eller ta tillvara åter igen på materialet till dej själv, eller sälj det och få pengar och köp nått du vill ha, Kanske hitta nån liten skatt på stationen? osv...

Bygg hur du vill, spara allt som Blueprints, spara, ladda upp! Perfekt då ens kreaktion kan bli förstört. Vissa Servrar har det avstängt, det är rätt bra tycker jag då man blir mera rädd om det man byggt.

En otroligt skön sak med att bygga är att man kan sätta på en grej på X och/eller Y axeln som gör att det du bygger kopieras direkt till motsatt sida = Man sparar extremt mycket tid på det man bygger. Samt att man kan sätta saker som mäter max 10*10*10 i ett stycke.

Bygg stora skepp med massor av turrets för försvar och stora AMC kanoner som gör slarvsylta av det dom träffar.

Vapnena som finns är:
ACM, en rakfram-kanon system, desto mera block du sätter ut desto snabbare,mera sakada, längre, snabbare laddningstid gör den.
3St olika missil system, ett som åker rak fram, ett som du sj kan låsa på ett mål och sjuta, ett som är värmesökande, Den sista är jävligt bra ifall man har ett stort rymdskepp och ett mindre anfaller,

Det finns fysik i spelet där tex stora skepp är långsamma på att vända rund och måste kunna skydda sej emot mindre snabba farkoster.

Sköldar finns som försvar, desto mera såna block du sätter, desto mera sköld finns.

Har du förlorad din sköld i en strid och fienden har lyckats sjuta igenom din Armor och sjuter sönder ditt skepps hjärta, Ship Core, ja då "dör" du och ditt skepp.

Som synes finns det massor av kul man kan göra
Bygga Factioner och kriga emot varandra osv... ja finns mycket kul.

Jag gillar verkligen detta med att man kan att bygga sitt skepp och jaga runt efter Ai-Pirater sen för att hitta saker man har nytta av inom sitt Faction. tex, det finns mycket man kan göra ^^

Här har jag lagt upp lite bilder ifrån saker jag har byggt själv och div.
http://www.fz.se/medlem/bilder/album.php?id=1000108074

Spelet är gratis
http://star-made.org/
Man kan köpa det för 6$ om man vill, då spelet ännu är i beta stadiet, kommer bli dyrare med tiden.

bara å kolla igenom! bli sugen, spela Star-Made!

//Ice


signatur

R.I.P The_maxx

Medlem

Jag spelar StarMade och, precis som du, söker jag vuxna spelare i Sverige. Var ses vi?

Medlem

Detta får röra både statson och RPGprayer, samnt alla som är sugna

Just nu finns jag på en brittisk server; 77.111.242.197:4242
med ett snart 1vecka gammalt faction IceTeam. det gammla IceGuard försvann efter en re-start och den var för ny för deras vecko sparning, så ingen större fara skedd.

Har denna vecka mest ägnat mej åt att sammla "bråte" för att kunna få tag i recipes till div.
just nu är det 100% produktion för shields samnt Grey Hardened Hull. och lite smått på div annat.
Kört runt i affärer som en tok hela veckan nu
Har factionet bra fabriker så kan folk få bygga vad dom vill utan att behöva jaga runt på material. Samt att man får en bra penga-källa!
Homebase ligger på en Ice planet (ofc) och är just nu väldig sparsam med byggnationer.
En liten tanke är att lägga det mesta under planetens yta så att bara factionet känner till vad som finns under så man kan hålla spanade ögon på avstånd.
Det som behöves göra dock är mycket byggande av försvar, docks, buildning-docks osv...

Jag personligen gillar att bygga stort som smått, jaga med en eller flera efter Pirater.


signatur

R.I.P The_maxx

Medlem

Kul! Då ses vi där.

Medlem

Härligt!


signatur

R.I.P The_maxx

Medlem

Uppdaterat:!

Igår kväll blev IceGuards Hemplanet attakerat av The Borgs.
En cube och en sfär ingick i deras styrka.
då dom var satta som neutrala agerade inte vårat försvarsystem. När all väl kom igång så hade vi redan förlorat 2st medium skepp och i ett desperat försök så tog RPGprayer sin Titan för att bråka lite, men dom åt allt för snabbt sönder Titanens sköldar och blåste bort coren.
Dom lämnade vårat system efter ett tag då dom ansåg sej klara.
Men pga/tack vare BP systemet så var det enda vi förlorade pengar och tid. Oh och IceGuards heder fick sej en törn.
Försvarsystemet på planeten var än så länge bara byggt för betydligt mindre fientliga skepps typer, så denna kväll blev en bra läxa inför framtida system och taktiker.

Det finns mera plats för intresserat folk . Save the Ice join the IceGuards.


signatur

R.I.P The_maxx

1
Skriv svar