Medlem
Svenskar i spel

Suttit och spelat OW Comp hela natten nu och slås av att i varje match som slutat i katastrof är det någon svensk som skriker i voicechat att folk ska dö i cancer och beter sig allmänt idiotiskt. Man vet direkt att man kommer förlora om någon börjar bete sig som en idiot i voice. Vi klagar på ryssar men det är ju vi som är värst... vad beror detta på?
Blir bara så jävla trött! Bete er!

Medlem

Svenskar är kända för att vara dåliga förlorare, men Ryssarna är kända för att vara fuskare. =3

Sen så är det Overwatch... Har inte kunnat spela en enda match utan att det finns minst 1 som spyr galla över voice/chat, tills jag helt bara ignorerar dem, och stängde av voice.

Jag har spenderat tusentals timmar i Battlefield, Cod, Starcraft m.m. och har inte varit med om något så extremt som i OW. Vet inte om det bara beror på att OW lockar till sig yngre spelare pga hur enkelt det är att komma in i spelet rent generellt sett men communityt är verkligen skit, och då jämför jag mot Battlefield och Cod.

Jag tror helt enkelt att medelåldern på spelare i OW är betydligt lägre än t.o.m. spel som BF och Cod vilket gör att folk visar känslorna mer än accepterar att det gick dåligt. Inget som går att göra något åt än att anmäla folk om de är riktigt grova i orden så de kanske får en temp-ban, och då kanske de tänker efter en gång i alla fall.

Medlem

Spelar visserligen inte competative speciellt ofta i OW, men jag tycker inte det är speciellt ofta någon säger någonting i voice chatten. Mycket mer vanligare att folk grinar i cs. Men det kanske e skillnad på casual och competative

Medlem

Jadu, en av de första saker jag gjorde var att stänga av in-game mic. Det kanske begränsar kommunikationen lite, men ärligt talat räcker det gott och väl med att bara skriva (om man nu inte är premade). För redan i chat är folk vulgära och slänger ur sig både det ena och det tredje. På tal om svenskar så har jag enbart sett ett fåtal som uttryckt sig.

I mina matcher har det mestadels förekommit ryssar. Många aimbots. Såg senast 2 igår inom loppet av cirka 3 timmar: https://pvplive.net/c/blizzard-korea-overwatch-cheaters-ban-n...

Det värsta med det här spelet är nog spelarbasen. Har spelat quake från 96 och har då påträffat många fler aimbots i overwatch på en vecka än under hela min tid som quakespelare.


signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro | Ps5 pro? |

Medlem

-Onlinespel överlag inte bara OW
Jag har rätt bra internet uppkoppling så om latency inte är för hög så spelar jag oftast på NA/USA serverar för att undvika cheaters.
Svenskar och Tyskar är de som fuskar mest i onlinespel nu för tiden, är min observation från att ha spelat på EU servrar.(såklart så skilljer det sig från spel till spel och det här är min åsikt inte fakta)
Ryssar har sina egna servrar nu i de flesta spel så att skylla på dem funkar inte längre, Sweden is the top dawgs när det kommer till online cheating if you ask me.

Skägg.
10 Chambers

Enda gången jag stött på svenskar med tråkig attityd i Overwatch var två kids som skrev "noob" och "rekt" i chatten. Sa åt dem att det bara sprider dålig stämning och de la av.


signatur
Medlem

Håller delvis med, tycker Ryssar är ganska ok i OW dock. Värst är nog nästan Britter och Svenskar imo.

Medlem

Nice observation! Kanske är dags att vi rannsakar oss själva en del! ^_^

1
Skriv svar