Teorier om Half-Life, Portal och resten av Freemans äventyr

Medlem
Skrivet av Fargo:

Det är ett namn som är påkommit av fans på nåt vänster. Valve har aldrig sagt vad han heter eller vad han ska kallas.

Gordon är det garanterat inte.

De har kallat honom G-man. Både i manualer och eftertexter.

Medlem
Skrivet av Mikzarn:
Skrivet av Fargo:

Det är ett namn som är påkommit av fans på nåt vänster. Valve har aldrig sagt vad han heter eller vad han ska kallas.

Gordon är det garanterat inte.

De har kallat honom G-man. Både i manualer och eftertexter.

Då så. Hur som helst så är det garanterat inte gordon i framtiden eller nån sådan skit iaf. Det kan jag garantera.

Avstängd
Skrivet av Loading:

Det som hände i portal är nog mera saker som hände medans man var i Black Mesa eller även innan.. Då man får se lite kalkyler och sådant ifrån spelet där både Aperture science och Black Mesa Research Facility finns med. och även så pratar dom om Aperture science i EP2 som ett företag som kördes i botten då Borealis försvann spårlöst med Aperture Sciences tophemliga vapen. Eller iaf så tolkar jag det som.

I Episod 3 lär man ju fara och söka efter skeppet. När man skulle dit i slutet av tvåan tänkte jag: "Lolwut? Är det inte slut nu?"

Något jag tycker är intressant är att G-Man snackar om sina arbetsgivare. Vad är det för ena? Tydligen är G-Man bara ett ombud.

Det påminner mig lite om bonusuppdraget i StarCraft 2, då man spelar som Zeratul och är på den där månen och möter Samir Duran som talar om lite kryptiska saker. Jag kan inte säkert bestämma mig för vilket spel jag helst vill ha fortsättningen på just nu.

Medlem

G-mans arbetsgivare kan vara vilka som helst. Det bör noteras att man hört Vorts sagt att "gman is nut human" Så kanske arbetar han för en annan planet. Om han var "alien" skulle det förklara en hel del.

Avstängd

Njae, jag tycker det vore rätt tråkigt. Arbetsgivarna borde vara något mer överlägset än bara några aliens. Det vore mer intressant om det kom fram att de anställde folk lite då och då genom historiens lopp för att förhindra vissa saker eller så.

Medlem

Kanske du tycker. Men med tanke på att jag har hört vorts säga att gman inte är mänsklig så är det det spåret jag tror på. Finns inget som talar för nåt annat.

Avstängd

Jo, fast att han inte är mänsklig kan ju lika gärna betyda att han är en katt. Eller så är han en varelse som lever på ett högre plan än det fysiska eller nåt.

Medlem

Jag tror G-man står för Gay-Man.

Medlem

Varför skulle G-man stå för Gay-man?
Jag tror att det är Goverment-Man, men inte en männsklig
"Goverment" kanske något bortom det fysiska, det är iallafall
vad jag tror.
Vi får väl se när Valve sätter stop för serien, vilket skulle vara lite synd eftersom jag älskar Half Life serien.


signatur

Kan Gordon Freeman tala?

Medlem

Är Valve riktigt duktiga så hoppas jag att Episode 3 ger mycket svar och att slutet blir lite mer "klimax, Cliffhanger".

Den största händelsen i HL serien är väl att man kanske kan få höra Gordon säga något ord :).

Som påstått tidigare så jobbar nog G-man för en "Regering" eller hemlig "Agency".

Skulle tänka mig i min vilda fantasi att G-Man jobbar för en grupp som har sitt HQ Långt ner i marken eller på en station i rymden, iaf någon plats där dom kan observera händelserna som händer på jorden.

Tanke på att G-man redan hade en fot inne i det första spelet så måste det va en Agency som "CIA" om vi bara drar en jämföreslse fast i större usträckning.

Skulle inte förvåna mig heller om i EP3 att vi stiger in i en portal och får bevittna Combines hemplanet eller en utpost.
I Vilket fall så tror jag en karaktär i spelet kommer dö.. dock inte Aljx, kanske gordon

Medlem
Skrivet av Ferren:

Den största händelsen i HL serien är väl att man kanske kan få höra Gordon säga något ord

Det skulle dock förstöra hela grejen.

Medlem

Antagligen, jag kan se framför mig hur han har en Barry White röst *asg*

Medlem

Är det bara jag eller har ni också sett g-man på bron med bilen i ep2??

Medlem

Jag tror att alltihop är Virtual Reality, som i Matrix. Det förklarar hela kvantmekaniken och alltihop, och G-mans uppdykande där han fryser hela tillvaron runt Gordon.

Medlem
Skrivet av Carling:

Jag tror att alltihop är Virtual Reality, som i Matrix. Det förklarar hela kvantmekaniken och alltihop, och G-mans uppdykande där han fryser hela tillvaron runt Gordon.

Fast det hade typ ju blivit ett matrix plagiat. Så det hade inte funkat.

Medlem

Öh? Matrix var inte först och inte sist. Varför skulle inte ett sånt alternativ fungera?

Inaktiv

jag tror g-man står för gods man


signatur

Jävla Borgare

Medlem

Det står för "Government Man", det är inte hans absoluta namn utan vad han har kommit att kallas pga av hans utseende och vissa handlingar i HL1.

Medlem
Skrivet av Svenpa:

Det står för "Government Man", det är inte hans absoluta namn utan vad han har kommit att kallas pga av hans utseende och vissa handlingar i HL1.

Står och står för... G-Man är i USA ett slang för Goverment Man, som syftar på statliga agenter (framförallt FBI-agenter). Orsaken till att vår kära "G-Man" i Half-Life-serien har börjat kallats så är för att det var namnet på den spelarmodell som representerade honom i Half-Life 1. Men precis som Svenpa nämnde är det absolut inget fast namn på karaktären.

Ett litet citat från boken Half-Life 2: Raising the Bar...

Citat:

while the codename 'G-Man' slipped into common use, it remains merely a codename.


signatur

"There are many aspects of human existence that I will never understand..."

Inaktiv

Någon mer som tror att episod 2 utspelas i Sverige?
Skriver lite som kan stödja budskapet
1. Arne Magnusson, ett svenskt klingande namn
2. Gruvorna, troligtvis i Kiruna på sommaren
3. Rymdstationen, det som också kan hittas i Kiruna
4. Naturen

Någon som tror att det här kan stämma?

Medlem

Ja.. fast i början ser man ju en byggnad med rysk text på. (stället där man möter en vortigant för första gången).

Men annars stämmer det ju in som du sa... Speciellt på naturen.

En annan grej föresten... Vad har egentligen hänt med alla djur? Det är ju inte ofta men sett ett dådjur i Half-life liksom :P.

Inaktiv

Jag tror att G-man är Gordon Freeman i en alternativ framtid dvs Gordon blir G-man om han går över till fienden eller på annat sätt misslyckas med sitt uppdrag.

Medlem

Var får du reda på att G-man är med fienden??

Inaktiv

Fan jag har lirat ut HL2, EP1 & EP2, inte hela HL1 dock :x

Men det jag skulle säga, har aldrig märkt nått svenskt (vad jag kan minnas :<) Kan ni säga vad det står på olika grejjer? ;p

Hade väll för bråttom att lira genom det

Medlem
Skrivet av realin:

Fan jag har lirat ut HL2, EP1 & EP2, inte hela HL1 dock :x

Men det jag skulle säga, har aldrig märkt nått svenskt (vad jag kan minnas :<) Kan ni säga vad det står på olika grejjer? ;p

Hade väll för bråttom att lira genom det

På bensinpumparna främst kan du se svenska. Dom finns b.la. vid Highway 17 i HL2 och White forest inn i Episode 2.


signatur

C-64, 64kb RAM, The Final Cartridge III, 5,25" 1541-II, WICO Bathandle <---In action Spelmusik

Medlem

Undra vilker land valve skulle säga att det utspelar sig i.
östeourpeiska byggnader, svenska bensinmackar.
det borde i alla fall vara ett land nära polcirklen tror jag.

Medlem
Skrivet av Rissan:

Spelade klart Portal igår och måste bara säga att låten i slutet var underbart bra

håller med:up:


signatur

Kinectimals - Träna och lek med 20 virtuella kattdjur.

Medlem
Skrivet av Ferren:

Antagligen, jag kan se framför mig hur han har en Barry White röst *asg*

Det kanske tom. är så att han är förståndshandikappad? Det är den uppfattningen och feelingen kring honom som jag har fått fram som bild.


signatur

En bra melodi tål vilken behandling som helst.
R.I.P. Mikael "The_Maxx" Löfgren

Medlem
Skrivet av Vozk:
Skrivet av Ferren:

Antagligen, jag kan se framför mig hur han har en Barry White röst *asg*

Det kanske tom. är så att han är förståndshandikappad? Det är den uppfattningen och feelingen kring honom som jag har fått fram som bild.

Så är det säkert, för han var ju inte en framgångsrik forskare etc.

Medlem
Skrivet av Mikzarn:
Skrivet av Vozk:
Skrivet av Ferren:

Antagligen, jag kan se framför mig hur han har en Barry White röst *asg*

Det kanske tom. är så att han är förståndshandikappad? Det är den uppfattningen och feelingen kring honom som jag har fått fram som bild.

Så är det säkert, för han var ju inte en framgångsrik forskare etc.

Nej, precis.. Han fick sin examen som forskare av medlidande.


signatur

En bra melodi tål vilken behandling som helst.
R.I.P. Mikael "The_Maxx" Löfgren

Skriv svar