The Elder Scrolls: V

Medlem

Det kör lögnbiten för att hålla sig hemliga om jag förstod det rätt:)


signatur

En bra melodi tål vilken behandling som helst.
R.I.P. Mikael "The_Maxx" Löfgren

Medlem

Jag tar aldrig ut något i förskott, så jag väntar istället med spänning på vad de ska hitta på härnäst som INTE är TES. Todd Howard känns som en människa som helt plötsligt får för sig att starta ett nytt projekt och skapa ett drömspel åt oss alla. Skulle det vara så finns ju inget som hindrar att de gör ett nytt TES senare hur som helst.


signatur

Vila i frid, Mikael "The_Maxx" Löfgren
Tack för den tid du var med oss, även om den var alltför kort

Medlem

Det enda dem säger är att de för _närvarande_ inte har planer på ett TES. Det är klart att de kommer att pumpa ut TES-spel så läge de säljer som smör, vilket de gjort.


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Medlem

Varför inte släppa en remake av Morrowind, med Oblivions grafikmotor? Jag skulle älska det fullt ut kan jag bara säga.


signatur

En bra melodi tål vilken behandling som helst.
R.I.P. Mikael "The_Maxx" Löfgren

Inaktiv

Att göra en remake av Morrowind med Oblivions grafikmotor verkar som en extremt dålig idé, mycket jobb för ingenting

Man väntar några år innan man gör remakes av en anledning...

Medlem
Skrivet av Eyeseeyou:

Man väntar några år innan man gör remakes av en anledning...

Som du kanske vet så släpptes Morrowind för en massa år sen.

Så "några år" har redan passerat


signatur

En bra melodi tål vilken behandling som helst.
R.I.P. Mikael "The_Maxx" Löfgren

Medlem
Skrivet av Vozk:
Skrivet av Eyeseeyou:

Man väntar några år innan man gör remakes av en anledning...

Som du kanske vet så släpptes Morrowind för en massa år sen.

Så "några år" har redan passerat

Älskar man morrowind och är otålig så är det en evighet.


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Medlem

Då får jag ta och sätta ord på ännu en mening.

Ord på det Tybalt!


signatur

En bra melodi tål vilken behandling som helst.
R.I.P. Mikael "The_Maxx" Löfgren

Inaktiv

Det skulle va sjukt najs om det blev mer verklighets troligt, typ djur som är från födsel tills de blir gammal samma med folket i spelet. Fasten man kan göra val och så att man inte dör, samt att det va online. Fast då måste världen expanderas enormt. Tänk bara på alla som kommmer att vara på samma ställe och hur mycket lagg de lär bli. Tänk om de skulle nu bli så att man fick lov att hugga ved själv och sånt så man va tvungen att fixa egna hus och bära sten och allt sånt. och alla som vill kan göra som dom vill, medans utanför ett visst ställe kan folk även förstöra andras . så att de blir så verklighets troget som möjligt. Typ blir du allvarligt skadad får du ärr och sånna gjrejer.

Medlem

Ett onlineläge skulle nog tyvärr sabba lorekänslan etc.


signatur

En bra melodi tål vilken behandling som helst.
R.I.P. Mikael "The_Maxx" Löfgren

Medlem

När det gäller detaljer som att ingen åldras... jag stör mig mer på att hela världen endast befolkas av vuxna. Inga ungdomar/barn. Däremot har jag inga ilusioner om att någon speltillverkare kommer att försätta virtuella pixelbarn i en position där de kan komma till skada. (såvida nu inte den där MW2-scenen som debaterats inehöll barn?)


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Medlem

Så länge man inte tänker på det så stör det inte. I allafall inte mig. Och det finns faktiskt en del spel som innehåller barn, men som inte går att skada.


signatur

En bra melodi tål vilken behandling som helst.
R.I.P. Mikael "The_Maxx" Löfgren

Inaktiv

Jag skulle gärna vilja ha alternativet att kunna bilda familj i spelet. Skulle tillföra så mycket om man verkligen spelade oblivion som ett renodlat rollspel.

Medlem

Det låter som en kul idé :). Kanske något som skulle kunna tilläggas i femman. Och om inte Bethesda lägger till det själva så skulle det ju inte sitta fel med en mod.


signatur

En bra melodi tål vilken behandling som helst.
R.I.P. Mikael "The_Maxx" Löfgren

Medlem

Hehe... jag skulle vilja bygga upp en dynasti av nekromantiker. Undrar hur den familjen skulle fira Jul? Återuppliva farfar lagom till glöggen?


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Inaktiv

Sen skulle jag gärna vilja kunna ha en egen liten shop där man kunde sälja saker. Eller ett värdshus. Som sagt, det skulle tillföra mycket.
På dagarna: En rund liten figur som sköter ett värdshus utanför staden.
På natten: En kallblodig mördare

Medlem

Haha! låter soft som fan Alltid roligt att leva sig in i sin character.


signatur

En bra melodi tål vilken behandling som helst.
R.I.P. Mikael "The_Maxx" Löfgren

Inaktiv

Elder scrolls V kommer ut...

"A novel that takes place forty-five years after the Oblivion Crisis, which is the story of The Elder Scrolls IV: Oblivion game and the expansion pack Shivering Isles. It partly bridges the gap for the next game, which is set 200 years after the Oblivion crisis."

''It has since been quickly edited out.''

''Perhaps not the official announcement we're all hoping for but still, it's an unofficial something. Not that we can be worried that there won't be another Elder Scrolls game, just worried about when.''

Medlem

Det finns en ljusglimt i alla fall.


signatur

En bra melodi tål vilken behandling som helst.
R.I.P. Mikael "The_Maxx" Löfgren

Medlem
Skrivet av Antarius:

Elder scrolls V kommer ut...

"A novel that takes place forty-five years after the Oblivion Crisis, which is the story of The Elder Scrolls IV: Oblivion game and the expansion pack Shivering Isles. It partly bridges the gap for the next game, which is set 200 years after the Oblivion crisis."

''It has since been quickly edited out.''

''Perhaps not the official announcement we're all hoping for but still, it's an unofficial something. Not that we can be worried that there won't be another Elder Scrolls game, just worried about when.''

Ah, jag läste det där med. Har t.o.m. beställt boken.


signatur

SneL fezt heSt

Medlem

Kommer släppas Mellan Q3-Q4 2011 och senast Q1-Q2 2012


signatur

Den som vet vet.

Medlem
Skrivet av Earthscum:

Kommer släppas Mellan Q3-Q4 2011 och senast Q1-Q2 2012

Nej, det hinner inte komma före Q4 2011. Oktober 2011 är tidigast möjliga släppdatum, men jag tror mer på 2012.


signatur

Memento Mori

Medlem

Suck, varför var de tvungna att ge sig på Fallout? Fallout 3 är så mycket sämre än TES IV enligt mig. Jag vill återigen få springa fritt ute i skogen med pil och båge och skjuta vilt, fast i TES V...

Medlem

Faktum är att det spelar ingen roll vem som gjorde Fallout 3, fansen hade aldrig blivit nöjda för det hade aldrig kunnat leva upp till deras löjliga förväntningar, spelet skulle ha hyllats av majoriteten och hatats av en del oavsett. Jag tycker det var modigt av Bethesda att ge sig på att försöka efter att folk gråtit efter en uppföljare så länge.

Alla vet att uppföljare alltid slaktas av fanboys, även om de är snyggare, har bättre gameplay och bättre story än föregångaren just för att det inte är "samma som förr", och HADE det varit så, hade de gråtit ändå.

Fast jag kan hålla med om att jag hellre ser att de siktar på TES V än mer saker till Fallout 3 eller andra projekt, Oblivion var länge sen, WE WANT SOMETHING NEW!


signatur

Vila i frid, Mikael "The_Maxx" Löfgren
Tack för den tid du var med oss, även om den var alltför kort

Inaktiv

Ser fram emot den nya delen. Ge oss möjlighet att skapa familj!


signatur

I got it from my mama!

Medlem

Ja varför inte, det vore en naturlig utveckling i serien. Dessutom skulle jag också gärna se att det fanns lite mer möjligheter för bakgrundshistoria och sådant, jag börjar personligen tröttna på att vara "Okänd brottsling nr 204 som blir utvald på måfå".

Däremot ifall de ska ge sig in på familjeskapande måste de fixa fram ett bra system för boende och liknande saker, möjligheten att köpa hus och möblera dem bättre är något de flesta nog skulle bli glada över. Fast det får inte gå för långt, då blir det The Sims med quests.... och helt ärligt vem fan vill ha det i Elder Scrolls?

Välkommen till FZ för övrigt Malin, alltid trevligt med nytt folk på TES-forumet då det brukar vara rätt dött här.


signatur

Vila i frid, Mikael "The_Maxx" Löfgren
Tack för den tid du var med oss, även om den var alltför kort

Medlem

Anledningen till att det är dött här är för att det inte har kommit ut ett nytt TES på länge nu

Är det någon som har några nyheter om TES V? Är det på gång, eller sitter vi bara och längtar i onödan?

Medlem

Ja jag är inte förvånad över att det är dött för tillfället, dock ser jag det som en ytterst bra anledning för Bethesda att släppa nästa del i serien

I juni startade ett rykte om att TES V ska avtäckas för allmän beskådan på E3, det finns en artikel om det här på FZ:

http://www.fz.se/artiklar/nyheter/20100603/rykte-elder-scroll...

Tyvärr var det bara ett rykte, och det är väl snart ett år sedan som det senaste officiella uttalandet kom, i Augusti 2009 då Todd Howard sa något i stil med "There are no current plans for TES 5".

Så just nu kan vi bara vänta, men det känns som att ifall de höll på med spelet skulle vi ha hört om det vid det här laget. Inget utesluter ju att de drar en StarCraft 2 och väntar 12 år med uppföljaren i och för sig, eller en Duke Nukem Forever och då ser vi nog inte spelet innan vi har rymdbaser på Mars.


signatur

Vila i frid, Mikael "The_Maxx" Löfgren
Tack för den tid du var med oss, även om den var alltför kort

Inaktiv

Hukkie: Tack tack

Jag hoppas också att levelsystemet försvinner. Nåt som stör mej i oblivion: om man är hög level springer vanliga banditer runt med typ daedric eller ebony armor. Känns inte så troligt


signatur

I got it from my mama!

Medlem

Håller med fullständigt där, men det finns moddar som fixar just de sakerna, och sätter levelcaps på alla monster och NPCs i spelet, så att när du passerat en viss level stannar de där och man slipper random bandits med bra daedric som mest troligt skulle kunna ta över huvudstaden på egen hand.

Här är min personliga favorit för det är Francesco's leveled creatures/items mod, som går att hämta här:

http://planetelderscrolls.gamespy.com/View.php?view=OblivionM...

Och i den andra länken just nedanför så finns en riktigt bra lista på mods jag använder ofta när jag spelar:

http://sites.google.com/site/ballofflame/balloffire'soblivion...

Hoppas ni ser något ni gillar


signatur

Vila i frid, Mikael "The_Maxx" Löfgren
Tack för den tid du var med oss, även om den var alltför kort

Skriv svar