The Elder Scrolls: V

Medlem

The elder Scrolls V kommer kanske att vara online:(
Läs det här:

http://www.1up.com/news/bethesda-elder-scrolls-happen

Medlem

Jag tror personligen det vore ett misstag att ta spelet online, det kommer döda känslan av att vara den hjälte som spelen alltid handlat om, och man blir "en i mängden" i ett enormt MMO... TES har alltid varit några av tidernas bästa rollspel, snälla låt oss behålla det så.


signatur

Vila i frid, Mikael "The_Maxx" Löfgren
Tack för den tid du var med oss, även om den var alltför kort

Medlem

Jag tror inte att de kommer satsa på något online-äventyr. Att skapa ett sandlådespel där de inte tvingar dig till att göra något särskilt enligt en bestämd tidsplan där det helt enkelt är DITT äventyr känns som ett alldeles för bra koncept för att skrotas.

De skulle nog aldrig kunna göra ett onlinespel utan att göra alla sina fans oändligt besvikna.

Medlem

Håller med fullständigt, det finns inte många spel av den här sorten och även om det gjorde det tvivlar jag på att något av dem skulle kunna utmana The Elder Scrolls, serien är på tok för bra för det


signatur

Vila i frid, Mikael "The_Maxx" Löfgren
Tack för den tid du var med oss, även om den var alltför kort

Medlem

Absolut, det är hittills bara Bethesdas Fallout-koncept som mig veterligen kan erbjuda en liknande upplevelse.

Nej, det finns redan studior som utvecklar MMORPG'er...men extremt få som gör välgjorda single player-rollspel!

Medlem

Tror Ashcroft skrivit det perfekta inlägget att avsluta denna tråd med


signatur

Vila i frid, Mikael "The_Maxx" Löfgren
Tack för den tid du var med oss, även om den var alltför kort

Medlem

Något nytt om spelet? har dom ens börjat på skitet? Längtat nu i 2 år efter en uppföljare men inte ett ord om det... Dom yrar bara om det där sug spelet new vegas...


signatur

Linux is not user-friendly. It _is_ user-friendly. It is not ignorant-friendly and idiot-friendly

Medlem
Skrivet av Aaron97-360:

The elder Scrolls V kommer kanske att vara online:(
Läs det här:

http://www.1up.com/news/bethesda-elder-scrolls-happen

Hmm. Men om du läser här står det : By Patrick Klepek, 02/21/2007

snart 4 år sen ju! Kan ändra sig många gånger innan


signatur

Linux is not user-friendly. It _is_ user-friendly. It is not ignorant-friendly and idiot-friendly

Liten lustig twist på combatsystemet vore om dom gör det kompatibelt med Kinect ;).

Medlem
Skrivet av Scavenger_1985:

Liten lustig twist på combatsystemet vore om dom gör det kompatibelt med Kinect ;).

Det skulle vara intressant men det kommer nog inte hända ifall PC inte får ett motsvarande system då det är just det som Bethesda kommer lägga mest krut på.

Tack och lov är ju tydligen Kinect på väg till just PC enligt ett uttalande av Adi Berenson, VP på PrimeSense (Företaget bakom Kinect's teknologi).

Den som har lust kan läsa mer på länken här nedan, uttalandet gjordes 24 juni i år.

http://www.actiontrip.com/rei/comments_news.phtml?id=062410_2


signatur

Vila i frid, Mikael "The_Maxx" Löfgren
Tack för den tid du var med oss, även om den var alltför kort

Medlem

Det får definitivt inte vara ett onlinespel. kanske om de fixar något slags co-op där man kan hoppa in i en kompis spelvärld, men det är inte nått jag gillar. TES är först och främst ett singleplayer spel och så borde det fortsätta vara. lite ideér följer.

*Som i dragonage origin så kan man spela sin origin story. Om man kanske vaknar i ett fängelse, som vanligt, väljer ras och klass och efter det så får karaktären en flashback som fungerar som tutorial. De valen man gör spelar roll i hur flashbacken kommer att spela ut. Det är ett bra sätt att få koll på sin karaktär istället för bara ett ansikte på sin hjälte.

*Ta lite inspiration från Mass effect där man under konversationer kanske ser sin egen karaktär när man väljer alternativ av svar.

*Många mer factions som kanske står emot varandra så att om man väljer en så låser en annan bort.

*skaffa bättre motor än gamebryo och gör världen mer detaljrik. Jag gillar när man går igenom träsk i morrowind och ser en liten blanka över vattendrag som man kan gå över. Små detaljer som sådana.

Medlem

Motorn är inte det stora problemet med spelen i min mening, detaljerna kan de lägga till hur som helst, det har bara att göra med att de ska tänka på att göra det. Men jag hade definitivt välkomnat det, morrowind är det bästa spelet i serien kan jag utan tvekan säga för egen del, och anledningarna är många.

Mass Effect-grejen med konversationerna hade gjort enormt mycket för TES, men problemet ligger ju i att i mass effect kan du inte snacka med alla som du kan i TES. Så det blir en helvetes massa characters att scripta.

Factions saknar jag i Oblivion, morrowind hade iofs lika många i princip men de hade djupare uppdrag och karaktärer.


signatur

Vila i frid, Mikael "The_Maxx" Löfgren
Tack för den tid du var med oss, även om den var alltför kort

Medlem
Skrivet av Hukkie:

Motorn är inte det stora problemet med spelen i min mening, detaljerna kan de lägga till hur som helst, det har bara att göra med att de ska tänka på att göra det. Men jag hade definitivt välkomnat det, morrowind är det bästa spelet i serien kan jag utan tvekan säga för egen del, och anledningarna är många.

Jag vet inte om jag är bortskämd med Unreal 3 motorn och cryengine 3 men jag tycker att ett nytt spel ska använda bättre motorer. Kanske att man uppgraderar Gamebryo också.

Skrivet av Hukkie:

Mass Effect-grejen med konversationerna hade gjort enormt mycket för TES, men problemet ligger ju i att i mass effect kan du inte snacka med alla som du kan i TES. Så det blir en helvetes massa characters att scripta.

Jo det är sant, det skulle nog bli skit buggigt. Men min poäng var ändå att visa sin karaktär så mycket som möjligt. fixa tredjepersons kameran och animationerna så man värkligen får känslan av att man är sin avatar.

En annan sak jag glömde är det viktigaste enligt min mening. Gör så att i varje konverasions val ha många olika attityds val. Om man möter en NPC så kanske man kan välja mellan att vara vänlig, avvisande, vulgär, hotfull, komisk osv och ha många grenar i konversasionen så att den kan spåra ut och sluta på ett helt annat sätt.

Medlem

Vi har alla blivit bortskämda på senare år med grafikmotorer, men då Oblivion släpptes var det ett av de snyggaste spelen som skapats, så vi kan nog räkna med att nästa del blir motsvarande grafiskt sett.

Jag är fullt för att konversationerna blir mer som i mass effect på sättet att man får se sin egen karaktär och höra vad han säger. Attitydsval blir nog ett rent helvette att göra för dem men det känns nästan som ett krav för att de ska få samma höga betyg som de brukar. Ribban för hur bra spel ska vara för att prisas idag är högre än någonsin helt enkelt.

Och vi vet alla egentligen att spelen idag är bättre än förr, allt annat är skitsnack (Förutom vissa undantagsfall såklart), vi konsumenter kräver mycket mer än förr i tiden, med all rätt såklart. Så jag hoppas Bethesda tar en paus i Fallout 3-skapandet och lägger om fokus till viktigare saker, som TES 5.


signatur

Vila i frid, Mikael "The_Maxx" Löfgren
Tack för den tid du var med oss, även om den var alltför kort

Ish
Medlem
Skrivet av Hjalmaror:

o
*skaffa bättre motor än gamebryo och gör världen mer detaljrik. Jag gillar när man går igenom träsk i morrowind och ser en liten blanka över vattendrag som man kan gå över. Små detaljer som sådana.

Unigine 2.0 med tesselring *drool*


signatur

"If the road ahead is long, don't turn back"

Medlem
Skrivet av Ish:

Unigine 2.0 med tesselring *drool*

"follow me here" Bethesda är ägda av zenimaxs och zenimaxs äger id software.. så de kanske använder id tech 5 motorn

Medlem

Personligen hoppas jag de fortsätter använda sin egen motor så långt det går, jag har aldrig blivit besviken på resultatet ännu.

Bethesda bör få fria händer med nästa TES-del, lägger sig Zenimaxs i kommer det inte bli lika bra.


signatur

Vila i frid, Mikael "The_Maxx" Löfgren
Tack för den tid du var med oss, även om den var alltför kort

Medlem

http://www.eurogamer.net/articles/2010-11-23-rumour-elder-scr...

rykterna går.... YAY! de verkar även behålla gamebryo plattformen men med uppgraderingar

Medlem

Dags att börja på den där kyrkan jag lovade Todd Howard att bygga i hans ära ifall de fixade Elder Scrolls 5 innan jag fyller 30.


signatur

Vila i frid, Mikael "The_Maxx" Löfgren
Tack för den tid du var med oss, även om den var alltför kort

Medlem
Medlem
Skrivet av Mahone:

The Elders Scrolls V är officiellt!!!!!

http://www.gametrailers.com/video/vga-10-elder-scrolls/708369

Jepp såg det just själv, tur att man sover så lite på helgerna att man ser nyheterna tidigt ehrm

Väldigt trevligt att de äntligen bestämt sig för att offentliggöra det hela så vi kan börja få njuta av filmer och bilder etc. Synd att hemsidan är så innehållsfattig just nu men det brukar gå ganska fort efter att de uttalat sig såhär.

Nu kanske det dessutom blir lite mer liv i forumet, något i alla fall jag tycker vore kul, det har ju varit rätt dött ett tag då nyheterna om ett eventuellt TES5 varit få och ryktesbaserade.

Men men, bra dagar som denna upplever man inte varje år.... ja det är väl 4.5 år sedan sist, Oblivion hade official release 2 mars 2006 ifall jag minns rätt.


signatur

Vila i frid, Mikael "The_Maxx" Löfgren
Tack för den tid du var med oss, även om den var alltför kort

Medlem

YES! så javla awsome att höra "Reign of the Septims" i bakgrunden. Dags att börja hypa!

Medlem

Underbart! Det är bara att hoppas att spelet kommer vara lika bra som de tidigare, och att de låter oss få modda och greja lika mycket som förut!

Medlem

Moddandet har alltid varit en av de största delarna i TES, gissningsvis kommer vi få med alla verktyg som använts för att skapa spelvärlden och det som finns i den. I och för sig kan det bli lite ändrat beroende på vilken spelmotor de använder men jag tror de kommer anpassa den till något vi alla kan lära oss använda.

För få spel idag har så stora möjligheter att påverka innehållet som TES, och de har alltid använt det som ett sätt att marknadsföra spelet, med all rätt då moddning är skitroligt Vi får se vad som händer längre fram men hur det än blir kommer moddscenen förbli stark, det tvivlar jag inte ett dugg på.


signatur

Vila i frid, Mikael "The_Maxx" Löfgren
Tack för den tid du var med oss, även om den var alltför kort

Medlem

Vid bethesda forumen går folk galna på trailern men det är roligt att höra teorierna kring körens lyriker i trailern

jag tror det bästa teorin är:
Dovahkiin, Dovahkiin, for the Sake of Skyrim.
For the Land, For the Home, of Hrothgar's Blood.
For the Nords, For the Gods, for the sole single son.
Dovahkiin, Dovahkiin, who'll dawn in Fire.

Jag hittade även en skitbra analys av trailern här
http://www.youtube.com/watch?v=MjuqVdRKjj0

Medlem

Jag har inte orkat dyka så djupt i trailern personligen, den var imponerande och det nöjer jag mig med för tillfället.

Texten däremot är intressant i högre grad, men jag väljer att avstå från att besöka deras forum då teorierna där oftast rivaliserar de som finns om Roswell-utomjordingarna och 9/11-planet som träffade Pentagon (Låter det vara osagt vad jag själv tror då det inte är relevant).

Väl skrivet Hjalmaror, tror jag ska spara det nånstans för senare bruk


signatur

Vila i frid, Mikael "The_Maxx" Löfgren
Tack för den tid du var med oss, även om den var alltför kort

Inaktiv
Skrivet av Hjalmaror:

Vid bethesda forumen går folk galna på trailern men det är roligt att höra teorierna kring körens lyriker i trailern

jag tror det bästa teorin är:
Dovahkiin, Dovahkiin, for the Sake of Skyrim.
For the Land, For the Home, of Hrothgar's Blood.
For the Nords, For the Gods, for the sole single son.
Dovahkiin, Dovahkiin, who'll dawn in Fire.

Jag hittade även en skitbra analys av trailern här
http://www.youtube.com/watch?v=MjuqVdRKjj0

Själv kör jag på en annan av verisionerna, den jag själv tycker det låter som :D:
For the king! For the king!
For the sake of Skyrim!
For our life, for our home
For Hrothgar's blood
For the Nords and for the Gods,
For the sole single son
Dovahkiin, our king, who'll dawn with fire!
Om det stämmer låter jag vara osagt, fyfan vad taggad man är

Medlem

Roligt att se lite olika versioner även här och inte bara på Bethesdas egna forum, där befolkningen som sagt tenderar att bli lite för.... fanatisk för min del. Jag må vara forumguide här och ha skallen fylld med onödig TES-fakta men en del av de där människorna får mig att rysa inombords

En av de saker jag funderar mest på just nu däremot är ifall de kommer lyckas hålla release-datumet, för tillfället tvivlar jag dock, saker tenderar att gå fel och skjutas upp helt enkelt.

Ifall någon annan har en egen version av texten ovan sjung ut så vi får lite mer att nynna på medans vi åker till jobb/skola/julhandlar/dushar/dansar runt naken på stan eller annat underligt.


signatur

Vila i frid, Mikael "The_Maxx" Löfgren
Tack för den tid du var med oss, även om den var alltför kort

Inaktiv
Citat:

Check back here on January 6th to see the cover reveal, which is the beginning of an entire month of coverage devoted to Bethesda's latest potential masterpiece.

Bara några dagar kvar nu tills vi börjar få lite info
http://www.gameinformer.com/b/news/archive/2010/12/13/the-eld...

Medlem

Underbara tider detta, det nya året startar bra


signatur

Vila i frid, Mikael "The_Maxx" Löfgren
Tack för den tid du var med oss, även om den var alltför kort

Skriv svar