Medlem
The war z

Vad tycker ni om det nya zombie mmoet som ska komma ut snart? Vilket tror ni kommer bli bättre, dayz standalone eller the war z? Jag tycker att the war z ser skit grymt och det kommer bli ett självklart köp för mig kolla in hemsidan: thewarz.com

Medlem

Jag är rätt skeptisk till WarZ. Men jag hoppas att det blir bra.

DayZ är fortfarande extremt opolerat med massa buggar samt hackers. Förhoppningsvis har WarZ löst det.
Däremot så om man lägger ned mycke resurser på DayZ standalone och gör det i Arma 3 motorn, då jäklar kan det bli intressant.

Jag hoppas bara att båda spelen kommer få mer fokus på överlevnad och teamwork. Samt att få något att göra med all utrustning. I DayZ så finns det ju inte mycket att göra i end game, förutom att döda spelare.

Medlem
Skrivet av Tarmböld:

Jag är rätt skeptisk till WarZ. Men jag hoppas att det blir bra.

DayZ är fortfarande extremt opolerat med massa buggar samt hackers. Förhoppningsvis har WarZ löst det.
Däremot så om man lägger ned mycke resurser på DayZ standalone och gör det i Arma 3 motorn, då jäklar kan det bli intressant.

Jag hoppas bara att båda spelen kommer få mer fokus på överlevnad och teamwork. Samt att få något att göra med all utrustning. I DayZ så finns det ju inte mycket att göra i end game, förutom att döda spelare.

Arma 2 och arma 3 använder ju samma motor....men att dom får bygga upp spelet från början och inte som en mod kommer nog låta dom göra mycket förbättringar med dayz och nya saker och ja warz kommer förhoppnings vis ha mindre buggar och hackers eftersom det är ett spel och inte en mod och dom använder ett bättre anti-cheat system

Medlem

Har ej spelat Dayz men har kollat en del videos. Just nu ser War Z mer lockande ut.

Medlem

Har kört det ett par dagar nu, är helt såld på det men söker folk att spela med så hör gärna av er om ni spelar!

Medlem

Tja Lirar som bara den atm =D Men skulle va skoj o göra en liten grupp

Medlem

Kört lite Day-Z å War-Z ser ut att kunna bli bra det med, ingen aning dock om vilket som e "bäst" :S


signatur

R.I.P The_maxx

Medlem

E ni många som lirar War Z?


signatur

Supervisor Skyttegrav.se
#skyttegrav.se @ irc.quakenet.net

Medlem

The War Z's största problem är ju tyvärr utvecklarna. Sämre attityd får man leta efter när de kallar spelare för fags, ignorerar det faktum att mängder av folk inte fick sina cd-nycklar, och bryter löften på löpande band.

Ex;
"There will be no pay-to-win. You will not be able to buy weapons or backpacks in a cashshop"
Samma dag som jag började spela i Alphan; Cashshop. Med backpacks m.m.

"There will be no server-whipe once we live Beta, to make it more rewarding f or those who have played from Alpha."
Samma dag som jag började spela i Alphan; Server-whipe bekräftas när de lämnar beta.

"It is almost impossible to hack our game. Most of the stats etc is handled by the server, meaning that hacking is mostly useless."
Första veckan i Alpha, tonvis med osynliga, noclipande och odödliga spelare.

Mycket av detta må vara småsaker, som helt säkerligen kommer fixas, men ändå...
Sen detta med banditer.

Varenda jävla spelare skjuter dig on sight i stort sett. På forumen försvarar banditerna det nuvarande PVP-systemet med "Bandits is an essential part of the game!". Må så vara, men survival ska inte innebära 90% överlevnad mot spelare som egentligen borde spela en riktigt shooter. De förstör spelet.

Om inte saker förändras i en tvär vändning för The War Z's spelare, så kommer spelet att dö innan det lämnat beta. That said, potentialen är enorm, så ge inte upp på det, utan håll istället koll på vad de som spelar säger.


signatur

Motivator's Lifestyle. Athletic Martyr. Build your own foundation.

Medlem

Det finns en proximity chat, men folk skiter bara i det för att de vill ha loot.


signatur

Motivator's Lifestyle. Athletic Martyr. Build your own foundation.

1
Skriv svar