Medlem

Är det bara jag som tycker att grafiken i the witcher enhanced edition är bättre än Oblivion?

Medlem
Skrivet av landahl:

Är det bara jag som tycker att grafiken i the witcher enhanced edition är bättre än Oblivion?

Nej


signatur

<Raven> I tried setting my hotmail password to penis.
<Raven> It said my password wasn't long enough. :(

Medlem

Kan tipsa om modden 'Deception' - http://www.moddb.com/mods/deception - (Har inte spelat den själv, men den har fått gott betyg överlag och det är ju trots allt den första modden till The Witcher.).


signatur

<Raven> I tried setting my hotmail password to penis.
<Raven> It said my password wasn't long enough. :(

Medlem

Jag har kommit in ordentligt i spelet nu och jag vill aldrig att det ska ta slut. Underbart spel helt enkelt, det är sådana här spel som verkligen är värda att spela.

Medlem

Jag blev positivt överraskad av The Witcher EE, speciellt när man kommer in i det blir det medryckande.

Bra i väntan på Dragon Age.


signatur

Sluta spela WoW och upptäcka alla andra bra spel som existerar!

Medlem

EE var jävligt najs, testade det i går och det var riktigt fint faktiskt ; P


signatur

Killzone 2 förhandsbokat! : DD

Medlem

Nu är jag inne på kapitel 4 och grafiken är otroligt bra. Jag förstår inte hur man kan säga att grafiken bara duger. Jag kör i 2560/1600 allt på högsta och 16 aniso. Jag tycker att grafiken är bland det bästa jag någonsin har sett i ett spel. Är jag helt ute och cyklar?:up:

Medlem

Du är inte helt ute och cyklar, men det finns snyggare spel helt klart.

Däremot klara inte många av de spelen att köras i den upplösning och de inställningar du lirar Witcher i pga att hårdvaran inte är bra nog än.

Kan du knacka upp upplösningen på dubbelt vad många kör på, alla settings på max och full Antistropisk filtrering så är det inte underligt att det är snyggt.


signatur

Vila i frid, Mikael "The_Maxx" Löfgren
Tack för den tid du var med oss, även om den var alltför kort

Medlem

Det flyter som smör på min 4870x2 , 4gb ddr3, x9650 @ 3,96 ghz, 150gb raptor, asus p5e3 delux

Medlem
Skrivet av landahl:

Det flyter som smör på min 4870x2 , 4gb ddr3, x9650 @ 3,96 ghz, 150gb raptor, asus p5e3 delux

Grattis, men nu var ju frågan hurvida det var snyggt eller inte? (egentligen vad man tyckte om spelet)

Det här är inte hårdvaru-forumet.

Medlem
Skrivet av landahl:

Det flyter som smör på min 4870x2 , 4gb ddr3, x9650 @ 3,96 ghz, 150gb raptor, asus p5e3 delux

Mindervärdeskomplex?

Inaktiv

Jag gillade inte alls detta spelet tyvärr. Vet inte om jag missförstod det, men tyckte striderna var sega och tråkiga tyvärr.

Betalda för orginal men spelade bar en kort stund.

Spelbutiken har nu i lager enhanced edition för 299 spänn inklusive frakt! Fick min idag, en riktigt fet box.

Har bara testat Witcher-demot lite i början men det verkar ju vara ett kompetent spel iaf, hoppas det är lika bra som folk säger att det är i rollspelsväg.

http://www.spelbutiken.se/catalog/product/56550-witcher-enhan...


signatur

3080, i9-11900F, DDR4 64GB

Medlem

Grattis, NordicStormtrooper! Du har många kul timmar framför dig, det är lite segt i början men när man kommer in i det känns det verkligen som man spelar ROLLEN som The Witcher, riktigt skönt spel imho.

Dissade spelet/demot först på grund av kameran(nä dont ask) men nu är jag glad att jag inte missade detta spel!(bättre sent än aldrig) Jag fastnade praktiskt taget nästan direkt, dvs, det finns en drivkraft att hela tiden se vad som finns bakom nästa krök och att utforska. Story, animationer och karaktärer är på absolut topp tycker jag.

The Witcher är ett sjuhelvetes mysigt spel.
Ett sånt där klassiskt topp-spel man bara måste ha. :heart:


signatur

3080, i9-11900F, DDR4 64GB

Medlem

Ett tips. Köpt det vanliga "The Witcher" för då får ni "The Wither EE" gratis genom att ladda hem det från deras hemsida. Det fick iaf jag. Vet inte riktigt om det är likadant nu när det har gått ett tag.

Medlem
Skrivet av Johan3043:

Ett tips. Köpt det vanliga "The Witcher" för då får ni "The Wither EE" gratis genom att ladda hem det från deras hemsida. Det fick iaf jag. Vet inte riktigt om det är likadant nu när det har gått ett tag.

Du kan fortfarande få EE gratis om du äger den "vanliga" versionen.

Saken med butiksversionen av EE var dock att du skulle få med en massa extra godis till ungefär samma pris.

  • "making of" DVD

  • a CD with 29 in-game soundtracks

  • another CD with "Inspired by" music

  • the short story The Witcher

  • a map of Temeria

  • the official strategy guide

En snabb sökning på Prisjakt.nu avslöjar att det inte är många kronors skillnad mellan de två versionen nu heller, vilket gör EE till ett mycket mer prisvärt inköp.


signatur

"There are many aspects of human existence that I will never understand..."

Medlem

Jag var på Gekås får någon dag sen och där får man det för ca 100lappen och på internet och butiker får man EE för ca 300.

Men det där extra sakerna skulle jag vilja ha :/

Medlem

Jag tycker att allt utom att slåss i spelet är roligt. Av någon anledning får jag nästan alltid däng av grupper med fiender...

Jag nådde precis akt 4 och tog båten till andra ön och tänkte slåss mot lite wyverns för experience, men om jag fick två eller fler samtidigt så hade jag ingen chans att överleva.
En av dom stora wyverns tog bort minst 50% hp om jag inte hade tur med parry/dodge. Det är bara ett exempel, jag har haft problem med andra fiender i tidigare akter.

Det "går" att slåss mot grupper, men då innebär det ett väldigt springande i väntan på endurance så att jag kan använda Aard, knocka några, döda en, springa, repeat. Det är inte roligt...

Är level 23 och grupper av fiender = död, eller springa och lama. Så himla tråkigt.
Jag börjar verkligen ledsna, även om spelet i övrigt är bra så är det inte värt att bli förbannad varje gång jag ska slåss...

Medlem

Hmm, jag hörde att det var jätte dåligt, men jag kanske har hört fel. Har aldrig spelat det.


signatur

Kan Gordon Freeman tala?

Medlem

Då har du hört fel.

12
Skriv svar