Tips: "PR-klon" Squad öppnar för closed alpha

Medlem
Tips: "PR-klon" Squad öppnar för closed alpha

Ville bara tipsa om att Squad öppnar upp för closed Alpha nästa helg för dem som förköpt Squad Leader paketet (70 USD).

För er som inte känner till Squad, så är det ett spel som utvecklas av större delen av teamet bakom Project Reality moden till BF2.

"Officially, we have no formal connection. Generally speaking though, nearly all of our developers are retired members of the core Project Reality: BF2 development team, and we are seeking to make Squad the spiritual successor to PR in everything but name." (källa: http://joinsquad.com/faq)

Det ser riktigt intressant ut, har själv inte haft chansen att prova det ännu (dock följt det ett tag), utan väntar på att jag ska få tillgång till det nästa helg. Men om någon är nyfiken och är villig att punga ut med 70 USD så har man alltså fortfarande några dagar på sig för att få tillgång till den stängda Alphan samt allt bonus material man får för att backa.

Läs mer på http://www.joinsquad.com

Join the fight!

EDIT: Det är ej längre rykten, utvecklarna har bekräftat att det öppnar upp för closed Alpha nu till helgen! (http://forums.joinsquad.com/topic/4679-closed-alpha-announcem...)

Medlem

Verkar bli ett fantastiskt spel, men 70usd får jag vänta tills det börjar bli klart.

Medlem
Skrivet av sentient-haze:

Ville bara tipsa om att det går rykten om att Squad öppnar upp för closed Alpha nästa helg för dem som förköpt Squad Leader paketet (70 USD).

Jag skriver att det ryktas pga det finns inget direkt officiellt tillkännagivande, men ett flertal devs har sagt i slutet av September, samt community managern har skrivit den 26/9.

Källa:
http://forums.joinsquad.com/topic/4417-closed-pre-alpha-week-...

För er som inte känner till Squad, så är det ett spel som utvecklas av större delen av teamet bakom Project Reality moden till BF2.

"Officially, we have no formal connection. Generally speaking though, nearly all of our developers are retired members of the core Project Reality: BF2 development team, and we are seeking to make Squad the spiritual successor to PR in everything but name." (källa: http://joinsquad.com/faq)

Det ser riktigt intressant ut, har själv inte haft chansen att prova det ännu (dock följt det ett tag), utan väntar på att jag ska få tillgång till det nästa helg. Men om någon är nyfiken och är villig att punga ut med 70 USD så har man alltså fortfarande några dagar på sig för att få tillgång till den stängda Alphan samt allt bonus material man får för att backa.

Läs mer på http://www.joinsquad.com

Join the fight!

Utan att trolla, men varför vill jag ha detta när jag redan har Arma3? Arma3 har redan samtliga key-points som nämns på hemsidan.


signatur

I came here to ruin your day. God sent me.

Medlem
Skrivet av azynkron:

Utan att trolla, men varför vill jag ha detta när jag redan har Arma3? Arma3 har redan samtliga key-points som nämns på hemsidan.

Är inte riktigt rätt person för att svara på det, men jag är själv Arma fan och har spelat hela serien, men sedan jag körde Project Reality så insåg jag att det är eg. den typen av spel jag hellre vill spela än Arma. Har du testat project reality? Om inte gör det så kommer du att förstå skillnaden (det är dessutom gratis att ladda hem och köra).

PR/Squad fokuserar mer på teamwork och koordination, visst Arma 3 uppmuntrar en till det också men jag skulle säga att den största skillnaden är communityt. Det är mycket fler "mogna gamers" som inte accepterar lonewolf/yolo stuket utan kräver att du samarbetar med din squad och att du har mic och kommunicerar med lagkamraterna. T.ex. så har PR och Squad inbyggt mumble så du kan prata med squad eller i local direkt in game. Pratar man i local så hör folk runtomkring dig det ifrån din position. De flesta squads som skapas kräver att man har mic och följer Squad leaders order, så det blir mkt mindre random som springer runt och mkt mer koordinerade matcher, även med random folk. Squad försöker inte vara lika mkt av en militärsim som arma, utan fokuserar istället på att få gameplay som uppmuntrar teamwork.

Sedan kan jag också säga att kontrollerna/grafik motorn är bra mkt smidigare än Bohemias grafikmotor, och ljuden tycker jag är mycket mer realistiska. Ljuden är några av de bästa jag någonsin hört i ett spel och det låter verkligen som att du är mitt i en krigszon när du hör skotten i bakgrunden.

Är som sagt inte alls rätt person att jämföra och påtala för och nackdelar mellan PR/Squad och Arma, men ge PR en chans tills du spelat med en bra squad med teamwork, så kommer du att förstå vad jag menar.

Geeks Gaming
Skrivet av azynkron:
Skrivet av sentient-haze:

Ville bara tipsa om att det går rykten om att Squad öppnar upp för closed Alpha nästa helg för dem som förköpt Squad Leader paketet (70 USD).

Jag skriver att det ryktas pga det finns inget direkt officiellt tillkännagivande, men ett flertal devs har sagt i slutet av September, samt community managern har skrivit den 26/9.

Källa:
http://forums.joinsquad.com/topic/4417-closed-pre-alpha-week-...

För er som inte känner till Squad, så är det ett spel som utvecklas av större delen av teamet bakom Project Reality moden till BF2.

"Officially, we have no formal connection. Generally speaking though, nearly all of our developers are retired members of the core Project Reality: BF2 development team, and we are seeking to make Squad the spiritual successor to PR in everything but name." (källa: http://joinsquad.com/faq)

Det ser riktigt intressant ut, har själv inte haft chansen att prova det ännu (dock följt det ett tag), utan väntar på att jag ska få tillgång till det nästa helg. Men om någon är nyfiken och är villig att punga ut med 70 USD så har man alltså fortfarande några dagar på sig för att få tillgång till den stängda Alphan samt allt bonus material man får för att backa.

Läs mer på http://www.joinsquad.com

Join the fight!

Utan att trolla, men varför vill jag ha detta när jag redan har Arma3? Arma3 har redan samtliga key-points som nämns på hemsidan.

Ett mycket simpelt svar är. Arma 3 är ett milsim spel. Ett extremt dåligt optimerat sådant.
Squad är ett fps spel som vill köra lite mer realism och taktiskt spelande, och ändå hålla sig lite mer att det just är ett spel.

Medlem

Jäkligt pepp på det, hur ser det ut om man köper det nu, kan man lira på en gång?

Geeks Gaming
Skrivet av vuze2143:

Jäkligt pepp på det, hur ser det ut om man köper det nu, kan man lira på en gång?

Köper du det nu.. de vill säga en av dom högre tier för typ 70 eller något så släpps alphan den 26de. Annars är det early access vilket blir runt jul

Medlem
Skrivet av Jinxswe:
Skrivet av vuze2143:

Jäkligt pepp på det, hur ser det ut om man köper det nu, kan man lira på en gång?

Köper du det nu.. de vill säga en av dom högre tier för typ 70 eller något så släpps alphan den 26de. Annars är det early access vilket blir runt jul

ah ofan, lite väl högt pris för så tidigt in i spelet

Geeks Gaming
Skrivet av vuze2143:
Skrivet av Jinxswe:
Skrivet av vuze2143:

Jäkligt pepp på det, hur ser det ut om man köper det nu, kan man lira på en gång?

Köper du det nu.. de vill säga en av dom högre tier för typ 70 eller något så släpps alphan den 26de. Annars är det early access vilket blir runt jul

ah ofan, lite väl högt pris för så tidigt in i spelet

De är just för det är/har varit kickstarter så man får en massa extra saker just för man supportar spelet.

Early access kommer liggar runt 35 dollar.

Medlem
Skrivet av vuze2143:
Skrivet av Jinxswe:
Skrivet av vuze2143:

Jäkligt pepp på det, hur ser det ut om man köper det nu, kan man lira på en gång?

Köper du det nu.. de vill säga en av dom högre tier för typ 70 eller något så släpps alphan den 26de. Annars är det early access vilket blir runt jul

ah ofan, lite väl högt pris för så tidigt in i spelet

Jag tycker inte det är så farligt med runt 300 kr extra, iom. att du stöder utvecklingen, har möjlighet att testa det flera månader innan alla andra, samt får bonus content och kan vara med och påverka spelets utveckling via feedback till utvecklarna.

Medlem

har väntat på detta länge nu, köpte det där packet dom snackar om för några månader sedan ,, och har väntat som fan på spelet!

Medlem
Skrivet av Natrium:

har väntat på detta länge nu, köpte det där packet dom snackar om för några månader sedan ,, och har väntat som fan på spelet!

Då ses vi kanske på slagfältet på lördag?

Medlem
Skrivet av sentient-haze:
Skrivet av Natrium:

har väntat på detta länge nu, köpte det där packet dom snackar om för några månader sedan ,, och har väntat som fan på spelet!

Då ses vi kanske på slagfältet på lördag?

mjo lö

Medlem

Sjukt härligt spel, och det är precis bara Alpha version 1, om utvecklarna håller samma tempo och klass kommer man spela detta många år framöver!

Communityn är i överlag bra och hjälpsam, skönt med mycket lagarbete när man spelar :), de flesta har mic och pratar.

Medlem

Finns bullet drop med nu? Såg en video där dom bara sköt som ett laser gevär.

Dom borde lägga in som i Red orchesta 2, att man kan ändra siktes avståndet(Zero). I Red orchestra 2 körde jag ofta 200meter på alla vapen.

Medlem

Är betan öppen nu? Lönen har kommit så funderar på o köpa det

Geeks Gaming
Skrivet av vuze2143:

Är betan öppen nu? Lönen har kommit så funderar på o köpa det

Alpha

Medlem

Sitter och väntar på nyckeln, konstigt system dom har med paypal...

Medlem
Skrivet av Salami:

Finns bullet drop med nu? Såg en video där dom bara sköt som ett laser gevär.

Dom borde lägga in som i Red orchesta 2, att man kan ändra siktes avståndet(Zero). I Red orchestra 2 körde jag ofta 200meter på alla vapen.

Bullet drop finns med, går dock inte avståndsändra på sikten (än).

Medlem
Skrivet av vuze2143:

Sitter och väntar på nyckeln, konstigt system dom har med paypal...

Kolla deras reddit, kan dröja någon timme innan du får din nyckel då de genererar dem manuellt i vågor och skickar.

https://www.reddit.com/r/joinsquad/

Ofta svarar devs själva på frågor och så där med!

Medlem

Fått nyckeln men deras sida är ju offline....

Medlem

Forumet nere för någon mer än mig?

Geeks Gaming
Skrivet av vuze2143:

Forumet nere för någon mer än mig?

Har inga problem... annars finns deras IRC #joinsquad

Medlem

Men vad kan ha hänt då? Funkar varken på min laptop, stationära, eller mobiltelefon och komma in på forumet? Får bara upp något trams om att "website is offline" Error 522

Medlem

Alltså CloudFlare error

Geeks Gaming
Skrivet av vuze2143:

Men vad kan ha hänt då? Funkar varken på min laptop, stationära, eller mobiltelefon och komma in på forumet? Får bara upp något trams om att "website is offline" Error 522

Vilken sida försöker du komma åt?

Medlem

forumet via joinsquad.com

Medlem

Har testat med flush, funkar ännu inte

Geeks Gaming
Skrivet av vuze2143:

forumet via joinsquad.com

Konstigt.. jag har inga problem att komma åt sidan. Men såg nu att det va folk på IRC som hade samma problem.

1
Skriv svar