Medlem
Titanfall

Någon som spelar betan?
Fick invite idag och har spelat till lvl8, och jag är inte alls imponerad.
Som en gammal quake räv så kan man sikta någorlunda men varför ska
alla nya spel alltid handla om vem som ser den andra först?

Det ska alltid handla om att dö innom 0.5 sek, varför?!
Är det bara jag som vill ha lite fighting istället för instagib?

Är väl bara att ge upp hoppet om att något nytt spel ska tilltala en och gå tillbaka till quakeworld, som vanligt.

Ni som (99.9999% av gamers verkar det som, eftersom det bara kommer sånna spel) tycker det är ok att det handlar om vem som ser den andra först, vad tycker ni om spelet?

Medlem

Jag har inte haft några större förväntningar, men registrerade mig för betan i alla fall.
Jag tycker att robotarna är den tråkigaste delen.
Det är roligare att gå till fots och hoppa på väggar och tak, men fortfarande inte särskilt underhållande.

Medlem

Jag är tvärtom. Hade inga förhoppnngar alls. Testade sedan betan och har haft jäkligt roligt Jag gillar den snabbare Codstilen som spelet i grunden har, och jag tycker att titanerna ger en skön mix. Kanske kommer jag tröttna väldigt snabbt, det verkar lite fattigt innehållsmässigt, men för stunden är jag väldigt nöjd och har skoj


signatur

Videomupp

Inaktiv

Jag är förälskad i spelet! Har hunnit lira 14 matcher och min win % ligger fortfarande på 100%

Medlem

Hatar cp pistolen som har typ aimbot.
smg:n är effektiv på för långt avstånd.

I gamemodet som man kör i betan (Attrition) är det typ helt onödigt att ens ha lag.
Känns inte som nått som är värt att spela med vänner.

Kasst att man låser upp prylar igenom att levela och sånt, man ska vinna över motståndarna för att man är bättre, inte för att man spelat längre och har låst upp bättre prylar.

Men annars ett rätt kul spel, kommer säkert plocka upp det om det är någon trevlig rea på det nån gång

Medlem
Skrivet av Ballong:

Någon som spelar betan?
Fick invite idag och har spelat till lvl8, och jag är inte alls imponerad.
Som en gammal quake räv så kan man sikta någorlunda men varför ska
alla nya spel alltid handla om vem som ser den andra först?

Det ska alltid handla om att dö innom 0.5 sek, varför?!
Är det bara jag som vill ha lite fighting istället för instagib?

Är väl bara att ge upp hoppet om att något nytt spel ska tilltala en och gå tillbaka till quakeworld, som vanligt.

Ni som (99.9999% av gamers verkar det som, eftersom det bara kommer sånna spel) tycker det är ok att det handlar om vem som ser den andra först, vad tycker ni om spelet?

Du borde prova loadout

Medlem

Du är gammal Quake-räv men undrar varför saker ska dö på 0.5 sekunder? Du har inte spelat i så höga ligor va?

Rocket-rail gör kort historia av de flesta striderna... Bunnyrail likaså..


signatur

Motivator's Lifestyle. Athletic Martyr. Build your own foundation.

Medlem

http://www.polygon.com/2014/2/15/5415490/titanfall-beta-being... Ska nu bli Open Beta till alla xbox one användare! PC följer senare! De vill stresstesta!

Medlem
Skrivet av Stag:

Du är gammal Quake-räv men undrar varför saker ska dö på 0.5 sekunder? Du har inte spelat i så höga ligor va?

Rocket-rail gör kort historia av de flesta striderna... Bunnyrail likaså..

I Quake fanns inte rail.

Bunnyrail?

Medlem

Älskar det, hade inte höga förhoppningar men har galet kul i betan. Svårt att slita mig och det brukar jag inte ha med spel. Betan är ju löjligt nerstrippad så borde kallas för litet demo men jag längtar verkligen efter fulla spelet.

Skrivet av Ballong:

Någon som spelar betan?
Fick invite idag och har spelat till lvl8, och jag är inte alls imponerad.
Som en gammal quake räv så kan man sikta någorlunda men varför ska
alla nya spel alltid handla om vem som ser den andra först?

Det ska alltid handla om att dö innom 0.5 sek, varför?!
Är det bara jag som vill ha lite fighting istället för instagib?

Är väl bara att ge upp hoppet om att något nytt spel ska tilltala en och gå tillbaka till quakeworld, som vanligt.

Ni som (99.9999% av gamers verkar det som, eftersom det bara kommer sånna spel) tycker det är ok att det handlar om vem som ser den andra först, vad tycker ni om spelet?

Om du jämför allt med Quake, kan du inte uppskatta något för vad det är. TitanFall är ett rejält uppsving mot många av de andra FPS-MP-spel som finns ute just nu.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem
Skrivet av Ballong:
Skrivet av Stag:

Du är gammal Quake-räv men undrar varför saker ska dö på 0.5 sekunder? Du har inte spelat i så höga ligor va?

Rocket-rail gör kort historia av de flesta striderna... Bunnyrail likaså..

I Quake fanns inte rail.

Bunnyrail?

Ah, ursäkta för det, jag syftar såklart på Quake 3 (CPMA).

Bunnyrail är någon som befinner sig i Pro-Motion och använder railgun mid-motion.


signatur

Motivator's Lifestyle. Athletic Martyr. Build your own foundation.

Medlem
Skrivet av walter_iego:
Skrivet av Ballong:

Någon som spelar betan?
Fick invite idag och har spelat till lvl8, och jag är inte alls imponerad.
Som en gammal quake räv så kan man sikta någorlunda men varför ska
alla nya spel alltid handla om vem som ser den andra först?

Det ska alltid handla om att dö innom 0.5 sek, varför?!
Är det bara jag som vill ha lite fighting istället för instagib?

Är väl bara att ge upp hoppet om att något nytt spel ska tilltala en och gå tillbaka till quakeworld, som vanligt.

Ni som (99.9999% av gamers verkar det som, eftersom det bara kommer sånna spel) tycker det är ok att det handlar om vem som ser den andra först, vad tycker ni om spelet?

Om du jämför allt med Quake, kan du inte uppskatta något för vad det är. TitanFall är ett rejält uppsving mot många av de andra FPS-MP-spel som finns ute just nu.

Klart jag inte gämför så där rakt av, gillade man quake som jag har gjort så länge nu så är det svårt att hitta något nytt med tanke på att spel som kommer nu liknar COD mer än quake.

Medlem

Hett tips till er quake-älskare är Hard Reset. Jag som är gammal Quake 3-fantast uppskattade Hard Reset enormt.

Titanfall är en helt annan sorts spel, och det är heller inte rättvist att försöka jämföra dem.


signatur

Motivator's Lifestyle. Athletic Martyr. Build your own foundation.

Medlem
Skrivet av Stag:

Hett tips till er quake-älskare är Hard Reset. Jag som är gammal Quake 3-fantast uppskattade Hard Reset enormt.

Titanfall är en helt annan sorts spel, och det är heller inte rättvist att försöka jämföra dem.

Så sant som sagt, ni kan även kolla in Rise of the Triad.

Skrivet av Stag:

Hett tips till er quake-älskare är Hard Reset. Jag som är gammal Quake 3-fantast uppskattade Hard Reset enormt.

Titanfall är en helt annan sorts spel, och det är heller inte rättvist att försöka jämföra dem.

Japp, man får även till en bra DLC på köpet. Köp!


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Har spelat till rank 7 och tycker inte det är nå speciellt. Visst är det ganska kul men det är definitivt inte värt att köpa för fullt pris, då går jag hellre tillbaka och spelar något av Battlefield/CS/CoD etc om jag känner mig shooter-sugen.

Medlem

Alla polare lirar skiten men jag har ej fått en key ännu. Om någon har en till övers vore jag ytterst tacksam


signatur

Is life not a thousand times too short for us to bore ourselves? ~ Friedrich Nietzsche

Skrivet av Qvisten:
Skrivet av Stag:

Hett tips till er quake-älskare är Hard Reset. Jag som är gammal Quake 3-fantast uppskattade Hard Reset enormt.

Titanfall är en helt annan sorts spel, och det är heller inte rättvist att försöka jämföra dem.

Så sant som sagt, ni kan även kolla in Rise of the Triad.

Finns att köpa Gog.com för 1.49 USD om jag inte minns fel.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem
Skrivet av saru:

Alla polare lirar skiten men jag har ej fått en key ännu. Om någon har en till övers vore jag ytterst tacksam

chatta med EA support och säg att alla dina kompisar har fått nyckel och att du behöver en för att spöa dem så får du en nyckel, funkat för 4 st bland mina kompisar

Medlem
Skrivet av Ziraz:
Skrivet av saru:

Alla polare lirar skiten men jag har ej fått en key ännu. Om någon har en till övers vore jag ytterst tacksam

chatta med EA support och säg att alla dina kompisar har fått nyckel och att du behöver en för att spöa dem så får du en nyckel, funkat för 4 st bland mina kompisar

Har försökt men chatten är nere. Nås bara via mail nu och de kan ta upp till 14 dagar innan de svarar....


signatur

Is life not a thousand times too short for us to bore ourselves? ~ Friedrich Nietzsche

Medlem
Skrivet av saru:
Skrivet av Ziraz:
Skrivet av saru:

Alla polare lirar skiten men jag har ej fått en key ännu. Om någon har en till övers vore jag ytterst tacksam

chatta med EA support och säg att alla dina kompisar har fått nyckel och att du behöver en för att spöa dem så får du en nyckel, funkat för 4 st bland mina kompisar

Har försökt men chatten är nere. Nås bara via mail nu och de kan ta upp till 14 dagar innan de svarar....

Jag mailade dem och sa att jag ville ha en beta key,.Fick en 2 timmar senare, observera att detta dessutom var natten mot söndag.

Medlem

Jag tycker det är kul, men vet inte om det blir ett köp. Förhoppningsvis finns det många fler vapen ich utrustningsmöjligheter att låsa upp i hela spelet. Håller med om att titanerna oftast är mindre kul jämfört med att glida runt på hustak, men ibland är de riktigt kul också. Annars kan man bara låta titanen följa efter en och hoppa på motståndarna när de försöker ha sönder den.

Det är byggt för många härliga ögonblick tycker jag, gå från wallrun till att sparka fienden i ansiktet känns alltid bra. När man lyckas landa på titanen som precis hade ihjäl en efter att man hoppat ur för att hämnas är alltid kul. Vill man ha lagspel ska man spela Hairdpoint, även om jag än så länge upplevt att många springer runt och jagar kills där med. Får se om det blir ett köp eller om jag håller mig till BF4 för min FPS-fix.

Medlem

Efter att jag hade sett gameplay-videos innan betan tyckte jag att det påminde för mycket om COD.
Däremot när jag började att spela själv så tyckte jag inte att det kändes alls COD-aktigt.
Det är riktigt tighta kontroller, bra fart och känsla och uppbygt för många "wow-moments", tycker att ljudet är riktigt bra med.

Jag förstår varför de la till bottarna, men jag hade hellre sett att de tog bort dom, gjorde de till 9v9 med maxgräns på titans till 3-4 uppe samtidigt per lag.
Däremot är jag rädd att det kommer bli för enformigt, nu under betan kan jag lira 3-4 rundor på rad för att sen känna att det är nog, sen blir jag förvisso sugen på att spela igen efter en liten paus, får se om det blir ändring på det när det fulla spelet släpps med fler game modes, kartor och vapen/gadgets.

Medlem

Kört ett par timmar av Titanfall, men har redan tröttnat. Har t.o.m gjort det man ska och gett feedback i officiella forumet! ;P.

Det som stör mig är:
1) Smartgun, inbyggd aimbot som inte hör hemma i ett FPS.

2) Matcherna är på tok för korta. Attrition (TDM) är över på 5 min och sedan får man vänta ~3 minuter på nästa match (laddningstider +pre-match lobby). Även Hardpoint är över snabbare än blixten.

3) NPCerna gör absolut ingenting. Hade hellre sett mer spelare på plan.

Kanske kollar in spelet när patchar börjar komma (till retail dvs).


signatur

"Nerf rock, paper is fine" - Scissor

Medlem
Skrivet av Palanor:

Kört ett par timmar av Titanfall, men har redan tröttnat. Har t.o.m gjort det man ska och gett feedback i officiella forumet! ;P.

Det som stör mig är:
1) Smartgun, inbyggd aimbot som inte hör hemma i ett FPS.

2) Matcherna är på tok för korta. Attrition (TDM) är över på 5 min och sedan får man vänta ~3 minuter på nästa match (laddningstider +pre-match lobby). Även Hardpoint är över snabbare än blixten.

3) NPCerna gör absolut ingenting. Hade hellre sett mer spelare på plan.

Kanske kollar in spelet när patchar börjar komma (till retail dvs).

Jag respekterar din åsikt men tänkte bara lämna mina åsikter om punkterna du lyfter som jämförelse.

1) Tycker inte smart pistol eller vad den nu heter stör speciellt mycket. Väldigt få använder den och när jag dött av den är det i stort sett alltid någon som smugit sig upp bakom mig. Tiden det tar att låsa tillräckligt många skott för att döda en pilot ger en god tid att ha ihjäl den som använder den.

2) Håller med om att matcherna är för korta, men det som stör mig mer är att lobbyn är 80s och inte 30s som enligt mig vore mer lagom.

3) Håller med om att de inte gör speciellt mycket oftast, men gillar att de är där. De får en att känna sig mer mäktig jämfört med "vanliga" soldater och de kan faktiskt vara till hjälp då de ofta säger till när de ser fientliga piloter. Har faktiskt sett både grunts och spectres döda piloter som inte varit uppmärksamma nog ett par gånger och de kan distrahera en när man spelar som titan.

Medlem
Skrivet av joonsson:
Skrivet av Palanor:

Kört ett par timmar av Titanfall, men har redan tröttnat. Har t.o.m gjort det man ska och gett feedback i officiella forumet! ;P.

Det som stör mig är:
1) Smartgun, inbyggd aimbot som inte hör hemma i ett FPS.

2) Matcherna är på tok för korta. Attrition (TDM) är över på 5 min och sedan får man vänta ~3 minuter på nästa match (laddningstider +pre-match lobby). Även Hardpoint är över snabbare än blixten.

3) NPCerna gör absolut ingenting. Hade hellre sett mer spelare på plan.

Kanske kollar in spelet när patchar börjar komma (till retail dvs).

Jag respekterar din åsikt men tänkte bara lämna mina åsikter om punkterna du lyfter som jämförelse.

1) Tycker inte smart pistol eller vad den nu heter stör speciellt mycket. Väldigt få använder den och när jag dött av den är det i stort sett alltid någon som smugit sig upp bakom mig. Tiden det tar att låsa tillräckligt många skott för att döda en pilot ger en god tid att ha ihjäl den som använder den.

2) Håller med om att matcherna är för korta, men det som stör mig mer är att lobbyn är 80s och inte 30s som enligt mig vore mer lagom.

3) Håller med om att de inte gör speciellt mycket oftast, men gillar att de är där. De får en att känna sig mer mäktig jämfört med "vanliga" soldater och de kan faktiskt vara till hjälp då de ofta säger till när de ser fientliga piloter. Har faktiskt sett både grunts och spectres döda piloter som inte varit uppmärksamma nog ett par gånger och de kan distrahera en när man spelar som titan.

Ja vi alla har ju olika åsikter (och tur är väl det ^^). Det skapar ju diskussioner.

1) Med enhanced tracking (eller vad den perken hette) så kan man låsa på ett väldigt långt avstånd, så det spelar ingen roll om det tar tid eller ej. Skotten kommer dock att träffa. De senast matcherna jag spelat så har jag dött av den pistolen 90% av gångerna (när jag inte dött av Titans dvs).

3) Hade önskat de åtminstone ökade skadan som NPCerna gör, för den är obefintlig. Har personligen aldrig dött av dem och aldrig sett någon dö pga dem heller.


signatur

"Nerf rock, paper is fine" - Scissor

Medlem

Verkar ju vara olika det där vet inte om det skiljer mellan poc och xbox .

Men spela igår säkert 4-5timmar i sträck och dog i snitt ca 5-7ggr av smartgun vilket är ju skit lite.

Har inga problem av den . smg är ju uber i jämförelse.


signatur

quod similis saporem blandeque coruscant

Medlem
Skrivet av Palanor:

Ja vi alla har ju olika åsikter (och tur är väl det ^^). Det skapar ju diskussioner.

1) Med enhanced tracking (eller vad den perken hette) så kan man låsa på ett väldigt långt avstånd, så det spelar ingen roll om det tar tid eller ej. Skotten kommer dock att träffa. De senast matcherna jag spelat så har jag dött av den pistolen 90% av gångerna (när jag inte dött av Titans dvs).

3) Hade önskat de åtminstone ökade skadan som NPCerna gör, för den är obefintlig. Har personligen aldrig dött av dem och aldrig sett någon dö pga dem heller.

Precis! Oj, det låter inte så kul. Då förstår jag att du irriterar dig på den, men förhoppningsvis ändrar de i balansen om det skulle visa sig att den stör.

Angående NPC kan jag hålla med om att de skulle kunna få göra lite mer skada eller vara lite snabbare på avtryckaren. Oftast väntar de några sekunder innan de skjuter vilket gör att man oftast redan sprungit förbi, eller sparkat dem i ansiktet. De får gärna vara ett litet hot eller en distraktion, så länge de inte blir för farliga. Jag vill fokusera på att jaga piloter och titaner.

Medlem

http://www.youtube.com/watch?v=BWuQM4W3q0g

man kan ju tydligen även låsa på annat än piloter med pistolen också ^^


signatur

"Nerf rock, paper is fine" - Scissor

12
Skriv svar