Tomb Raider 2013.

Medlem
Tomb Raider 2013.

Jag tänkte bli med Tomb Raider. Undrar innan jag köper om spelet är spelbart med tangenbord? eller om de likt Assasins Creed är ett spel man bäst spelar med hand kontroll. Tänke beställa båda samtidigt om så är fallet.

Medlem

Vad jag läst så är det lite wonky med tangentbord, quicktime events speciellt då den visar inte vilken knapp på tangentbordet du ska använda utan har nån sorts ikon istället. Men eftersom för det mesta antingen är "melee" knappen eller "action" knappen så ska det nog inte vara några större problem.

Själv spelade jag igenom det med xbox360 padda men jag tror nog det går bra med tgb och mus också.


signatur

Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.
- Sir Terry Pratchett

Medlem

Jag spelade precis igenom spelet med tangentbord + mus och med undantag av några få gånger som quicktime events gjorde det lite svårare/jobbigare än vad det borde ha varit så har det funkat i min mening perfekt.

Medlem
Skrivet av Vonyx:

Jag spelade precis igenom spelet med tangentbord + mus och med undantag av några få gånger som quicktime events gjorde det lite svårare/jobbigare än vad det borde ha varit så har det funkat i min mening perfekt.

Håller med helt och hållet!

Medlem
Skrivet av Zymac:

Vad jag läst så är det lite wonky med tangentbord, quicktime events speciellt då den visar inte vilken knapp på tangentbordet du ska använda utan har nån sorts ikon istället. Men eftersom för det mesta antingen är "melee" knappen eller "action" knappen så ska det nog inte vara några större problem.

Själv spelade jag igenom det med xbox360 padda men jag tror nog det går bra med tgb och mus också.

enda som är lite wonky är det du nämner med quick time event. dog ett par gånger pga av det men efter tag så lär man sig. är som du sa "melee" eller "action"-knappen så går fort.
annars funkade det hur bra som helst på PC


signatur

"I disapprove of what you say, but I will defend to the death your right to say it." - Evelyn Beatrice Hall

Medlem

Har inte lirat själv men antar att det kan vara lite skönare (snabbare och bättre) med mus/tgb när man skjuter med pilbågen/diverse vapen. Bör vara snabbare och mer "accurate"

1
Skriv svar