Total War: Rome 2, patch 12 problem

Medlem
Total War: Rome 2, patch 12 problem

Hej!

Nu är det såhär att jag har problem med mitt Total War Rome 2, patch 12.

Eftet den nysläppta patch 12, så har spelet fått för sig att crasha mitt under strider, bara i strider (inte alltid, men det sker med relativt jämna mellanrum.)

Min fråga är ifall det finns fler därute som går igenom samma problem, har ni löst det? Hur isåf?

Mvh Denka90


signatur

Pfc Allen - So how do I look?
Shepherd - Like one of the bad guys.

Medlem

Använder du några mods?
Påbörjade du en ny kampanj i.o.m. patchen, eller fortsatte du på en ursprunglig sparfil?


signatur

🖥️ RTX 4090 | i9-13900KF | 64GB

Medlem

Använder inga mods.
Jag har en save innan patchen, men i och med den nya patchen, började jag på en ny save (har runt 3-4 saves, då det crashar).


signatur

Pfc Allen - So how do I look?
Shepherd - Like one of the bad guys.

Medlem

*Update: Har nu sänkt mina inställningar ifrån Extreme till High. Än så länge fungerar det.

1. Är min dator kass?
2. Grafikbugg lr liknande när man spelar på "extreme" i inställningarna?

Andra spel kör jag max utan problem osv.


signatur

Pfc Allen - So how do I look?
Shepherd - Like one of the bad guys.

Medlem
Skrivet av Denka90:

*Update: Har nu sänkt mina inställningar ifrån Extreme till High. Än så länge fungerar det.

1. Är min dator kass?
2. Grafikbugg lr liknande när man spelar på "extreme" i inställningarna?

Andra spel kör jag max utan problem osv.

Fråga 1 är svår att svara på om du inte berättar vad du har för dator. Men spel blir sällan mer krävande av en patch. Och låg prestanda visar sig sällan som programkrascher utan brukar vara mer märkbara i form av låg framerate.

Medlem
Skrivet av Bennii:
Skrivet av Denka90:

*Update: Har nu sänkt mina inställningar ifrån Extreme till High. Än så länge fungerar det.

1. Är min dator kass?
2. Grafikbugg lr liknande när man spelar på "extreme" i inställningarna?

Andra spel kör jag max utan problem osv.

Fråga 1 är svår att svara på om du inte berättar vad du har för dator. Men spel blir sällan mer krävande av en patch. Och låg prestanda visar sig sällan som programkrascher utan brukar vara mer märkbara i form av låg framerate.

Angående fråga 1:

ASUS SABERTOOTH 990FX R2.0
AMD FX-6300 6C 3.5GHz Black Edition
Corsair 8GB (2x4GB) CL9 1600Mhz
ASUS GeForce GTX 750 Ti 2GB
Corsair CX 600W 80+ Bronze

Gjorde en check idag, inget löst. Senaste drivrutiner på allt osv.

Spelet gick som smort, likt smör i rinnande vatten. Gjorde en load på min kampanj (där spelet alltid krasha) med High inställningar.. Inget hände under striden (En bugg visade sig iof.)


signatur

Pfc Allen - So how do I look?
Shepherd - Like one of the bad guys.

1
Skriv svar