Trackmania 2 Canyon

Medlem
Trackmania 2 Canyon

Tja, någon som kanske testat detta spel och kan berätta hur det är?

Har själv kollat på lite gameplays men där lär man sig ju inte mycket från förutom att det ser väldigt likt ut andra racingspel.

Skulle gärna vilja veta om det blir roligt att lira även om det är så realistiskt, i många spel blir det ju sämre.

Kanske man ska köpa RO2 dirr?

Medlem

Trackmania Canyon är inte realistiskt för fem öre, det är precis som tidigare spel i serien, arkadracer till tusen.

- testa gärna Trackmania Nations Forever (kostar gratis, finns på steam) det borde ge en ganska bra bild av hur spelmekaniken är även om det är andra bantyper och bilar i Canyon.

Edit: oh, och en MYCKET stor del av trackmania handlar om user content, att göra banor, eller måla bilar osv. det är långt ifrån bara ett racingspel.


signatur

Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.
- Sir Terry Pratchett

Medlem

Trackmania handlar om att ha kul, realism behövs inte. Stunts är ett populärt spelsätt bland annat. Så det finns mycket usercontent som Zymac skrev.


signatur

Ja, jag kanske är ute och cyklar men det är fanimej miljövänligt - purresnurre@2005

Medlem

Finns tyvärr inget stuntmode i Canyon, men det lär väl dyka upp snart som mod.


signatur

Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.
- Sir Terry Pratchett

Medlem

Som sagt, det är förbannat kul att slåss om tider online men det är inget som andra racingspel. Det är helgalet med hastigheter uppåt 800km/h ibland, stora hopp, loopar och annat. Bilen har väldigt speciell fysik också. Kommer man över första tröskeln och inte förväntar sig ett realistiskt spel utan mer en lekplats så är det oerhört roligt. Ska ju vara släppt idag förresten!

Medlem
Skrivet av Zymac:

Finns tyvärr inget stuntmode i Canyon, men det lär väl dyka upp snart som mod.

Det är inte med i betan, men ska komma vartfall


signatur

Ja, jag kanske är ute och cyklar men det är fanimej miljövänligt - purresnurre@2005

Medlem

Lånar tråden lite snabbt.

Har nu köpt Trackmania Canyon, dels tack var den här tråden och dels för att jag avnjutit mååånga timmar i originalet. Men jag har problem, så fort installationen börjar så fryser allt och vägrar fortsätta. Måste gå in i aktivitetshanteraren och stänga det därifrån.

Är det någon som haft liknande problem? Har prövat att köra i compability mode och som administratör men inget har fungerat hittills.

Medlem
Skrivet av Mimer:

Lånar tråden lite snabbt.

Har nu köpt Trackmania Canyon, dels tack var den här tråden och dels för att jag avnjutit mååånga timmar i originalet. Men jag har problem, så fort installationen börjar så fryser allt och vägrar fortsätta. Måste gå in i aktivitetshanteraren och stänga det därifrån.

Är det någon som haft liknande problem? Har prövat att köra i compability mode och som administratör men inget har fungerat hittills.

Brandvägg som blockar autoupdatern kanske?


signatur

Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.
- Sir Terry Pratchett

Medlem
Skrivet av Zymac:

Trackmania Canyon är inte realistiskt för fem öre, det är precis som tidigare spel i serien, arkadracer till tusen.

- testa gärna Trackmania Nations Forever (kostar gratis, finns på steam) det borde ge en ganska bra bild av hur spelmekaniken är även om det är andra bantyper och bilar i Canyon.

Edit: oh, och en MYCKET stor del av trackmania handlar om user content, att göra banor, eller måla bilar osv. det är långt ifrån bara ett racingspel.

"Kostar gratis" Var för mig ett nytt begrepp.

i övrigt stämmer vad han skriver. Det är inte ett 'vanligt' bilspel, förvänta dig inte NFS. Trackmania är så mycket bättre.

Medlem

Ruskigt kul är det. Och mycket mer tyngd i bilarna jämfört med de tidigare spelen. Och underbar "drifting". Ser grymt snyggt ut med en bra dator. KÖP KÖP!

Medlem

Har själv köpt spelet idag, köpte det från maniaplanet vilket verkar vara typ mainsidan för att köpa spelet. Men har inte fått koden till min email =/

Någon som vet hur lång tid det tar?

1
Skriv svar