Tribes Ascend custom server!

Medlem
Tribes Ascend custom server!

Nu har jag styrt en server där jag hoppas många svenskar kommer börja lira ibland, med lite custom regler!

Tänkte att klockan 20:00 ikväll så försöker vi få in så många vi kan så vi kan köra några games förhoppningsvis! Ta med vänner etc!

Namnet på server är "Swedish Meatballs CTF Funsies!" i brist på nåt vettigt Ni hittar servern genom: Play now - Custom servers. Se till att ha Europe - Amsterdam valt som region inne på custom servers, refresha och ni ska se servern i listan

Gillar ni inte vissa regler skriv gärna vad ni tycker bör ändras här i tråden!

Om ni inte hört talas om det så rekomenderar jag starkt att testa de! Bästa Free 2 Play spel jag har lirat iaf!

Trailer: http://www.youtube.com/watch?v=ayaBHJeEpbw
Review: http://www.youtube.com/watch?v=rx17c8zlDRE

/iCeT ingame

Medlem

Teamspeak lr Mumble måhända? Själv har jag nog tyvärr inte tid ikväll, och den tid jag har kommer jag nog tyvärr använda till att träna med i klanen jag har :/

Medlem

Nej ingen mumble än så länge, satte upp den idag så vill se hur många vi blir osv Men en mumble kanal kan inte va svårt att fixa senare!

Önskar jag också hade en klan! Nött public nu ett bra tag Finns väl nåt forum man kan leta de iofs.

Medlem

Hehe, förstår känslan. Hade själv kört ca 180-200h pubs innan jag hittade en post på reddit om att nimbleMinds (klanen jag är medlem i) sökte cappers så tog och sökte till dem. Har ännu inte blivit accepterad till ett lag men antagligen kommer jag bli det så jag kan börja köra komptetivt och vara med i turneringar <3

Man kan alltid registrera sig på gameshrine och välja att man söker lag, hur lätt det är att komma med i ett via det har jag dock ingen aning om.
http://www.gameshrine.org/

Om ni blir tillräckligt många ikväll rekommenderar jag f.ö att ni kör 7v7 eller 8v8 och kör som en riktig match (3def, 3 off, 1 capper eller liknande) för det är otroligt annorlunda emot att köra vanlig matchmaking. Känslan när man lärt sig timings när man cappar så att de som går off distractar vid en perfekt tajming är helt underbart.

Då ni inte har mumble antar jag dock att ni får se till att använda er mycket av VGS-systemet om ni kör 7v7/8v8 istället ^^

Medlem

Vilka serverinställningar körs?


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Medlem
Skrivet av Posuic:

Hehe, förstår känslan. Hade själv kört ca 180-200h pubs innan jag hittade en post på reddit om att nimbleMinds (klanen jag är medlem i) sökte cappers så tog och sökte till dem. Har ännu inte blivit accepterad till ett lag men antagligen kommer jag bli det så jag kan börja köra komptetivt och vara med i turneringar <3

Man kan alltid registrera sig på gameshrine och välja att man söker lag, hur lätt det är att komma med i ett via det har jag dock ingen aning om.
http://www.gameshrine.org/

Om ni blir tillräckligt många ikväll rekommenderar jag f.ö att ni kör 7v7 eller 8v8 och kör som en riktig match (3def, 3 off, 1 capper eller liknande) för det är otroligt annorlunda emot att köra vanlig matchmaking. Känslan när man lärt sig timings när man cappar så att de som går off distractar vid en perfekt tajming är helt underbart.

Då ni inte har mumble antar jag dock att ni får se till att använda er mycket av VGS-systemet om ni kör 7v7/8v8 istället ^^

Haha Jag tror jag ligger på runt 130 timmar pubs nu, börjar bli dags att ta steget till riktiga matcher, följer streamade matcher osv så vet hur de mesta funkar inkl timings och kommunikationen med varandra. Hoppas du blir antagen då Jo såg där på gameshrine att nM sökte medlemmar förut men att dom nu slutat leta folk? Verkar inte helt lätt att hitta nån "Tribe"!
Om jag skulle joina nån tribe nu skulle jag nog klara av Chaser bäst, kan även spela/duellera jugger rätt bra också. Du vet inte om dom kanske vill ha en Chaser?

Kan förstå att det är riktigt spännande och mer adrenalin pumpande när man köra riktigt matcher!

Vi vart runt 16 pers på servern vid 21 tiden men sen restarta såklart servern av nån jävla anledning och folket kom inte igen :s Lär använda den till mixar ist framöver och/eller lite rabbit typ

Medlem

Vad heter du ingame posuic? Vore skoj att spela nåt framöver! Även om det bara är lite public. Har skype/mumble etc.

Medlem

I nuläget har de en paus på rekryteringen då vi är 5st som är på trial atm tror jag varav vi får se om vi blir accepterade till något team eller inte om ca 2-3 veckor.

Men om vi tar och kör lite tillsammans och om jag spectatar dig så jag får se hur bra du är kan jag höra efter om du kan få en plats i klanen iaf. Tycker att det inte borde vara något större problem att komma med i klanen däremot att komma med i ett team (med andra ord vara med i ett lag och köra turneringar) bör du inte ha alltför stora förväntningar på att kunna göra i våran klan i nuläget
Däremot så om du kommer med i klanen kommer du kunna vara med och köra pugs/mix/scrims iaf

Heter Axelorio ingame, det är bara att adda mig, heter exakt samma sak på skype så det är bara att adda mig där.

Medlem

Reddit har en EU PuG ikväll, just so you know.
http://www.reddit.com/r/Tribes/comments/thxp5/tribes_pug_eu_l...
Själv har jag skolarbete som måste in idag så kommer antagligen inte köra på den servern.

Medlem
Skrivet av Soulless:

Vilka serverinställningar körs?

Verkar vara Tactials 8k, supply 2k, orbital 15k.
Vehicles kan jag inte kolla då jag är ensam inne på servern atm, inte naked spawns heller skulle jag tro (för jag antar att man märker av det även om det inte är tillräckligt många spelare för att matchen ska starta).

Skulle även inte bli förvånad om Temple Ruins och Sunstar är borta från map-rotation men som sagt, har ingen aning. Tartarus finns iaf i rotation.

Medlem
Skrivet av Posuic:
Skrivet av Soulless:

Vilka serverinställningar körs?

Verkar vara Tactials 8k, supply 2k, orbital 15k.
Vehicles kan jag inte kolla då jag är ensam inne på servern atm, inte naked spawns heller skulle jag tro (för jag antar att man märker av det även om det inte är tillräckligt många spelare för att matchen ska starta).

Skulle även inte bli förvånad om Temple Ruins och Sunstar är borta från map-rotation men som sagt, har ingen aning. Tartarus finns iaf i rotation.

Preics, vechicles ska vara på max 1shrike/beo per team tror jag. Ingen templeR, tar nog bort sunstar också. Men får se om det lyckas bli nå folk ikväll. Annars funderar jag på att sätta hög levelcap och göra lite reklam på irckanalerna. Finns bara lvl 10/15cap customs just nu tror jag. SKulle va fint med en lvl 20 typ. Men de är nog för dött med folk helt enkelt.

Medlem
Skrivet av Posuic:

I nuläget har de en paus på rekryteringen då vi är 5st som är på trial atm tror jag varav vi får se om vi blir accepterade till något team eller inte om ca 2-3 veckor.

Men om vi tar och kör lite tillsammans och om jag spectatar dig så jag får se hur bra du är kan jag höra efter om du kan få en plats i klanen iaf. Tycker att det inte borde vara något större problem att komma med i klanen däremot att komma med i ett team (med andra ord vara med i ett lag och köra turneringar) bör du inte ha alltför stora förväntningar på att kunna göra i våran klan i nuläget
Däremot så om du kommer med i klanen kommer du kunna vara med och köra pugs/mix/scrims iaf

Heter Axelorio ingame, det är bara att adda mig, heter exakt samma sak på skype så det är bara att adda mig där.

Ahh okej Ja men det låter skit nice att vi spelar lite så du ser hur jag lirar, vore enormt kul att bara komma med i klanen så jag får chansen att lära känna/mixa/lira pubs med duktigt folk! Kul att lira med någon svensk som kör på högre nivå också! Mina polare lirar inte alls lika mycke som mig så vi kommer inte direkt nån vart om man säger så..

Addade dig ingame och på skype! Jag kommer lira hela dagen/kvällen idag, imorn ska jag på poker kryssning och sen blir de väl lir söndag igen

Medlem
Skrivet av iCeT:
Skrivet av Posuic:

I nuläget har de en paus på rekryteringen då vi är 5st som är på trial atm tror jag varav vi får se om vi blir accepterade till något team eller inte om ca 2-3 veckor.

Men om vi tar och kör lite tillsammans och om jag spectatar dig så jag får se hur bra du är kan jag höra efter om du kan få en plats i klanen iaf. Tycker att det inte borde vara något större problem att komma med i klanen däremot att komma med i ett team (med andra ord vara med i ett lag och köra turneringar) bör du inte ha alltför stora förväntningar på att kunna göra i våran klan i nuläget
Däremot så om du kommer med i klanen kommer du kunna vara med och köra pugs/mix/scrims iaf

Heter Axelorio ingame, det är bara att adda mig, heter exakt samma sak på skype så det är bara att adda mig där.

Awesome, jag kommer nog ha tid att köra lite grann idag och sen efter 00.00 om jag orkar (sov ca 3-4h inatt -.-'). Alltid nice om det blir fler svenskar i klanen, i nuläget är vi 3st (2cappers, 1 sniper) och rättså nyligen slutade en svensk som var en av de bästa shrike-spelarna i EU (enligt min klan iaf, då jag aldrig körde med honom har jag ingen aning men vad jag hört var han rättså sjuk med shriken).

Ahh okej Ja men det låter skit nice att vi spelar lite så du ser hur jag lirar, vore enormt kul att bara komma med i klanen så jag får chansen att lära känna/mixa/lira pubs med duktigt folk! Kul att lira med någon svensk som kör på högre nivå också! Mina polare lirar inte alls lika mycke som mig så vi kommer inte direkt nån vart om man säger så..

Addade dig ingame och på skype! Jag kommer lira hela dagen/kvällen idag, imorn ska jag på poker kryssning och sen blir de väl lir söndag igen

1
Skriv svar