Trine 2, någon som lirat?

Medlem
Trine 2, någon som lirat?

Tja, Trine 2 har ju nyligen släppts och undrar om det finns några Trine 2 intresserade här på forumet?

För er som inte vet om trine 2 så får jag väl länka en gameplay video åt er:

http://www.youtube.com/watch?v=UAzSwIXbRZg

Jag måste själv säga att spelet var över mina förhoppningar, skjut kul!

Medlem

bra stämning och väldigt trevlig grafik tycker jag. men tyvärr har jag det till PC utan att äga en handkontroll och det gör upplevelsen bara irriterande, komplett med dålig precision och halvsega menynavigeringar.

Grafiken är riktigt fin, men är det bara ett "hoppa"-spel?


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem
Skrivet av walter_iego:

Grafiken är riktigt fin, men är det bara ett "hoppa"-spel?

Casual pussel tror jag passar bättre in på beskrivningen.

Själv har jag ännu inte hunnit lira trine men ska ta och införskaffa det snarast


signatur

Rwa?

Medlem

Det är enormt roligt med 3 pers, pusslerna blir toklätta då, men det är flummroligt med charmen på högsta grad. Vi skrattade hela vägen medans vi försökte lösa fysikbaserade pussel och råkade ta död på varandra. Tyvärr så räcker det bara för en playthrough imo, som kanske räcker endast 5 timmar, men vi hade sinnessjukt roligt längs vägen. Spelar man inte 3 spelarcoop så tror jag inte man upplever spelets fulla potential


signatur

Videomupp

Medlem

Helt klart bland det roligaste spelet 2011 och för mig hamnar det högt på listan av bästa liren tillsammans med Portal 2 och Witcher 2. Grymt kul med 3-player co-op och skadar ju inte heller att det är otroligt vackert.

Medlem

Mycket kul spel med underbar grafik och stämning samt väldigt skoj i COOP.

Kör det själv i 2-player coop på LAN och försöker undvika att "fuska" med trollgubben och flyga förbi saker - allt skall lösas korrekt!

Måste också påpeka angående kommentaren om handkontroll; jag har testat att spela med minXbox-kontroll men tycker precis tvärtom, och väljer att spela med mus/tangentbord. Jag tycker allt siktandet och skapandet av lådor/brädor t.ex är mycket enklare och precisare med mus. Jag antar att det är en smaksak som vanligt - men rent tekniskt har jag inte märkt några problem med musstödet i spelet eller dess menyer. Så även om man inte äger någon handkontroll är det absolut inget som skall avskräcka en från att köpa detta fantastiska spel


signatur

"We think there is a fundamental misconception about piracy. Piracy is almost always a service problem and not a pricing problem" - Gabe Newell

Medlem
Skrivet av WildThing:

Det är enormt roligt med 3 pers, pusslerna blir toklätta då, men det är flummroligt med charmen på högsta grad. Vi skrattade hela vägen medans vi försökte lösa fysikbaserade pussel och råkade ta död på varandra. Tyvärr så räcker det bara för en playthrough imo, som kanske räcker endast 5 timmar, men vi hade sinnessjukt roligt längs vägen. Spelar man inte 3 spelarcoop så tror jag inte man upplever spelets fulla potential

Minns när man spelade Trine (1) på ett litet lan föra året. vi satt 3 pers och flummade sönder i ngn timme tills vi inte orkade skratta mer. Underbart kan man säga.


signatur

Rwa?

1
Skriv svar