Medlem
Trinity

Fick just nyhetsbrevet från CCP..
Fan, det ser riktigt snyggt ut, tom Raven har ju blivit ....mindre apful!:)

http://www.eve-online.com/trinity/index.html

Hoppas bara att det är buggfritt.hahahahaha

Qth
Medlem

Mjo det ser riktigt najs ut.
Synd bara att den värdelösa fysiken fortfarande kommer förstöra trovärdigheten och känslan av skalan mellan små och stora skepp. Om dom nu har lagt ner så mkt tid på att göra om grafiken så tycker jag dom kan lägga lite tid på det också.
Störtlöjligt att se ett battleship svänga runt lika kvickt som en frig.

Medlem

löjligare att bli bumpad av en shuttle.
svänga runt borde inte vara nå större problem.. ingen friktion ingen gravitation. Bara se till att ha tillräckligt stora styrraketer

Inaktiv

De nya skepp modellerna är hyffsade det var typ det jag förväntade mig (kanske förvänta mig lite mer) men ändå rätt ok.

Men satan Caldari navy stationen och caldari gaten fick min käke att snudda golvet satan va snyggt.

AAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA!
När släpps det ca?
I år?
Första eller andra kvartalet nästa år?


signatur

//Matelm
PIRAT - www.piratpartiet.se

Qth
Medlem
Skrivet av NookiE-afk:

löjligare att bli bumpad av en shuttle.
svänga runt borde inte vara nå större problem.. ingen friktion ingen gravitation. Bara se till att ha tillräckligt stora styrraketer

Bara för att det inte finns någon gravitation så betyder det inte att ett skepp som är 100ggr större kan snurra runt exakt lika kvickt utan konsekvenser.
Det är fortfarande mkt mer massa som ska förflyttas vilket gör att det inte skulle vara möjligt, skulle jag tro.
Ingen idé att gå in på någon jupare fysik här, tycker du att det ser verkligt ut när jätteskeppen svänger omkring och gungar lika mkt som småskeppen som dom gör nu? Löjligt att se titaner fladdra omkring som ett pappersflygplan när dom blir träffad av torpeder.

Medlem

jag har hört rykten om att trinity kommer släppas på tisdag.


signatur

"Hellre lite kattpiss i salongen är en kasspitt i kalsongen"!

Inaktiv

då hade vi nog hört mer om det redan tror jag.


signatur

//Matelm
PIRAT - www.piratpartiet.se

Medlem

tja de sade november och det är inte så jäkla många tisdagar kvar...

Inaktiv

På fanfest sa dem sa dem första veckan i december.

Medlem

29 Nov är det satta datumet satt

Skrivet av Olivaw:

Fick just nyhetsbrevet från CCP..
Fan, det ser riktigt snyggt ut, tom Raven har ju blivit ....mindre apful!:)

http://www.eve-online.com/trinity/index.html

Hoppas bara att det är buggfritt.hahahahaha

som spelet är nu på SiSi så är det som att vara tillbaka i betan. massor utav irriterande UI buggar, man kan bli smått galen utav buggarna

Medlem
Skrivet av mad-dog:

29 Nov är det satta datumet satt

Skrivet av Olivaw:

Fick just nyhetsbrevet från CCP..
Fan, det ser riktigt snyggt ut, tom Raven har ju blivit ....mindre apful!:)

http://www.eve-online.com/trinity/index.html

Hoppas bara att det är buggfritt.hahahahaha

som spelet är nu på SiSi så är det som att vara tillbaka i betan. massor utav irriterande UI buggar, man kan bli smått galen utav buggar

Japp, samt att färdas genom Jita

Inaktiv

Är trinity motorn igång på sisi


signatur

//Matelm
PIRAT - www.piratpartiet.se

Medlem

det är en bra fråga, jag vet fakiskt inte. dom skapade ett nyhets meddelande på eve-insider som var väldigt missvisande. från titeln så lät det som att DX9 motorn samt själva DX9 modellerna hade kommit till SiSi. men läser du hela meddelandet så står det att modellerna är dom gamla och samt att 3D motorn är en modiferad DX8 motor. jag vet inte om denna DX8 motor tillsammans med dom gamla modellerna ska bli trinity classic och att trinity 2.0 är DX9 med dom nya modellerna.

om detta är fallet så verkar det inte väldans lovande eftersom om 1 vecka så ska Trinity expansionen släppas med den Trinity 2.0 motorn och dom nya modellerna. fast dom kanske inte vill släppa Trinity 2.0 motorn på SiSi innan release för få så många användare att logga in på release datumet. en nackdel att göra så är att spelet kommer vara väldigt buggigt på release dagen.

Medlem
Skrivet av mad-dog:

29 Nov är det satta datumet satt

Källa?


signatur
Medlem

Alltså. trinity motorn är på SiSi. Men DX9 modellerna är inte inlagda. Men det är den nya grafikmotorn som är på sisi. Det är det som står i nyhetsartikeln som dom la upp.

Medlem
Skrivet av Gullefjun:
Skrivet av mad-dog:

29 Nov är det satta datumet satt

Källa?

jag har oxå hört den 29nov, tror det var någon som läste om det på eve-o.com sidan.. kanske i dev blog eller så


signatur

"Hellre lite kattpiss i salongen är en kasspitt i kalsongen"!

Inaktiv

Sa de inte den 27e på detta avsnittet av eve tv. Men det e ju i morgon så då hade vi hört något vid det här laget.

Själv tippar jag nog på ca 11-16 dec.


signatur

//Matelm
PIRAT - www.piratpartiet.se

Inaktiv

Senare än 16 tror jag inte den släpps för då är det för nära jul och då skuter de nog upp den ytterligare till drygt 20e jan eller ngt


signatur

//Matelm
PIRAT - www.piratpartiet.se

Medlem

Dom kommer släppa den nån gång mellan idag och 14-16 december. Som sagt så är det allt för nära med jul och dom har lovat att det ska släppas nu i höst i princip

Inaktiv

http://www.gametrailers.com/player/28304.html

för er som har missat den. fetaste trailern någonsin.

Medlem

holy crap, trevlig trailer


signatur

(batsman) Det enda som är större än njutningen av ett avklarat arbete, är att skjuta upp det till morgondagen.

Inaktiv

aaaaaaaa såg nyss den trailern för första gången waow jag vill lira nu !!!!!!

OMG så najs


signatur

//Matelm
PIRAT - www.piratpartiet.se

Medlem

Sitter på trial atm, och med Trinity 2.0 blir spelet väldigt grafiskt tillfredsställande. Överväger att pröjsa för EVE ;o

Medlem

Nya grafiken finns att ladda ner på testservern. Så kan ni studera skeppen bäst ni vill.

Tja nu när jag testade nya grafiken i en 20 minuter innan jobbet så kom jag snabbt fram till att det inte va nåt för mig

Det ser skitbra ut, inge snack om saken.
Men knappast något man slår på om man kör flottkrig. Laggade lagom när man undockade och tänk er då när man kör med 100 till. :/

Inaktiv
Medlem

Du får tänka på att materialet som finns nu på testservern inte innehåller hela uppgraderingen av grafikmotorn.
Det finns fortfarande mängder av optimeringar att lägga till som kommer att finnas med i slutpaketet om en vecka.

Medlem

mjo, hoppas att det flyter bättre i slutgiltiga.. Det flyter ju på bra, men det kan bli bättre helt enkelt

Inaktiv
Inaktiv

De har ju testat det jättelänge det var ju dock igår som det la till de nya high res modellerna och där är det kanske inte lika mycket problem som kan uppstå som i hela patchen.


signatur

//Matelm
PIRAT - www.piratpartiet.se

Medlem

mjo, motorn är ordentligt testad. Som Matelm sa, endast nya grafikmodellerna som är inlagda nu i slutet. De problem som kan uppstå med de nya modellerna är klientbaserade och kan inte testas på testservern i alla fall.

12
Skriv svar